Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kunnen we elkaar wakker houden met waken haha.
Mooie merrie. Met welke hengst is zij gedekt?
Caesar schreef:Ik ga al langzaam aan beginnen met schouwen voor de cyclus. Is ook wel weer leuk hoor, wie weet dat ik over 3-4 weken al weer kan beginnen aan het volgende jaar![]()
Nog 51 dagen te gaan voor Bollie zover is

Team_Sublime schreef:Vandaag is de Dierenarts geweest voor de 2e enting van roletta, gelijk even de hele bevalling doorgenomen met de DA van begin tot eind tot eerste enting etc.
ook even een hele checkup laten doen en helaas heeft roletta van luizen lopen
moet haar nu behandelen met Foxim en volgende week weer. hopen dat het weg is voor de bevalling!

En ik maar twijfelen aan Nikita,stommerd die ik ben haha. Nu niet meer hoor.
Ik weet niet waarom maar ik ben het meest benieuwd naar het veulen van karin. Waarschijnlijk door dat speciale kleurtje van haar
Ook al doet die niets anders dan door de weide slenteren of op stal staan dutten
Nuja met die billen is ze waarschijnlijk wel min of meer geboren hoor. Billen en staartaanzet scoorde ze op 3-jarige leeftijd een 2x een 8,5 en 1x een 9 voor op de keuring. Bij een PRE merrie kan je je dan wrs wel voorstellen dat dat beste biefstukken zijn
Domme ik.
Nuja dat vind ik wel heel erg veel. En toen ik vroeg of dat niet te veel was voor een sober ras als een PRE: tgoh mss dan maar 3,5kg ipv 4kg, maar dat zal ze toch echt nodig hebben hoor.
Noisy

Vooral de tandarts vond dat niet zo grappig want die moest haar behandelen zonder verdoving. En haar halsspieren werkten hem een beetje tegen
Ik ga er dus geen competitie van maken
.
) iig weer 2 droge paddocks, 2 van de 3 paddocks met drainage zijn we nu aant opknappen
, stonden namelijk ook elke keer blank helaas. Maar heb ook 2 zandstukjes(weiland zonder gras zeg maar) zonder drainage waar paarden opstaan, wordt ook elke keer zo'n blubberzooi helaas. Was net weer mooi droog en nu dus weer nat
.
.
.
als je paard luizen heeft kan ik veerust aanraden is volgensmij voor koeien vliegen bedoeld maar als je het erop spuit kun je naar 5 minuten de luizen er zo dood uit zien vallen, vond ik heel handig want ik wou niet wassen
ik heb het bij mijn shet 2 keer gebruikt en daarna heeft hijniet meer geschuurd
kayaxtg schreef:Ik volg eigenlijk alleen hier. maar wou toch even reageren op de luizenals je paard luizen heeft kan ik veerust aanraden is volgensmij voor koeien vliegen bedoeld maar als je het erop spuit kun je naar 5 minuten de luizen er zo dood uit zien vallen, vond ik heel handig want ik wou niet wassen
ik heb het bij mijn shet 2 keer gebruikt en daarna heeft hijniet meer geschuurd

begin januari geënt en dat is zo gigantisch op d'r spieren geslagen...ze kon zowat niet meer lopen. Hebben er nog meer dan een maand 'lol' van gehad en een net genezen spierblessure was ook meteen weer bijna terug bij af. Ziek van. Dus de enting 6 weken voor de bevalling sla ik maar over, durf echt niet meer.