[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:56

xApple, snap hem ook niet helemaal? Wel een ei, maar niet hengstig?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:57

@ Joyce, heb het een beetje gevolgd, echt heel rot. Maar ik vond wel dat je een pluim verdiend, wat je allemaal gedaan en geprobeerd hebt!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:01

Vulina schreef:
xApple, snap hem ook niet helemaal? Wel een ei, maar niet hengstig?

Uhm ja zo heb ik het wel begrepen.. Mijn merrie toont zelden hengstig, ze staat alleen bij een jaarling merrie'tje. Maar volgens de DA zat er wel een groot ei maar was ze niet hengstig.. Kan dat niet kloppen?
Misschien heb ik het gewoon niet goed begrepen hoor.. :o

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:43

hebben wij hier vorig jaar vaak gehad, daarom een aantal zo laat die moeten veulenen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:46

Passoa vanavond voor de 4e keer op visite bij Hot Color ze vind het te leuk denk ik :') niet iemand die haar kan zeggen nu ist klaar?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:29

Zo.. twee nachten niet thuis geslapen, dus hier mijn grote bijleespost :D (is eigenlijk erg, 2 avonden niet uitgebreid kunnen reageren en nu 6(!) pagina's moeten bijwerken. We staan nog helemaal aan het begin van het seizoen, dit wordt nog wat :+ )

Bellarose, gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Venthe, wat een knappe hengst, zeg, die nieuwe aanwinst van jullie :~

Woogy, heb je nog een blauw lintje in Pony dr staart gehangen?

Gefeliciteerd, Martinev, je hebt net zo'n opoe als ik dus :)
Gave hengst heb je gekozen! Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Wat een super veearts had je vorig jaar!

Gefeliciteerd met je drachtige merries, Tinniie! *\o/*

Hoe is het met Vera, Pretty?

Wat een fantastische hengst om te zien, XshaartjeX!! <3
Wat erg van je veulentje van dit jaar :(:) Heb je een foto van hem? Ik ben benieuwd naar hem na je omschrijving :)

Welkom, SofieHavan!

Faline, 'die grote bruine hoop' :')
Dais wordt inderdaad op 18 dagen gescand bij de hh, als ze dan drachtig is, ga ik haar ophalen, anders blijft ze nog een ronde. Al hoop ik écht dat ze gewoon netjes drachtig is, net als de vorige keren, want ik wil graag een (half) april-veulen :j

Wat een fotomodel, Vulina! _O-
Hoe was het veearts-bezoek?

Al_Zawraa schreef:
Waarom denk je dat het een hengstje wordt Cynthia?
Ik ga voor je duimen dat je gelijk hebt hoor! Je voorkeur ging uit naar een valk hengstje toch?

Omdat ik dat wil :+
Bij Ti is ze ook vijf keer gedekt en hij was hengst.
En nu de meest theoretische reden: Ze is gisteren nog gedekt, maar ze was niet heel erg happig meer. Sublime moest aardig zijn best doen. Waarschijnlijk zat ze dus op of net na de eisprong. Hengstenzaadjes zwemmen sneller dan merriezaadjes, dus hoe dichter op de eisprong gedekt worden, hoe groter de kans op een hengst.
Hoewel ik me nu wel afvraag hoe dat dan gaat bij KI :roll:

Mijn voorkeur gaat uit naar een valkhengstje, inderdaad. Het liefst een gele, Fi is wat bruinig, hoewel ze wel echt knap is:
Afbeelding
Maar een palominohengst zou ook wel heel gaaf zijn, mooi teken van mijn Ti. Enne, ook een merrie is meer dan welkom. Het minst graag heb ik een smokey black, maar ach.. verliefd word je toch op het karakter, kijk maar naar Ti :)

Welkom, Joyce, hoe is het nu met je?

Inderdaad, Rianne, en de poll had de afgelopen twee keer ook gelijk :j

Wat een fotomodel, Vulina! :+

Fotsy, Dais is inderdaad gewoon een viespeukje, maar ja.. geef haar eens ongelijk.. Wat zou jij doen als je drie jaar droogstaat en er ineens een knappe vent is die een beschuitje met je wil eten? :+

Welkom, Annedee

Jammer, xApple, nog eventjes afwachten helaas..

Hoe was de scan, SofieHavan?

tanjaatjuhh, de jouwe lust er ook wel pap van, dus.. Bereid je maar voor; 5 keer kan ook :')

Ik kreeg vandaag dit berichtje van de hengstenhouder:

Het was gisteren grote liefde tussen Keesje en Sublime. Alhoewel ze al minder hengstig was en het dus iets langer geduurd heeft dan de voorgaande dagen, konden ze moeilijk van elkaar scheiden. Ze bleven maar neuze-neuzen en aan elkaars schoft krabben. Ze wilden geen van beiden mee gaan. Alsof ze wisten dat het misschien wel Daisy's allerlaatste keer was. Was mooi om zien.

