[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:27

Hahah Woogy, gelukkig hebben niet alle zwangere vrouwen olifantenbenen :')

Kabayo hopelijk valt het mee qua kreupelheid.

Caesar ik moest echt even 3x kijken om de verschillen van je veulens te zien, grappig!
Ibbel mooie foto!

Qua ontwormen ga ik op safe en wil ik wel vroeg ontwormen. Ik snap wel dat anderen graag de andere kant willen toelichten zodat je zelf een weloverwogen keus kan maken.

Update over het fries veulentje: hij is vandaag goedgekeurd door de DA, hij poept nu wel en de darmpek is eruit. Dus blij! Ik moet het inderdaad loslaten en me nu op mezelf richten. Het gewone werk wordt prima gedaan gelukkig.

Vraagje: wanneer verwachten jullie de eerste kleine veranderingen in uier bij een maiden merrie? Is 3 maand voor datum vroeg?
Laatst bijgewerkt door rensju op 17-03-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:27

tanjaatjuhh schreef:
merries gaan echt niet kort en gevoelig lopen einde van de dracht.

Gelukkig weet ik hoe ze loopt in het echt en ken ik mijn merrie :)

Ze was 1 pas kreupel. Had t wat scheef verwoord excuses. Maar zwaar heeft ze t wel. Merriebrok hadden we al verminderd maar morgen krijgt ze alleen de normale brok weer. Kijken we het even aan
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-03-17 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:29

Aniek roos was weer lekker bezig dan :P
Spook is inderdaad maiden. En vanaf dinsdag op 330 ga ik toch een alarm om doen. Liever iets te vaak dan te weinig. Ik had zelf op 330 bij haar gegokt, maar daar gaat ze denk wel overheen.

Nou heb ik Amber in de avond ook op stal. Die is nu 316 dagen en ook nog geen uier. Zou geen maiden zijn maar zeker weten doe ik niet. Gisteren had ik nog een balk tussen de camera zitten en die heb ik vandaag weggezaagd, maar helaas savonds toch slecht zicht door de weerkaatsing op het hout van de infrarood. Nu dacht ik heel stom als ik dat zwart zOu verven zou dat schelen? Overdag is het gewoon goed.

Afbeelding
Afbeelding

Oja en mijn eerste dekking voor volgend jaar heeft ook al plaats gevonden. (Praam is tegen dat de merrie constant aan het draaien was en het meneer zijn eerste keer was dus moest wel even helpen :P)
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:34

De foto's worden ook steeds pikanter hier! O:) _O-

Leuk Aniek, van die merries die er op uit zijn om je de schrik van je leven te bezorgen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:49

Zwart verven helpt niet ben ik bang, het is al aardig donkerbruin/rood en dat licht op. Is het niet mogelijk hem iets meer boven de stal te hangen?
En 18+ foto's inderdaad ;)

Zeker weten Faline. Vorige dracht heb ik haar 2x onderuit zien gaan, verklaard hoogstens waarom Raisa af en toe misschien wat apart is :') :') Ze is nu wel een stuk verder en ging ook wel hard. Maar als het goed is zitten ze goed ingepakt :=
Eenmaal binnen trok ze wel steeds met haar achterbeen, dus toch even de modder er af gespoten en kwamen we het schaafwondje tegen, maar was heel oppervlakkig. Prikte wel even denk ik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:08

Ohjee kabayo, goed kijken naar je merrie, das het belangrijkste natuurlijk.
Heb even teruggezocht maar mijn merrie kreeg pas zucht een week voor het veulen.
zoals suffie's merrie dan krijgen ze het echt zwaar maar die staat ook op springen.

Silly we bedoelen het zeker niet slecht :(:) gewoon naar je veulen goed kijken hoe hij evolueert.
Ik wil niemand's da afbreken maar ervaring mag ook gedeeld worden en is soms belangrijker dan theoretische opleiding.
Zo zegt mijn dierenarts zelf dat ik meer weet over kleurengenetica dan hij. Dierenarts opleiding en kent het verschil niet tussen een bruin en valk paard :') duidelijk dat hij niet goed opgelet heeft in de les. :P

WoW dl niet voor -16 O:)
Leuk al aan het dekken.
Spook laat je ook wachten zeg.
Kan je niet klein lampje laten branden voor je beeld? Bij mijn vorige cam was dit ook zo en door lichtje snel opgelost.

