[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:11

Knolselder schreef:
Zal niet bij elke merrie zo zijn, maar je hoort het wel eens dat de cyclus nadien weer mooi verloopt. Dus ik hoop dat dan maar :)

Hier was het vorige keer een groot ei, maar geen hengstige baarmoeder. Kan dus dat dat altijd al het probleem is. Hopelijk hiermee succes.

Flo heeft dit heel vaak en das de reden waarom ze moeilijk drachtig wordt vandaar dat spuiten dan ook niet helpt, haar baarmoeder werkt nooit mee -:(-
hoop dat jij wel geluk hebt en het vlug lukt, want is nogal een gedoe he. Hier wordt dit haar laatste veulen als we weer zolang gaan moeten proberen.

suffie gefeli

hier ook trailer en rijbewijs dus kan zelf rijden, alleen auto verkocht omdat onze andere ging geleverd worden en nog steeds niks, argh maar er zijn ergere dingen in het leven dus we blijven kalm.

al paar die kunnen aftellen naar de scan

Pjotr <3 zou ik ook graag een combi maken met Elsa maar zal afwel of einde seizoen zijn of volgend jaar, ik ben ook eeuwige twijfelaar en nu ik niet zo mobiel ben :D

nine fijn dat ze er klaar mee is

seven is altijd spannend de eerste keer, en de tweede en ik ben ervan overtuigd de derde en de vierde.... het blijft zo een mooi moment om mee te maken, echt magisch en geeft zo een speciale band met je merrie <3

spannend hinte, oeie sloeries 4 en 5 in de maak := hopelijk zijn ze er nu klaar mee dan

memere je bent er vroeg bij, leuk

jarmo, dan zal het nu wel de laatste keer zijn en kan je spannend afwachten naar de scan

murosch moest je nu toch eens dichter wonen he :o
al had hij er vandaag toch geen zin in en zo vader zo zoon

Afbeelding

Seven

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:24

Dat denk ik ook inderdaad de band tussen ons zal er zeker door versterkt worden :D

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:28

Ik meld me hier ook heel voorzichtig. Mijn 22-jarige merrie Marlet (v. Hamlet) had in 2010 haar laatste veulen en is afgelopen woensdag naar de hengstenboer gegaan. Vanavond een telefoontje gehad dat we haar weer op kunnen halen omdat het ei inmiddels weg was. Dus morgen ophalen en binnenkort scannen of er een vruchtje is. Ze is geïnsemineerd van de gelderse hengst Floris BS.
Ik ben geen fanatieke poster maar lees wel graag ervaringen mee.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:30

Seven, spannend hoor! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb een vraagje aan iedereen. Zie dat er vele meerdere malen worden geinsemineerd/gedekt.
Mijn DA wil eigenlijk maar een keer insemineren aangezien de ph van de baarmoeder naar beneden gaat door het sperma etc en dat nadelen zou kunnen hebben.
Insemineren jullie dan vaker omdat het echt nodig is of hoe en wat? Ben heel erg benieuwd.

Fotsy, vervelend dat Flo zo lastig drachtig word. Hoop dat ze dit jaar iets meer mee wil werken!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:35

Harmony werd op een vrijdag geïnsemineerd en de DA zou op maandag weer gaan scannen en als er nog en ei zat zou hij weer insemineren, maar ei was wel en er zat geen ei in de andere eileider dus ze is niet voor de tweede keer geïnsemineerd.
Maar dat zou dus de reden zijn voor de DA om voor een tweede keer te insemineren.
Dan kansen worden dan groter

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:55

Hier geen ervaring met KI zelf. Maar moeten ze maar 1 keer 'gespoten' worden en dan is de hengstigheid gelijk weg, bij KI?
Hier 1x hengstig gespoten en nooit meer, ook al gaat het om medische redenen.. merrie had 1,5 week koliek en hoge koorts.

