[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:02

Urielle, heel veel sterkte :(:) Zo naar om een hond te moeten laten gaan :(:)

Hier vandaag Roosje van mijn dochter gedekt. Heb nog even staan twijfelen welke van de 2 hengsten ik ging pakken. Handig als ze beide op stal staan. Op naar DBT 2016 :')

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:18

gefeliciteerd met de veulentjes allemaal! Volgens mij waren het er 4 vannacht! Geweldig!

Urielle heel veel sterkte.

Jazzy vandaag op dag 271. Dit weekend echt foto's maken, gelukkig eindelijk goed weer. En nog steeds niet gependeld :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:00

omdat ik flink ziek geweest ben en me nu net een beetje beter ga voelen, ga ik me weer wat meer mengen in het topic, sorry dat ik veel gemist heb, ik had flinke griep met een week hoge koorts, kon en kan me niet goed concentreren daardoor

heb vandaag mijn dikke dames maar eens op de foto gezet, zijn allebei half juni uitgerekend :D

Joanna

Afbeelding
Glowy

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:44

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes!

Urielle sterkte met het verlies van je hond.

Bij Liberty ging eigenlijk alles volgens plan. Helaas is ze vanmiddag flink getrapt door een ander paard. Op haar al slechtere been. Vorig jaar had ze hier een flinke blessure aan gehad (gigantische blauwe plek) en nu blijkt ze ook weer gevoelig te zijn. Baal zo hard. Ben morgen zo vroeg mogelijk op stal om polshoogte te nemen. Hopelijk kan ze gewoon opstaan :=

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:50

Morgen volle maan! Gaat er nog iets geboren worden? :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:51

Die van mij is vanavond wel erg onrustig. Heeft wel harsjes. Uier is flink toegenomen. Ph is wel nog steeds 7.7. Vannacht dus niet gok ik. Misschien morgennacht? :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:12

Urielle sterkte...

Nicole gefeliciteerd!! *\o/* apart kleurtje, denk donkere valk want smokey black heeft dat wel een bruinige gloed? (want volgens mij zie ik een bruinige gloed bij hem). Dacht dat je bij smokey black niet heel veel verschil zou zien als bij gewoon zwart maar misschien vergis ik me.

Dustinlover jeetje wat schrikken!! Gelukkig goed afgelopen, wat eng zeg...

Twee knappe veulens gezien bij een duo bevalling! Zo dat scheelt weer even waken haha

Jolanda ze hebben echt al mooie buikjes!! Hoop echt voor je dat er deze keer prachtige merries voor je uitkomen! Heb zo'n gevoel van wel hihi

Spannend Laura!!

Hier niks spannends. Mellow haar uier is een beetje hetzelfde. Ik keek net even op de camera en zie geen paard haha, zal wel in een hoekje ergens staan en heb ook nog geen licht aan dus is niet heel duidelijk, maar een onrustig paard zou ik zeker zien, nu heeft ze zich ergens rustig verstopt :D

Zelf een gigantische drukke baby in mijn buik, kan me niet herinneren dat mijn andere kinderen zo druk waren!! Ik voelde deze ook serieus al vanaf een week of 13,5, druktemakertje hihi. Hele dag en nacht voel ik het bewegen, en ben nu 21 weken dus zal nog veel krachtiger worden ook, straks ben ik bont en blauw :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:18

dank je Anna, ik hoop het ook :j

lekker zo'n druktemaker in je buik, mijn dochter is ook zwanger van haar derde kindje, 16 weken nu, woensdag word er een echo gemaakt voor geslachtsbepaling, leuk!! wij mogen mee *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 03:43

Wat lief, die dieren met nesteldrang!
Urielle, wat naar. Sterkte. Wat is het dan ineens stil...
Las een vraag over dieren die beschermend zijn. Bij Candora's eerste veulen had 1 van de geiten het lef de wei in te springen. Doet ze nooit meer; Candora stoof erop af, pakte de geit bij haar nek en zette haar 4 meter verderop weer neer :oo Inmiddels bij veulen 3 al een stukje rustiger, maar de eerste dagen laat ze je amper in de buurt komen; niet dat ze slaat ofzo, maar gelijk wegdraven.
Donna, wat een heerlijke kraamstal!
Ah Manda, heerlijk zeg. Nu nog, straks vast gekneusde ribben??! ;-) Blijft bijzonder. En Jolandje, mooi moment om te delen met je dochter. Alvast veel plezier!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 05:33

