Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:49

Mac schreef:
@ PhiaBink: haar zoon is idd errug leuk zeg! Hoewel ik de man aan de longeerlijn ook erg Vingers aflikken vind. Heb je daar ook een standfoto van?

Die man is Rob, mijn oude instrukteur en bedrijfdleider bij Residelca.

Afbeelding

Hem bedoel je. Hij is een jaar of 20 bezet. Tong uitsteken

Wij kennen hun al een jaar of 18 en zij hebben ons gek gemaakt om Famosa te kopen. En ons nog gekker gemaakt om naar Belgie te vertrekken. Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:04

Mac schreef:
@ Marije: het is dat ik weet dat je onder je merrie hebt gehangen met je camera, maar anders zou ik denken dat je op het gorilla-eiland in de apenheul was geweest Bloos! !

Hahaha Haha!
Moet je nagaan hoe het eruit ziet als het echt heeft gevroren.
Ze zit nu nog steeds niet volop in haar wintervacht, dat haar groeit nog door als het straks echt gaat vriezen *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:52

@ Polly: Pepsi is ook pas 2 en drachtig. Haar hebben we drachtig gekocht. In haar geval had ik daar zelf niet voor gekozen. Ze was begin dit jaar helemaal nog maar een guppie maar ook nu is ze nog erg kinderlijk in haar gedrag. Ik had met haar dus een jaar gewacht, maar misschien is dat meer een gevoelskwestie. Verder gaat het hartstikke goed met haar en ze heeft beslist nergens last van.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:54

@ PhiaBink: ah, nu weet ik ook wie er aan de andere kant van de longeerlijn zat Tong uitsteken ! Maar die meneer bedoelde ik niet; ik had het even over het paard Schijnheilig . En dat vind ik een errug lekker ding!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:57

@ Quirinake: doet jouw paard niet aan winterhaar?? Wat een prachtig glad velletje! Die van mij zijn inmiddels toch behoorlijk harig ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:32

Mac schreef:
@ PhiaBink: ah, nu weet ik ook wie er aan de andere kant van de longeerlijn zat Tong uitsteken ! Maar die meneer bedoelde ik niet; ik had het even over het paard Schijnheilig . En dat vind ik een errug lekker ding!!

Polaco is een lekker ding. Het is de topper van de stal. Hij was Nederlands Kampioen van 2003 en reserve van 2002. Dit jaar ging het niet zo. Hij was geloof ik 4de geworden. Hij is dus bewezen lekker ding. Kwijl
Mijn avatar is niet voor niks een foto van Polaco Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:47

Marije, die foto van Macy's uier is echt euhm.. harig *LOL*.
Ivanka zit daar ook wel dik in het haar, alleen het stukje voor haar uier schuurt ze elk jaar kapot door haar zomereczeem (net 7 cm waar geen boettdeken zit Knipoog). Dat is nu een beetje aan het bijgroeien gelukkig, maar het blijft heerlijk als ik een beetje aan die uiers ga zitten pulken .

Phiabink, die zoon van Famosa is een knapperd zeg!
Die schimmel daaronder vind ik ook erg leuk, Pre...-nog wat-.

Ivanka blijft volgend jaar leeg. Ik denk dat er voorlopig geen veulen meer hier komt na deze junior. Misschien dat ik met haar veulen over een paar jaar nog een veulen fok, maar dat moet ik allemaal nog even bekijken Lachen. Eerst even helemaal afstuderen, dan Junior beleren (over een jaar of 4 dus Tong uitsteken) en wie weet wat er dan weer op mijn pad komt Knipoog.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:39

Inderdaad super mooi paardje famosa! Haha!

Ik ga morgen weer naar vreya en dan ga ik het echt voelen! Schijnheilig

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:03

ik ebn elke dag bij mijn paardje en ik voel dus ook echt elke dag.....
nog steeds niks

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:13

Rilexta is vandaag 8.5 maand drachtig! Morgen 37 weken.

Het is echt één brok chagrijn en het lijkt met de dag erger te worden. Ik ga zo maar eens lekker een stukje met haar stappen, dan kan ik meteen zien of ze weer helemaal goed loopt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:27

Scot is nu ook bijna 8 maanden en die blijft lief en aanhankelijk, alleen haar drachtige dochter moet niet echt in de buurt komen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:40

Rigaud is nu ruim 7 maanden drachtig, en de afgelopen maand vooral in de breedte gegroeid (en ze heeft ook een beschermlaagje vet toegevoegd heb ik het idee Bloos )

Afbeelding Afbeelding

6 maanden drachtig

Afbeelding Afbeelding

7 maanden drachtig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:56

Hier ook maar weer eens foto's gemaakt van de dames Lachen

Copper zit nu op 206 dagen/29 weken/6,5 maand...
Afbeelding
Afbeelding
Ze groeit op het moment erg hard en haar buik is duidelijk naar beneden gezakt OK dan!