Ibbel ja dames komen ook al lekker aangewaggeld met hun buiken

Nog steeds geen veulen ML en Linda, prisje laat ook op haar wachten

Jeetje Rensju zelf zwanger en dan nog zoveel zorgen met de paarden

Volnos ik vind ze niet echt een drachtbuik hebben maar dat zegt ook niks natuurlijk

Aniekr merrie met vier lindervoeten, hopelijk niks meer dan een wonde en wat stijf morgen.

Tja lomp zijn doet pijn, heb vandaag ook gemerkt. Sla ik mijn hand tegen de muur. Dus blauw, dik gezwollen en pijnlijk. Pffff lomp dus

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:16

Kabayo schreef:
Silvana ik maak mij wel beetje zorgen. Ze loopt echt slecht en soms kreupel. Ze heeft het echt erg zwaar :( arm meisje

Hoe ver was ze nu heen? Heeft ze zucht in haar benen ook? Dat heb ik waarschijnlijk gemist? De mijne was na het wandelen gisteren bijna leeg (uier) nu weer stuk voller en hard ook zucht dus en een plakkaat voor de uier

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:19

Woogy schreef:
Chantall...dat is naar mijn weet ook de term die artsen eraan geven :D

Ene merrie krijgt het wel, andere niet. Bij ons eerste veulen was er niets zichtbaar, tweede had ze er iets last van.
Pris daarentegen krijgt gewoon een laag van 10 cm op d'r hele buik...

Kabayo, als je je wel zorgen maakt, kun je altijd de veearts bellen, kreupelen is namelijk niet iets wat standaard bij dracht of zucht hoort. Bovengenoemde Pris is namelijk met haar mega vocht, absoluut niet onregelmatig. Wel veel sneller moe en kortademig, maar dat laatste heeft zij al gauw.

Onze buren gaan, zoals het eruit ziet, wel een weekend veulentje hebben. Hun merrietje had een kraakhelder harsje

Stom spook _-:( Heeft Pris die ook al bezweerd? Ik ga voor de 345 dagen, vind ik een mooi getal en acceptabel qua optellen ;)

Silvana: Arie was fantastisch. Echt een voorbeeld veulentje, van een voorbeeld dracht en voorbeeld bevalling. Heeft ook een perfecte baas gevonden die hem nu aan het beleren is onder het zadel. Hij is uitgegroeid tot een knoeperd van dik 1,60...behoorlijk aan de maat voor een arab :)

Leuk.hoor de mijne is gedekt door een arabier ook rond de 1.60
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:27

Aniek het is licht onbewerkt hout. Kleur tekent beetje op de foto.

Fotsy licht durf ik niet omdat ik op een weiland zit beetje achteraf maar daar loopt een zandpad doorheen waar je geen kijk op hebt. Ik ben bang als ze zien dat er licht brand in de stallen dat ze gaan kijken en eventueel spullen meenemen...
Ennuh je moet ook niet tegen een muur aan slaan hè :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:30

DL, ik denk dat het ook helpt wanneer je een klein lampje aanlaat in de stal 's nachts. Is ook handig als je 's nachts moet kijken, staan ze niet meteen in het volle licht als je de lamp aandoet. (Ik lees nu dat je dat liever niet doet. Kun je de camera dan niet verlengen met een stukje hout, zodat je over dit punt heen komt?)

Woogy, gaat Pris "los" vannacht?

Ik las in het Welsh topic dat daar ook een merrie heeft verworpen |( Niet iedereen met een drachtige merrie komt natuurlijk in dit topic, maar ik vind het altijd zo sneu om te lezen. Je leeft zo enorm toe naar dat ene moment en dan 2 maanden van te voren....... -O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 01:40

Silvana van wie is ze drachtig?

pris heeft geen haast hoor, merrietje van de buren staat wel lekker te druppelen dus die hopelijk wel

Suffie, wat sneu! lijkt me niet leuk om mee te maken, al merk ik wel dat het niet zo vanzelfsprekend gaat dit jaar :\

rowan weer en haar sexy foto's hehe

Rensju, fijn dat hij gekakt heeft nou. Lijkt me heel lastig zo. Wellicht aansturen op het stoppen met fokken? dat neemt(is mijn ervaring) toch iets meer medische risicos met zich mee. Zeker als de communicatie niet goed verloopt
Laatst bijgewerkt door Woogy op 18-03-17 02:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 02:18

Even heel kort. Geen veulentjes maar een andere dikke buik is vanavond wel geslonken:
Een superschattig tweeling

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 02:19

Oooowwwww Granoek! wat zijn ze schattig!!

