Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:13

je ziet echt wel verschil bij die 2 foto's van macy..

en idd ze heeft een mooie volle staart cheyenne!

en fleur krijgt ook al wel iets een buikje.. en ik zie ook duidelijk een bult

en wat lief van je vriend barb dat je dat boek hebt gekregen, lijkt me ook heel interessant om te lezen..

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:15

Barb schreef:
Ik heb net het boek van Paul de Vries van mijn vriend gekregen, hij werd misselijk van de foto's die er in staan. Ik vind het hoogst interessant om te zien en ga hem dan ook eens goed doorlezen!!

Haha ja ik werd er ook aardig onwel van, maar het is wel een super informatief boek.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:18

was vandaag bij alle merrie,s gaan kijken vandaag.
we hebben er hier 7 drachtig.
de meesten zijn al rond 4 maanden ver.
bij een merrie kan ik wel zien dat die een flink en levendig veulen gaat krijgen.
niet normaal wat een buik die al heefd,maak me wel een beetje zorgen want het is haar eerste veulen.
haar buik schommelde vandaag alle kanten op joh

verder hebben de rest van de merrie,s ook al behoorlijke buikjes

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:21

Voor ons goed nieuws, het vruchtje van Linde is goed gegroeid en we zagen het hartje kloppen.Voor ons 2 drachtige merries!! Dit was Rebecca donderdag, zo'n 11 weken drachtig.
Afbeelding
Ze heeft nog wel een beetje buik van vorige veulen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:33

goed nieuws dus!! gelukkig
ben benieuwd naar de veulentjes volgend jaar!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:56

Wat een leuk setje heeft rebecca! Misschien wordt het wel een merrie, als je vaak genoeg roze setjes draagt! Haha!

Dat boek van paul de vries moet je inderdaad niet lezen op een volle maag. Nuchter ook niet, aghja...gewoon doorheen kijken! Wel heel informatief boek!

7 Drachtig Inowa! Das een hoop! Wel leuk!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:27

hihi ja ik ben ook blij dat river van de staart is afgebleven, ondanks dat ik er heel veel werk van heb......

marije.....op die foto's zie ik idd ook wel verschil....

cheyenne groeit dus echt geen cm he......volgens mij doet ze het weer net als bij river, de laatste maand een groeispurt.....

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:53

Macy groeit goed zeg Fleur wordt ook al duidelijk een stuk voller!

Jollyjoker: Wat leuk dat je de hartjes hebt gehoord Je merrie ziet er super uit

Bijou is trouwens afgespeend! Het is een beetje vroeg (ze is bijna 5 maand) maar het is echt beter voor Vreya, ze lijdt er echt onder, er zit bijna geen vlees meer aan en ze is alweer 4,5 maand drachtig! Bovendien at Bijou de staart eraf Maar het is toch even wennen, dat ze nu niet echt meer een veulentje is en al bij de moeder weg. Maargoed ze is al heel zelfstandig en dronk al water zo nu en dan, dus gaat vast goed komen! Ze staat nu met een jaarling en een 2-jarige merrie in een weitje een kilometer verderop, dus ze staat gezellig met haar vriendjes en dan komen ze over een maandje met z'n allen weer terug

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:55

7 zijn er idd een hele hoop.
maar zeker de moeite waar want 4 van de 7 zijn drachtig van dezelfde hengst als vorig jaar en die heefd superveulens gegeven.

eentje van de vader van mijn jaarling en 2 van andere hengsten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:03

Jolly: goed nieuws! Proficiat!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:13

Hallo allemaal......

Mijn merrie ( ijslander ) is nu twee maanden drachtig, is 3 weken geleden gescand en natuurlijk gedekt.
Het viel me op dat ze nu een beetje afscheiding heeft uit de schede.
Niet heel heftig maar genoeg om je aandacht te trekken.
Een witachtige emulsie die in kleine hoeveelheden tevoorschijn komt.
Verder ziet alles er normaal uit.
Als ze een vrouw was geweest had ik het vergeleken met witte vloed.
Herkent iemand dit van een drachtige merrie?

Zit me een beetje zorgen te maken of het eventueel een ontsteking is of een voorbode van verwerping.

Groetjes Cindy

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:12

Marije wat zijn die van jou al enorm zeg Wel leuk om te zien!

Viërra begint nu ook iets uit te dijen. Ga haar morgen even op de foto zetten, als het goed is gaan ze er dan voor het eerst opzitten.

Jacimatho, als je iets niet vertrouwd zou ik even de dierenarts bellen voor de zekerheid, hij hoeft misschien niet te komen kijken, maar kan je wel wat vertellen erover denk ik!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:15

Pauk bloedde bij de vorige dracht uit haar muts... Wij hadden toen de da erbij gehaald maar het was niets gelukkig.. Eigenlijk is dat bloeden altijd doorgegaan.. Het was niet veel maar genoeg om steeds weer t ezien... Nu is het gestopt.. Ik vraag me af of dat nog terugkomt..

