[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:47

Wat gaan jullie weer snel.
En alle respect voor iedereen die alles zo mooi kunnen bijhouden en kunnen antwoorden aan iedereen persoonlijk! Dat lukt mij niet.

Inderdaad met diepvries moet je op de eisprong insemineren en maar 1x. Vandaar dat merrie ook naar veearts gaat zodat hij om de 6 u kan scannen. Daarna wordt ei eventueel afgespoten.

Zij die het vroegen: ik ging dekken met hengst Florisciunt (Oldenburg Van Florencio). Die was vorige maand alleen via diepvries beschikbaar. Dan krijg je 1 dosis met verschillende rietjes (in dit geval 4). De DA heeft beslist er 2 te gebruiken, dus daardoor heb ik nog 2 de kans. Maar nee, verder geen gust verklaring.
Is wel balen, aangezien hengst nu wel vers te verkrijgen is sinds begin mei. Dus ik zal eens moeten horen waar daar dan de condities zijn. Anders ga ik misschien nieuwe keuze maken. Het is een mooie hengst, maar nogal moeilijk karakter, en daar ga ik nu geen Totilas prijzen voor beginnen te betalen om er een veulen van te hebben.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:10

nine1987 schreef:
Tjolieke.. 22 jaar nu? Dus 23 als het veulen komt? Hele stomme vraag waarschijnlijk, maar is dat niet vrij oud? (ik bedoel dit niet vervelend, echt uit interesse)

Myrthe helaas geen ervaring met KI.. Ik man je er werkelijk niks over vertellen.. Sorry..

Maakt toch niet uit haha. Ben blij met de antwoorden die ik al gekregen heb!

En of 22 niet te oud is. Doe van mij is ook 22 geworden deze maand. Zolang ze goed in conditie zijn, zijn ze niet te oud. Kans op ongelukken heb je altijd natuurlijk.

Tjolieke, welkom trouwens! Had helemaal over je post heen gelezen. Leuk, nog een oma die mama mag worden!

Jullie gaan zo ongelovelijk hard allemaal! Over de mini's discussie kan ik niet meepraten.

Gblover, vervelend zeg dat de hengst nu wel vers te verkrijgen is.

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:10

De moeder van mijn eerste paard was 25 toen ze haar laatste veulen kreeg en dat is allemaal prima gegaan

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:35

ow... laat mijn dochter dit maar niet lezen.. die wil dolgraag een veulen van onze appaloosa merrie, die is nu 24 jaar. Ik vind het te oud. (hoewel in goede conditie en bewezen fokmerrie) ik durf het risico niet meer aan met haar.. hoe jammer ook.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:14

Ja dat snap ik ook ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:27

Zo.. Merrie staat terug op de trailer.. :)

Zometeen wel meteen ff poetsen.. Ze ziet er echt uit als een doorgen**kte sloerie.. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:40

jeetje nine en stinken zeker :P , ik kan er mij iets bij voorstellen

zolang de merrie zelf drachtig wordt, kan het vast geen kwaad.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:50

Stinken als de hel inderdaad.. Maar ze zag er verder wel goed uit.. Erg onrustig,dat wel.. Maar eenmaal terug in haar eigen "kudde" (met onze tinker, fries, en haar eigen jaarling dochter), was de rust snel weergekeerd..

Madam mag morgen na een week vakantie weer mooi aan t werk.. Zwangerschapsgymnastiek.. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:00

Zo weer even snel bijgelezen. Er is juist meer vraag naar klein en apart ben ik van mening. Mijn ggk silverbay hengst met een 1e premie heeft een tijdje te koop gestaan en die was gereden en getuigd. Weinig reactie op en vaak ook te groot(101cm). Ik hou zelf van de maat 90/100cm.

Hier Spook vandaag op 21 dagen en nog niet hengstig.. Zou het dan eindelijk :P

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:14

Helaas vrijdag ei er nog niet af maar wel aanzienlijk groter dus savonds nog een keer geinsemineerd. Is t normaal dat ze dan nog een paar minuten met de staart in de lucht blijven lopen? Dat was woensdag ook en vrijdag ook weer.
Hengstigheid zit wel helemaal aan t eind. Wat een vragen allemaal zeg :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

nine1987 schreef:
Zo.. Merrie staat terug op de trailer.. :)

Zometeen wel meteen ff poetsen.. Ze ziet er echt uit als een doorgen**kte sloerie.. :')

:') oh..is de hengst zo tekeer gegaan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:37

Ik heb er helaas geen foto van gemaakt.. :')

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:46

Veel mini-fokkers hier, leuk! Voor mij vreemd terrein, moet zeggen dat ik niet had gedacht dat daar zo bewust gefokt werd. Vooroordelen he :o. Komt doordat hier zoveel weides gigantisch vol met van die kleintjes staan, krijg je toch snel de indruk van gewoon vermeerderen.

