[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:09

Hahahaha, tja, ik ben daar nogal autistisch in :D
Tjinta kijkt ook al bij mij af en telt daar dan 12 dagen bij op voor Tenna.

Dais is 3 mei voor het laatst gedekt. Klopt dat met Cha-Cha?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:15

ik ben jaloers -O- hahaha :D
volgende week weet ik of ze drachtig zijn... alleen ben ik dan in frankrijk :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:25

Cynthia82 schreef:
Hahahaha, tja, ik ben daar nogal autistisch in :D
Tjinta kijkt ook al bij mij af en telt daar dan 12 dagen bij op voor Tenna.

Dais is 3 mei voor het laatst gedekt. Klopt dat met Cha-Cha?

Pfft ik ga even mijn eigen berichten moeten nakijken,of in mijn dekboekje kijken. :o :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:32

Hier moet morgen gescant worden...nog geen enkele tekenen van hengstigheid en de merrie is zo liefjes (wat dus niet echt iets voor haar is). Ik hoop het beste maar wil me ook nog niet te blij gaan maken, is de teleurstelling zo groot.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:38

succes Tamiebels!

Ik heb mijn berichten nagekeken en ik was verkeerd. Cha-Cha is doorheen 2 dekrondes gegaan,de eerste op eind april en de 2e ronde is ze gedekt tot en met 20 mei,als het meteen gepakt had zat ze dus gelijk met Daïs maar nu is ze dus nog 17 dagen later en dat maakt ze dus euhm pas 43 dagen drachtig,ik dacht echt dat het meer was al -O- :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:41

Hier wordt er morgen nog voor een tweede keer gescant, hoop dat alles nog goed is. ben ik er deze keer ook bij, vorig jaar met mn merrie gemist, dit jaar was bij de hengstenhouder en nu ben ik er eindelijk eens bij. zie zoveel scans maar niet bij mn eigen
Afbeelding De voorste is drachtig. gister een leuk buitenritje gemaakt door het bos, 5de keer onder het zadel, eerste keer onder het zadel naar buiten, ging erg goed. nergens van onder de indruk, totaal ontspannen. Alsof er niks aan de hand was en ze het al jaren deed :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:43

Mijne is ongeveer net zo lang drachtig. Kijk ik mooi naar de plaatjes die jij plaatst. ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:45

Cemlys ik vind dat jij zulke mooie pony's hebt,zo zie ik de Welshjes graag <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:49

Dankje, ik ben er ook helemaal weg van. Meiden hadden de grootste lol gister.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:50

dank je pretty

cemlys echt gave pony's!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:50

pretty schreef:
succes Tamiebels!

Ik heb mijn berichten nagekeken en ik was verkeerd. Cha-Cha is doorheen 2 dekrondes gegaan,de eerste op eind april en de 2e ronde is ze gedekt tot en met 20 mei,als het meteen gepakt had zat ze dus gelijk met Daïs maar nu is ze dus nog 17 dagen later en dat maakt ze dus euhm pas 43 dagen drachtig,ik dacht echt dat het meer was al -O- :D

Casa is op 18 mei geinsemineerd en nu 45 dagen drachtig :D
Vanaf eind augustus ga ik in mijn onderschrift bijhouden hoeveel dagen Casa drachtig is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:51

Dat vind ik nou ook pretty! ik love welshjes maar gelukkig zijn die er ook in het mini bij het nmprs.. dus wie weet wel een keer een andere hengst gebruiken..

Dadelijk weer eens kijken bij de dames en heren :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:00

ja ik hoop dat mijn zoon ooit toch rijden wilt,dan koop ik hem een Welshje <3 heb ik er ook meteen één :D

Saffier nou dat zou handig zijn!! Kan ik lekker afkijken bij jou *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:14

Heb even gekeken, het paste nog in mijn OS, dus het aantal dagen staat er (ga ook proberen het een beetje bij te houden :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:20

Haha ik heb al een voorraadje staan voor toekomstige kinderen, maar ben wel blij dit zijn echt super kinderpony's. Dit weekend ook mijn hengstje weer gezien, 2 jaar nu, maar dat wordt een mooi ding, geeft showtjes weg alsof het niets is, super draven, nek erop. heerlijk dier

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:26

Ooohw meiden, ik heb jullie verwaarloosd.... :o Sorry, druk met klussen en een nieuwe pup en dan ook nog de 2 veulenmonsters....(en de andere 4 poowns)

Ik lees over kwijtgeraakt sperma... Vreselijk!! Ik zou totaal over de zeik zijn... Nu moet je nog 3 weken wachten...

Zag een super schattig pupje <3 Zit ook helemaal in de puppie-vibe :o

Hoop merries lang hengstig...

Mensen met drachtige merries gefeli!!

Hier is Guills voor de 2e keer gescand (57 dagen) Prachtig mooie scan, hebben het op dvd gekregen :D

En ook volgend jaar hebben wij (als alles goed gaat) 2 veulentjes!! Izzie is vandaag op 19 dagen drachtig gescand!! Dat maakt dat ze 19 mei 2012 uitgerekend is... JEEJ!! *\o/* *\o/* *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:16

annastasia schreef:
Mijne is ongeveer net zo lang drachtig. Kijk ik mooi naar de plaatjes die jij plaatst. ;-)

Bedoel je net zo ver als Daisy? :)

Gefeliciteerd, BL!! *\o/*

Ik krijg net een PB van het NRPS. Daisy's eerste of tweede veulen (niet bij mij geboren, maar bij een fokkerij waar ze van 1999 tot 2002 heeft gestaan), is verkocht naar Denemarken. Ze hebben haar paspoort nu bij het NRPS liggen om op naam over te schrijven en ze gaan aan haar nieuwe eigenaren vragen of ze hun gegevens aan mij door mogen geven.
Ik heb werkelijk géén idee hoe het NRPS bij mij uitgekomen is, maar ik zou dolgraag een foto van haar willen! :D

Daisy is in 1999 op 4 jarige leeftijd verkocht aan een fokkerij (ik verzorgde haar van veulen tot 4 jaar). Op die fokkerij heeft ze 3 veulens gehad: Margriet en Jasmijn (omdat Daisy Madelief betekent :) ) en een doodgeboren hengstveulen (2002). In 2002 heb ik haar (terug) gekocht.

