[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:50

Dat zijn wel late tijdstippen Baudyh. Hier in de buurt hebben wij ook zo’n veearts. Die heeft een 1 manspraktijk en doet alle diensten zelf. Dus als iets niet heel erg spoed is ben je als laatst aan de beurt. Dus die komt ook wel op dat soort tijdstippen.

Hopelijk is ze snel klaar om te insemineren en knapt je andere paard snel op.

Welkom Meissieline fijn dat ze toch nog gewoon drachtig is!!

Pomski mijn merrie was na 1 week ineens wel heel erg chagrijnig op paarden buiten haar wei. Ik moet wel zeggen dat dat nu wel weer meevalt.

soeboenoe gefeliciteerd!

Jeetje wat balen Rensju maar dan zou er inderdaad wel al wat te zien moeten zijn.

Hier ook veel meelezen haha. Soms te druk om op iedereen te reageren en zelf weinig nieuws te melden. Zitten hier nu op dag 42. Merrie heeft niet altijd veel zin in het werk onder het zadel.

Gefeliciteerd Libera!

Rustig aan Muronia!

Oh dat wordt spannend Wisanda!

Gefeliciteerd Nieky! En leuke hengst!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:57

Ciara_lady Ik ben benieuwd of ze idd drachtig is, hopelijk wel.

Wisanda2003 hopelijk toch geluk en zijn ze drachtig.

Muronia veel sterkte met alles wat er gaande is :(:)

Knolselder Als ze volgend jaar het snappen mogen ze dekken en anders pas met 3j. Dus ben benieuwd.

Baudyh Hier is de veearts er ook soms pas savonds laat. Hopelijk vordert ze goed en kun je idd binnenkort insemineren.

Libera Gefeliciteerd *\o/*

Rensju Ze kunnen het best missen op 16 dagen. Wellicht nog eens scannen komende week?

Soeboenoe Gefeliciteerd *\o/*

Pomski Bij sommige merk ik het ook snel in gedrag en bij andere merk ik niks :+ . Missy bv is heel snel heel bitchy. En Blue is altijd super knuffelig als ze drachtig is.

Meissiliene welkom. Dat is raar. Zou dat dan toch geen foetus geweest zijn? Wel fijn dat ze nog drachtig is.

Hier nog steeds aan het wachten op hengstige merries :+ . Denk dat Tina en Abby komende week hengstig moeten worden (als ik correct geteld heb). April zit op dag 15 na de bevalling maar toont nog niks dus gok dat ze hengstigheid overslaat. En saartje heeft niet gereageerd op hengstig spuiten -O- Denk dat het met haar een verloren jaar is. We dekken tot eind juli dus hebben nog even maar ga niet teveel aanmodderen met hormonen enz dus hopelijk geraakt ze zelf nog in een cyclus.

Ow en er komt nog een nieuwe merrie bij binnenkort *D. Zij is ingeruild op een veulen van dit jaar. Als alles meezit kan zij ook nog gedekt. Maar eerst moet ze nog hier geraken. Ze heeft nu een veulen aan de voet ( veulen komt mee en gaat dan terug naar de eigenaren) en is lastig te laden dus wordt nog wat :+

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:40

Nieky, wat een leuke hengst, echt een gaaf dier <3 En wat leuk, een nieuwe merrie erbij, ben heel benieuwd! Succes met laden :D

baudyh, jeetje wat apart van je merrie, hopelijk voelt ze zich snel weer goed

Meissieline, welkom en wat een gave merrie <3

Pomski, ik merkte het bij Jona eigenlijk gelijk, toen ik haar ophaalde van de hengst. Ik zag haar staan en ik dacht gelijk, die is drachtig. Ze had een soort zen uitstraling. Bij Fenja merk ik er dan weer weinig van in gedrag, ik merk wel iets anders maar geen groot verschil.
Van mijn andere twee merries weet ik het niet, die heb ik nog niet hier :+

soeboenoe, wat fijn dat ze drachtig is! Gefeliciteerd, en mooi dat ze nu zo rustig was

Rensju, wat jammer dat ze niets heeft! Met 16 dagen moet het inderdaad wel te zien zijn, mijn merrie Silver is op dag 12 in Amerika gescand en erg duidelijk te zien.

