[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:43

Pretty maar hoe zat ook alweer,
bracht jij Ella naar mij of moest ik haar nog ophalen???
Past perfect bij mijn groep.
Bont en amha en een mooierd is ze hoor.
Veel geluk met elkaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:00

RX neen jij wou niets verkopen aan mij dus ik hou deze ook lekker zelf... O:)
Hihi ze is echt ook zo lief,alleen daarom al is ze het dubbel en dwars waard.
Ze is wel niet klein ik schat toch wel bijna 90 cm. Echt wel helemaal wat ik zocht hé? <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:22

Even een bijleesmomentje O:)

@R.X. Beterschap met je hondje, ik vind het altijd dubbel zo zielig als dieren pijn hebben. Y;(
Ik vind de foto van z'n ruggetje echt heel sneu.. Wat een pijn zal het diertje hebben.

XshaartjeX schreef:
Dit is de toekomstige papa
[ [url=m/CEZtWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neo heeft al meerdere gezonde nakomelingen, om toch zeker te zijn laat ik viky eerst onderzoeken voor de zekerheid

Mooi is hij :j Hij heeft wel weg van een Quarter hengst die ik ook heb overwogen (staat ook hier op bokt met een advertentie) aangezien mijn merrie een halve Quarter is, maar heb toch voor iets totaal anders kozen. Ik vind hem wel erggg knap <3

SofieHavan schreef:
Ze is gedekt door deze spetter: Ceasar Ter Linden (King (Purioso) x Olympic Ferro). Dit is een homozygote bonte hengst, dus sowieso een bont veulentje voor ons :D

[ Afbeelding ]

En dit is de toekomstige mama: Evita (Varnese vd Holstenhoeve x Furioso Z)
[ Afbeelding ]

Welkom :D , Prachtige hengst en mooie merrie, dat wordt vast een plaatje, ik ben gek op bont :D

@Faline; heerlijk hé zo op het land. Lekker wat vitamine D opdoen {:}

Vulina schreef:
Bont is leuk!

Heerlijk hé, de paarden weer naar buiten! We hebben de pensionpaarden hier ook weer op het land staan, ik kan ze zien vanuit mijn huiskamer :D :Y)

[ Afbeelding ]

Deze merrie zal binnen nu en een paar dagen hengstig worden als het goed is :j

Hahaha charmant hoor _O-

Cynthia82 schreef:
Kort berichtje van mij. Zit op mijn foon, dus morgen reageer ik weer uitgebreid: Dais is vandaag voor de 5e keer gedekt (dag 9 van de hengstigheid). De hh denkt wel dat ze morgen af is, ze was al een heel stuk minder hengstig. Dus dat wordt een hengstje!!! *\o/* :+

Zo zo, die is lekker bezig :D Spannend !

SofieHavan schreef:
Whoehoe *\o/* goed nieuws hier :D Mijn merrie is drachtig!! :D Klein vruchtje van 20mm te zien!
Over 10 dagen terug scannen en dan zou er een hartslag moeten zijn *\o/* Helemaal blij!! :D

Ja die theorie ken ik van die snelle en trage zaadjes en het is idd waar dat mannelijk sperma sneller is, maar in de praktijk spelen nog zoveel andere factoren mee dat het niet te voorspellen is ;)

Schattig dat berichtje van de hengstenhouder!

Wat gaaf :D Gefeliciteerd :):)

Woogy schreef:
Ik heb Pony drie keer natuurlijk laten dekken, twee keer door dezelfde hengst. Helaas vorig jaar tussen 21 en 40 dagen het vruchtje verloren en gust gebleven.
Ik zie graag de natuur z'n ding doen hoe het hoort, twee mooie gezonde veulens gehad, een hele blije trotse mama en geen gedoe. Nu omdat we alleen tijdens dit cyclus willen dekken(anders vinden we het te laat voor een renpaard veulen) en ze door haar blessure niet natuurlijk gedekt kan, hebben we gescand wanneer het ei rijp was. Voor de zekerheid afgespoten gezien haar rare lange hengstigheden van de afgelopen keren.
Dan vervolgens heb ik gisteren een gestreste merrie die de opvoelbox niet in durft, vervolgens staat en lichte paniek toont. Moest haar oortje pakken zodat ze rustig bleef. Het insemineren vond ze ook niet geheel tof.
Hengstigheid was vandaag over dus moest de benen, muts en uier weer wassen(kindje piest zichzelf helemaal onder namelijk) en toen zag ik een berg puntbloedingen aan de binnenzijde van de vulva.