Ik heb één foto van Jasmijn en één foto van Margriet, maar ik heb geen idee bij welke foto welke naam hoort :o

Ik hoop wat van die mensen te horen (al heb ik dus geen idee (meer) hoe het NRPS bij mij uit is gekomen :) )

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:08

Stoer Cynth das echt leuk!!

Oke dan is Tenna dus nu 72 dagen... prachtig bij te houden zo..
Cantate zit vandaag op 28 dagen. De DA heeft haar vanochtend gescand en een prachtig vruchtje bewonderd. *\o/*

Cemlys ooh wat gaaf zo die Welshjes van jou.
lekker op buitenrit heerlijk.
Vroeger hadden mijn jongens ook een Welsh B maat pony wat een lol met dat beestje.
Ondeugend maar oh zo goed.

BL gefeli.... fijn ook twee dames drachtig.

Tammiebels succes morgen. leuk spannend.

Saffier leuk bijhouden in je onderschrift... dat vergeet ik ook telkens, dus ach ik heb mijn Cynthagenda.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:11

Tjinta, nu woensdag scannen, omdat er gisteren nog niet veel te zien was..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:13

Ik kan mijn hele onderschrift wel volzetten met al onze merries hoor :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:23

Sperma kwijt?! Damn, dat zal je dan gebeuren zeg :\

Voor een aantal wordt het alweer spannend, zie al een hengstig lijkende merrie voorbijkomen (het kan wel tijdens de dracht, maar ik zou zelf ook laten scannen) en anderen moeten de eerste scan nog afwachten, spannend!

Hier idd het laatste veulen geboren, een pracht van een zoon voor Dup. Ze had het wel heel erg zwaar, de geboorte moet erg vlot gegaan zijn, maar wat er na kwam viel haar allesbehalve mee. Ik kreeg alarm en toen ik buiten kwam lag het er al en was Dup alweer overeind en als een gek rond aan het rennen en dan weer neerploffen en rollen, ze was even helemaal de weg kwijt :(:) Na een half uur of zo ging ze dan rechtop liggen en gras eten en ineens zag ze het veulen en begon naar hem te grommelen. Toen was ze dan ook wel meteen mama. Hij mocht ook goed drinken enz, helemaal goed. Alleen bleef zij aan de nageboorte staan, 2 dagen gespoeld en de tweede dag wilde ze ineens niets meer van het drinken weten, die dag en nacht om de 2 uur merrie onder dwang stil moeten laten staan zodat hij kon drinken en toen ze die nacht door waren mocht hij het weer zelf. (ze laat hem wel af en toe nog even achter haar aanlopen vantevoren, maar hij heeft geleerd vasthoudender te zijn en ze regelen het nu toch weer mooi zelf)

http://i21.photobucket.com/albums/b266/ ... noStnd.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b266/ ... oStnd2.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b266/ ... noHfd1.jpg

Barcardi woensdag weer scannen.
Dup in de gaten houden wanneer ze hengstig wordt, als dat na een acceptabel aantal dagen is, een dag of 10, dan kon ze al gedekt worden, baarmoeder was met tweede keer spoelen alweer zoveel gekrompen dat de DA wel dacht dat het kon.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:48

Werd ik vandaag gebeld.. Het sperma was er |o Ja, gooi dat nu maar weg!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:58

Wat een grapjassen.. Is er nog sprake van een schadevergoeding bij zoiets AZ?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:04

Joyce hopelijk ziet de DA woensdag een mooi vruchtje ik duim voor je hoor!!

En dan een pracht zoon voor Dup... super gefeliciteerd Joyce en Nicole.
Ziet er echt gaaf uit.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:33

Ik lees al een tijdje mee, iedereen gefeliciteerd met een drachtige merrie *\o/* degene die nog bezig zijn veel succes!

Balen AZ, dat moet niet kunnen gebeuren zoiets, sjees..

Ik meld mij ook met mijn merrie, vandaag 2e controle gehad op 39 dagen, hartje was goed te zien, vruchtje goed op schema *\o/*
Eindelijk is het gelukt!
Ik heb Deluxe vorig jaar naar de hengst gebracht, ben haar 3 maanden kwijt geweest, maar helaas kwam ze leeg terug, ze stond ook nog 225km verder weg -O- dus "even" tussendoor gaan kijken was slecht mogelijk.
Dit jaar opnieuw geprobeerd, lekker thuis gelaten, eerste poging niet gelukt, tweede poging mooi drachtig!

Deluxe http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/309214 is mijn eigen fokproduct, dus ik vind het super, ze is drachtig van Weissgold GF, cremello http://www.sporthorse-data.com/d?i=10724223
Dus volgend jaar een palomino rijpaard veulen *\o/*

Leuk overzichtje :D

Afbeelding 1 dag met haar mama

Afbeelding 1 maandje oud

Afbeelding Samen met mijn dochter, vorige maand na het rijden

Afbeelding Weissgold GF waar Deluxe drachtig van is

Afbeelding scan vruchtje van vandaag