[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:31

Joy voelde drachtig en dierenarts dacht dat het veulen mogelijk diep lag,het was afwachten tot ze dikker zou worden maar dat doet ze niet.

Woensdag komt er een bokker kijken die joy haar verhaal kent en haar verder kan helpen.

Aagje word overgenomen door een vriendin zodat mijn oppaskindjes kunnen blijven komen.
Veulen is wel van mij maar word verkocht.
Er is al vraag naar dus zal niet lastig zijn om een lieve baas te vinden.

Pepper gaat volgende week naar mijn vriend,ze gaat samen met zijn merrie naar de hengst en daarna bij mijn vriend het land op.
Daar zal pepper dus blijven.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:39

We hebben een baby!!! Totaal onverwacht is het veulen vannacht geboren. Toen ik vanmorgen kwam was het al droog, stond al en had ook gedronken. Alles is goed gegaan en moeder en dochter maken het uitstekend!

De pendel had dus gelijk, het is een merrie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:46

Gefeliciteerd, leuk zo out of the blue!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:48

gefeliciteerd Jibbel!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:50

Jibbel echt serieus??? Super tof! Van Harte gefeliciteerd!! Fotoooooo :D

aan de paardjes met pijn/koliek heel veel beterschap....wat een nacht -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:51

Gefeliciteerd Jibbel!! Wat een verrassing. Je hebt dus een veulen zonder te waken? Fijn dat alles goed gegaan is.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:51

Gefeliciteerd Jibbel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:52

Van harte jibbel! Was ze ook al aan tijd? Iig fijn dat alles goed is gegaan! Krijgen we ook nog foto's te zien van je New born? :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:52

Gefeliciteerd Jibbel!!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:53

Gefeliciteerd jibbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:53

Lots of changing going on Inowa..
success met alles.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:55

Dank jullie! Foto's volgen. Ik ben nog te verbaasd!
Ze zat aan haar tijd ongeveer, maar gisteravond 0 tekenen..alleen van de week was ze een x erg onrustig, maar de laatste dagen niets meer gezien.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:59

Jibbel gefeliciteerd!

Jolanda wat leuk weer een kleinkind erbij!! Mag je bekend maken wat het wordt of houden jullie het voor je? Als wij het weten wij wel :P.

Stal HD, wat leuk we lopen bijna gelijk op! Scheelt maar paar dagen. Bij mij ligt de placenta hoog bovenin grootste deel achter maar stukje voor, ik voel de beweging vooral onderin dus.
Nee ik ga niet naar de nmprs hengstenkeuring, ik heb zelf nu eigenlijk alleen maar nas dieren, zou wel leuk zijn erheen te gaan om te meeten met bekenden maar omdat ik vaak ook weekenden werk besteed ik de vrije weekenden liever met de kinderen :)

Hier druk bezig met keuzes maken voor het paardenbestand. Ik wil o.a. toch ook graag blijven fokken en ook dit jaar weer wat dekken, dus wil en kan gewoon niet alles aanhouden wat ik nu heb, sommige dieren heb ik geen doel voor de toekomst mee en zullen hier niet veel meer doen, hoe leuk ik ze ook vind, hoe goed ze ook zijn en hoe graag ik alles ook zou willen houden ... die kan je dan maar beter een ander huisje geven om zo verder te kunnen gaan en ook voor hun om verder te kunnen gaan bij iemand die er wel meer mee gaat doen. Binnenkort zullen er dus een of twee van mijn toppertjes te koop komen te staan. Het zal veel mensen verbazen wie dat zullen zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:11

Gefeliciteerd Jibbel!

Inowa, veel veranderingen dus maar zo te horen is het allemaal al goed geregeld. Had je die andere welsh eigenlijk al verkocht, die je zelf gefokt had en die een tijd geleden teruggekomen was?

Manda, ik ben benieuwd wat de keuzes gaan worden. Hoeveel pony's heb je nu eigenlijk?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:14

Cp112 hoe is het bij jou? Was al een best uier als ik dat zo op de foto zag.

Donna lekkere ruime stal, klaar voor de baby!

Urielle wat naar van je hond, sterkte hoor!

Wat een plaatje nicole!

Oei, dat duurt al lang scooby, hopelijk is ook zij snel van haar vrachtje verlost. Onze merrie ligt ook altijd plat, dus bij haar heeft een band ook geen zin. Vannacht heerlijk even naar haar staan kijken toen ze zo lekker aan het dromen was.

Mooie naam dustinlover, en wat een geweldig schattig koppie!

Dat is toch wel een beetje sneu tinniie, zo van je oudere merrie. Soms heb je merries die spontaan melk gaan geven wanneer er een veulen bij gezet wordt, maar dat komt volgens mij niet heel vaak voor. Heb er vorig jaar eens een stuk over gelezen.

Hoe laat je de kleur testen cemlys? Gaat dat eenvoudig?

Onley, idd het lijkt wel of het op het eind allemaal nog langer duurt dan in het begin van de dracht. Succes met wachten...

Fijn dat je weer iets opknapt jolandje

Wat zul je geschrokken zijn laura, fijn dat het met je jaarling weer goed lijkt te gaan.

Murosch, lijkt idd wat nattig.

Ach inowa, wat jammer dat joy niet drachtig is. En toch een andere hengst dan verwacht, wie weet wat er voor moois uit komt...

