[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:33

Hoe zat het ook al weer met kans hengst of merrie...dicht op de eisprong hengst???
Tooske is namelijk zeer dicht op de eisprong geinsemineerd. Ochtend gescand en de da zei...dat ei staat op springen...diezelfde dag geinsemineerd. Leuk testje om te zien of het uitkomt ;-)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:15

Ik snap dat nooit. Mijn merrie is elke dag natuurlijk gedekt dus dan altijd hengst? :+

Ik zou wel eens willen onderzoeken of 's ochtends/'savonds dekken/insemineren effect heeft op het geslacht.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:53

Ik weet nu precies hoe laat de inseminatie was en ook precies de dag van de eisprong... kijken of deze theorie uitkomt. Hahaha

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:24

Hier stond Vienna net weer hengstig gedrag te tonen...het is dat ze dat negen dagen na inseminatie ook deed en ik door de veearts gewaarschuwd ben...anders zou ik toch echt denken dat ze zich maandag vergist hadden. Fijn hoor, zo'n fopmerrie...

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:42

Gefeliciteerd weer voor de drachtigen!

Leuk nu ook een haflinger! Volgens mij zit hier van alles wat qua rassen.

Schrik je dan niet Twinklebel :(

Lijkt mij ook best een eng idee mijnlieverd. Zij de dierenarts er niets over over wanneer ze geopend kan worden?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:54

Twinklebel schreef:
Hier stond Vienna net weer hengstig gedrag te tonen...het is dat ze dat negen dagen na inseminatie ook deed en ik door de veearts gewaarschuwd ben...anders zou ik toch echt denken dat ze zich maandag vergist hadden. Fijn hoor, zo'n fopmerrie...

Nou idd...schrik je niet?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:03

Twinklebel, ooh jij hebt er ook zo een. Balen zeg. Die van mij heeft van die piepjes (en zelfs tot pishengstig) in de dracht. Kost me twee scans meer elk jaar :')

Ik hoop dat ik dit jaar, of nouja volgend jaar geluk heb en een merrieveulen krijg..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:31

Allemaal pismerries :+ ik zou dat eng vinden :o

Mooie combi ldenboer! Wat is de afstamming van je merrie?

Mijnlieverd balen dat hope leeg blijkt :( maar gefeliciteerd met fierte! Heb geen ervaring met dichtzetten hier..

Oeps foutje Linda :=

Spannend aniek!

Nikitaxx gefeliciteerd! Mooi combi!

Hier weinig nieuws. Wel veel voorbereidingen voor Fenna. Nog een weekje! Heb er echt zin in <3
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:16

Mijnlieverd. Wat balen dat Hope niet drachtig is. Gefeliciteerd met Fierté. Ik heb ook niet veel ervaring met dichtzetten.

Ik zag nog knappe haflingers en Friezen voorbij komen.

Kabayo. Super mooie pup! Voor je het weet is de week om.

Wild Thing is net gescand. En ze is hengstig *\o/* zaten 2 mooie eitjes, alleen wat vocht in de baarmoeder. Maargoed er is weer hoop. :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:23

Ik vind het inderdaad doodeng, maar twee dagen geleden was ze drachtig op de scan en was er geen eitje te bekennen...en alles was mooi stevig vanbinnen. Dus er kan nu nooit al een rijp ei zitten, zelfs niet als het vruchtje verworpen is.
Maar helemaal rustig slapen doe ik rr niet op...ben blij als ze over dertien dagen een vruchtje met een hartslag laat zien..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:30

Twinklebel, zo vroeg in de dracht kan het nog afbreken. Maar dat gaat niet in 2 dagen. Dus zou me niet te druk maken. Zijn er geen merries in haar omgeving hengstig? Dat maakt die van mij altijd gek.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:55

Dank jullie wel! Het veulen is trouwens voor mijzelf bedoeld. Pip is nu 14, dus ik hoop op een leuke opvolger :D en dit wordt mijn eerste veulentje, dus alles is helemaal nieuw voor mij haha!

Wat een leuke pup Kabayo!

Ldenboer ik hoorde ook van die theorie en ik hoop op een merrieveulen, dus ik hoop maar dat ze niet te dicht op de eisprong geïnsemineerd is haha!

Linda op die manier is Pip bij de eerste eigenaren ook drachtig geraakt, door een foutje.. Voor mij wel fijn want ze heeft dus op jongere leeftijd een veulen gehad en daardoor durfde ik het nu op latere leeftijd ook een keertje aan.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:02

Twinklebel schreef:

Dat is dus precies het gedrag van Lies vorig jaar wat ik je vertelde (al lang blij voor je dat ze gewoon drachtig bleek!)
Na drie keer scannen, toch elke keer drachtig, maar toch elke keer hengstig denken te zien, ben ik maar gestopt met zorgen maken :o

Linda, en oepsie veulen. Van die hoop je dus dat ze toch leeg blijkt?
En het lang duren vind ik nu nog meevallen hoor, ben eerst nog gesloopt van 2x de DA om 7u 's ochtends O:) Andere merrie van goeroe is vandaag hengstig gespoten, dus dat is eerst kijken wanneer die hengstig wordt en gedekt kan. Volgende week wordt Yazhi gescand en als het echt meezit, kijken wanneer het lukt om die op te halen.
Tot nu toe vind ik het nog niet lang duren, maar zit nog maar op de 2 van de 18 :P

Ldenboer, maar heeft de DA dan ook snel daarna gescand dat het ei daadwerkelijk weg was? Hier vorig jaar ook een ei dat echt "op springen" stond, maar twee dagen later zat die er lekker toch nog en nog maar een keer geïnsemineerd.
De theorie zou zijn kort op de eisprong een vergrote kans op een hengstveulen, omdat mannelijk sperma sneller zwemt en vrouwelijk langer leeft in de baarmoeder. Volgens die theorie zouden ook onze twee hengstveulens van dit jaar merrieveulens moeten zijn en het merrieveulen een hengst :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:49

Leuk al die fopmerries met dat neppissen :P

Kabayo leuke pup!