Ga nog eens mijn combi's tonen, nu de 2e zekerheid heeft. Joy heeft vandaag ook afgeslagen, einde aan het gesloerie :') *\o/*

Combi 1: van 29 april tot 13 mei gedekt
Afbeelding

Combi 2: van 14 mei tot ... gedekt, op dit moment nog bij de hengst
Afbeelding

Combi 3: veulenhengstigheid moet komen, op moederdag bevallen.
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:31

Harmony heeft na de inseminatie nog 1 dag hengstig gestaan, maar daarna niet meer

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:04

Als na inseminatie het ei na twee dagen nog niet af is dan moeten ze opnieuw insemineren omdat veel zaad na 48 uur dood is. Normaal insemineren ze maar max twee keer. Oh en met diepvries moet je dus zeker korter op eisprong zitten omdat dat zaad nog minder lang leeft in de baarmoeder dus daar wordt vaak maar 1 keer geïnsemineerd.
Als hier de condities van de merrie niet goed is, wordt er niet geïnsemineerd om da baarmoeder niet te bevuilen. Oudere merrie hebben het moeilijker om alles op te schonen.
De kans op een hengst wordt wel alleen maar groter als je dichter tegen de eisprong insemineert.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:09

En als het ei afgespoten is? :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:11

Fotsy, daarom dat Fleem eerst 10 dagen regumate heeft gekregen. Daarna hengstig spuiten, dan zouden baarmoeder en eisprong gelijk moeten lopen.

Goh het was ver hoor, ergens rechtw van Emmmen (denk ik) Duitsland in. Was 358km enkele rit.
Ik kon de trailer er ook laten, maar ik heb hem 1 vann de dagen alweer nodig.

Suffie gefeliciteerd met de dracht!

Murosh, zo jammer datt je plots moest wisselen! Wat wil je precies fokken?

Welkom Tjolieke!

Ben vergeten op wie.ik nog wou reageren...

Fleem laaat zich toch ineens. Nog dekken, dus we ddoen maar voort!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:17

Ook Izzy is vandaag voor het eerst gedekt door beloki.

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:29

Juval, dat was een mooi vroeg avontuurtje dus. Hoe is het allemaal gegaan (misschien kom ik zo nog een verslag tegen), wel benieuwd wat voor "spuiten" er nou gedaan is.
*daar de update* Die is duidelijk, hengstig spuiten dus. Nou hopelijk wordt ze nu mooi hengstig bij de hengstenhouder, spannend!

Fotsy, zeker een luxe. Nu hopen dat ze ook alle drie in één keer pakken, dat zou natuurlijk heel mooi zijn! Maar we wachten nog even geduldig af.
Balen dat jullie al te laat waren. En hier ook geen goede ervaringen met hengstig spuiten, dus groot gelijk dat je "rustig" afwacht. Het is gelukkig nog redelijk vroeg in het jaar.

Linda, ik probeer tijd te maken. Maar vandaag eindelijk weer weekend en was alweer vroeg op stal omdat de DA zou komen en niet precies wist hoe laat. Daarna zijn we langs een fokker in de buurt geweest om veulens te kijken, even langs de voerleverancier, nog even bij je eigen veulentjes in de land en dan is de dag zo weer voorbij.
En ook mijn nieuwe camera uitgetest vandaag, dus zo eerst weer in de foto's duiken. De drie-weken-foto's die ik vorige week van Raisa heb gemaakt heb ik nog niet eens ergens fatsoenlijk geplaatst :+ Ik denk dat ik in het najaar één groot verslag doe van het hele veulenseizoen _O-
Hopelijk is je neurotische merrie toch snel op haar gemak op haar logeeradres!

Hihi Knolselder, ja ik ergens ook. We wachten het nog maar gewoon even rustig af voor we beslissingen gaan nemen.
Hier niet veel ervaring met hengstig spuiten, maar de verhalen die ik ken zijn niet erg positief :o Degene waarbij ik op stal sta heeft haar merrie een keer weggebracht naar de hengstenhouder, die heeft haar met wat weinig geduld hengstig gespoten en merrie is daarna nooit meer goed hengstig geweest. Heeft het hele seizoen er gestaan, maar nooit drachtig geworden. Aan de andere kant zijn er ook mensen die er wel goede resultaten van hebben.
Cyclus weer goed lopen na een veulen kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen. Ik dacht dat het de veulenhengstigheid was, maar ook deze tweede hengstigheid zijn mijn merrie's weer veel mutseriger dan alle jaren hiervoor. Maar zoals dat van Fotsy, toevallig vandaag, ook een verhaal gehoord van een merrie die juist nooit drachtig werd met een veulen aan de voet :+ (misschien moet ik nog even afkloppen voor die mooie hengstigheden bij die van mij :o )

