Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:12

Jee.. Eindelijk iemand die gewoon meelevend kan antwoorden. Dankjewel, Dreeke!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:20

Allereest Djesseka, jemig wat naar zeg... om zo je paardje te zien... ik wil alleen even kwijt dat een dierenarts waarschijnlijk wel had kunnen voelen of er iets gebroken is...
Ik begrijp dat dit niet jou eigen beslissing dus dit is absoluut geen kritiek naar jou Vriendjes zijn?

Maar als voorbeeld: mijn vorige merrie was in paniek over het weidehek gesprongen... en kwam aanrennen op 3 benen... de dierenarts was bij toeval al ter plaatse en heeft haar meteen onderzocht, hij kon voelen dat zij haar knie gebroken had en waarschijnlijk nog meer. Ook achtte hij de kans op interne bloedingen vrij hoog. Deze constatering was louter gebaseerd op voelen, er is dus geen foto gemaakt. De merrie is ter plekke geëuthanaseerd.

Wat ik wil zeggen is, onderschat nooit de situatie... ze kan haar banden of pezen flink beschadigd hebben en er op tijd bij zijn is cruciaal voor genezing.

Ik hoop dat alles goedkomt en wens je heel veel sterkte! Ach gut

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:26

Heel erg bedankt.

Um wordt zeker weten binnenstebuiten gekeerd en waarschijnlijk maandag of dinsdag al. Maar nu mag ze eerst even bijkomen en wij ook. We zijn de hele nacht bij haar geweest en willen echt wel het beste voor haar. Echt.

Trouwens een vreselijk verhaal van je merrie, zeg! Jemig. Heel veel sterkte nog daarmee. Ach gut

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:32

**** stop de persen**** dit is een dubbel post! exact dezelfde discussie wordt op dikke buiken topic gevoerd!

Daarmee aangeven dat het zich hier idd om een drachtige merrie handelt....

Sorrie, ga aan je scheikunde en laat dit en ons met rust!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 15:38

amondi schreef:
**** stop de persen**** dit is een dubbel post! exact dezelfde discussie wordt op dikke buiken topic gevoerd!

Daarmee aangeven dat het zich hier idd om een drachtige merrie handelt....

Sorrie, ga aan je scheikunde en laat dit en ons met rust!

Sorry hoor, maar waar bemoei je je eigenlijk mee?

Het gaat hier, nogmaals, NIET om een drachtige merrie en ik blijf vechten voor en met Um en dat is alles wat ik er nog over te zeggen heb.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:13

Jee, wat een nare verhalen hier?!

Djesseka: Wat een drama, wat zul je geschrokken zijn! Ze staat er dus wel weer op nu, dat is alvast iets. Arm paard. Ik vind het wel een eng idee dat haar buik dik is. Hoop dat het morgen allemaal meevalt bij de DA!

Bacannie: Dat is ook een verschrikkelijk verhaal zeg. Wel een geluk dat de DA er meteen was, maar ook wel een supersnel plotseling afscheid Ach gut

amondi: Het kan aan mij liggen, maar wie/wat bedoel je hier nu mee?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:05

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:18

Djesseka schreef:
Heel erg bedankt.

Um wordt zeker weten binnenstebuiten gekeerd en waarschijnlijk maandag of dinsdag al. Maar nu mag ze eerst even bijkomen en wij ook. We zijn de hele nacht bij haar geweest en willen echt wel het beste voor haar. Echt.

Trouwens een vreselijk verhaal van je merrie, zeg! Jemig. Heel veel sterkte nog daarmee. Ach gut

Ook dit trekt op niets.Je bent niet de hele nacht bij haar geweest,ga geen dingen zeggen dat niet kloppen!Er zijn meer mensen met me eens op MD,lees de link maar dat avanti4ever heeft gegeven

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:19

Djesseka schreef:
Jee.. Eindelijk iemand die gewoon meelevend kan antwoorden. Dankjewel, Dreeke!

Graag gedaan Ach gut
Soms zou je willen dat je in een keer de juiste oplossing weet en kan maken, maar ik
snap in dit geval als dat been nog te dik is dat er niks te zien is op een scan dan
alleen maar vocht.

Nogmaals veel sterkte ermee Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:23

Armaris schreef:
Djesseka schreef:
Heel erg bedankt.

Ook dit trekt op niets.Je bent niet de hele nacht bij haar geweest,ga geen dingen zeggen dat niet kloppen!Er zijn meer mensen met me eens op MD,lees de link maar dat avanti4ever heeft gegeven

Wat maakt het nou uit wie er bij is geweest wanneer en hoe lang?
Waarom moet er nou altijd overal zo'n punt van gemaakt worden?
Misschien wel eens bij nagedacht dat de schrik er goed in zit bij deze mensen!