Iedereen gefeliciteerd met alle prachtige veulentjes! Ik vind het zo leuk om allemaal te volgen en 'mee te maken' en kan nu echt bijna niet meer wachten tot ons veulentje komt.
We hebben vannacht voor het eerst de hele nacht gewaakt voor de camera omdat ze 's avonds erg onrustig was en weeën leek te hebben maar nu staat ze weer helemaal rustig te slapen... Dan is het veel lastiger om wakker te blijven dan wanneer er van alles gebeurt.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 06:10

Jhee Nachtdienst eindelijk de tijd om weer eens goed bij te lezen.

Nicole gefeliciteerd wat een leukerd en weet je dat je 's nachts springmuizen in de stal hebt?
Waarom heeft de merrie een deken op?

Pretty Schrikken hoor bloed uit de uier maar gelukkig kan het weinig kwaad zo te lezen.

Dustinlover Wat een horror verhaal gelukkig wist je hoe te handelen en maken moeder en zoon het goed, Mooie passende naam heeft hij.

Jeniej Inleiden zou ik niet laten doen een veulen komt als het er klaar voor is, leidt je het in dan kunnen de longen nog niet volgroeit zijn.

Cheytjuh 2x gefeliciteerd jammer dat je er zelf niet bij was.

Urielle Wat een zorgzame merrie is Future.
Sterkte met het verlies van je maatje de hond.

Tinniie Wat is Baybee knap.

Al-zawraa lekker de paardjes buiten en uitslapen.

Leonoor de eerste dekking bij jou zit er al weer op.

Myrthee Hopelijk gaat het zo meteen goed met Liberty.

Ik liep gisteren rond 16 uur nog even de schuur in bij de jaarlingen waar ook de Jillz van mij (dochter van Donna van 2014) in staat. Zie ik haar op de grond liggen en een andere jaarling stapte gewoon over haar heen dus bij mij gingen de alarm bellen al af. Toen ik de stal in kwam en bij haar stond kwam ze toch maar overeind al ging het moeizaam. Temp opgenomen 37,9. wel had ze een snotneus en een gespannen dikke buik en vorig jaar september heeft ze heel kritisch gestaan met een moeilijk te bestrijden longontsteking. Dus toch maar even de DA erbij ook omdat het paasweekend voor de deur staat. Hij heeft haar longen goed beluisterd en zei toen tegen mij dat haar longen schoon waren maar dat het in haar darmen zat en dat ze koliekerig was. Ze heeft een spuit gehad die tot 8 uur vandaag werkt, zo als ik thuis kom moet ik haar weer temperaturen en nakijken als ik het niet vertrouw moet ik bellen maar hij dacht zelf dat ik er op tijd bij was. Nu dat hoop ik ook.

Met Donna verloopt alles voorspoedig en bij Dora ga ik proberen de prednison weer af te bouwen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:27

Bedankt iedereen.

Spannend Karin, ik hoop dat je jaarling opknapt.

Arianne wat een stoere merrie

Jolandje proficiat met je aankomende kleinkind

Laura dat is nog wel een hele hoge pH. Denk dat je nog wel even moet wachten. Mijn merrie zit al lang tussen de 6,5 en 7 maar dat zakt maar niet.

Tinniee mijn moeder zei dat ook al van de volle maan _O-

Myrthe ik hoop dat ze oké is.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:05

Gelukkig gaat alles goed met Jillz die stond weer lekker met de andere van het voordroog te eten ook de temperatuur is goed.

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:18

Dat is een opluchting

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:50

Geen veulentjes vannacht???

Hier maakt flirtje nog niet zo'n haast. ;(
Ik ga steeds meer denken dat een vroege dracht in het jaar inderdaad langer duurt dan later in het seizoen.... Maar we wachten geduldig af.