Jibbel gefeliciteerd! Alles is dus goed gegaan, wat fijn! Ben ook benieuwd naar de foto's

Hier nog weinig veranderingen. Uier wordt wat voller, banden worden wat slapper, merrie wordt chaggerijniger, dus tja, we gaan de goeie kant op....ben heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Soms is ze s nachts wat onrustig, maar afgelopen nacht heb ik bij haar geslapen en toen was ze heerlijk rustig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:16

Emmy7 schreef:
Cp112 hoe is het bij jou? Was al een best uier als ik dat zo op de foto zag.

Donna lekkere ruime stal, klaar voor de baby!

Urielle wat naar van je hond, sterkte hoor!

Wat een plaatje nicole!

Oei, dat duurt al lang scooby, hopelijk is ook zij snel van haar vrachtje verlost. Onze merrie ligt ook altijd plat, dus bij haar heeft een band ook geen zin. Vannacht heerlijk even naar haar staan kijken toen ze zo lekker aan het dromen was.

Mooie naam dustinlover, en wat een geweldig schattig koppie!

Dat is toch wel een beetje sneu tinniie, zo van je oudere merrie. Soms heb je merries die spontaan melk gaan geven wanneer er een veulen bij gezet wordt, maar dat komt volgens mij niet heel vaak voor. Heb er vorig jaar eens een stuk over gelezen.

Hoe laat je de kleur testen cemlys? Gaat dat eenvoudig?

Onley, idd het lijkt wel of het op het eind allemaal nog langer duurt dan in het begin van de dracht. Succes met wachten...

Fijn dat je weer iets opknapt jolandje

Wat zul je geschrokken zijn laura, fijn dat het met je jaarling weer goed lijkt te gaan.

Murosch, lijkt idd wat nattig.

Ach inowa, wat jammer dat joy niet drachtig is. En toch een andere hengst dan verwacht, wie weet wat er voor moois uit komt...

Jibbel gefeliciteerd! Alles is dus goed gegaan, wat fijn! Ben ook benieuwd naar de foto's

Hier nog weinig veranderingen. Uier wordt wat voller, banden worden wat slapper, merrie wordt chaggerijniger, dus tja, we gaan de goeie kant op....ben heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Soms is ze s nachts wat onrustig, maar afgelopen nacht heb ik bij haar geslapen en toen was ze heerlijk rustig.

Ik heb het laten testen bij van haeringen lab. Gewoon manen of staartharen op sturen met haarzakje eraan. Tegelijk ook profiel laten vastleggen voor de deklicentie.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:17

Ha ha jibbel Jubelt nu.
Van harte en super dat het zo soepl is verlopen!

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:23

Gefeliciteerd Jibbel! Fijn dat alles goed is gegaan, vooral omdat je het niet had verwacht en er niet bij was. Nu net zoals iedereen benieuwd naar de plaatjes van de kleine :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:24

Neonlight schreef:
Manda, ik ben benieuwd wat de keuzes gaan worden. Hoeveel pony's heb je nu eigenlijk?

Ik heb nu thuis: 3 hengsten (Pjotr, Clever en Nimroos) 1 drachtige welsh merrie (Mellow), 1 bijna twenter (Emmy) en 1 ruintje (Pandorro).
En in bruikleen een mini Lola en C pony Mabelle.

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:41

sorry dat ik er even niet was, erg druk hier.
iedereen met een veulentje gefeliciteerd en urielle sterkte van mij, zijn net je kinderen he.

vandaag zit byoko op 360 dagen en ik word het erg beu |o
vannacht heeft ze bijna heel de nacht gelegen.

ik ga straks op mijn gemak eens bijlezen.
we hebben vannacht weer gedraaid (dj op internet) tot 6u vanmorgen, zo kan ik wel goed waken haha

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:45

DL wat een schrik zeg!
ik heb het ook 1x meegemaakt gelukkig ook goed gegaan.
goed gehandeld zeg, en mooi veulen :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:47

jibbel, gefelicteerd, dat is het mooiste wat je kan gebeuren he, thuiskomen en een droog gezond veulen aantreffen, ben benieuwd naar foto's :j

Anna, volgens mij mag iedereen het wel weten hoor, ben heel benieuwd, mijn dochter heeft een zoon van 5 en een dochter van 3 , dus dit is altijd goed :D

byoko op 360 dagen? wow, ik hoop niet dat mijn dames dit lezen :+

kleurtesten doe ik bij van haeringen, maar dan via het stamboek ( nmprs) want dan heb je een all in pakket, wel zo handig, vooral met mini's waar soms vreemde kleuren in voorkomen :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:47

360 dagen is echt lang, ziet het er ook nog niet naar uit dat het veulen binnenkort komt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:54

jolandje ik heb bij van haeringen ook een combipakket gedaan hoor. Hij werd dan getest op oa schimmel, agouti factor, overo lethal white factor, sabino 1, silver, pearl, vos factor, cremello verdunningsfactor, champagne, tobiano.
10 stuks in totaal.

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:56

ze is behoorlijk dik maar haar uier loopt nog steeds terug in de avond.
ik heb de DA al gebeld en die zegt dat het aan het weer ligt, het is te koud en te nat.

kleuren is bij mij makkelijk, ze krijgt of een roddblakk of een gullblakk.
jolandje en emmy7 ik word het ook beu hoor