Setteli, dat is goed nieuws!! *\o/*

Ennasil, mooi trio hoor! En tja even een overweging. Dekken om een "reserve" te hebben vind ik misschien niet helemaal een reden waar ik voor kiezen. Zou haar laten dekken óf als je denkt er zelf een leuke pony aan bij te hebben, óf als je denkt er echt iets mee te kunnen fokken waar ook vraag naar is. Fokken om te vermeerderen gebeurt al genoeg denk ik :o
Nou is het niet verschil Tinker-Mini, maar Raisa is toch wel een stukkie kleiner als Mabon, maar Raisa zit er voortdurend bovenop hoor, die is echt nergens bang voor! Hihi

Nine, spannend hoor! Nu aftellen! :):)

Stressvol hoor, Memere. Gelukkig is het gelukt! Wij zitten ook lastig met vervoer, daarom ook gekozen om thuis te insemineren.
Ik heb wel mijn E achter B (zeker een aanrader O:) ), maar moeten dan nog een auto lenen en trailer huren. Gepland voor de keuring is het vorig jaar wel gelukt, maar met dit soort dingen weet je ook nooit precies wanneer, een hoop gedoe dus. Nu maar mooi met DA en hengstenhouder naar ons toe.

Knolselder, dat is een mooi uitje dan inderdaad. Hopelijk nu snel drachtig en dan weer mee naar huis (neem tenminste aan dat ze tot die tijd daar blijf staan hihi)

Suffie, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/* En fijn dat alles goed is gegaan! Roos heeft ook twee eitjes, nou is het nog niet zo ver, maar dit soort verhalen geven hoop ;)

Hinte, bij jou ook weer gedekt. Hopelijk pakken beide dames ook snel!

Memere, ik heb nu al bijna geen tijd, maar als het dichterbij komt ga ik zeker meelezen in je topic hoor! Ben wel benieuwd met je doel om maat te fokken? Ben geen mini-mens, maar doel ik vaak juist minder maat te fokken toch?

Murosch, dat is even een tegenvaller als je ineens moet switchen. Hopelijk wordt ze snel drachtig!

TJolieke, welkom! Heb je ook foto's van je merrie en de hengst? Gelderse hengsten ken ik niet allemaal even goed :o

Myrthe, die van mij hadden vandaag beide nog een ei na één keer insemineren en DA gaf wel aan dat het beter is om zo min mogelijk te insemineren (hij had het over grotere kans op baarmoederontsteking). Daarom beide gespoten en dan morgen nog een keer insemineren en hopelijk maandag dan het ei wel weg.

Silly1972, hier vandaag door de DA wat uitleg gekregen. Als ik het goed begrepen heb, stimuleert dat het rijpen van het ei en de eisprong en is het niet direct weg-weg. En hij had het er over dat er 7 uur na de eisprong ook nog bevruchting plaats kan vinden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:37

Knolselser: Zo dat is toch ook een aardige rit. Mag ik soms vragen vanwaar je boktnaam komt? :D

Ennasil92: Fijn dat ze eindelijk hengstig is

AniekR: Perse klein fokken hoeft niet, zolang de verhoudingen correct zijn.. ieder fokker heeft zo z'n voorkeur voor klein(er) of groter te fokken. Ik wil vooral groter omdat ik dit persoonlijk zelf een fijnere maat vind om mee te werken. In België is NMPRS niet echt zo gekend, buiten BMP maar ik wil vooral 'nederlands' fokken maar dan hier in België. Er zijn zat kleintjes te koop die niet verkocht geraken puur omwille overschot, ik wil mij daar dan van afzonderen voor groter te fokken (kleurtje is leuk bijgenomen voor verkoop) zodat ze allround ingezet kunnen worden: mensport, fokkerij en shows. Heb al heel veel vraag gehad naar menpony's tussen de 90 en 1m, hierdoor ben ik op het idee te komen om te fokken..als er toch zoveel vraag naar is, waarom dan zelf niets eraan doen, ook al is het kleinschalig? Al doe ik het met alle plezier, iedere dracht bijleren en toch nog in de paardensport zitten ondanks dat het rijden er zelf niet meer in zit, mennen is nog een groot vraagteken, eerst operatie(s) afwachten. :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:42