Libera, wat fijn, gefeliciteerd *\o/*

Gisteren is Fenja drachtig gescand *\o/*

<3 <3
Afbeelding

En afgelopen week heeft mijn zus die proffecioneel fotograaf is wat foto's gemaakt van de toekomstige vader van Jona's veulen, Akur. Zo'n onwijs gaaf dier <3

Afbeelding

Afbeelding

Ice maakt het een beetje spannend, ik heb donderdag in overleg met de dierenarts op de gok sperma besteld aangezien dat de laatste mogelijkheid was om te bestellen voor het weekend. Dat is gisteren aangekomen, gelijk gescand, helaas was Ice net niet klaar, 2 mooie eieren maar net nog te klein, 3,5 cm. Wel goed hengstig maar gewoon nog niet klaar ervoor eigenlijk.
Het duurt normaal wat langer bij haar voor de eisprong, maar de dierenarts heeft toch maar geinsemineerd, we hadden het sperma toch. En de eerst volgende optie om te bestellen is maandag en dan dinsdag in huis, dat is maar de vraag of ze dan nog hengstig is of dat het al te laat is.
Dus ik vind het heel spannend of we het gaan redden, zo onhandig dat ze vanuit Duitsland niet verzenden in het weekend -O-

soeboenoe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:22

Lyona, dat probleem had ik in de eerste instantie ook, met uit Spanje versturen. Heb daarom ook uiteindelijk voor een hengst moeten kiezen die hier in NL staat omdat het anders niet uitkwam met haar eisprong.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:07

Nou de soap Diantha gaat nog even door.
De baarmoedermond zat nog steeds dicht maar het ei is gesprongen. Tja

Nu gaan we een ultieme poging doen.
Benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Ze heeft nu een spiraaltje gekregen.
Die geeft een blokkade tussen hersenen en eierstokken. Over 16 dgn gaat die er weer uit en dan schijnt de hersenen het signaal weer af en word ze hengstig. Simpel uitgelegd.
Zal mij benieuwen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:14

He klote baudyh. Nooit van gehoord, maar hoop dat het werkt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:47

Nooit van gehoord BaudyH.. ben heel benieuwd hoe het af loopt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 07:10

Libera gefeliciteerd met de dracht en het kloppende hartje.

Rensju get hopelijk inderdaad net wat te vroeg gescand en over een paar dagen toch positief nieuws dan.

Soeboenoe gefeliciteerd met de dracht! Helemaal mooi dat het in 1x is gelukt als ze zo'n hekel aan het scannen heeft.

Meissieline gelukkig dat ze toch nog drachtig is. Verwarrend zo, dat is niet goed voor de rust in je hoofd. Je hebt gelijk dat je nog eens tussendoor laat scannen, dat had ik ook gedaan.

Baudyh beterschap met Ivo. Wat een toestand met Diantha. Ze loopt dus eigenlijk niet synchroom? Had je haar al eens gereset met regumate? Ik ken dat spiraaltje ook niet, wel benieuwd hoe dat werkt.

Nieky zou zonde zijn als saartje niet hengstig wil worden. Gefeliciteerd met je nieuwe merrie en succes met het ophalen daarvan hihi.

Lyona gefeliciteerd met de dracht. Balen dat je andere merrie nog net niet ver genoeg is. Morgen maar opnieuw bestellen?

Ik denk (en hoop) dat ik nu alle vervelende dingen eerst heb gehad. Gisteren ook nog plotseling afscheid moeten nemen van onze oude pony. 30 is een prachtige leeftijd, maar dit ging nu wel heel plotseling door stomme koliek.

Het positieve puntje van alles is dat mijn veulen van dit jaar gaat blijven. Het is zo'n leuke en ik hoop dat zij dan over 3 jaar mijn derde fokmerrie mag worden hier.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:53

muronia: sterkte met het verlies, wel fijn dat je veulen nu kan blijven

Lyona: gefeliciteerd en duimen dat Ice drachtig wordt of morgen nog hengstig is en sperma dinsdag optijd komt om te insemineren

baudyh: nooit gehoord van een spiraaltje bij paarden, duimen dat het werkt.

