Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:36

mooie plaatjes weer marije.......
en gefeliciteerd met je halve dracht!!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:50

ik heb ook gevoelt waar de baarmoeder dan zit zeg maar, op die hoogte..
eerst voelde ik wel dingen borrelen maar daarna voelde ik iets meer van een schopje, iets in die richting..

maargoed gefeli met het mijlpaaltje

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:55

Erg mooi plaatje marije!!
Gefeliciteerd met je halve dracht

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 21:28

Dan heb je de darmen gevoeld crazy_funky
De baarmoeder zit bij een paard zo diep in het lichaam en de darmen zitten er het eerste deel van de dracht nog omheen, ook aan de zijkant en niet vlak onder de huid.
Vandaar dat een merrie ook niet vanaf de zijkant kan worden gescand.

Wat wel leuk is, is dat de merries zelf het veulen al wel eerder gaan voelen dan dat het aan de buitenkant te zien of te voelen is.
Bij mijn merries zie ik dat vaak als ze aan het eten zijn.
Macy kan dan wat narrig met haar achterbenen gaan stampen en boos achterom kijken.
Volgens mij voelde Kyra het deze week voor het eerst echt duidelijk want ze stond rustig te eten en ineens sprong ze in de lucht en begon ze naar haar buik te trappen en heel verbaasd achterom te kijken. Duurde even en daarna kwam er een diepe zucht en ging ze weer rustig verder eten.
Leuk die maidens, volgens mij is Kyra ook wel zo'n type om tijdens de bevalling te denken dat ze dood gaat en daarna heel verbaasd te gaan kijken naar het natte veulentje wat zomaar ineens in de stal ligt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:48

MarijeR schreef:
Volgens mij voelde Kyra het deze week voor het eerst echt duidelijk want ze stond rustig te eten en ineens sprong ze in de lucht en begon ze naar haar buik te trappen en heel verbaasd achterom te kijken.

Hahahah!

Vanmidag is me peerd weer gescand en gelukkig zit het er nog. Lekker mooi op grootte, helaas kreeg de pa de hartslag niet echt duidelijk in beeld, al had ik wel even het idee dat ik het zag, maar foetus lag gedraaid ofzo want het leken wel 3 slierten spagetti.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:54

@MaryeR wat een super duidelijke plaatjes, ik kan niet wachten iets te voelen.
@Sammie gefeliciteerd met de scan. Die 3 slierten spafetti komt wel bekend voor bij de scan van Fly.

Nog 1 weekje precies en we zitten op de 4 maanden! Het duurt zo lang, ik geef Fly nu een klein handje extra musli wat ook kan voor o.a. dragende paarden is, het is wat vroeg maar ja ze mag geen bix en ik wil toch dat ze nu wat extra vitaminen heeft.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:55

haha! zie het ook al helemaal voor me..
ligt kyra daar zich helemala kapot te kreunen.. haha!
zul je net zien is het een supersnelle bevalling

maargoed het idee was leuk geweest als ik wat voelde.. maarja we proberen het later nog een keertje!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 22:02

Dit jaar had ik hier ook een merrie die hier kwam om te veulenen en het was haar 1e veulen.
Nadat het veulen eruit was bleef ze echt plat liggen en kreunen met een blik in haar ogen alsof ze dacht dat ze dood ging. Tot we het veulen bij haar hoofd hadden gelegd, ineens keek ze op, begon ze zachtjes te hinniken... Verrek, dat is MIJN veulen!
Ze stond meteen op en was meteen een perfecte moeder
Maar de bevalling daar snapte ze echt niets van

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:17

Linde bleef ook na de bevalling nog een tijd liggen kreunen,ik begon net te twijfelen of alles wel goed ging en toen kwam de nageboorte

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:22

haha!
de merries die ik verzorg hebben allemaal al minimaal 1 keer een veulen gehad.
ires had helaas dit jaar een dood veulentje, maarja wel een gewone bevalling gehad dus is niet echt maiden meer..
hopelijk gaat het deze keer wat beter
maar ben benieuwd of ik er bij kan zijn bij 1 van de 3 bevallingen!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:42

voor zover ik weet was het cheyenne der eerste veulen maar de doos deed alsof ze nooit anders had gedaan.....wel was ze eerst wat vervelend met drinken, dat zal wel pijn hebben gedaan en als chey biks kreeg dan keek ze echt naar river van he.....als je dat nou eet dan doe je mij geen pijn hihi.....afspenen was ook geen punt, cheyenne was blij dat ze der vanaf was......

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:27

Afbeelding

Het was al wat aan het schemeren, dus helaas niet een al te beste foto.