Oh, en ik vergeet de update verder van mijn merrie's.
Vanmorgen dus de DA weer geweest. De AV-merrie was het ei van weg, ook wel fijn voor haar, want ze vindt de nieuwe opvoelbox nog errug spannend. Dus nu kan ze eerst een aantal keer er in met eten, zonder dat er ook meteen wat moet gebeuren ;)

Die van mij hadden beide nog een ei. Roos heeft er zelfs twee. Had ze donderdag ook al, maar toen was het nog één kleintje en één grotere, nu waren ze 4,1 en 4,5cm, dus hij was aardig bijgetrokken. DA vertelde dat met twee eitjes het vaak ook langer duurt om te rijpen en raadde dus aan om af te spuiten, ook zoals in post hierboven verteld omdat te vaak insemineren de kans op ontsteking alleen maar groter maakt.
Lies had een mega-ei, 5,2cm, hij zag ze niet vaak zo groot bij pony's. Ook bij haar het eitje afgespoten. Morgen dus nog een keer insemineren en dan komt hij maandag weer scannen.

Vind het wel spannend nu. Vorig jaar is alles bij de hengstenhouder in België gebeurd en hoefde ik alleen maar in spanning af te wachten, maar dit maakt het nog iets spannender. Ook met de twee eitjes van Roos. Hopelijk gaat alles goed :=
Het wordt nog een druk lang weekend eerst in ieder geval.

Verder vanmiddag na de DA nog op veulenbezoek geweest bij een fokker in de buurt. Bevestigde wel dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Hij had één veulen van Boginov lopen en één veulen van Diamond Dancer. Beide hengsten waar ik tussen twijfelde en het veulen van DD sprak ook wel veel meer aan. Vol zusje van het veulen trouwens dat twee jaar geleden nationaal sectiekampioen werd, had hij nu een prachtig zwart merrieveulen uit die combinatie.
Verder was de moeder van het andere veulen één van de hengst waar Roos nu bij gaat. En de andere merrie één van diens vader. Allemaal een beetje hetzelfde bloed dus ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:47

Memere schreef:
AniekR: Perse klein fokken hoeft niet, zolang de verhoudingen correct zijn.. ieder fokker heeft zo z'n voorkeur voor klein(er) of groter te fokken. Ik wil vooral groter omdat ik dit persoonlijk zelf een fijnere maat vind om mee te werken. In België is NMPRS niet echt zo gekend, buiten BMP maar ik wil vooral 'nederlands' fokken maar dan hier in België. Er zijn zat kleintjes te koop die niet verkocht geraken puur omwille overschot, ik wil mij daar dan van afzonderen voor groter te fokken (kleurtje is leuk bijgenomen voor verkoop) zodat ze allround ingezet kunnen worden: mensport, fokkerij en shows. Heb al heel veel vraag gehad naar menpony's tussen de 90 en 1m, hierdoor ben ik op het idee te komen om te fokken..als er toch zoveel vraag naar is, waarom dan zelf niets eraan doen, ook al is het kleinschalig? Al doe ik het met alle plezier, iedere dracht bijleren en toch nog in de paardensport zitten ondanks dat het rijden er zelf niet meer in zit, mennen is nog een groot vraagteken, eerst operatie(s) afwachten. :)

Dan snap ik je gedachte volledig. Vroeg het me ook gewoon af hoor, zit er verder helemaal niet in.
Voor mennen lijkt me iets meer maat inderdaad wat voordeliger, dan kunnen ze toch in ieder geval al weer iets meer trekken. Zoals ik ook al heb getypt vandaag, enkel fokken om te vermeerderen zou minder moeten gebeuren. Er moet wel vraag zijn naar datgene wat je fokt.

