[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:35

Wings_love, ik duim ook. Ik hoop het maar van niet.
Vind het ook wel meevallen met het aantal dragers, gelukkig. Hopelijk valt het sowieso mee :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:53

Je kan testen bij animal genetics heb ik gezien en duurt niet zolang, weekje ofzo maar stalen moeten naar Amerika en dat duurt vaak wel lang.

Gelukkig lijkt het dan mee te vallen.

Balen wings love

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:12

Laboklin duitsland test ook,

Angelpam, suc6 morgen

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:39

Balen wings love maar gelukkig nog niet geinsemineerd. Ik weet hoe je je voelt zeker omdat bij mij niet alleen hengst maar ook merrie drager bleek en al geinsemineerd was. Ik zou een andere vrije hengst kiezen dan zit je altijd goed.

Mijn merrie is inderdaad getest bij laboklin Duitsland.

Bedankt jobamara komt helemaal goed. Ik heb echt het gevoel dat we morgen kunnen insemineren.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:49

angelpam schreef:
Balen wings love maar gelukkig nog niet geinsemineerd. Ik weet hoe je je voelt zeker omdat bij mij niet alleen hengst maar ook merrie drager bleek en al geinsemineerd was. Ik zou een andere vrije hengst kiezen dan zit je altijd goed.

Mijn merrie is inderdaad getest bij laboklin Duitsland.

Bedankt jobamara komt helemaal goed. Ik heb echt het gevoel dat we morgen kunnen insemineren.


Jaa jij had dubbel pech. We gaan morgen iig een pluk opsturen. Dan weten we het maar gewoon. Ook even overleggen met meneer Valk. Maar even kijken wat hij zegt.

Spannend wel, hopen dat je morgen kunt insemineren!

kelly534

Berichten: 253
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: in dat huis tussen die 2 andere huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:31

Bedanktvoor de felicitaties :o

Spannend angelspam!!

Wings dat zul je dan weer net zien, ga je je merrie testen of ga je sowieso voor een vrije hengst?

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:46

kelly534 schreef:
Bedanktvoor de felicitaties :o

Spannend angelspam!!

Wings dat zul je dan weer net zien, ga je je merrie testen of ga je sowieso voor een vrije hengst?


We gaan haar nu sowieso testen. En even in overleg met de hengstenhouder. We hebben een vrij unieke situatie, waar ik zo op internet niet al te veel over kwijt wil. Maar er zijn meer mensen die inspraak hebben. Dus maar even kijken wat wijsheid is. Ook omdat het veulen voor de verkoop bedoeld is. Morgen weet ik meer :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:50

Een merrie waarvan je de status niet weet, zou ik altijd met een vrije hengst dekken. Geen kans op de echte ellende :)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:53

Woogy schreef:
Een merrie waarvan je de status niet weet, zou ik altijd met een vrije hengst dekken. Geen kans op de echte ellende :)


Klopt hoor Woogy! Daarom gaan we ook testen. Slaan deze hengstigheid nu ook over. Maar dan is de vraag of we een veulen willen fokken wat mogelijk het gen zou kunnen dragen. Terwijl het veulen voor de verkoop is. Voor mezelf was het niet zo'n probleem geweest. Als wings vrij is, dan was ik bij mijn keuze gebleven. Maar nu dus even in overleg met de mede beslissers. Ben niet de enige die erover gaat.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:02

Spannend dan nog Wings. Ik duim in ieder geval dat je merrie vrij is

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:04

Dank je wel diertjec!

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:49

Pfff komen ze zo scannen staat mijn merrie nu met 4 dikke dus die heeft iets onder de leden. Ik hoop dat dat geen nadelig effect heeft op het ei ofzo.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:38

Ai Angelpam klaarblijkelijk heeft ze toch inderdaad een virusje of iets in zich..
Staat ze op een pensionstal?

Wings vervelend zeg zo op het laatst dit nieuws. Hoop dat jullie er uitraken.

Ik heb de hengstige merrie die gedekt werd door mijn shetlander even uit de paddock gehaald en vandaag nog maar eens de hengst bij die merries gestoken. Maar geen actie hoor. Uit frustratie dekt de shetlander nu maar de volle zus van het merrietje...Waarvan ik nochtans overtuigd was dat ze drachtig was. De hengst kijkt er niet naar en toch laat dit merrietje haar dekken door die andere merrie,zelfs een beetje staart opzij. Man,ik snap er niks meer van. %) :D

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:45

Oei pretty. Merrie is dus echt van slag.