Alles bij elkaar...prefereer ik natuurlijk dekken op de 3de en 5de dag en dan 18 dagen wachten tot de scan. Minder stress voor Pony en voor mama.
Alleen...volgend jaar willen we een hengst hebben die in Zuid Frankrijk staat, transport en stalling is mij net even te duur dus wordt het ook insemineren. Zie er nu al tegen op :(

Jeetje wat een stress voor je merrie.. Lijkt mij inderdaad ook echt heel lastig om aan te zien.
Natuurlijk dekken heeft ook absoluut mijn voorkeur.

chimello schreef:
Gister onze dekhengst gefotografeerd :D
[ Afbeelding ]
Er zijn 3 merries gedekt nu, wel maar enkele keren dus eens kijken of er wat drachtig is.
Guess komt altijd wat moeizaam op gang :P Hij is dan ook nog jong dus zal wel goedkomen.

Nog 2 merries te gaan van Guess en dan Cheyenne nog naar de andere hengst brengen :)

Wat een heeerlijke manenbos <3

Rianne1994 schreef:
Ik heb ook bericht gehad van dr hh. Zoals ik al verwachtte was liz niet klaar. Mega hengstig en zonder hulp in de wei gedekt *\o/*

Wat goed! Nu hopen dat ze drachtig raakt :)

pretty schreef:
Clio is weer hengstig geworden (merrie van mijn schoonvader) dus Cas mocht weer aan het werk vandaag.

Opgelet 18+ :+
Clio zit nog niet fijn in dr vacht,ze heeft de hele winter een veulen gezoogd en komt nu pas weer bij,vast ook de reden dat ze nu niet meteen drachtig werd en beter dan voor haar. Maargoed,ze moest gedekt.

[ [url=m/xxNvnc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu mag ik het wel zeggen,we hebben een nieuwe merrie aangekocht voor onze fokplannen. Alleen 1 minpuntje voor ons dan. Ze is AMHA en dus laten we ze waarschijnlijk niet dekken door Cas,die NMPRS is. Dus dan moet ze ook uit om gedekt te worden. Ze is pas hier dus ze mag even wennen en dan beslissen we of we ze dit jaar nog laten dekken of volgend jaar pas.
Zo een lieve meid,onze Ella. <3

[ [url=m/6esLBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha leuke foto := Gefeliciteerd met je nieuwe paardje!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:24

Mijn merrie is vorige week vrijdag hengstig gespoten, gisteren was ze met rijden al wat tuttiger en
mieperig.. Ze is altijd de koelheid zelve en als ze hengstig wordt, is alles heeel 'spannend'. Morgen scannen en dan hopelijk echt brengen :D :D Vind het zo spannend :):)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:31

Mijn dame is gisteren ook voor het eerst gedekt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:47

Leuk al die 18+ foto's!!!

Ehm pretty waarom niet met Cas dekken dan? Empty is ook AMHA, maar ik geef echt niks om het AMHA :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:48

Pretty ik begrijp zeer goed dat ze een blijverdje is!
Geniet er van.

Xapple dat heb ik ook!
Ik zeg ook ik hou van bijna alle dieren en van een paar mensen
Ze is ook zo lief en een mega knuffel.

O gossie nog even en dan "moet" jij waarschijnlijk ook even je merrie missen.

