wat heeft ze al een mooi buikje zeg yuri daar komt zeker en vast een prachtveulentje uit
ik hoop dat het net zo'n mooie word als haar pappie veel succes alvast e
Laatst bijgewerkt door Chrissetje op 16-12-04 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 00:11
Jeetje, wat een GLIM weer!!! Ze ziet er SUPER uit!
PhiaBink
Geplaatst: 16-12-04 00:19
Ik heb gisteren de minaar van Konigin Famosa weer gezien. Ik heb hem verteld dat zijn kind goed groeit en zijn vriendin het heel goed maakt.
Y_DG
Geplaatst: 16-12-04 00:35
beautylover schreef:
wat heeft ze al een mooi buikje zeg yuri daar komt zeker en vast een prachtveulentje uit
ik hoop dat het net zo'n mooie word als haar pappie veel succes alvast e
Hey!! Bedankt zeg!! Al wat jij zegt, hoop ik
Y_DG
Geplaatst: 16-12-04 00:36
jeddah schreef:
Jeetje, wat een GLIM weer!!! Ze ziet er SUPER uit!
Dank je zeg, je doet me bloze
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 00:37
Mooie buiken komen weer voorbij
Ik durf geen foto's meer te maken hoor, jullie merries hebben van die mooie glimmende buiken en die 2 moddermerries van mij zien er niet uit. Onder het zand/modder en vreselijk dik in het haar. Ik probeerde afgelopen week bij Macy eens voor de gein een uierfoto te maken. Alleen maar zwart haar in beeld
PhiaBink, leuk is dat he als je de hengst regelmatig ziet. Hier loopt de hengst er natuurlijk bij en doordat ik hem dagelijks zie, kan ik veel meer van hem in de veulens terug zien dan dat je een hengst alleen maar een keer op een show of keuring hebt gezien. Ik zie nu nog iedere dag weer dingen in de veulens die ze echt van hun vader hebben
PhiaBink
Geplaatst: 16-12-04 01:10
Voor volgend jaar heb ik een keuze van een stuk of 12 hengsten op 1 stal. Dat wordt ienemiene mutte....... Ze zijn allemaal zo leuk en mooi en heel lief. 1 van die 12 kan ik niet nemen en dat is de zoon van Famosa.
Dit is haar 3 jarige zoon
Ik zit wel elke keer te kijken welke er volgend jaar op gaat.
Misschien deze, Presumido
Deze is ook heel mooi, Bonito
Er loopt daar zat nafok van de hengsten rond. Ze zijn allemaal mooi en leuk, dat is het moeilijke. Ik heb gelukkig nog te tijd.
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 01:21
Ach ja komend dekseizoen... Ik ben er nog niet helemaal uit Voor 3 merries wel, die gaan zeker bij Samson. De 4e weet ik nog niet 100% zeker... Maar ik denk dat er straks nog genoeg slapeloze nachten komen om daar over na te denken
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 01:25
Oei!! jammer dat je haar zoon (uiteraard!) niet kan nemen, want hij heeft bij mij de voorkeur van deze 3 !!
@ Marije, heb jij modder??? Hier is de bak eindelijk al een weekje droog!!! Morgen weer regen, baal ik weer van, kan ik weer naar de binnenbak reizen om te rijden .
Maar door de modder kijken we wel heen hoor!! Ik voel trouwens wel 1 keer per week aan Sim d'r uier en eer gisteren leek is ietjespietsjes meer gellerig, eerder alleen "droge" zakjes. Kan dat nu al??? Met nog 79 dagen te gaan?? Ik heb mezelf voorgenomen pas over een week weer te voelen, want anders merk ik geen verschil als ik er dagelijks aan ga zitten, niet dat Sim dat erg vindt, die geniet er enorm van !
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 01:27
Voor volgend jaar gaat Sim naar FPF Lethal Weapon waar nu Lee van Mac drachtig van is! Ik wacht eerst haar veulen even af , Sim en Lee zijn een beetje hetzelfde type paard (al heeft Lee veeeeeeeeeeel mooiere oren !!! ) en ik vind het wel erg leuk dat ik bij haar kan gaan kijken aangezien de hengst in de VS staat en we verder alleen plaatjes hebben!
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 01:32
Ze maken hier wel een modderbende in de wei. Als het land echt te droog is, gooien ze met z'n tweeën wel de 400L waterbak om maar er moet en zal modder zijn om in te rollen De bak is hier al weer veel te droog naar mijn zin maar daar lopen alleen de kleintjes
Macy heeft trouwens ook wel iets uierontwikkeling. Wat zucht en van haar buik tot het uier wordt het wat voller. Dat heeft heeft ze eigenlijk altijd al erg vroeg in de dracht. Straks zal ze ook wel weer flinke zucht platen krijgen onder haar buik. Omdat ze nu 24/7 buiten loopt, loopt ze veel weg. Ik ben benieuwd hoe het met oud en nieuw eruit ziet als ze een nachtje op stal komen Al hoewel, er valt weinig te zien met al dat haar op het uier
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 01:34
Haha!! Dat kan natuurlijk ook! Zelf modder maken !!! Ik zie het al helemaal voor me!!
Ja, dat van dat haar op en rond dat uier klinkt bekend! Sim is echt een bolletje wol, geen haar op het uier, maar wel veel ervoor!!! Zou het haast willen scheren zodat ik beter zicht heb .