Alinka staat nu bij de hengstenhouder om op veulenhengstigheid te dekken. We gaan weer voor Fizz silver fame, het veulen van dit jaar van hem is goed gelukt!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:12

Goedendag :) ,

Ik had het DBT-topic bijna ontstipt want het pakt bij iedereen maar niet hier wat tuurlijk helemaal niet waar is. Maar omdat ik de hoop nogal had verloren las ik de topic ook door een verkleurde bril.

Zo doende niet alle details meegekregen, wel het kindje van Kabayo: Gefeliciteerd!

En de verlies van de oude spikkel bij Muronia. Erg jammer is dat (en gebeurt helaas vaker) dat de beslissing voor jou wordt gemaakt op een onprettige manier. Sterkte daar!

Maar ja, wat is hier gebeurd? Na tig scans en 4x insemineren, ging het "te" goed: tweeling :roll: . Tuurlijk, dat ook nog. Eentje dus weggeknepen en volgende week check of we nog een overlevende hebben of niet. Fingers crossed!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:15

Nou, Be-luna is naar de hengstenhouder. Was niet hengstig en vuil. Nu hengstig gespoten. Blijft daar tot ze hengstig is wordt dan gespoeld. Wat een gedoe!
Overigens was ik daar niet alleen. Vier merries voor bij zien komen allemaal niet drachtig!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:18

@muronia ik denk dat dit net zo werkt als regumate.

Ivo haar been werd gisteren heel dik en ze liep er bijna niet op. Dus ook niet naar de waterbak.
Toch medicatie gekregen van de DA. En nu heeft ze beduidend minder pijn. Wandelt ook iets meer en daardoor is haar been wat dunner. We moeten de medicatie 3 dgn geven en dan kijken hoe het gaat. DA adviseerde op stal maar wij hebben toch besloten om haar buiten te doen. Ze loopt alleen in de wei haar veulen mag weg lopen daar gaat ze niet achteraan. En ze heeft nog genoeg pijn om niet te gaan draven.
Op stal gaat ze snel weven en dat geeft ook geen rust aan de achterhand.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:50

Sorry again, ik had laatst gehoopt het hier bij te kunnen houden, maar dat is niet gelukt :o
Afgelopen week fotoshoot gehad met de 2 jaarlingen in Drenthe, maar daar uiteindelijk 4 dagen mee onder de panne geweest.. Dat doe ik niet meer :')

Iedereen met drachtige merries weer gefeliciteerd! Balen voor iedereen waar de merries niet drachtig zijn, hopelijk de volgende ronde beter. En iedereen die nog bezig is of net begint, succes, hopelijk lukt het snel!

Ik lees best veel merries waarbij het bij de eerste scan onduidelijk was. Mijn ervaring is dat de uitslag dan meestal negatief is.

AM, ik moest na mijn laatste bericht inderdaad nog met alle merries beginnen.
Fijn dat het bij de merries van White Dream ook beter begint te gaan. Er lijkt toch elk jaar zo'n periode te zijn dat alles lastiger gaat.
Wat een tof veulen uit de Friese merrie! <3

Kabayo, nou dat, 2 topics bijhouden is echt niet te doen, 1 lukt me zelfs al niet :+
Wat jammer dat ze niet drachtig was -O- Maar een jaartje leeg is soms ook wel lekker voor ze. Kan me sowieso voorstellen dat je nu met je eigen zwangerschap erbij ook weinig zin hebt in al dat gedoe met insemineren nog.
Gefeliciteerd met jullie dochtertje, mooie naam! Fijn dat alles goed gegaan is.

Nieky, mijn combi's deel ik later even, maar ik kijk naar allemaal al wel heel erg uit! :D
Hoeveel heb jij er inmiddels drachtig en hoeveel moeten er nog?

moner, jeetje wat naar die stormschade!

Knolselder, nee wat een drama van je hengst :(:) |( Jij krijgt het ook altijd flink voor je kiezen. Heel veel sterkte.. Helemaal waardeloos dat je net nu je andere hengst veel ingezet hebt..
Wat een prachtig cadeautje van de merriehouder, lief.
En wat MEGA fijn dat ze alle 5 drachtig zijn, en dan vooral de merries van Velvet *\o/* *\o/* Gefeliciteerd!