En ken je gevoel. Ik kan ook niet meer (fanatiek) rijden door lichamelijke klachten. Al gaat het met mijn knieën nu redelijk, dus wil het wel weer eens proberen, maar in de tussentijd haal ik net zoveel voldoening uit mijn pony's en kleine fokkerij'tje.
Mennen overweeg ik ook nog wel eens, maar als van-origine-dressuurmiep, weet ik nog niet zo goed of het wat voor mij is.
Waar word je aan geopereerd, als ik vragen mag?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:58

Fokken om te vermeerderen hoort men gewoonweg niet te doen, zeker voor verkoop niet. Er zijn al zat kleintjes te koop die niet verkocht geraken omdat mensen er niets mee kunnen doen en grotendeels zijn dit ook echte kleintjes, die vooral gefokt zijn (in mijn ogen dan) puur voor kleinheid en schattigheid.

Ik word dit keer geopereerd aan mijn linkerarm, vorig jaar ook geopereerd geweest maar nu opnieuw. Zenuw herleggen, gewricht spoelen, gewrichtsband terug aanspannen en dan nog iets aan een zenuw. Ik hoop snel geopereerd te kunnen worden want het is nu niet prettig; hele dag arm dat slaapt, veel dingen laten vallen, gevoel en kracht die weggaat en in pink & ringvinger zelf geen kracht meer, met minimaal gevoel. Maand geleden kon ik nog zwemmen, wat ik verplicht ben te doen als revalidatietraining na mijn rugoperatie van vorig jaar (eind) mei, maar dat gaat zelfs niet meer..vanuit het niets ging ik van wel kunnen zwemmen- naar een week later niet meer kunnen zwemmen omdat ik mijn vingers niet meer bij elkaar kan houden en alle kracht ontbreekt in de arm.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:00

Memere: er lag toevallig een knolselder op het aanrecht toen ik een naam moest opgeven :P
En in BE zijn knollen, paarden he :+

Ik ben het niet helemaal eens met dat de echte mini's in overschot zijn omdat je er niets mee kan.
Ik heb juist al vaker een paardje niet verkocht omdat ze het te groot vinden ipv andersom. En dan gaat het nog maar over 88cm enzo wat ze al te groot vinden. Veel mensen willen ze juist heel klein.
Wat wél een probleem is bij die hele kleinttjes, is dat men vaak alleen op maat fokt en daarbij de kwaliteit achterwege laat.
Het is ook heel moeilijk om de juiste kwaliteit in een zo klein mogelijk pakje te krijgen.
Voor te mennen is wat meer maat inderdaad fijn, maar die markt is zeker niet persé groter.

Zo Aniek, mooie eitjes op je merries! Nu wordt het weer spannend :D
Handig datt je DA er net veulens van heeft lopen.en.je dus goed vergelijkingsmateriaal hebt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:06

Klinkt erg vervelend, Memere! Hopelijk kunnen ze het goed verhelpen!

Was niet bij de DA, maar nadat de DA was geweest nog op pad geweest. Maar wel leuk om er veulens van te zien ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:19

Ik fok ook de grote-maat-mini's (wat klinkt dat lekker tegenstrijdig :') ) voor het aangespannen werk. Al moet ik zeggen dat het aanspannen er maar weinig van komt :( toch eens fanatieker gaan oppakken...

Aniek, doen ze na heg insimeren nog eens scannen? Om te kijken of het ei weg is ofzo? is het niet zo dat de kans groot is dat het niet goed zou innestelen als je er weer in gaat enzo??

Ik ben heel benieuwd of Jupiter zich morgen nog laat dekken. Na afspuiten zouden 1 of 2 dekkingen genoeg moeten zijn, dus laten we hopen dat ze niet weer 4 weken hengstig blijft :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:21

Ow te snel gelezen dan! Moet snel lezen want mijn.batterij is bijna leeg vandaar :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:35

Hihi kan gebeuren hoor Knolselder, las de zin ook even terug en het staat ook niet super duidelijk misschien ;)

Linda, blijkbaar niet. DA heeft vandaag immers ook gescand na gisteren geïnsemineerd. Maar bij scannen gaan ze niet in de baarmoeder natuurlijk.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:24

@aniek,
kwa verhoudingen en gangwerk is het echt een leuk beestje, ze heeft een mooie fijne en kleine bouw en ook een erg leuk karakter. waarom ik vooral twijfel is omdat we haar pas net een weekje hebben en zij zelf ook vrij onverwacht erbij is gekomen.
ze is 8 jaar, heeft 2 jaar terug een veulen gehad en was een goede moeder, ik ga morgen thuis nog even overleggen en laat het het hier wel horen als we eruit zijn.

