[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:13

Gaaf Nada!

Gefeliciteerd Saffier!

Dinsdag 2 juni wordt Rosa gescand...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:18

Jammer LadyAngel. Hoop dat ze snel geinsimineerd kan worden!
En dat je hafje drachtig is natuurlijk.

Ik verbaas me er wel echt over hoeveel problemen het op levert en hoe lang het duurt voor je je merrie drachtig hebt met KI.
Bij ons stonden hengst en merrie gewoon los bij elkaar.
En dat ging allemaal echt onwijs lief en rustig. Terwijl ze los stonden konden we zelfs nog af en toe een handje helpen :D.
En het was ook meteen in 1x raak!

Afbeelding
http://94.100.118.91/587200001-58725000 ... _6hBo.jpeg[/img]

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:51

_Kiki_ schreef:
He Inge! Staat Mabel nog in Bennekom op stal? Heeft ze nu ook een veulen en staat ze wel eens buiten?

He, had niet door dat jij hetwas. Ja mabel staat nog steeds in Bennekom(op dit momnet staat ze in braband bij de hengst). Ze staat elke middagdag buiten. In de wei naast waar een bonte ijslander staat. Dit jaar heefd ze geen veulen. Staat die van jouw ook nog in Bennekom?
Wat leuk dat jij dievan jouw ook laat dekken.

Ff of toppick, ik heb cavia's en heb 1 man en 1 vrouw al ruim 2 jaar bij elkaar zitten, zonder resultaat, dus ging er van uit dat een van de 2 onvruchtbaar was, maar afgelopen maandag ochtend liep er een klein beby cavia bij. Mama en kind maken het goed.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:18

Echt schattig Inge!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:23

_10_ schreef:
Galupy schreef:
Oke dus jij moet ook na het weekend scannen, spannend. Is het de eerste keer dat ze geinsemineerd is?
Ik wil eigenlijk aankomend weekend al laten scannen want dan kan ik er zelf bij zijn, moet eigenlijk dinsdag maar dat is lastig.

Ja was voor haar de eerste keer... alleen na vandaag is me wel duidelijk dat ze niet drachtig is, ze was zich enorm aan het aanbieden in het land en echt pis-hengstig ;(

Jeetje dat is niet fijn, kan je haar dan beter niet nu meteen terug naar de hengst brengen, als ze nu hengstig is moet ze misschien weer gelijk geinsemineerd worden.
Bij mij op stal zeiden ze ook dat mijn merrie zich hengstig gedroeg in de wei naar de andere paarden, zich aanbieden enzo. Maar naar de ruin gister haalde ze flink woest uit dus ik weet het niet... ik zie het wel.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 01:00

Vandaag in Moerbeke geweest met wet look.
Ze liep daar ook stok kreupel.
Ondervoet is weer uitverdoofd, toen liep ze dus weer goed, dus het zit echt in het ondervoets gewricht.
Ook zijn er Rontgenfoto,s gemaakt, niets op te zien.
Ze had volgens DR Hans wilderjans het perfecte straalbeen! zag er super netjes uit.
Maar goed, nu moeten we dus verder zoeken...
Er is nu toestemming gevraag aan hypo zorg om over te gaan tot het maken van een MRI, even afwachten dus of we akkoord krijgen, en dan kunnen we dus weer terug naar Moerbeke voor nader onderzoek.
Hopenlijk weten we dan definitief wat er met ons meisje aan de hand is.
De DA was er van overtuigd dat hij het doormiddel van MRI zou vinden en dat ik me wel er op voor moest bereiden dat er minder positief nieuws uit zo komen. |(
(de weke delen schijnt moeilijk te behandelen zijn, en komt weinig tot zelden goed.)
En ik weet het, want mijn vorige merrie had een scheurtje in de diepe buigpees, dat is al bijna 3 jaar geleden en die loopt nog steeds krom.

Het is allemaal een ellende, kan alleen maar afwachten dus.... ;(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:20

He wat balen Manueeltje! Nou ja, maar even afwachten dan..

Toen ik moeder en kind uit elkaar had gisteren begon moeders te knipperen, dus morgen wordt ze gescand. :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:22

@Nada: Gefeliciteerd met je drachtige merrie, prachtige merrie trouwens :9
En ook jij gaat voor een bontje zo te zien :) Geweldig om te zien hoe het hartje
klopt he ;)

@Saffier: ook jij gefeliciteerd met je drachtige merrie :)

@Manueeltje: Ik heb niet gelezen wat er precies met de merrie is, maar ga straks even zien of
ik het terug kan vinden (heb namelijk niet het hele topic doorgelezen :o ).
Maar op zich fijn nieuws dat het straalbeen er goed uit zag, alleen balen dat je dan nog niet
weet wat het is nu. Ja oké je weet dat het in de ondervoet zit, maar wat dan he. Hopen dat
jullie snel vinden wat er aan de hand is en dat het ook nog goed gaat komen :(:)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:27

Hallo!
Mag ik mij hier misschien ook melden :o ?
Mijn NRPS merrie Prisca wordt dit seizoen geïnsemineerd van de hengst Kasparow.
We beginnen over anderhalve week of rond half juni (hangt een beetje van wat de vrouw van Kasparow zegt, aangezien we nu eventjes uit de running zijn ivm een kleine blessure).