Nee ze staat aan huis met nog 2 andere paarden van mijzelf. De andere 2 hebben nergens last van.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:53

Wat vreemd pretty!

Muis is niet meer hengstig! Nu duimen dat ze drachtig is. Ze staat nu op een prachtige weide. Dat zal haar vast goed doen!

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:44

Daisy toonde vanochtend goed hengstig dus vanmiddag scannen en hopelijk morgen insemineren :)

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:09

Update:
Daisy is net gescand en had een mooi ei van 4,5 cm :) Baarmoeder keek ook mooi hengstig en ik de wei ook nog steeds qua gedrag dus morgen wordt ze geinsemineerd. Je zou zeggen: een compleet plaatje dus dat moet goedkomen!

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:29

Ik hoop het voor je!

Kom ik weer met mijn newbievragen. :+ Hoe snel zou je als ze drachtig zijn een gedragsverandering kunnen merken? Ik was dinsdag bij Sæunn en vond haar opvallend aanhalig. Vanmiddag was ik er weer, samen met mijn bijrijder en die merkte hetzelfde op. Oortjes naar voren (heeft ze zelden), geduldig stilstaan, ik heb haar (voor)ijzers eraf gehaald en bekapt en ze was super geduldig, kreeg op geen enkel moment haar anders zo aanwezige middelvingers. Zou ze dan toch..?

Oh ja, voor wie em nog niet had gespot: [ITP] Temptation Weiland - de bloopers

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:39

Spannend Sparky!

Ik heb geen idee hoe snel je het zou kunnen merken aan de veranderingen...

Hier ook n maffe merrie (en die is pas net weer thuis), gisteren opgehaald bij het dekstation en thuis moest ze haar buurman meteen laten weten dat neuzen not done was en dat terwijl ze nog nooit lelijk tegen hem heeft gedaan!

Vandaag mocht ze weer voor het eerst sinds maanden de weide op en daar moest ze haar buurmannen (2 aan beide zijdes) ook echt even laten weten dat neuzen not done is....

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:46


Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:48


Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:22

Mijn keuze hengst gelukkig geen drager. 1 zorg minder haha.

Gefeliciteerd met de drachten! Succes met de misschien drachtigen!
Hele opluchting altijd als het verlossende woord komt dat ze drachtig zijn.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:59

Mijn Nederlandse hengsten zijn ook vrij, nu de Duitsers nog afwachten..

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:53

Mijn merrie is vanavond geinsemineerd met Inverness.
Zondag scannen of het ei weg is.

Ik heb goede hoop dat het weer in 1 x pakt. Ze was nu mooier hengstig als de vorige x.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:07

Wat een boel verwarde merries hier! Die van jou is wel het toppunt hoor pretty!

Toch bijzonder dat ze zo anders doen als ze weer terug zijn CL! Toch even laten zien hoe de zaken ervoor staan?

Nog even spannend dus Vulina!

Ooh het lange wachten kan beginnen Angelpam! Ik duim voor je! Het klinkt in ieder geval al positief!

Succes morgen sparky! Ik zal duimen dat het in een keer pakt!

Hier is de kogel door de kerk hoor. Een hele dag van discussies en telefoontjes achter de rug. We blijven bij onze keuze en, op advies van de dierenarts, gaan we toch deze hengstigheid al benutten. Zij gaf aan dat de kans heel klein was dat er daadwerkelijk een lijder van zou komen. Zoals ze zei; dan moet je driedubbel pech hebben. Wel vond ze het verstandig om te testen. Ook voor onze gemoedsrust. Dus we hebben vandaag onze vos van haar wilde haren ontdaan. Ook de mede fokkers waren het eens met deze beslissing. Persoonlijk had ik liever gewacht tot de volgende hengstigheid en de uitslag van de test, maar sta ook niet geheel loodrecht tegenover deze beslissing.

De tijd zal leren of dit een goede beslissing is geweest. We zijn nu ook uitgegaan van de expertise van zowel dierenarts als hengstenhouders. Ik wacht in ieder geval vol spanning op de uitslag van de test.

Om even discussies voor te zijn: Ik begrijp dat dit niet de keuze is die de meeste bokkers zouden maken. Het is een risico wat genomen wordt. Daar zijn we ons van bewust. Toch is deze beslissing weloverwogen gemaakt. Ik zou het dan ook fijn vinden als dit gerespecteerd kan worden. En ik net als iedereen met plezier naar het veulen uit kan kijken.