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 01:36
Scheren? Ik kan amper naast haar bukken of ze dreigt al met een achterbeentje dus scheren begin ik maar niet aan
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 01:38
Ah, Sim zou het denk ik heerlijk vinden!! Ze geniet er al zo van als ik haar uier schoonmaak!!! Dan mag ik zelfs helemaal tegen haar aan hangen en dan hoop ik elke keer dat het veulen net gaat bewegen, maar helaas, tot nu toe niet.
Kitty
Geplaatst: 16-12-04 09:49
Goh, wat een haarbal. Die van mij heeft helemaal geen wintervacht.
Mijn merrie blijft volgend jaar leeg. Ik wil haar eerst naar de Z2+1 rijden voor het sportpredikaat. Als alles met haar eerste veulen goed gaat, denk ik dat ik haar over een jaar wel weer laat insemineren.
Mac
Geplaatst: 16-12-04 12:04
@ Marije: het is dat ik weet dat je onder je merrie hebt gehangen met je camera, maar anders zou ik denken dat je op het gorilla-eiland in de apenheul was geweest !
@ PhiaBink: haar zoon is idd errug leuk zeg! Hoewel ik de man aan de longeerlijn ook erg vind. Heb je daar ook een standfoto van?
Ik weet nog niet wat ik volgend jaar doe. Pepsi laat ik niet meer dekken. Haar hebben we echt gekocht als rijpaard en ze was toevallig drachtig toen we haar kochten. Zij gaat dus volgend jaar onder het zadel zodat mijn hubbie en ik samen de Veluwe onveilig kunnen gaan maken. Over Lee twijfel ik nog. Ze maakt hele mooie babies maar ze wordt natuurlijk ook een dagje ouder, dus alles moet helemaal goed gaan met de bevalling, anders doe ik het niet meer. Is daarbij het veulen wat ik ervan verwacht, dan laat ik haar denk ik weer door dezelfde hengst dekken. De hengst vind ik nog steeds er-rug leuk en de combinatie met Lee zie ik helemaal zitten. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat ik krijg !
Volgens mij regent het hier nooit . Ik heb hier nog geen plasje gezien in het witte zand en Lee heeft dan ook voor het eerst sinds ik haar heb géén mok !
Mac
Geplaatst: 16-12-04 12:05
Lee's uier begint overigens ook wat harder en boller te worden maar die is natuurlijk nog lang niet uitgerekend ... Pepsi heeft nog steeds theezakjes.
Odess
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-04 12:19
Odesss heeft ook nog theezakjes, gelukkig! Vorig jaar begon ze op 9 maanden echt al een uier te krijgen. Ze heeft wel de hele dracht al een harde schijf voor haar uier. Van mij mag ze nog wel ff wachten met haar uier!
Ik heb gister weer les met haar gehad, en het ging gewoon echt super! Voor het eerst in MAANDEN heb ik weer gewoon lekker met haar kunnen galloperen, zonder dat ik het gevoel had dat ik op een plank zonder vering zat. Ze leek er zelf ook veel zin in te hebben en we hebben nog lekker ff gesprongen, 1 meter Ze gaf wel aan dat ze niet meer hoger hoefde, maar dat is ook wel een beetje logisch.
Ze is wel gigantisch aan de diarree, het is echt heel dun. Ze kreeg sinds twee weken kuil, en mais erbij. Nu wil ik met de mais stoppen en haar 's nachts hooi en overdag kuil gaan volgen. Wat zouden jullie doen?
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 16-12-04 13:13
even een updateje over Pol, ze is helaas echt niet drachtig. Ze deed erg moeilijk met opvoelen (DA was de praam vergeten en ik ook, heel handig). Nancy vond ze er prima uitzien, ze was wel wat zwaar maar niet extreem. 1 veulentje dus volgend jaar.
Odess
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-04 13:15
Ow wat jammer voor je! Mooi dat met Nancy alles goed gaat, hopenlijk een heel mooi veulentje voor je volgend jaar!
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 13:15
He bah, wat jammer!!! Ik baal voor je!
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 13:19
Jammer van Polly... Laat je haar nu volgend jaar weer dekken?
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 16-12-04 13:29
ze gaan in principe allebei weer naar de hengst volgend jaar ja. En nog even een vraagje, 2 jaar is een beetje jong om al te laten dekken he?
Jeddah
Geplaatst: 16-12-04 13:32
Ik heb Simply wel met 2 laten dekken, na heel, heel veel research. Ze is nu 4.5 en ziet er zeer gezond uit. Ik zou niet elk paard met 2 dekken, bij Jeddah was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht, dat iele dinngetje!
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 16-12-04 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt
MarijeR
Geplaatst: 16-12-04 13:41
Copper en Macy zijn ook met 2 jaar voor het eerst gedekt, zien er slecht uit he Afgelopen jaar heb ik geen van de 2 jarigen bij de hengst gehad en achteraf baal ik, 1 merrie had ik toch wel graag drachtig gehad. De rest was er nog niet aan toe. Volgend jaar dek ik ook geen 2 jarige want dan heb ik er al zat die bij de hengst gaan.
Maar je moet je merrie wel goed kennen om te weten of ze er al aan toe zijn.