Trouwens dit topic gaat over drachtige merries met dikke buiken, dus ga dat niet
verpesten en laat het bij het topic bij MD aub ga daar maar verder discusseren!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:28

dreeke als je even terug leest zie je n hoop tegenstrijdig heden..
kijk t ongeluk kan best waar zijn is ook heel erg voor t paard en voor de ts maar de dingen die ts zegt kloppen niet helemaal m.i. of laat ik t zo zeggen ze spreekt zichzelf tegen...

dreeke we maken niet overal n punt van we willen t beste voor het paard en voor de ts maardan moet ze t helder beschrijven en niet zichzelf tegen spreken.. dan maakt het bepaalde bokkers ongeloofwaardig begrijp je dat?

Althans in t ene topic is ze wel naar lisse gegaan en contact via sms gehad en ging ze sochtends gelijk en hier was ze er de hele nacht?? Verdrietig snap je dat dat twijfels geeft??

nogmaals als t waar is heel erg voor paard en erg dat ts er niets mee kan doen maar ja ik vindt t voorals nog warrig en tegenstrijdig

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:37

Iig weet ik nu weer waarom ik geen stallen met tralies wil Ach gut
wij hebben ongeveer zoiets ook een keer gehad op een pensionstalling, toen is de da gekomen en zijn de tralies doorgeslepen, maar hoe en wat weet ik niet meer, was nog een kind Knipoog
paard is er iig weer helemaal bovenop gekomen.

Ik haal sowieso voor alle kleinigheden de da, maar das dan wel een vriend van ons, dus visite moet ik toch niet betalen Clown
als het paard niet van jou is, kan je helaas weinig tot niets zelf gaan beslissen en ik kan me voorstellen dat de schrik er behoorlijk in zat!

wij hebben nog 1 stuk tralie: nl tussen de stal van Tinkerbell en onze volbloed. Die is inmiddels al enige tijd dichtgemaakt met hout, alleen is onze volbloed compleet gestoord Koe en die mept het hout er in brokken af. We zijn elke keer bang dat ze ooit eens vast komt te zitten Ach gut
(staat trouwens op de planning om de tralie eruit te halen en dicht te metsen)

sterkte iig! lijkt me héél erg schrikken en nu nog bang afwachten ook Ach gut

@avanti4ever: feit is dat dit een dbtopic is en geen medisch topic dus ik vind niet dat er een ander topic moet bijgesleurd worden, behalve zulke waar drachtige dames aan het werk zijn, loslopen, veulens enzo geshowd worden...
het kan me eerlijk gezegd ook niet schelen in hoeverre ze gesmst enzovoorts heeft. Je kan misschien het beste voor het paard willen, maar je kan er toch niks aan veranderen hoor. Bovendien is een geschreven forum altijd gevaarlijk om meningen en oordelen te vormen en te formuleren.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:40

frenia schreef:
@avanti4ever: feit is dat dit een dbtopic is en geen medisch topic dus ik vind niet dat er een ander topic moet bijgesleurd worden, behalve zulke waar drachtige dames aan het werk zijn, loslopen, veulens enzo geshowd worden...
het kan me eerlijk gezegd ook niet schelen in hoeverre ze gesmst enzovoorts heeft. Je kan misschien het beste voor het paard willen, maar je kan er toch niks aan veranderen hoor. Bovendien is een geschreven forum altijd gevaarlijk om meningen en oordelen te vormen en te formuleren.

Amen Afgod
We gaan het hier weer lekker over onze drachtige meiskes praten!! Ja

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:43

frenia schreef:
Iig weet ik nu weer waarom ik geen stallen met tralies wil Ach gut
wij hebben ongeveer zoiets ook een keer gehad op een pensionstalling, toen is de da gekomen en zijn de tralies doorgeslepen, maar hoe en wat weet ik niet meer, was nog een kind Knipoog
paard is er iig weer helemaal bovenop gekomen.