Vanmorgen Marlet opgehaald bij de hengstenhouden/KI station. Had twee mooie follikels, gistermiddag kreeg ik een telefoontje dat ik haar op mocht halen want de eitjes waren weg. Dus over 17 dagen scannen en dan zien we het wel. Moeten dus wel extra goed opletten voor tweelingdracht.
Ze is dan wel 22 maar ze hadden er daar de handen vol aan :D. Zal zo even een filmpje uploaden van hoe ze lekker naar buiten kon na een paar dagen in de stal te hebben moeten staan, dan weten jullie over wie ik het heb.
Heb haar trouwens ook maar eerst even goed gepoetst en gewassen, blijft toch plakzooi ook dat glijmiddel bij K.I. Zal bij natuurlijke dekking nog wel veel smeriger worden.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:00

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:13

Tjolieke ik kan je vinden niet zien, ik moet me aanmelden ofzo iets :o dino op gebied van computers ;)
spannend dan en je kan al aftellen naar de scan

mini's totaal geen ervaring mee, maar leuk zijn ze wel en die kleurtjes :9

esther das normaal, de baarmoeder ontdekt iets vreemd en wil dit zelfs zo vlug mogelijk uitdrijven, dus je hebt van die goeie zwemmertjes nodig die tegen de stroom inmoeten :D

zou het dan voor spook _/-\o_

nine foto's zijn niet nodig, ben net gaan eten :D maar ik ken dit helemaal, heb een hengstje staan in mijn kudde en Flo is maatje te groot voor hem, maar man hij doet soms echt zijn best, en dan hangt ze overal vol, flanken, billen, en stinken. En dan is hij helemaal onder gepist, leuk hoor. _-:(

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:44

Fotsy schreef:
Tjolieke ik kan je vinden niet zien, ik moet me aanmelden ofzo iets :o dino op gebied van computers ;)

Instelling stond verkeerd, nu kun je hem wel zien als het goed is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:01

+:)+ kan nu wel zien, amai hoe oud is je merrie, die geraakt nog snel rond :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:17

Zo even snel een updateje. Gisteravond heeft de hengstenhouder Lies en Roos weer geïnsemineerd, voelde allebei nog goed hengstig. Ga nu weer snel naar stal, komt zo de dierenarts. Hopelijk zijn de eitjes nu dan wel weg...

TJolieke, leuk filmpje. Vind vooral die met die bles en 4 witte benen leuk! ^_^

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:25

Spannend Aniek, ik hoop mee voor je :)
Jupiter heeft gister afgeslagen. Jemig wat was ik blij!!! Dit keer geen ellenlange hengstigheid, toch een succes om voor de zelerheid het ei "af te spuiten" (of hoe noem je dat?) nu kan het aftellen naar het scannen beginnen :):)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:27

Spannend Linda! Hoop dat het deze keer mee zit!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:39

Spannend Aniek en Linda.. :) Ik hoop dat alles goed gaat!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:57

Wil me hier graag ook alvast melden voor ons 2017 veulentje! *\o/*

Ze kan nu elk moment bevallen van haar 2016 veulen, vandaag 342 dagen drachtig (had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze de 340 zou halen haha). Dus nu nog even spannend!

We willen haar in haar veulenhengstigheid laten dekken, zodat volgend jaar t veulentje in april geboren wordt. Dus hopelijk is ze in een keer drachtig.

Ze is zelf een voorlopig keur PROK schimmel merrie van Jazz uit een keur preferent prestatie moeder van Uniform. Uit dezelfde moederlijn als de kwpn goedgekeurde hengsten Houston, Fellini en Dark President.

Deze winter gaan we haar weer terug even rijden, zodat ze hopelijk haar sport predikaat haalt en ze elite sport wordt! Even kijken hoe ze dat doet met de tweede dracht er achter aan, anders als t te zwaar wordt voor haar laten we haar volgend jaar leeg en dan voor t sport predikaat.

Ze is nu drachtig van de KWPN hengst Floris BS (v. Negro) en ben énorm benieuwd naar wat er uit komt!

Deze foto's zijn van vorige week/twee weken terug:
Afbeelding
Afbeelding

Deze van januari/februari ergens:
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk gaan jullie niet al te snel, zodat ik t een beetje bij kan houden! Dat 2016/2017 maar een vruchtbaar jaar mag zijn voor iedereen! Vind t heel leuk om iedereen en alle merries te gaan volgen. :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:05

Spannend Linda! Ja ze noemen het volgens mij afspuiten. Al is het gewoon een shot hormonen ben ik ook achter gekomen ;)

Quir welkom. De hengst net vanmorgen in de link van TJolieke gezien, dus ook nog een beeld bij ^_^

Ik heb nog even een rustmomentje in de bus.
Nog meer mensen met ervaringen met tweelingdracht trouwens?
Het verhaal van suffie is in ieder geval positief. Hengstenhouder vertelde me gisteren er ook niet te druk om te maken, dat ze er tegenwoordig zo handig mee zijn. Maar ik heb in m'n hoofd zitten dat het toch nog wel eens mis gaat met één vruchtje wegknijpen :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:07

Quir, welkom! Knappe merrie hoor :~
Euh dat het niet te hard gaat kunnen we niet beloven :') ik kan hef nu soms al bijna niet meer bijhouden :')

Aniek, ja ik vind het "afspuiten" ook gek klinken terwijl ze eigenlijk gewoon een shot toedienen om het rijpingsproces te stimuleren. Maar oke... Doet er niet toe, het heeft geholpen want ze heeft afgeslagen :D

Tweelingdracht geen ervaring mee, maar uit het vorige topic heb ik meer mensen gehoord waarbij 1 is afgeknepen en andere vruchtje is blijven zitten :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:20

Dank jullie wel!

Zie nu inderdaad ook Floris voorbij komen, dus volgend jaar ook een Floris baby!

Tjolieke, wat is de afstamming van de merrie?

Ik ga proberen t bij te houden, hihi. :=

Mijn merrie was (als ik t goed begrepen heb, heb haar namelijk drachtig gekocht eind 2015) ook drachtig van een tweeling. Een vruchtje is afgeknepen wat helemaal goed gegaan is en 1 vruchtje is blijven zitten, ze is nu nog drachtig van 1 veulen.