Muronia, jeetje dag 65 al, en ik moest toen nog beginnen :=
En wat een vervelend verlies, al is het een mooie leeftijd, heel veel sterkte.

Cynthia, spannend! Je gaat maar 1x insemineren dit jaar begrijp ik?

Baudyh, fijn, 3 drachtig! Hopelijk nummer 4 ook nog!
Een spiraaltje bij een paard, nog nooit van gehoord. Maar goed, als het maar helpt.

Lyona, gefeliciteerd met je nieuwe merrie!

GA, jeetje 7 :wow: Ik vind 3 al veel _O-

Maar de eerste, Mishrikah, is vorige week zaterdag geïnsemineerd en de tweede, Rakizah, afgelopen dinsdag. Dus aankomende week even niks en de week erna beiden scannen. En daarnaast dan nummer 3, Aleeyah, scannen en hopelijk ook insemineren, vorige hengstigheid overgeslagen, omdat we de baarmoeder niet ideaal vonden, maar die was aan het eind van de hengstigheid toch oke. Maar ja, toen konden we er natuurlijk niks meer mee :+
Mishrikah heb ik heel veel vertrouwen in, die is normaal altijd in 1x drachtig, Rakizah moet ik nog zien.. Terwijl het er bij allebei goed uitzag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:13

Muronia sterkte :(:)

Morgen met Chablis scannen maar zie het somber in. Weer totaal geen intresse in hengstje.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:26

Zo nou eindelijk tijd om eens goede bijlees te maken .
Lyona , Gefeliciteerd met het hartje bij Jona , en de nieuwe merrie komt bij Heidi vandaan toch ? Hopelijk lukt het om haar drachtig te krijgen.
Wat fijn dat silver drachtig is gescand! en Fenja ook!
Oeh ja bij mij moet het geleverd worden in duitsland en ik moet het uit midden frankrijk vandaag krijgen. Kan je vertellen is ook een hele klus ansich. :+ Maar het is inderdaad dan wel heel spannend.
yarkayunda Balen dat ze niet drachtig is zeg.

knolselder Wat een lief kado heb je gehad van velvet. En gefeliciteerd met alle drachten , het is je van harte gegund <3

Pomski Welkom , en spannend zo op het wachtbankje. Ben benieuwd wat deze combi ervan gaat maken als ze drachtig is.

phieleine83 gefeliciteerd!

Luna2006 Helaas , hopelijk lukt deze laatste poging wel.

Juval Gefeliciteerd met de drachtige.

Ciara_Lady Leuke combinatie , gefeliciteerd

Kabayo Ontzettend jammer dat het niet gelukt is , maar van harte met je dochter en wat snel gegaan! *\o/*

Nieky1993 Weer een drachtige erbij , en een mooie nieuwe jonge hengst. Gefeliciteerd!
Leuk een nieuwe merrie erbij.

LiberaGefeliciteerd met de dracht

BaudyhVervelend dat het allemaal niet lukt.

MuroniaMooie leeftijd , blijft erg onverwachts dus sterkte ook met verlies van je oudje.

Hier morgenochtend scannen of hailey weer goed hengstig is. en dan gaat mijn bestel uit frankrijk weer beginnen en duimen dat het dit keer geen 28 uur duurt voordat het er eindelijk is -O-

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 23:19

Rensju. Wat balen dat ze niet drachtig is. Hopelijk snel weer beginnen aan de nieuwe ronde.

Soeboenoe. Gefeliciteerd!

Pomski. Dat kan al best snel. Ik merk het soms ook al met een paar dagen

Meissieline. Welkom! Op naar stippeltjes

Baudyh. Wat balen van Ivo, hopelijk voelt ze zich snel beter. Ik denk dat in de wei idd ook fijner is voor haar.
Jeetje Diantha maakt er een potje van. Ik heb ook geen ervaring met een spiraaltje. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt en aanslaat. Fingers crossed

Nieky. Balen dat Saartje nog niet hengstig wordt. Soms is 2x spuiten nodig. Maar dan is de vraag soms hoe ver wil je gaan?
Wat leuk. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe merrie

Lyona. Gefeliciteerd! Dat is een lastige situatie. Dan zou ik idd ook kiezen voor vroeg. Als zometeen te laat.

