[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zarahk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:01

Gefeliciteerd Baudyh wayoflife en natuurlijk Alicelover

Ik duim, Renske!

Vulina zoveel inspanning, jammer dat het nog niet is gelukt.

Ik ben benieuwd, DL! Spannend!

Ik duim dat het vocht weg is Setteli

Hier nog op wachtbankje, duurt echt kei lang. Ik zit er nog twee weken op! De koerier had het sperma ipv in koelkast in de vriezer gestopt, ggggrrrrrrrrrr... Moest er alsnog op en neer gereden worden naar de hengstenboer en daarna nog insemineren, pffff. Kan dus neit wachten tot we weten of ze drachtig is!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:08

Gefeliciteerd AL!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:11

Zarahk oei niet handig.

Hier morgenochtend weer Sterre scannen of baarmoeder nu wel klaar voor is.
Best vermoeiend 3 merries opvolgen :') :z

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:11

Toch vanmiddag maar aan het scannen geweest zat op 1 kant een ei van 3.1 maar nog veel vocht. Zondag komen ze weer als dan het vocht weg is kunnen we insemineren anders wachten we een ronde. Veulen is zondag nog maar een week oud dus ze is er heel vroeg bij.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:32

SarahK wat een domme aktie, hier een keer bij 30 graden op het aanrecht gelegd, precies boven de koelkast. Sinds dien haal ik het op of ik wacht de koerier op.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:35

Vocht was nog niet weg, wel 2 eitjes weg :(
Ze is gespoeld en moet nog t/m zondag blijven spuiten.
Ivm kans op tweeling 29 mei terugkomen voor scannen.
Ik heb geen goede ervaringen met tweelingen, maar Jazzy had heel veel cystes en was het allemaal moeilijk te zien. April heeft maar 1 cyste, dus dan is het ook gewoon goed te zien... hoop ik :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:01

Wayoflife, gefeliciteerd!

Baudyh, voorzichtig gefeliciteerd, hopelijk blijft het vruchtje zitten!

Imaginerum, jammer, hopelijk deze ronde meer geluk!

Vulina, wat balen zeg, zoveel moeite gedaan en dan niks, vervelend.

Renske, haha, hopelijk geen sperma bestellen nee, maar gewoon een drachtige merrie, spannend!

Settelli, ook voor jou spannend, hopelijk geen 2 maar straks gewoon 1 mooi vruchtje te zien.

Nou ik weet het niet meer met die merrie van mij, vorige week dus net te laat, zat een heel vers geel lichaam op dus ei net eraf.. En nu lijkt ze gewoon alweer hengstig te staan. Toont alsnog niet heel heftig, maar vond haar net iets te lang met de staart eraf staan in het land, en vulva wat slap met een druppeltje eraan.. Dus morgenochtend gaan we toch voor de zekerheid maar scannen hoe het er voor staat. Vermoeden is nu wel dat dit misschien dan pas haar 2e hengstigheid is, en dat de veulenhengstigheid erg lang heeft geduurd. Wat met dit paard nog wel is zou kunnen ook want eerste keer hengstig na stoppen met regumate vorig jaar was ook mega lang. Ik mag toch hopen dat ik nu niet weer net te laat ben, maar dat zou wel heel bizar zijn zo snel achter elkaar. Ben benieuwd!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:37

Lastig die moeilijke merries setteli en immii

En Renske?

Paardje2013 ja beter dat baarmoeder helemaal schoon is

Zarahk vervelend als ze het sperma op die manier verspillen.
Ik eens gehad dat ze het buisje lieten vallen, amai iedereen in freeze stand. Gelukkig was niks.

Mirjam amai 3 dan blijf je goed bezig

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:34

Alicelover *\o/*

Balen Vulina. Hopelijk nu een normaal rondje met dracht

Sultan. Fijn dat ze nog mooi drachtig is

Renske. Spannend!

Rivq. Super spannend, hopelijk pakt het en blijft het plakken

Zarahk. Jeetje hoe krijg de koerier het verzonnen >;) hoe reageerde het dekstation?

Mirjamalvaro. Hopelijk is sterre er klaar voor

Paardje2013. Oei dat is wel heel vroeg. En baarmoeder nog niet in orde, dan zou ik eerder met 20 dagen hengstig spuiten

Setteli. Balen dat er nog vocht was. Duimen op dracht van één vrucht

Immii_clarr. Dat is al wel snel. Maar beter een keer extra scannen als weer te laat

Op Facebook zag ik dat ze allebei drachtig zijn. Gefeliciteerd Dustinlover *\o/*

Maandag is de drachtscan van Didi. Jeetje wat vind ik het nu spannend worden. Elke keer als ze haar staart maar iets omhoog doet denk ik al dat ze hengstig is. _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:25

AM ik voel met je mee, ik heb precies hetzelfde haha. Hoop dat we beide goed nieuws krijgen maandag.

Paardje2013 dat lijkt me inderdaad wat vroeg nog en als de baarmoeder zichzelf nog niet goed heeft hersteld dan nog maar even wachten.

Setteli hopen dat het toch lukt zo en dat de oxitocine haar werk goed doet nu.

ZarahK wat een ontzettende blunder zeg, jeetje.

Renske en..?

