Nicole, spannend weer afwachten...
Mathilda, vraag ik me ook af... doe je dan wel thuis schouwen ofzo? Of staat al gewoon vast dat ze met 9 dagen naar de hengst gaat? Kun je dan niet te laat (of juist veel te vroeg) zijn??
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ldenboer72 schreef:Hoe zat het ook al weer met kans hengst of merrie...dicht op de eisprong hengst???
Tooske is namelijk zeer dicht op de eisprong geinsemineerd. Ochtend gescand en de da zei...dat ei staat op springen...diezelfde dag geinsemineerd. Leuk testje om te zien of het uitkomt
AniekR schreef:Twinklebel schreef:Hier stond Vienna net weer hengstig gedrag te tonen...het is dat ze dat negen dagen na inseminatie ook deed en ik door de veearts gewaarschuwd ben...anders zou ik toch echt denken dat ze zich maandag vergist hadden. Fijn hoor, zo'n fopmerrie...
Dat is dus precies het gedrag van Lies vorig jaar wat ik je vertelde (al lang blij voor je dat ze gewoon drachtig bleek!)
Na drie keer scannen, toch elke keer drachtig, maar toch elke keer hengstig denken te zien, ben ik maar gestopt met zorgen maken
Linda, en oepsie veulen. Van die hoop je dus dat ze toch leeg blijkt?
En het lang duren vind ik nu nog meevallen hoor, ben eerst nog gesloopt van 2x de DA om 7u 's ochtendsAndere merrie van goeroe is vandaag hengstig gespoten, dus dat is eerst kijken wanneer die hengstig wordt en gedekt kan. Volgende week wordt Yazhi gescand en als het echt meezit, kijken wanneer het lukt om die op te halen.
Tot nu toe vind ik het nog niet lang duren, maar zit nog maar op de 2 van de 18
Ldenboer, maar heeft de DA dan ook snel daarna gescand dat het ei daadwerkelijk weg was? Hier vorig jaar ook een ei dat echt "op springen" stond, maar twee dagen later zat die er lekker toch nog en nog maar een keer geïnsemineerd.
De theorie zou zijn kort op de eisprong een vergrote kans op een hengstveulen, omdat mannelijk sperma sneller zwemt en vrouwelijk langer leeft in de baarmoeder. Volgens die theorie zouden ook onze twee hengstveulens van dit jaar merrieveulens moeten zijn en het merrieveulen een hengst
Myrthee_ schreef:Pff vruchtje zit er nog en komt mooi overeen met de 40 dagen waar we nu ongeveer op zitten. Dus dat is mooi. Hoop zo dat ze dit niet nog 3x gaat doen.
Fotsy schreef:Ik heb het gevoel dat ik hier hopeloos achterloop want wij moeten nog beginnen met dekken. Veulen is vorige week geboren dus madame zou hengstig moeten komen nu maar merk nog niks. Morgen eens scannen en anders wordt het de volgende ronde.
Twinklebel schreef:Myrthee_ schreef:Pff vruchtje zit er nog en komt mooi overeen met de 40 dagen waar we nu ongeveer op zitten. Dus dat is mooi. Hoop zo dat ze dit niet nog 3x gaat doen.
Weet precies hoe je je voelt...ik heb vanochtend ook bij de veearts aan de telefoon gehangen omdat ze zo megahengstig is....maar die zij gewoon even afwachten tot de afspraak die we hebben staan, om op 32 dagen te scannen. Kan als ze het vruchtje kwijt is nu nog geen goed ei op zitten, aangezien ze maandag nog drachtig was. Dus waarschijnlijk hengstigheid door de dracht heen.