Muronia. Heel veel sterkte. Nooit leuk afscheid te nemen Y;(
Wel erg leuk dat veulen van dit jaar kan blijven. Vindt haar erg leuk gelukt!

Jennyk. Spannend. Duimen dat het gelijk pakt.

Ponytante. Voorzich gefeliciteerd. Duimen dat er één is blijven plakken

Vienna. Wat balen. Hopelijk snel schoon en kan ze gedekt

Az. Kijk ook aan het dekken. Duimen dat ze drachtig zijn

Mirjamalvaro. Wat balen dat ze nog geen interesse toont.

Toushie. Dat is wel lang, maar geen idee wat normaal is kwa reistijd

Gisteren naar de keuring geweest met Rosa en Wild Thing.
Allebei ster en Rosa als eerste geplaatst van de driejarige merries.
Heel blij mee *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Einde van de week zirkonia scannen op dracht. Morgen maar een afspraak maken

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:08

Helaas , we eieren maar baarmoeder nog helemaal niet. Woensdagochtend weer scannen en hopen op wat beter beeld.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:35

Nogmaals gefeliciteerd AM.

Chablis is nu echt bloedei volledig kwijt. Het grote follikel was ook weg. En nu een kleintje van 15mm. Maar geen hengstigheid, dus vrijdag weer prik en dan maandag controle.

Vrijdag komt de DA voor vaccinaties en had bedacht dat ze dan Eli en Sterre aan huis scant. Ze hadden het er nu opeens over dat Sterre misschien drachtig was. Nu snap ik het dus niet meer. :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:00

AM horses, gefeliciteerd met je mooie resultaten!! goed gedaan!

Muronia :(:) veel sterkte! Ik weet hoe je je voelt, pasgeleden ook mijn ouwetje moeten laten gaan.

Hier slaat de twijfel toe :( ... Smarti doet net alsof ze heel erg hengstig is. Ik hou me maar een beetje vast aan de positieve verhalen hier dat het loos alarm zou kunnen zijn... maar realistisch heb ik er een hard hoofd in.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:01

Ik ben mega druk geweest, wel gelezen maar niet gereageerd... :o

Ik blijf nog even druk, want Carlijn is helaas nog niet drachtig. Zaterdag gescand op dracht op 16 dagen (2e x) en leek er niet op... ga morgenochtend voor de zekerheid terug, maar DA denkt niet drachtig. Dus dan wordt het ronde drie.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:08

Balen weer beide :\

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:30

baudyh schreef:
Nou de soap Diantha gaat nog even door.
De baarmoedermond zat nog steeds dicht maar het ei is gesprongen. Tja

Nu gaan we een ultieme poging doen.
Benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Ze heeft nu een spiraaltje gekregen.
Die geeft een blokkade tussen hersenen en eierstokken. Over 16 dgn gaat die er weer uit en dan schijnt de hersenen het signaal weer af en word ze hengstig. Simpel uitgelegd.
Zal mij benieuwen

Klopt, dit doen we bij de koeien ook wel eens. Als er niet echt activiteit is wordt dit gebruikt om te resetten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:30

...dubbel post
Laatst bijgewerkt door tammiebels op 01-07-24 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:15

Annash: balen zeg! Hopelijk is Carlijn snel klaar voor een nieuwe ronde met wel goed resultaat!

Juval: duimen dat ze nog gewoon drachtig is. Wanner ga je weer scannen?

Alinka is vandaag gescand, er is een mooi ei aan het groeien en morgen wordt ze gedekt! Donderdag dan weer scannen of het ei weg is.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:46

Pff jullie gaan veel te hard!
Even geen energie voor een lange bijleespost.
Helaas Hyflyn weer niet drachtig. Ik snap er niets van. Voorgaande keren altijd mooi de eerste keer drachtig.
Mooi ei, mooi hengstig, laat zich goed dekken en dan niet drachtig.