@memere,
ja echt wel, ik schrok vanochtend wel behoorlijk, want er kwam namelijk melk bij Izzy uit haar uier. toen ik de hengstenboer om advies vroeg zei hij gelukkig dat dat een van de tekenen van de hengstigheid kon zijn en daar had hij gelukkig gelijk in. zo leer je iedere keer weer wat.

hier een foto van Sterre(de merrie waar ik over twijfel) ook vind ik het erg lastig kiezen wat voor een hengst ik dan zou willen gebruiken. ik ben wel redelijk van de aparte kleurtjes, maar dat is met zwart erg lastig(al heeft ze oon een ini mini stukje wit en weet ik wel dat haar mams een appaloosa was. maar als we haar laten dekken denk ik dat ik haar laat dekken door abeltje voor de kleinere bouw.
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:50

Oef amai ik kan hier niet volgen.

Enasil moet schrikkzn zijn die melk die eruit komt.

Dat zijn beste eitjes die erop zitten aniek!

Interessant stuk over de minis. Ik zou graag hoge minimaat lage kleine maat zitten qua paardjes. Rond 85-90cm is ideaal voor mij. Ben zelf maar een kleintje (1m55) daar staan grote ponys gewoon al absurd langs. Pony van een meter is voor mij al bijna een rijpony :+ (buiten het feit dat ik veel te zwaar ben maar shhhtt)

Wil wel paarden met beweging hebben staan. Wil een mini met veel knie actie, opwaartse draf (zeer groot werkpunt). Mijn DA zegt altijd "de achterhand moet de motor zijn en met de voorbenen moeten ze dansen"
En daar dan de look van een sportieve arabier op. Je hebt een deel fotos van de pas overleden Enzo waar ik van denk "dat wil ik" maar dan beter gangenwerk.

Heb nu 2 merries die best leuk bewegen. De ene wat meer luxe als de andere
Heb voor mijn appie merrie een hengst gekozen voor 2017 te dekken die wel weer een stuk groter is maar die fenomenaal beweegt. Die heeft een beste motor. Alleen het dansen doet hij nog niet altijd. Qua bouw hoop ik dat hij ook een deel elementen door geeft die in mijn merrie ontbreken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:13

Oeff ennasil schrikken zeg! Maar gelukkig 1 van de tekenen, heb ik nooit geweten...

Sara, voor muis bedoel je? Welke hengst heb je voor haar gekozen?
Edit; alec toch? Bedacht me ineens dat je het al eens had gezegd haha sorry!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:18

Tjolieke.. 22 jaar nu? Dus 23 als het veulen komt? Hele stomme vraag waarschijnlijk, maar is dat niet vrij oud? (ik bedoel dit niet vervelend, echt uit interesse)

Myrthe helaas geen ervaring met KI.. Ik man je er werkelijk niks over vertellen.. Sorry..

Mamere, fijn dat er een einde komt aan t gesloerie.. :')
Ff een aantal maanden rust voordst de slapeloze nachten weer beginnen.. :p vind t echt prachtige combinaties..

En een flinke operatie komt eraan.. Jeetje.. Mag ik vragen wat er gebeurd is, nuik dat allemaal lees? Beterschap alvast/alsnog..

Knolselder, dat was een aardig stukje sturen dan.. :))

Ennasil, spannend weer.. Ben benieuwd.. :)

AniekR, ik herken het gevoel van spanning.. Voor mij is ook alles voor t eerst.. En ik hoop dst ik t allemaal goed doe.. :')

Zometeen Parel ophalen bij dr date.. Toch heb ik t gevoel dat ze niet drachtig is.. Denk dat ik komende maand terug moet met haar.. Twijfel alleen of ik dat ga doen.. Dan zou ik een mei/juni veulen krijgen.. Dat vind ik persoonlijk vij laat.. Maar laten we eerst maar eens de 18 dagen scan afwachten.. :D