[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:49

Ik ga een hengstigheid overslaan als Jade bevallen is, ze is meestal al te vroeg, dus eind januari/begin februari een veulen zie ik niet echt zitten :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:49

We gaan Priskaatje in april/mei laten dekken door onze eigen hengst en Pony opnieuw testen op cushing. Ze is zo fier met haar kleine neefje dat ik haar ook weer een eigen baby gun. Ik blijf ook heel sterk mijn twijfels houden over cushing...dus eerst maar gauw testen

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:53

Prachtig veulentje zeg! Zo op t filmpje lijkt de merrie niet 123 geïnteresseerd in t veulen, of viel dat mee? Kan ook kapot moe zijn van de bevalling natuurlijk ;)

KBK, bij Azia was het luis die de kale plekjes veroorzaakte (door t schuren). Ik zag ze in eerste instantie ook niet, maar als je goed gecheckt hebt en dat t niet is zou ik t ook niet weten. Niet van de jeuk door t verharen?

Amyz haha nassibal. Met welke hengst is ze gedekt?

Tinies merries schieten ook al lekker op!

Lekker Jolandje de camera erop! Mijne moet nog steeds opgehangen worden.

Hier nog 66 dagen op de teller. Was van plan wat nieuwe fotos te maken vandaag maar maaaaan wat een weer. Misschien als het straks nog eens droog wordt :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:59

zo spijtig van het weer hé. De paddock was net helemaal opgedroogd,het is echt niet eerlijk... -O-

Ik had vanmorgen nog deze foto's van drie dikke lieve buikjes samen.

Afbeelding

Karin en Nikita nog even. Wat een buiken.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:02

wow julie, dat zijn pas buiken :wow:

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:03

Hier nog 78 op de teller. Is een heel clubje wat rond dezelfde tijd is uitgerekend, gesjellig :9k Kunnen we elkaar wakker houden met waken haha.
Dat viel mij inderdaad ook op Bellarose, dat de merrie weinig interesse toonde.
Ik ga er vanuit dat het nu wel beter is.

Nassibal :') Mooie merrie. Met welke hengst is zij gedekt?

Tinne, ik ben heel benieuwd naar Jade haar veulen. Wat waren de kleur kansen ook weer?

Joan deed gister aan zwangerschapsyoga
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Noisy op 01-03-16 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:03

WOW! Die kun je straks de kraamstal in rollen haha :D

patricia_sor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:08

Caesar schreef:
Ik ga al langzaam aan beginnen met schouwen voor de cyclus. Is ook wel weer leuk hoor, wie weet dat ik over 3-4 weken al weer kan beginnen aan het volgende jaar :)

Nog 51 dagen te gaan voor Bollie zover is :)

Spannend!! Mijn eerste merrie is vorige week dinsdag geinsemineerd. Wie weet bij jullie ook vlot. Ik ben mijn andere merrie ook aan het schouwen nog.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:09

Vandaag is de Dierenarts geweest voor de 2e enting van roletta, gelijk even de hele bevalling doorgenomen met de DA van begin tot eind tot eerste enting etc.
ook even een hele checkup laten doen en helaas heeft roletta van luizen lopen :(

moet haar nu behandelen met Foxim en volgende week weer. hopen dat het weg is voor de bevalling!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:11

patricia_sor schreef:
Zijn er ook mensen bij waarvan hun merrie nu juist net geinsemineerd is of gaat worden ? Of enkel merries die juist bijna zover zijn.

De mijne is geinsemineerd maar moet inderdaad nog bevallen. (Bijna zover wil ik niet zeggen, 18 mei)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:12

Hhahaha Woogy, boos omdat je de zandbak heb afgepakt _O-

Pretty, wat een buiken joh!

Meeste gaan allemaal al aardig opschieten. Bo heeft vandaag nog 50 dagen op de teller staan.

Vandaag was de da op stal en ben toch door alle wisselende verhalen over merriebrok eens aangegaan. Maar zij verwees het naar het land der fabelen dat merriebrok grote veulens geeft.
Zij is juist van mening dat de merrie de extra eiwitten die erin zitten juist extra nodig hebben.
Wel gaf ze aan geen kilo's te gaan geven. In Bo d'r geval adviseerde (mede doordat ze nu de Care4life krijgt) het erbij op te gaan hogen van een handje naar een halve schep er dag.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:13

Foxim ken ik niet, Azia had ook luizen maar was er zo vanaf met Byemite. 1x was genoeg geweest denk ik, maar voor de zekerheid 10 dagen later nog eens gedaan en ze zijn helemaal weg. Wel rot, wassen met deze temperaturen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:14

Team_Sublime schreef:
Vandaag is de Dierenarts geweest voor de 2e enting van roletta, gelijk even de hele bevalling doorgenomen met de DA van begin tot eind tot eerste enting etc.
ook even een hele checkup laten doen en helaas heeft roletta van luizen lopen :(

moet haar nu behandelen met Foxim en volgende week weer. hopen dat het weg is voor de bevalling!

luizen zijn echt super stom, onze hengst heeft ze heel erg gehad toen hij bij kwam, kerel moesten we vier keer wassen voor hij er klaar mee was :\

Ik heb mijn merries bij geen van de drie veulens merriebrok gegeven. Ik heb op Tara na grote veulens gehad. Maar Tara was dan ook geboren met 326 dagen...De merries geven flink melk en de baby's groeiden de pan uit...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:25

Hier ook geen merriebrok,hoogstens verhogen van de gewone brok. Maar mijn warmbloed kreeg dat wel en kon het gebruiken ook.