Jillz knapt weer op gelukkig. Altijd een zorg als 1 van je dierbaren niet lekker in hun vel zitten.

Jolanda spannend. Erg leuk zo'n echo.
Ik was donderdag precies 20 weken zwanger. Helaas Manda kon ik de kleine niet zo snel voelen. Wel zeker vanaf 16 weken, maar omdat de moederkoek vooraan zit en zelfs iets naar beneden zal het lastiger zijn.. Ik heb geluk als hij/zij erlangs schopt. En een drukte maker is het wel tot nu toe op elke echo een super bewegend kind gezien.. :D

Manda ben jij ook op de NMPRS hengstenkeuring?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:50

Vandaag dag 342 hier. Eergisteren een klein wittig drupje aan de speen, gisteren weer stopjes en nu was was het weer nattig?

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:52

O dat is gelukkig weer beter. En succes met afbouwen van de prednion, hopen dat dat goed blijft gaan

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:55

Wat een lekker koppie zit er op Jillz!!! 8-) Fijn dat het weer beter gaat.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:57

Karin fijn dat Jillz weer beter is! Altijd schrikken zoiets. Ik heb hetzelfde met Aleeyah gehad begin februari, na een spuit van de DA knapte zij ook direct op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:01

Toch ff een kort berichtje van mij.

Joy is niet drachtig.

Aagje blijkt niet drachtig te zijn van een vosbonte papierloze shet zoals gezegt maar van een zwartbonte shet met papieren.
Ik weet waar hij staat en ga komende week ff kijken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:01

Jolandje fijn dat je bent opgeknapt.
Bij zijn ze ook nog lekkere bollie wollies.

Myrthee ach jee arme liberty, dat kan ze er natuurlijk moeilijk bijhebben.
Ik hoop er het beste van voor jullie.

Lauraa ojee dat word aangifte doen bij de gemeente binnenkort ha ha.

Swift, ha dat heb ik ook, zie al dat jonge grut bij iedereen waar ik erg van geniet maar ik word er ook zooo ongeduldig van.
Veulenpakketje is reddy.
Succes bij jullie.

Karin ach arm paardje ik hoop dat ze gauw opknapt, arm dier.
Ach ik zie al dat ze is opgeknapt, gelukkig maar.
Kunnen jullie ook beter de pasen in gaan :D
Knap paardje is Jillz hoor!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:09

inowa, joy niet drachtig? heb je haar laten scannen dan? en aagje van een hele andere hengst met papier, misschien kun je dan toch papier krijgen bij het veulen?

karin fijn dat het weer wat beter gaat, gelukkig was je er op tijd bij, waarom prednison? of heb ik dat gemist?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:27

Ben benieuwd Inowa! En Joy niet dragend? Die heb je toch nog niet zolang geleden laten scannen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:50

Ik ben ook verbaasd dat Joy niet drachtig is, op 14 januari was ze nog opgevoeld door de DA en lag het veulen diep. Heeft ze dan verworpen? Dan had je toch iets moeten vinden of niet?
Ook raar dat Aagje ineens van een andere hengst drachtig blijkt te zijn. Als je papieren kunt krijgen bij het veulen maakt dat de verkoop wel makkelijker (zeker als het een merrieveulen is). Ik las dat je alles moest verkopen en alleen Pepper kon houden. Wel zonde dat Joy ook weg moet, gezien haar verleden en dat ze nu eindelijk goed aan het opknappen is.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:19

Jeetje er komen ineens weer allemaal niet-geboorteberichten langs die niet uitsluitend positief zijn... Iedereen die een paard heeft staan die niet helemaal top gaat: sterkte. Hopelijk hebben de paarden niet al te lang en teveel last van koliek, getrapt zijn etc en zijn ze snel weer fit. Inowa wat een bericht dat een van je merries niet (meer) drachtig is en de andere merrie drachtig van een andere hengst dan je dacht. Hopelijk ben je ook blij met de hengst die nu vader wordt!