Azaria hopelijk pakt het meteen en heb je je paardje weer gauw bij je.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:49

DL ik ben een beetje bang dat Cas "te zwaar" zou zijn voor haar. Het lijkt me slimmer,zeker voor de eerste keer,een echt fijn hengstje erop te hebben.(ze is ook zo fijn) Ik moet bovendien nog zien eerst wat Cas doorgeeft.
Je hebt dan wel gelijk dat het niet persé AMHA moet zijn,want ik heb ook niet gekozen op stamboek,integendeel,ik wou wat ik graag zag en dat ze stamboek had,maar welkeen was bijkomstig.

Azara lekker in het zonnetje!

Spannend Apple het komt dan nu ook dichtbij.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:54

Zo zwaar is Cas toch niet? Het is nog een maiden merrie? Ik zal er niet snel een "jet" hengst op zetten, maar Cas kan toch wel..

Ik ga vandaag beginnen met lily schouwen. Bo is nu bevallen en zal ik weer proberen in de veulenhengstigheid te dekken, dus over dag of 6 maar eens kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:19

Ach lastig dat dekken in veulenhengstigheid/met veulen. Ik zie er nu al tegenop,wil toch Vera weer gedekt hebben ook want anders is het weer opletten geblazen met het gras.

Cas is geen Jet maar ik weet ook niet echt hoe hij doorfokt. Dat wacht ik dan toch liever eens af.
Ik neem liever geen risico's,deze merrie is inderdaad maiden. En ze lijkt best nauw langsachter. Misschien wacht ik gewoon nog maar een jaartje,ze is nu net 3 geweest. Even nadenken nog. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:23

jullie gaan lekker door, die +18 foto's zijn geweldig :') hengsten die hun werk mogen doen en merrie's die tevreden naar huis mogen ;)

Pretty gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst.

RX hopelijk geneest die wonde snel, ziet er best pijnlijk uit.

Straks voeren we Flo naar de kliniek, gaat nog wat geven met veulen aan de voet, ze staat al sinds vrijdag- zaterdag hengstig dus hoop dat ik nog op tijd ben en dat ze er niet te lang moeten blijven staan -O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:27

Goedemiddag allemaal :D
ik kom ook weer even binnenvallen :o
Ik wilde het 2015 topic actief bij blijven houden, wel zo leuk voor de mensen die hun veulentjes nog verwachten, maar het word me allemaal een beetje te veel, veel nieuwe mensen ook iedere keer en ik hou het gewoon niet meer bij. Ik ga nu het 2016 topic maar goed proberen bij te houden en 2015 op een laag pitje zetten. Ik spring dus vanaf hier weer fanatiek in, mag dat? :o hihi

RX sterkte nog met je hondje, fikse jaap zo zeg, jemig, hopelijk knapt hij/zij snel op :)

Ik zag in ieder geval al wat leuke 18+ plaatjes voorbij komen :')
en er word fanatiek over de plannen nagedacht, leuk :))

Pretty, ik zou persoonlijk wel voor AMHA gaan, bij eventuele verkoop zou het veulen dan gewoon iets meer opbrengen, en met Cas dekken kun je altijd nog doen, bovendien heb je dan misschien weer wat "nieuw bloed".
Dus bij twijfel zou ik voor amha gaan. (al heb ik zelf ook niks met amha stamboek hoor, maar toch denk ik er zo over).

Mijn merrie is donderdag (7 mei) voor het eerst gedekt, hopelijk slaat ze vandaag al af :o zou fijn zijn :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:34

Arm beestje RX! Hopelijk knapt ze snel op, gaat soms heel snel ineens! Duimduim!

Jammer genoeg de ene merrie hier niet drachtig, maar ook totaal niet hengstig. Nog 4 dagen de tijd geven, anders weer hengstig spuiten denk ik..
Andere merrie had 4 eitjes :') Maar nog niet rijp voor de dekkerij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:40

@pretty leuke combi!!