Vervelend luizen zo op het eind van de dracht!

Noisy die heeft nog flinke billen om zwangerschapsyoga te doen :')
Maar dat is ook de bedoeling bij dit ras denk ik dan zo :D

Buiken waar?? :') En ik maar twijfelen aan Nikita,stommerd die ik ben haha. Nu niet meer hoor. :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:39

Ooh spannend toch al mensen terug aan het insemineren, marije, jij ook al merrietjes terug gedekt waarschijnlijk?

Wij geven ook merriebrok en Cavalor progrow korreltjes. + onbeperkt hooi.

Noisy kleurkansen zijn
25% perlino
25% smoky Cream
25% smoky black
25% buckskin

en daarbovenop qua patronen ook
25% solid
25% frame overo
25% splash 1 overo
25% frame + splash overo

:)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:40

Afbeelding
hierbij nog even een fotootje deze is van gister :) beetje rare en vertekende foto door dat de foto vanuit een rare hoek is genomen haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:45

Nee die zijn overduidelijk pretty, met wat heb je ze gewassen, lijkt of hun pootjes zijn gekrompen :+

Noisy kan nog goed stretchen zeg

Patricia binnenkort openen ze wel DBT 2017 hoor want we zijn ook weer van de partij dan, ga nog even wachten met insemineren tot april ofzo want ze is nu weer hengstig maar vind het nog beetje te vroeg dus volgende hengstigheid als die goed is maar ik denk eerder die erna want ze is nog veel te kort hengstig dus niet goed.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:46

Wat een mooie buiken bij je mini's pretty <3 Ik weet niet waarom maar ik ben het meest benieuwd naar het veulen van karin. Waarschijnlijk door dat speciale kleurtje van haar :)

Joan heeft inderdaad nog beste billen. Maar die zijn nog niets vergeleken met de billen van Imperiosa :o Ook al doet die niets anders dan door de weide slenteren of op stal staan dutten :P Nuja met die billen is ze waarschijnlijk wel min of meer geboren hoor. Billen en staartaanzet scoorde ze op 3-jarige leeftijd een 2x een 8,5 en 1x een 9 voor op de keuring. Bij een PRE merrie kan je je dan wrs wel voorstellen dat dat beste biefstukken zijn :Y)

Luizen... bah ik krijg al jeuk als ik eraan denk. Mijn VA vermoed dat mijn hengst er ook last van gehad heeft. Ik heb hem foto's getoond van september/oktober toen hij plekken op zijn schooft had kapot geschuurd. Ik dacht op dat moment dat het een reactie was op de antibiotica voor zijn lyme, dus ik heb er verder niet te veel aandacht aan besteed :7 |o Domme ik.

Zonder behandeling (behalve met isobetadinezeep en tea tree shampoo dan) is hij er intussen toch vanaf geraakt denk ik, want ik zie hem niet meer echt schuren.
Kan dat dan nog dat het luizen waren denk je?

Mijn veearts moet binnenkort toch nog maar eens langskomen (voor Imperiosa haar inentingen) dus ik laat hem toch nog maar eens kijken. Ik denk dat ik ook nog een keer bloed laat nemen bij Quiero. Zo zien we dan toch nog eens hoe we ervoor staan momenteel.

Ik zag nog iets over merriebrok: ik heb het aan verschillende voedermerken gevraagd op de beurs zaterdag en daar zeiden ze allemaal dat het onontbeerlijk was (idd voor de extra eiwitten en vitamines ed). Nuja zij praten natuurlijk voor hun eigen winkel. Wat betreft de hoeveelheid. Bij Pavo en Cavalor spraken ze voor mijn merrie over 3,5 kg tot helemaal naar het einde toe 4kg :wow: Nuja dat vind ik wel heel erg veel. En toen ik vroeg of dat niet te veel was voor een sober ras als een PRE: tgoh mss dan maar 3,5kg ipv 4kg, maar dat zal ze toch echt nodig hebben hoor.
Nu krijgt ze namelijk maar een literschep onderhoudsmuesli per dag (naast continu gras).