Macy zit nu op 238 dagen/34 weken/7 maanden en 3 weken...
Op de eerste 2 foto's samen met Sammie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beide dames zijn nog steeds erg gezellig tegen elkaar. Copper speelt nog regelmatig met Samson en ze eten ook nog steeds gezamelijk uit 1 bak hun brokjes Lovers
Macy wordt alleen woest als ik haar buik aanraak Nagelbijten / Gniffelen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:58

MarijeR: Lady is bijna 6,5 maar heeft echt niet zo'n buik!
Volgens mij wordt onze Anton-junior heel klein Scheve mond

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:20

@MarijeR:
Zo, dus dit zijn echte Hollandse modderpaarden Tong uitsteken . Heb jij geen pennymeisjes in de buurt om te vragen of ze je pony mogen poetsen Haha! . Want het is zielig als ze er zo bijlopen . Ik kan beter poetsen dan jij
Knipoog

De dames hebben het zo te zien naar hun zin. De buikjes groeien mooi!

Onze geel bonte Bloos Hara majesteit Famosa haar buik(je) groeit ook per dag geloof ik. Ze staat nog steeds op oud hooi en stro. Voor de afwisseling krijgt ze nu een paar worteltjes!!!! Vingers aflikken Ik longeer haar nu elke dag 20 min. Ze doet gek en houdt mij ook voor de gek door ineens de andere kant op te gaan. Boos! Mevrouw voelt zich duidelijk weer de oude.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 15:43

Zo hee, wat draagt Copper in de breedte zeg! Ik heb wel een beetje medelijden met haar, ze moet nog zeker 4 maand! Ach gut

Bij Macy kan je altijd goed zien waar het veulen ligt. Zie je het veulen dan ook vaak bewegen!?
Bij Odess zie ik dat helemaal niet, ze draagt echt naar beneden. Ik zie het veulen ook nooit bewegen en voelen kan ik het ook al niet. Scheve mond De laatse keer was met ruim 5 maand!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:43

Damn Marije, das ni normaal joh! Bloos!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:33

Wat vinden jullie van Rolinda's buik Clown valt nog niet veel te zien alleen dat haar flanken iets voller zijn.. Verder is ze wel ver-schrik-ke-lijk sjagerijnig, vooral naar andere paarden Scheve mond

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's is ze 6 maanden, 2 januari is ze 7 maanden drachtig Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:35

@ MarijeR: Jou paarden hebben echt al een lekker buikje Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:50

PhiaBink"]
@MarijeR:
Zo, dus dit zijn echte Hollandse modderpaarden Tong uitsteken . Heb jij geen pennymeisjes in de buurt om te vragen of ze je pony mogen poetsen Haha! . Want het is zielig als ze er zo bijlopen . Ik kan beter poetsen dan jij
Knipoog
[/quote]
Het zijn echte Welsh modderpaarden. Maar de Nederlandse modder kunnen ze ook best waarderen Haha!
Er is toch niets lekkerder dan na een regenbui in de modder te gaan liggen Knipoog
Ach, met de volgende regenbui spoelt het er wel weer af.
Borstelen doe ik niet aan, pas als ze 's nachts weer op stal komen. Ze lopen voorlopig nog 24/7 buiten en dan hebben ze hun huidvet wel nodig...

[quote="Odess schreef:
Zo hee, wat draagt Copper in de breedte zeg! Ik heb wel een beetje medelijden met haar, ze moet nog zeker 4 maand! Ach gut

Bij Macy kan je altijd goed zien waar het veulen ligt. Zie je het veulen dan ook vaak bewegen!?

Bij Copper is het voor het eerst dat ze zo in de breedte draagt en dat het zo vroeg in de dracht al duidelijk is te zien.
Zou het dan nu een hengstje worden Verward

Bij Macy zie ik aardig wat beweging ja. Bijna iedere dag wel tijdens het eten. Ze kan er ook wel narrig op reageren dan, naar haar buik trappen of hard stampen met haar voeten.

Het is echt een heerlijk gezicht die dikke buikjes Lovers

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:54

Tjonge jonge Marije!!!! Niet te geloven dat Copper al ZO breed is!!! Wauw!

Sim begint nu trouwens heel, heel langzaam haar hooi te eten, hebben jullie daar ook last van?? Ik zet haar nnu tussen de middag binnen om even zonder de anderen te eten, want anders worden die echt te dik, maar jeetje, om 12.45 binnen gezet met 2 normale plakken hooi en om 16.00 waren ze nog niet op!!!! Terwijl ze wel constant staat te eten, het is niet alsof ze "pauze" neemt volgens mij.
Ik merkte met poetsen ook dat ze iets ribbiger aanvoelde, dus ook haar graan gaat omhoog, ze zit nu echt in die periode dat het veulen meer gaat vergen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:03

Nee, tot nu toe geen last van. Pepsi eet nog steeds als een bootwerker en ook Lee verorbert zo'n beetje alles wat ik haar voor schotel.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:04

het is maar goed dat ik Copper niet hier op stal heb staan ... die past ECHT niet door de deur!!

Rigaud begint ook al aardig te tonen. Wat staat ze er droppig bij op die onderste foto!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:24

Mijn scot is ook bijna net zo breed als ze lang is.
Ik verbaas me telkens weer dat ze zich door de deur kan persen als ze weer met een noodgang al schommelend naar de stal vliegt Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:27

De veulenboxen hier hebben extra brede deuren, maatwerk Haha!