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:28

goeiemorgen

Manueeltje Wat naar dat je nu nog niet weet wat er met jaar aan de hand is, maarhoop wel op positief nieuws hoor

even spam hoor [RIJ-ITP] Sirel (AV hengst) @ work

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:32

Welkom Puissance :)

*gaat even spam van Bren bekijken*

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:52

sterkte manueeltje :(:)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:57

Manueeltje, inderdaad wel mooi dat er niks mis was met het straalbeen. Maar niet weten wat er nou aan de hand is, is echt een drama. Ik hoop voor je dat je het snel weet. En dat het heel positief nieuws is :(:) . En zelfs als dat het niet is kan er misschien nog wel wat aan gedaan worden.
Wij hebben twee jaar met een kreupel paard gelopen.
En pas na 2 jaar bevestigde de DA dat ze een peesblessure had.
Dus daar een hele tijd mee bezig geweest. Maar ze bleef slecht lopen en werd afgeschreven door de DA. Toen kwam in de tussentijd een homeopaat en na 2 maanden was ze weer helemaal goed ;) .
Ik duim voor je!

Sokje, succes morgen!

En Puissance,welkom :) .

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:01

@Nada: misschien heb je het al wel gemeld hoor, maar welke hengst is dat die jij
voor je merrie hebt uitgekozen?

@Sokje: oei was jou vergeten :o Succes morgen :)

@Manueeltje: had even gezocht wat er aan de hand is met jouw merrie, maar heb het
gevonden. Is dus een vaag probleem wat in de ondervoet zit, maar tot nu toe niet gevonden
waar het em precies in zit. Ik hoop dat je goedkeur krijgt voor een MRI en dat ze daar iets
mee vinden. Het is zo irritant als je niet weet waarom je paard kreupel is. Heb daar helaas
ervaring mee :(:)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:09

Onze eigen drie jarige hengst, Tango :D.
Misschien niet helemaal de allerhandigste keus, het is immers geen goedgekeurde hengst. Maar we wilde als we een veulen wilde van deze merrie er een bonte iets grotere hengst op. En nouja, als je hem dan toch zelf hebt staan :)) . En het veulen houden we, dus dan maakt het ook wat minder uit.

Ouders zijn helaas onbekend.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:12

Sterkte Manueeltje :(:)

Wat leuk Inge. Ja, Tivara staat ook nog steeds in Bennekom, Stal de Harn dus schuin achter Mabel ;)

Welkom Puissance

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:20

jeetjeuh balen Manueeltje. Maar nooit de moed opgeven !

welkom Puissance !

@ Bren: wat ziet hij er super mooi rond uit !!

Nou wij hebben vandaag twee merries hengstig staan, dus worden als het goed is gedekt door Djamaï du Bois.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:25

@Nada: joh wat maakt het uit, het veulen is voor jezelf, een paard loopt uiteindelijk niet
op zijn papier maar op zijn eigen benen toch :) Kan hem niet goed zien zo, maar lijkt me een
gaaf dier :)

Oké ga nu richting stal, spreek jullie later weer :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:26

Dankje allemaal...
Ik ben iig heel erg blij dat het niet iets van hoefkatrol is.
Zeker niet nu ik er een veulen van heb en nu ze drachtig is.
Maar dat leek ons zowiezo al stug want ze is nog geen jaar geleden prok gekeurd met een 1 voor de straalbenen. (dat heeft ze nu nog steeds)
Maar goed, je weet het nooit natuurlijk.

Het is idd er vervelend dat we nog nog niet exact weten wat het is.
Wat ik wel weet is dat een blessure in het ondervoets gewricht (weke delen) vaak erg lastig is. (moeilijk te behandelen, en komt in sommige gevallen alleen goed met hele langdurige rust) ;(
Maar goed, ik wacht het nog maar even af..
Ze is god zij dank heel erg goed verzekerd dus krijg niet de volledige kosten op mijn dak.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:29

Dank je. Ik zal straks even een goede foto zoeken van meneer!

Maar omdat een aantal bokkers er zwaar op tegen zijn om geen stamboek veulen te fokken ga ik me eigen al meteen verdedigen := .

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:10

Tja, mijn merrie is geen ster, dan krijg je van bokkers ook meteen de vraag waarom je dan met haar gaat fokken.. Dus ik zal je niet aanvallen hoor Nada ;)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:17

Mooi :D.

Ik ben van mening dat het helemaal niet zo goed is om alleen maar met echt goede fok paarden te fokken. Vaak zijn kruisingen (en dan niet alleen bij paarden, ook bij honden) juist de sterkste dieren. En zo spreid je ook een beetje de risico's.
+ dat volgens mij er even vaak echt slechte paarden geboren worden uit ras paarden als uit kruisingen.

En eigenlijk zijn ras dieren ook voortgekomen uit kruisingen.
En worden nog altijd gekruist met andere dieren, om zo een nog beter ras te krijgen.

Dus tja ..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:25

Ja dat herken ik wel, 2 van mijn dames hebben een onbekende afstamming. De andere is een connemara maar nooit voor de keuring geweest (kon destijds toch niet in het echte stamboek worden opgenomen omdat ze cremello is en dat niet geaccepteerd werd)

Nada: gefeliciteerd! En is idd een lijstje voor pagina 1 met de drachtige dames. Je kunt dan hier je boktnaam, naam merrie, naam hengst en uitgerekende datum zetten en dan wordt je toegevoegd door Nicole288

manueeltje: nog steeds geen uitsluitsel, balen hoor!

En ik, ik wacht maar weer op de inseminator, meestal komt ie zo rond half 3 maar kan ook best wat later worden.
Ik hoop dat mijn droom niet uitkomt, ik droomde vannacht dat ie zei dat het eitje allang weg was |(

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:31

en al een foto gevonden Nada ?? Ben wel benieuwd :D En weetje zeker dat onbekende afstamming achter zit? Waar komt ie vandaan?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:32

Oke, nou daar komt het dan :D .

Nada - Joy (v. Star) x Tango - 20 maart 2010

En ik duim voor jou dat je droom niet uitkomt :j