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:51

Zullen we een billen wedstrijd houden Crines? Ik denk namelijk dat Joan haar billen meer zijn dan die van Imperiosa. Mijn dame is een Quarter en heeft ook de bijbehorende bil partij :D En die zijn absoluut niet slap en vet, maar stevig en gespierd 8-)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:17

Hahaha _O- Noisy

Dit is alvast een foto van de hespen van mijn spaanse schone :P
Afbeelding
Afbeelding
(niet op buik letten, zijn al foto's van een hele tijd terug)

Het lijkt mss niet enorm, maar ik kan je zeggen, als je er naast staat... :') :j
Zowel mijn tandarts als hoefsmid hebben er al naar staan staren, idem dito met haar hals :o :D Vooral de tandarts vond dat niet zo grappig want die moest haar behandelen zonder verdoving. En haar halsspieren werkten hem een beetje tegen :+ :Y)

Maar klopt hoor, bij een quarter zijn de achterhespen natuurlijk meer uitgesproken en vaak ook wat 'uit proprtie' tov de rest van het lichaam :) Ik ga er dus geen competitie van maken 8-)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:23

@Pretty, Nou idd is net alles mooi droog, gaat t weer zo'n zeiknatte bende worden, kan dat ook zo niet uitstaan! :(.
Gelukkig heb ik straks (zou eigenlijk al af moeten zijn, maar t zand kon vorige week vrijdag niet geleverd worden _-:( ) iig weer 2 droge paddocks, 2 van de 3 paddocks met drainage zijn we nu aant opknappen :), stonden namelijk ook elke keer blank helaas. Maar heb ook 2 zandstukjes(weiland zonder gras zeg maar) zonder drainage waar paarden opstaan, wordt ook elke keer zo'n blubberzooi helaas. Was net weer mooi droog en nu dus weer nat -O-.
Mooie buikjes Pretty!

Mijn drachtige merries krijgen probreed van cavalor en mais lijnzaad brok van horsefood en 5x per dag hooi, komt neer op tussen de 12-15 kilo hooi per dag.

Bibi dr veulenhengstigheid sla ik over, die hengstigheid daarna laat ik dr terug insemineren :).
Andere 3 merries worden ook in april geinsemineerd.
Parnasse wordt niet terug geinsemineerd, blijft hierna dus leeg :).

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:24

Ik volg eigenlijk alleen hier. maar wou toch even reageren op de luizen :) als je paard luizen heeft kan ik veerust aanraden is volgensmij voor koeien vliegen bedoeld maar als je het erop spuit kun je naar 5 minuten de luizen er zo dood uit zien vallen, vond ik heel handig want ik wou niet wassen :) ik heb het bij mijn shet 2 keer gebruikt en daarna heeft hijniet meer geschuurd :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:27

Mjaaaaa Quarterbillen.....
Afbeelding

Hun baby krijgt roepnaam Tankje :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:44

kayaxtg schreef:
Ik volg eigenlijk alleen hier. maar wou toch even reageren op de luizen :) als je paard luizen heeft kan ik veerust aanraden is volgensmij voor koeien vliegen bedoeld maar als je het erop spuit kun je naar 5 minuten de luizen er zo dood uit zien vallen, vond ik heel handig want ik wou niet wassen :) ik heb het bij mijn shet 2 keer gebruikt en daarna heeft hijniet meer geschuurd :)

Klopt dat het ook voor paarden word gebruikt. Maar het is een middel dat niet voor paarden is gemaakt. Een stalgenote heeft het ook gebruikt op haar pony met luis. Met als gevolg dat hij er gewoon wonden van kreeg op zijn lijf, arme dier had er dus een allergische reactie op.

Oh allemaal lekkere dikke billen.

Afbeelding
Geen quarter billen maar wel dikke billen :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:50

Ik ga nooit meer roepen dat m'n merrie op een (Nassie)bal moet gaan lijken, ze heeft iets te goed geluisterd vrees ik :')
Thnx! Ze is drachtig van Picasso van Knedo, bonte 90,63% arabier. Lukte met insemineren steeds maar niet dus na 4 mislukte pogingen was het even heeel snel denken ivm een mega ei, en dat heeft meteen gepakt :D

Vervelend kbk, ik ken wel een merrie die van de dracht compleet kaal werd maar dat was wel weet een extreem geval.

Heb Nas sinds een maandje op de merriemuesli van marstall staan. Had de indruk dat ze het nodig had en ze knapte er ook van op, maar ze is ook wel gevoelig op wat er in haar voer zit :)

Pfft inenten....ik durf effe niet meer -O- begin januari geënt en dat is zo gigantisch op d'r spieren geslagen...ze kon zowat niet meer lopen. Hebben er nog meer dan een maand 'lol' van gehad en een net genezen spierblessure was ook meteen weer bijna terug bij af. Ziek van. Dus de enting 6 weken voor de bevalling sla ik maar over, durf echt niet meer.

Wat een heerlijke buiken komen er voorbij zeg! :D