Ik haal sowieso voor alle kleinigheden de da, maar das dan wel een vriend van ons, dus visite moet ik toch niet betalen Clown
als het paard niet van jou is, kan je helaas weinig tot niets zelf gaan beslissen en ik kan me voorstellen dat de schrik er behoorlijk in zat!

wij hebben nog 1 stuk tralie: nl tussen de stal van Tinkerbell en onze volbloed. Die is inmiddels al enige tijd dichtgemaakt met hout, alleen is onze volbloed compleet gestoord Koe en die mept het hout er in brokken af. We zijn elke keer bang dat ze ooit eens vast komt te zitten Ach gut
(staat trouwens op de planning om de tralie eruit te halen en dicht te metsen)

sterkte iig! lijkt me héél erg schrikken en nu nog bang afwachten ook Ach gut

ik haalde er in eerste instantie geen ander topic bij
ik begon alleen te twijfelen en dat uit ik hier ook
misschien verander ik van mening als ze t beter uitgelegd heeft
feit is dat als de verwonding zo erg ws als ze beschrijft er m.i. n veearts had bij moeten komen
tuurlijk kunnen woorden anders geinterpreteerd worden in n forum net als in mail klopt helemaal want er is geen expressie geen live contact maar toch dat topic is er dus mag ik mn mening geven:)

edit ik kwam hier via een gegeven link maar goed in 1 ding hebben jullie gelijk dit gaat om drachtige merries dus had deze situatie hier niet horen staan...
maar goed veel geluk met de drachtige merries:)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:09

Ik kom net van buiten, heb paardjes binnengehaald.
zoals altijd even bij beide drachtige dames gevoeld, weer niks Verdrietig
tot angel haar hoofd tegen haar liksteen/muur stootte Rolleyes en daarvan schrok, meneer (:=) het veulen reageerde meteen met schoppen boksen, mams moest zich stilhouden volgens hem Nagelbijten / Gniffelen Haha!
ik meteen weer megahappy!

de beeb van Tinkerbell houdt zich muisstil Zij zijn groot en ik is klein!

heb ook een nieuwe poll op m'n weblog hieromtrent Haha!
http://paardenperikelen.web-log.nl/paardenperikelen/

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:19

Hoe krijg je 2 drachtige merries die in een mega wei staan zover dat ze jou als je daar bent even de babies laten voelen? Knipoog Ik kan wel langs gaan daar, maar zie of voel niks bewegen hoor. Maar goed, ze zijn duidelijk drachtig, dus ik zal niet klagen Lachen

Frenia: Volgens mij heb ik als eerste geantwoord in je poll Lachen Kun je mooi zien wat mijn antwoord is Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:32

Djesseka, vreselijk van je paard. Dat je op dat moment nog zo "cool" kon blijven...

Ik las dat er serieus mensen zijn die hun paard naar een kliniek brengen voor een bevalling Bloos Mag ik vragen waarom?

Wij zijn bezig met het realiseren van een merrie met veulen box incl. cam bewaking...ik kijk er juist naar uit als het veulen straks geboren wordt en de DA staat altijd snel parraat. Dat vind ik nu het allerleukste van veulens vangen... Bloos

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:33

@ Nicole288
omkopen Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:08

Ruby: Ik ken ook wel mensen die hun merrie naar een kliniek brengen om te bevallen. Soms omdat de merrie al eerder een zware bevalling heeft gehad en soms gewoon omdat ze zelf geen ervaring hebben of tijd hebben om te waken.

Omkopen Haha! Maar waarmee.. ze hebben nog zoveel gras dat ze het soms niet eens nodig vinden om helemaal naar voren te komen en ze krijgen toch altijd een brokje Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:29

Hmm, mijn paarden doen momenteel alles voor wortelen en appels Haha!

Wat betreft je kraam-verhaal, helder.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:14

Waarom mon naar kliniek gaat!! RUBYWHITE was je vraag Lachen
Omdat voor mon der eerste veulen is en aangezien mon 12 jaar is en wij geen ervaring in dat moment hebben lijkt mij beter voor ons en voor mon om haar daar de bevalling telaten doen.
Met een camara zodat wij toch kunnen zien Lachen
Ik had het graag willen mee maken maar wij hebben ook nog een kind van 5 jaar dus ja dan wordt dat al moeilijk als je er nacht uit moet met een kind van 5 jaar....

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:05

Hoi,

Hier een foto van gister van Hollebol:
Afbeelding

Rijden gaat weer beter, ze lijkt weer meer energie te hebben. Eten gaat te goed, mevrouw blijft elk grassprietje/ eetbaar uitziend iets pikken Tong uitsteken .

Groetjes,

Bianca

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:06

@ RUBYWHITE, mijn merrie gaat niet naar de kliniek, maar ze gaat wel naar de hengstenhouder om daar te bevallen Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:11

Wow, wat een prachtig kleurtje en wat spiegelt ze!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:47

*meldt zich*

heb alleen niet veel nieuws.. Chubby gaat goed, lekker rond en beebje beweegt er op los.. Geweldig!

Djesseeka, sterkte met je dame.. Ik hoop dat de schade meevalt en dat alles weer in orde komt!