Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XshaartjeX schreef:Dit is de toekomstige papa
[ [url=m/CEZtWr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neo heeft al meerdere gezonde nakomelingen, om toch zeker te zijn laat ik viky eerst onderzoeken voor de zekerheid
SofieHavan schreef:Ze is gedekt door deze spetter: Ceasar Ter Linden (King (Purioso) x Olympic Ferro). Dit is een homozygote bonte hengst, dus sowieso een bont veulentje voor ons![]()
[ Afbeelding ]
En dit is de toekomstige mama: Evita (Varnese vd Holstenhoeve x Furioso Z)
[ Afbeelding ]
Vulina schreef:Bont is leuk!
Heerlijk hé, de paarden weer naar buiten! We hebben de pensionpaarden hier ook weer op het land staan, ik kan ze zien vanuit mijn huiskamer![]()
![]()
[ Afbeelding ]
Deze merrie zal binnen nu en een paar dagen hengstig worden als het goed is
Cynthia82 schreef:Kort berichtje van mij. Zit op mijn foon, dus morgen reageer ik weer uitgebreid: Dais is vandaag voor de 5e keer gedekt (dag 9 van de hengstigheid). De hh denkt wel dat ze morgen af is, ze was al een heel stuk minder hengstig. Dus dat wordt een hengstje!!!![]()
SofieHavan schreef:Whoehoegoed nieuws hier
Mijn merrie is drachtig!!
Klein vruchtje van 20mm te zien!
Over 10 dagen terug scannen en dan zou er een hartslag moeten zijnHelemaal blij!!
![]()
Ja die theorie ken ik van die snelle en trage zaadjes en het is idd waar dat mannelijk sperma sneller is, maar in de praktijk spelen nog zoveel andere factoren mee dat het niet te voorspellen is![]()
Schattig dat berichtje van de hengstenhouder!
Woogy schreef:Ik heb Pony drie keer natuurlijk laten dekken, twee keer door dezelfde hengst. Helaas vorig jaar tussen 21 en 40 dagen het vruchtje verloren en gust gebleven.
Ik zie graag de natuur z'n ding doen hoe het hoort, twee mooie gezonde veulens gehad, een hele blije trotse mama en geen gedoe. Nu omdat we alleen tijdens dit cyclus willen dekken(anders vinden we het te laat voor een renpaard veulen) en ze door haar blessure niet natuurlijk gedekt kan, hebben we gescand wanneer het ei rijp was. Voor de zekerheid afgespoten gezien haar rare lange hengstigheden van de afgelopen keren.
Dan vervolgens heb ik gisteren een gestreste merrie die de opvoelbox niet in durft, vervolgens staat en lichte paniek toont. Moest haar oortje pakken zodat ze rustig bleef. Het insemineren vond ze ook niet geheel tof.
Hengstigheid was vandaag over dus moest de benen, muts en uier weer wassen(kindje piest zichzelf helemaal onder namelijk) en toen zag ik een berg puntbloedingen aan de binnenzijde van de vulva.
Alles bij elkaar...prefereer ik natuurlijk dekken op de 3de en 5de dag en dan 18 dagen wachten tot de scan. Minder stress voor Pony en voor mama.
Alleen...volgend jaar willen we een hengst hebben die in Zuid Frankrijk staat, transport en stalling is mij net even te duur dus wordt het ook insemineren. Zie er nu al tegen op
chimello schreef:Gister onze dekhengst gefotografeerd
[ Afbeelding ]
Er zijn 3 merries gedekt nu, wel maar enkele keren dus eens kijken of er wat drachtig is.
Guess komt altijd wat moeizaam op gangHij is dan ook nog jong dus zal wel goedkomen.
Nog 2 merries te gaan van Guess en dan Cheyenne nog naar de andere hengst brengen
Rianne1994 schreef:Ik heb ook bericht gehad van dr hh. Zoals ik al verwachtte was liz niet klaar. Mega hengstig en zonder hulp in de wei gedekt
pretty schreef:Clio is weer hengstig geworden (merrie van mijn schoonvader) dus Cas mocht weer aan het werk vandaag.
Opgelet 18+![]()
Clio zit nog niet fijn in dr vacht,ze heeft de hele winter een veulen gezoogd en komt nu pas weer bij,vast ook de reden dat ze nu niet meteen drachtig werd en beter dan voor haar. Maargoed,ze moest gedekt.
[ [url=m/xxNvnc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu mag ik het wel zeggen,we hebben een nieuwe merrie aangekocht voor onze fokplannen. Alleen 1 minpuntje voor ons dan. Ze is AMHA en dus laten we ze waarschijnlijk niet dekken door Cas,die NMPRS is. Dus dan moet ze ook uit om gedekt te worden. Ze is pas hier dus ze mag even wennen en dan beslissen we of we ze dit jaar nog laten dekken of volgend jaar pas.
Zo een lieve meid,onze Ella.![]()
[ [url=m/6esLBM.jpg]Afbeelding[/url] ]