Pff Evelyne hoop dat je je dames niet te lang hoeft te missen dan als je te laat bent nu.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:45

linda jupi weer gedekt? weerdoor velvet?

pretty als het niet goed voelt , niet doen, dan beter voor de eerste keer een fijn en passend hengstje kiezen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:47

nee Jolanda, Jupi word dit jaar niet gedekt... ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:05

Jammer Vulina dat ze niet drachtig is. Hopelijk is het weer gunstig voor haar hengstigheid.

Dat mag jij doen Linda. :j

Fotsy hopelijk zit ze nog op het juiste punt en kan ze meteen geinsemineerd worden. Kon het niet bij jou thuis gebeuren dan?

Ja ik ga zeker niet lukraak dekken omdat dat gemakkelijk is hoor. Geen overhaaste beslissingen. 't Is een mooie merrie en ze verdient een passende hengst. Ze is ook nog wat jeugdig en lijkt me best smal dus ik wil ze wel graag heelhouden. Goed over nadenken dus. :j

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:07

Jullie gaan erg hard hoor, dat kan ik allemaal niet bijhouden :=

Apple; Spannend, hopelijk is je merrie straks goed hengstig!

Azara; Het blijft echt een prachtige hengst zeg <3

RX; Sterkte met je hondje, altijd zo naar om je beestje ziek te zien.. :(:)

Linda; Ik ben benieuwd! Altijd fijn als het weer achter de rug is.

Vulina; Had 1 merrie 4 eitjes? Ik wist niet eens dat dat kon :o?

Hier ben ik nog steeds aan het aftellen tot de 18 dagen scan.. nog 7 nachtjes te gaan O:)
Gisteren in dat heerlijke weer een fotoshoot met Ice gehad, zo benieuwd naar de plaatjes!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:42

Vulina, 4 eitjes, ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt maar kan dat :?

Pretty, dankje :D ;) super leuke merrie heb je daar! inderdaad rustig de tijd nemen, en desnoods jaartje laten staan ofzo als je er niet uit komt voor jezelf...

Ice, mooie bijleespost zeg! ben ook wel benieuwd naar de plaatjes.
Fotoshoots zijn toch wel zó leuk!! Ik vind het altijd jammer dat ik niet zo mobiel ben (geen trailer, en geen auto met trekhaak) dus nooit echt foto's van mijn paardjes op mooie locaties ofzo :(

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:05

Linda, wij hebben het gewoon hier op locatie gedaan. In het land en voor een bloemenstruik. :P
Ik heb al 1 voorproefje die zal ik vanavond even posten!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:16

Dank je Linda! Ze is ook precies wat ik zocht en ik heb best een poos gezocht hoor. :D

Ik kan ook niet met de trailer rijden en heb geen trekhaak,ik zou moeten mooi kijken naar vriendje maar dat helpt meestal niet dus ook hier geen fotoshoots. En ach,ik overleef het ook wel. Ik zit lekker veel in de wei met mijn camera en nu en dan heb je toch eens een Lucky shot. :D

Icecrystal spannend dus jij ook nog een weekje wachten!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:32

Maar ik heb ook zelf geen camera :Y)
dus voor mij wel extra lastig :') haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:41

oh dat is spijtig,een camera kan ik niet missen,hoeft ook niet veel te kosten.
Ik heb zelf ook wel gene,ik gebruik die van mijn werk.. :o :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:48

Pretty persoonlijk zou ik als ik der zou laten dekken voor amha gaan.
Maar als ze nog zo jeugdig eruit ziet nog een jaartje wachten.
Succes met je beslissing.

Dustinlover nu dus afwachten wat lily in petto heeft.

Als flo rustig is met de trailer zal het vast goed gaan.
Succes.

Ha ha linda kan het ook al niet meer bijhouden :')

Vulina ik hoop dat jullie gauw opgelucht adem kunnen halen

Icecristal spannend nu afwachten wat de scan gaat laten zien

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:40

Is het normaal dat merries raar doen na inseminatie? Pony loopt maar met haar staart omhoog en drupt af en toe wat uit d'r vulva. De labia waren dan ook best wel opgezet....Weet niet of ik nou spoken zie of niet.