Nee ze mept hem niet, ze bijt hem en sowieso zijn de hoeven achter wel erg sterk, maar voor lijkt nergens op. en eigenlijk hoeven me maar kleine stukjes over het harde naar de paddock of land.
@Sharon: geen merrie met veulen aan de voet op ijzers zetten.. is 1 ding wat ik vorig jaar heb geleerd. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Dan maar goed bijhouden en een paar keer extra de hoefsmid
nope,je kunt ook denken aan hoefschoenen,die kun je aan en uit doen. kennis van mij heeft een haflinger met slechte hoeven en die heeft ook van die hoefschoenen. hij is er erg tevreden mee
ja maar peeps heeft geen slechte hoeven, juist sterke. Alleen ze heeft nooit lange hoeven gehad. De een heeft langere hoeven als de ander, peeps heeft korte!
alleen dat gaat ook een vermogen kosten, en ik ben maar een arme student
InekeH87
Geplaatst: 22-04-11 18:11
Vandaag was het zo warm dat Zuhra graag gewassen wou worden. Dus ja wat doe je dan, dan trommel je de buurtpenny's op en dat geeft deze foto's:
Eerst worden de benen lekker gewassen
En daarna kruipt het koude water omhoog richting schouders, vanaf hier werd niet alleen het paard, maar ook de penny's nat
Daarna lekker wandelen om droog te worden
En van wandelen wordt je heeeeel moe dus na krap 10 minuten werd er al een pauze ingelast aan de waterkant. De meiden twijfelden of ze wel of niet zouden gaan zwemmen en bleven uiteindelijk toch wel aan de kant, maar de voeten gingen wel in het water.
En toen besloot zuhra dat ze wel weer heel graag terug wou naar stal dus sleurde ze mij zowat mee terug . Vanavond ga ik haar nog even lekker lang borstelen en staart invlechten.
update over amaretto: hij is nog steeds aan de diarree, hij drinkt, ziet er fit uit, maar wel iets zwakker... dierenarts zei dat we het moesten afwachten zolang hij maar dronk en geen koorts heeft. vanmiddag had hij 38.7 maar iets verhoging is normaal als het zo warm is... (normaal 38.5)
kennis van mij heeft een merrie die erg vette melk geeft altijd en die veulens zijn ook wel aan de diarree door die vette melk. zou dat het niet nog kunnen zijn?
Lindor92
Geplaatst: 22-04-11 18:22
oei geen flauw id inowa, maar wessa is ook wel hengstig