Oow ja even een vraagje.. Ik heb in mijn stal rubberen matten maar voor de bevalling is dat natuurlijk niets..Zouden jullie er stro of zaagsel overheen gooien?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:37

Stro of zaagsel maakt niet zo heel veel uit. Mijn voorkeur zou uitgaan naar stro omdat je daar de wanden beter mee kan "afdekken".

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:39

Wij doen altijd onderop zaagsel en daarover een lekkere laag stro. Zaagsel neemt wat meer vocht op als stro.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:49

Pauk schreef:
Pauk bloedde bij de vorige dracht uit haar muts... Wij hadden toen de da erbij gehaald maar het was niets gelukkig.. Eigenlijk is dat bloeden altijd doorgegaan.. Het was niet veel maar genoeg om steeds weer t ezien... Nu is het gestopt.. Ik vraag me af of dat nog terugkomt..

Oow ja even een vraagje.. Ik heb in mijn stal rubberen matten maar voor de bevalling is dat natuurlijk niets..Zouden jullie er stro of zaagsel overheen gooien?

Ik zou er stro in doen.
Zaagsel plakt aan het veulen vast, en gaat vaak in de neus en mond van het veulen zitten doordat het zo fijn is kunnen ze misschien wel stikken.
En de merrie eet het zaagsel dan ook op door het veulen droog te likken niet goed dus.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:01

Oke dan laten we een aanta lweken daarvoor stro komen en krijgt ze een strobox Dank jullie voor de antwoorden..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:46

Wij leggen eerst een laag vlas en daar een dikke laag stro over, onze merrie stond ongeveer 3 weken voor de geboorte 's nachts in die box en elke dag de vuiligheid eruit halen en wat nieuw stro erbij gedaan, zo had ze een lekker nestje voor de bevalling en met dat vlas eronder lag dat ook superzacht. Als het er echt aan zat te komen hebben we langs de wanden dan nog wat extra stro gelegd.
Ik denk dat we het dit keer weer net zo gaan doen.

Geen updates over mijn merrie, daar is nog niet veel aan te zien en ik verwacht dat ook nog niet zo snel (vorige dracht was pas na meer dan 9 maand echt te zien en toch kwam er een vrij groot veulen)
Wel eet ze tegenwoordig heel goed, normaal is ze heel kieskeurig en eet ze niet veel, maar dat zal eerder met haar gulzige veulen te maken hebben denk ik

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:18

zozo weer wat leuke buitk foto's
Ik ga ook maar eens weer keer buik foto's van olly maken, alleen zie denk meer gras buik, ha ha

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:27

Jacimatho; Guinness heeft ook wat witgele afscheiding gehad uit de vulva, dit was echter al een paar dagen na de dekking en bleek een vaginitis te zijn. Ze heeft een paar dagen antibiotica gekregen en toen was het over. Ik zou toch even een dierenarts laten kijken als ik jou was, als ze een vaginitis (of erger: een baarmoederontsteking) aan het ontwikkelen is, kun je maar beter snel behandelen.

Guinness is nu bijna 4 maanden drachtig en ik merk nog weinig aan haar, behalve dat ze nogal sloom is met rijden. Ik verbeeld me dat de flanken iets dikker worden, maar dat is volgens mij meer de wens van de gedachte dan dat er ook werkelijk wat te zien is....

Hormoontjes hebben helaas nog geen positief effect op haar zomereczeem.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:16

sterre op 129 dagen:
Afbeelding

ukkie op 134 dagen:
Afbeelding

en ires op 88 dagen:
Afbeelding

en volgensmij heb ik bij sterre en ukkie het veulen voelen trappen, kan dat op 4,5 maand??
Laatst bijgewerkt door crazy_funky op 26-09-05 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:13

@ jacimatho Ik zal zeker de Da bellen om het te overleggen. Als het echt iets is,kan je er maar beter snel bij zijn. Laat je het ons wel even weten?
@Crazy-funky de meiden zien er goed uit.Maar het voelen met 4.5 maand lijkt mij wat vroeg.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:40

ja ok, ik denk ik vraag het maar even..
maar het voelde echt als een stompje wat bonkte zeg maar..
maarja kan natuurlijk ook dr maag/darmen of wat dan ook wat daar zit zijn!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:06

hier zijn de merrie,s rond 4 maanden drachtig en ik voel het veulen ook af en toe, maar heel zachtjes.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:32

Mooie foto's komen er weer voorbij
Leuk om te vergelijken als ze volgend jaar op het eind lopen...

Hier hebben we vandaag weer een mijlpaal: Macy zit op de helft van de dracht!
Kan nu dus gaan aftellen

Beweging hoop ik eind volgende maand te gaan zien, vaak lukt dat pas zo rond de 200 dagen.
Met een maand of 4 zit een veulen nog erg hoog en diep in het lichaam hoor
Dan zit het eigenlijk nog ter hoogte van de heupen en diep in het lichaam en het duurt bij paarden/pony's aardig lang voordat het veulen echt in de buik zakt.
Een vollere buik rond deze tijd komt doordat de darmen nu door de baarmoeder iets naar beneden worden geduwd.

Afbeelding
De baarmoeder op 120 dagen.
En hier 'ingetekend' bij een merrie:
Afbeelding

Afbeelding
De baarmoeder op 210 dagen.