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:16

Woogy schreef:
Silvana van wie is ze drachtig?

pris heeft geen haast hoor, merrietje van de buren staat wel lekker te druppelen dus die hopelijk wel

Suffie, wat sneu! lijkt me niet leuk om mee te maken, al merk ik wel dat het niet zo vanzelfsprekend gaat dit jaar :\

rowan weer en haar sexy foto's hehe

Rensju, fijn dat hij gekakt heeft nou. Lijkt me heel lastig zo. Wellicht aansturen op het stoppen met fokken? dat neemt(is mijn ervaring) toch iets meer medische risicos met zich mee. Zeker als de communicatie niet goed verloopt

Afbeelding

Sirel..

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:41

Jeeeej mijn 2 merries zijn ook gedekt ! Vanety is al bijna klaar en onze Schimpie gisteravond. *\o/* *\o/*

De eerste 2018 veulens zijn alweer in de maak lees ik ook net. Ben niet de enige haha ... _/-\o_

Ohhh Granoek .... <3 Hier begint straks de 2de ploeg :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:46

Wat leuk Silvana, wat voor merrie heb je?

chantall goed bezig, hopen dat ze gelijk vol zitten!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:18

Woogy ze heeft geen haast zeker...
Nee er komen geen veulens meer, hier moeten we nog even doorheen.

Schattige lammetjes en spannend ook weer voor degenen die weer aan het dekken zijn!

Ik ben het overzicht kwijt, staan er naast pris van woogy nog merries op knappen? Heb ik wat te doen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:49

Slapeloze nachten Rensju?

Schattig hè, lammetjes <3

Mooi Chantal, ook alweer bezig. Ik hoop maandag de eerste (2) te kunnen insemineren..

Wat een rot weer gisteren. Het waait nu alweer keihard. Ik vind er maar niks aan zo..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:08

Silly, heb je nu ook een mestonderzoek laten doen?
Wat betreft ontwormen, ik ontworm preventief, op aanraden van de dierenarts. Maar ik heb de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen met ontwormen en veulens ook niet bijgehouden. Enige wat ik weet is dat hier in het topic praktisch iedereen veulens preventief ontwormd. Vorig jaar was er iemand die op aanraden van de dierenarts niet preventief ontwormde en het alleen mocht op basis van mestonderzoek, en dat veulen had wel een fikse wormbesmetting. Of het toeval is, geen idee. Voor nu ga ik zelf mee met preventief ontwormen, vanwege mijn dierenarts, wat hier de meerderheid doet, en het veulen van vorig jaar wat dus een wormbesmetting had met niet preventief ontwormen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:25

Ja ik hoop het zo dat ze allebei in 1x pakken. Onze Schimp was vorig jaar 4x gust helaas. Dus nu beetje spannend met haar.

Net bij Daira geweest en wonderwel heeft Madam besloten weer wat vooruitgang te tonen ! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:33

Vulina schreef:
Wat een rot weer gisteren. Het waait nu alweer keihard. Ik vind er maar niks aan zo..

Hier waaide het gisteren flink en nu nog meer, incl. de regen...... Heb je het onze kant opgestuurd -O-

Granoek, wat een leuke koppies zitten erop <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:42

Ik hoop het :P

Hoe gaat het met Lara??

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:06

Woogy schreef:
Wat leuk Silvana, wat voor merrie heb je?

chantall goed bezig, hopen dat ze gelijk vol zitten!

Afbeelding

Barock pinto

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:09

Zo hé, wat een magnifiek dier!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:10

Silvana: helpt als ik op blijf letten haha, had je foto's gezien en erop gereageerd, maar dan lijk ik alles weer te vergeten haha!

Momenteel zitten Linda's jupi en Rowan's Spook in de wachtrij. Wie nog meer durf ik niet te zeggen. Carmuh volgens mij ook.
Merrietje van m'n buren schiet nou wel op, druppelt lekker met een mooie lage temperatuur