Hier ook niet veel nieuws, merries staan hengstig en hoop dat mijn hengst het werk doet :P

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:02

Aaaah die pup <3

Hier hebbdn we weer vooruitgang! Prada is weer hengstig aan het worden *\o/*
Wel weer met 2 eitjes, dat is wel weer even spannend.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:33

marley zit op 19 dagen na het dekken en nog niet hengstig :D

muis gisteren nog een keer gedekt maar al veel minder enthousiast als andere dagen.

aan iedereen die er drachtig heeft, gefeliciteerd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:36

Is in iedergeval vooruitgang prada!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:46

Wat vervelend voor je gemoedsrust dat ze weer hengstig gedrag vertoont Twinklebel! Hopelijk gewoon loos alarm.

Pradadaan weer twee eitjes? De duimen draaien hier weer voor je mee.

Dustinlover laat je ze straks tegelijk scannen of hoe doe je dat met zoveel merries?

Hier nog steeds in de wachtstand. Vanmiddag gaan we eens even weer bij Suzie kijken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:02

Prada, vooruitgang! Maar wel weer spannend 2 eitjes...

Ro, inderdaad, hoe doe jij dat met scannen joh? :')

Sara, dat ziet er dan al goed uit voor jouw merries!

Aniek, Yazhi dus volgende week scannen... spannend!!!!! hihi!
Nou ja het "oepsie" veulen heb ik wel even over gedacht wat te doen... het was niet mijn eerste keuze, vooral omdat de hengst waarmee ik wilde dekken verkocht is...
Maar ik kan volgend jaar nog met die hengst dekken en dit is zeker geen slechte combi dus ik heb al bedacht als het zo is, mag het blijven zitten. Ook omdat ik geen fan ben van hengstig spuiten enzo. Maar ook omdat het toch ook wel leuk is, al zal het even schakelen worden in mijn hoofd... :o
Gister nog een buitenaf date voor Bucks gaan bekijken en daar nu hard over aan het brainstormen dus ik heb het gevoel dat ik vooral LATE veulentjes ga krijgen :') ik lijk wel enorm achter te lopen op jullie hihi! (Alle merries worden al gedekt terwijl hier nog wat geboren moet worden eerst en ik nog niet uit mijn hengstenkeuze ben :') haha!!)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:14

ik ben al 1 hengst voor maylinn gaan bekijken en heb er nog een paar op de planning staan.
DA dacht dat ze dit jaar al op de planning stond, maar dat denk ik niet. ze is wel erg goed ontwikkeld(meest ruime merrie die ik heb en ook int kopje erg nuchter) voor een 2 jarige maar toch weet ik het niet.

ik ga altijd op de kliniek scannen met mijn dames. die vrouw kan de allerkleinsten en fijnste scannen en kost mij maar €15 per pony

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:17

Welke ben je wezen kijken Linda?

Volgende week vrijdag wordt Sun pas gescand, kunnen dan meer mee met scannen. Nog langer wachten :') wat erg haha

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:47

Wij scannen onverwachts morgen. Merrie staat nu naast een ruin (ze verhuist elke paar dagen van landje :=) en lijkt hengstig te worden. Pffff

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:42

Ja ik kan me nu ook helemaal richten op de hengstigheid. Gisteren is gaya bevallen van een super leuk hengstveulentje. Zij gaat dan met 9 dagen naar de hengstenhouder. En momenteel ben ik al druk zijkende wanneer de andere twee dames hengstig worden.

Gefeliciteerd voor de drachtige dames. En duimen draaien voor de merries die drachtig zijn, maar ook vreemd gedrag vertonen. Hopelijk zorgen om niets en zit er straks nog gewoon een leuk veulen in.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:50

Dat scheelt dan Linda, en als het niet hoeft spuit ik ook liever niet hengstig hoor :o
Bucks gewoon lekker in de veulenhengstigheid, dan is die ook wat eerder.

Stal_hd, wacht je dan ook tot volgende hengstigheid? Want dag 9 kan toch ook al te laat zijn, of niet? :o

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:59

Openmaken na dichtzetten zou ik wel met die 320 dagen doen ja. En als ze dichtgezet moet worden ook een slijmmonster laten nemen (even niet onthouden of je dat al had laten doen)

Weer een paar merries drachtig zie ik, gefeliciteerd!

Wat een ontzettend schattig pupje :+:

Op de stoeterij is de laatste merrie vandaag geinsemineerd, zij is al wat ouder en de vorige keer heeft het niet gepakt, nu is ze met verser dan vers geinsemineerd, de hengst heeft gesprongen en het is rechtstreeks onverdund in de merrie gegaan. Nu weer afwachten :)