Viërra op 114 dagen!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:43

Beankt voor de tips, uiteraard heb ik al even overleg gehad met de da.
De afscheiding was na een dag weer over en lijkt dus niets te zijn, maar voor de zekerheid houdt ik er maar een scherp oog op.
Skessa is 18 jaar en heeft voor zover ik weet nimmer een veulen gehad, dus het is zowieso een heel spannende tijd om te kijken hoe het zich ontwikkeld allemaal.
Waarom een wat oudere merrie laten dekken zullen jullie misschien denken?
Wel, Skessa heeft altijd in de sport gelopen in Duitsland en Nederland en is vrij hoog gekeurd.
Ik heb haar nu een jaar en wil gebruik maken van die geweldige sportprestaties, die goede afstamming en die mooie keuringsresultaten.
Paps is wereldkampioen tolt geweest, fabelachtig hoog gekeurd en een afstamming om u tegen te zeggen, dus als je die twee optelt moet er wel een geweldig veulen uitkomen.
Overigens is Skessa een ijslander...

Ze zal pas in juli volgend jaar haar veulen krijgen, dus nog heel lang wachten, de enige buik die ik nog heel lang zal zien is die enorme grasbuik die ze heeft overgehouden aan die gezellige tijd samen met de hengst op een malse weide.
Langzaamaan pak ik de training weer op want ze moet wel in goede conditie zijn om deze zwangerschap tot een goed einde te brengen.

Hier een foto van haar

Groetjes Cindy

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:51

18 zou ik dr niet geven. Leuke ijslander!
Is inderdaad een spannende tijd!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:51

Spannend hoor Ik heb ook geprobeerd mijn 17 jarige merrie drachtig te krijgen helaas is ze binnen een maand het vruchtje al verloren.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:55

leuke ysco hoor, en 18 zou je der inderdaad niet geven!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:05

jacimatho schreef:
Waarom een wat oudere merrie laten dekken zullen jullie misschien denken?
Wel, Skessa heeft altijd in de sport gelopen in Duitsland en Nederland en is vrij hoog gekeurd.
Ik heb haar nu een jaar en wil gebruik maken van die geweldige sportprestaties, die goede afstamming en die mooie keuringsresultaten.

Ongeveer dezelfde redenen als ik had, alleen die van mij is nu 20, heeft al wel 2 (1989,2003) veulens gehad:

Afbeelding

@Youngster, was dat vrij laat in het seizoen of werd ze daarna helemaal niet meer drachtig?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:52

Dat was idd vrij laat in het seizoen vond ik. Dus ben ik ermee gestopt. Ze is daarna overigens nooit meer goed hengstig geworden. Dus we hadden ook weer moeten spuiten en eventueel spoelen. Daar had ik allemaal geen zin in.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:22

Even een korte update...
We zitten op dag 95.
Ze begint al wat breder te worden bij haar flanken, dus de darmen gaan plaats maken.

Die enorme bult is nu bijna helemaal weg. Het was toch echt een steek van een dier. De dierenarts vond het niet nodig om te komen. Zolang haar temperatuur goed bleef was er niets aan de hand.
Want... de natuur regelt weleens dat drachtige paarden dan echt een knoert van een bult krijgen, ze gaan op allerlei manieren antistoffen maken om de troep van zo'n bloedzuigend beest niet richting veulen te krijgen. Ze heeft echt 2,5 week gelopen met een knoert van een bult, het is nu zo goed als weg. Veel ingesmeerd met koelingsgel.

Maar goed, het gaat nog voorspoedig, ik zal snel foto's maken van madame

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:53

Toppie dat het zo goed gaat met haar Koekjesgek!! Ben benieuwd naar de foto's

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:40

Marije: Jij krijgt dat altijd zo mooi voor elkaar! En gefeliciteerd met je mijlpaal

joungster: Mooie merrie zeg! Ik ben benieuwd hoe ze er hoogdrachtig uitziet

Jacimato: Wat een leuke merrie zeg Ik zou haar ook echt geen 18 geven, ze is nog super in model!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:45

nou mijn merrie is goed ziek, ze heeft hooge koorts! De dierenarts is erbij geweest, En ze is flink verkouden, ze moet nu binne blijven met deken op, ze heeft nu een kuur, ik hoop alles goed komt!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:56

He wat naar......hopen dat ze gauw wat opknapt en dat het geen effect heeft op de dracht.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:32

jeetje wat vervelend voor olly zeg! hoop dat ze snel beter word geef dr maar een dikke knuffel

leuke merrie youngster!
en die skessa is ook een leukerd zeg, en idd je zou dr geen 18 geven

bij mij gaat het goed met de merries, het lijkt of ukkie ineens een groeispurt heeft gekregen want de buik word erg groot ineens
Afbeelding
hier zie je hem best goed ana bijde kanten..

de andere dames hebben niet echt een buikje..

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:23

bedankt hoor, komt vast goed met olly, kom net weer vandaan, en koorts was al weer iets gezakt, en ze had al weer iets gegeten! En kon volgens de dierenarts geen effect hebben op de dracht! Gelukkig maar Maar kijken hoe ze morgen is.