Immii_clar ik zou toch zeker even laten scannen. Die ene van mij stond ook opeens 12 dagen na haar laatste KI weer hengstig. Ik dacht ook dat kan nog helemaal niet, maar mooi wel dus. Zat alweer een groot ei.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:46

Am horse ja klopt daar had mijn dierenarts het ook al over. Morgens eerst maar een kijken en anders gewoon nog even wachten :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:55

Hier Sterre morgen insemineren. :)
Dan komende week nog Chablis in de gaten houden of ze hengstig word.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:01

Mooi zo Mirjam. Had je er al ééntje drachtig nu of..?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:11

Maandag pas. :D
Om 8.30 uur

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:18

Muronia schreef:
Mooi zo Mirjam. Had je er al ééntje drachtig nu of..?

Eli 28e scannen op dracht
Morgen Sterre insemineren
Maandag Chablis scannen op ei/hengstigheid.
:')

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:14

Nou hadden het goed gezien, vanmorgen gescand aan huis voordat we weer voor niks met merrie en veulen op pad zouden gaan. Mooi ei al van 4cm. Vanmiddag brengen we haar naar het dekstation en dan morgen of maandag waarschijnlijk insemineren :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:29

Fijn immi

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:11

Super fijn weer een aantal drachtigen, en paar die klaar zijn voor het insemineren!

Net mijn merrie verhuisd naar huis, ze staat nu samen met de ruin. Maar elke keer als er 1 plast plast de ander er weer over heen, de merrie doet dit ook. Doninantie denk ik?
Ze loopt ook een beetje een piepend geluid te maken, wanneer ze bij de ruin komt. Ze lijkt gewoon spontaan hengstig ;( :roll:
Was in het begin onrustig, maar staat nu wel rustig.. alleen dat gedrag dus ^^
Ze is nu 45 dagen drachtig, begin me toch wel zorgen te maken dat er niks meer in zit, dus ga dr denk ik nog maar een keer scannen -O-

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:30

Zooo, lekker handig inderdaad Zarahk. Ik heb hier ook altijd de angst dat de hengstenhouder het toch vergeten is om op te sturen etc of dat er iets mis gaat met de levering :+ Hier liet de dierenarts de vorige keer het buisje ook vallen maar gelukkig zat het nog dicht, je hart maakt een sprongetje...

Gefeliciteerd met de dubbel dracht dan Dustinlover!!

He jammer Setteli van het vocht.. hopen maar op 1 mooi vruchtje 29 mei.

Jeetje Immichar, die merrie van jou. Gelukkig snel gehandeld en nu nog mooi op tijd erbij!

Heel spannend AMhorses. Dat morgen maar snel voorbij mag gaan en Didi maandag mooi drachtig is :)

Mirjam, fijn dat ze morgen geïnsemineerd wordt. Weer een stapje dichterbij!

Oh jeetje Michelle, ik denk persoonlijk dat het gewoon gedrag is omdat ze bij een nieuw paard (ruin) staat. Even haar plekje vinden etc is altijd een dingetje. Als je op 32 dagen nog een mooi hartje hebt gezien denk ik dat het er nog mooi in zit hoor. Maar een keer scannen voor de zekerheid kan nooit kwaad!

Hier ben ik inmiddels (on)geduldig aan het wachten op het sperma. Meestal tussen 16:00 - 18:00 geleverd. Ze had gisteren twee eitjes dus hopelijk ziet dat er vandaag nog allemaal mooi uit en blijft het goed plakken. Hopelijk drachtig en geen tweeling over 16 dagen. Quenza heeft eigenlijk altijd (al 5 keer gehad nu) een eisprong met twee follikels behalve in maart dit jaar toen ze dus op 18 dagen drachtig was, toen had ze 1 ei :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:54

Ik denk niet dat Ariel drachtig is.
Wiseguy is haar weer aardig aan het terroriseren heb ik het idee. :=
We zullen het zien maandag.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:54

Ik ga duimen voor je dat het wel zo is Renske..

Hier is ze net geïnsemineerd, twee buisjes vol dus aan de hoeveelheid zal het niet liggen {:} Haar twee eitjes waren 4,55 en 4.65 cm. Maandagochtend 07:00 scannen om te kijken of ze eraf zijn. Ik kon kiezen ei afspuiten met chorulon maar niet gegaan ivm de allergische reactie vorige keer. Als ze maandag nog een keer moet, moet dat maar :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:58

Ik denk dat Lonnekes hengstigheid over is. Ze staat niet meer te plassen elke keer ze de hengst hoort roepen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:00

Renske getsie dat zou niet tof zijn.. hoop dat je er naast zit, maar ik weet ook dat je eigen gevoel vaak klopt.

RivQ nou laten die 2 buisjes hun werk maar doen en duim voor je dat er in ieder geval een ei weg is maandag.

Maandag wordt voor veel mensen weer spannend volgens mij! Ik wacht zelf ook met spanning af.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:05

Spannend allemaal zeg, ik duim dat alles pakt.

Hier mijn merrie aan de hars dus hopelijk snel een gezond veulentje en daarna naar de hengst met x dsgen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:06

Spannend allemaal, ik duim dat ze allemaal drachtig worden! Ik kom er ook bij op het wacht bankje, mijn nieuwe merrie is gisterochtend weer geinsemineerd, hopelijk deze keer wel drachtig, dan kan ik haar volgende maand eindelijk ophalen <3