Is toch hopeloos romantisch? <3

En net een berichtje dat Dais niets meer van Sublime wil weten. Het lange wachten kan beginnen... Nog 17 dagen te gaan :O

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:38

de liefde tussen Dais en Sublime is over agossie...
Knappe Fi!
En nu maar wachten!

Vera is bezig aan een record aantal pogingen schijnbewegingen maken... We wachten af. :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:58

kan niet wachten tot woensdag. Dan gaan we nog eens de hengst bekijken en normaal al eens schouwen. Marley is geen pismerrie zoals mijn dilys dus gaan moeten schouwen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:00

@ Cynthia, lief dat je vraagt :) Merrie was niet hengstig, maar was ook geen vruchtje te bekennen. Maandag nogmaals scannen, om te zien of er dan wel een vruchtje zichtbaar is, of evt begin hengstigheid. Andere merrie had ei van 3,5, dus die maandag ook bekijken :)

Mooi geschreven van de hengstenhouder :D Lief hoor!

@ Joyce & xAplle, was het dan een bloedei? Of wat anders?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:02

Ik ben net ook wezen scannen, kwam al wel een ei aan, maar baarmoeder voelde nog niet hengstig. Maar wat bijgespoten en maandagmorgen weer scannen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:04

Cynthia82 schreef:
Al_Zawraa schreef:
Waarom denk je dat het een hengstje wordt Cynthia?
Ik ga voor je duimen dat je gelijk hebt hoor! Je voorkeur ging uit naar een valk hengstje toch?

Omdat ik dat wil :+
Bij Ti is ze ook vijf keer gedekt en hij was hengst.
En nu de meest theoretische reden: Ze is gisteren nog gedekt, maar ze was niet heel erg happig meer. Sublime moest aardig zijn best doen. Waarschijnlijk zat ze dus op of net na de eisprong. Hengstenzaadjes zwemmen sneller dan merriezaadjes, dus hoe dichter op de eisprong gedekt worden, hoe groter de kans op een hengst.

Die theorie ken ik inderdaad ook, maar in de praktijk is het bij mij altijd andersom geweest :+
Vlak voor de eisprong of zelfs na de eisprong geïnsemineerd was een merrie, en als ze nog dagen hengstig waren na het insemineren was het een hengstje :D Ik hoop dat dat deze keer ook weer opgaat :j

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:43

Whoehoe *\o/* goed nieuws hier :D Mijn merrie is drachtig!! :D Klein vruchtje van 20mm te zien!
Over 10 dagen terug scannen en dan zou er een hartslag moeten zijn *\o/* Helemaal blij!! :D

Ja die theorie ken ik van die snelle en trage zaadjes en het is idd waar dat mannelijk sperma sneller is, maar in de praktijk spelen nog zoveel andere factoren mee dat het niet te voorspellen is ;)

Schattig dat berichtje van de hengstenhouder!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:45

Gefeliciteerd!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:55

Super gefeliciteerd!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:15

Dank jullie :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:19

Gefeliciteerd Sofie!

Pony kreeg een donkerblauwe bandage om de staart dus we hebben hoop.

Vind je theorie waarom je nu ene hengstje krijgt echt briljant! :D heb hardop gelachen net

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:21

Gefeliciteerd Sofie!! Super :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:11

Fijn Sofie, gefeliciteerd :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:12

Zooo wat gaan jullie snel! Ik ga even proberen alles bij te lezen!

Spannend Inowa, hoop dat je beide dames drachtig zijn! Ik vind het ook leuk om de kleintjes nog lange tijd te volgen, zit om die reden ook nog steeds met een heel klein clubje in het dbt 2014.

Bellarose, mijn merrie is gescand op de 15e dag na inseminatie, vooral ook omdat het bij haar weer eens Pasen was en er drie eitjes zaten, dan graag vroeg scannen om een eventuele tweeling op tijd op het spoor te zijn.

R.X. wat een schattig hondje, en wat sneu dat ze zo veel pijn heeft! Hoop dat ze snel opknapt!

Bonjoy, die oortjes!! Wat een knap veulen!!

Pauk, spannende 18 dagen dus!

YildizArabs, gaaf om zelf hengstenboer te zijn! Kan me helemaal voorstellen dat je meeleeft met alle merries!

xshaartjex, wat ontzettend verdrietig... Volgens mij had ik het al gelezen in het dbt2015, sterkte ermee. De toekomstige papa is wel heel knap! Hoop heel erg dat het gaat lukken!!

Faline, ik herken dat helemaal, zou ook het liefst een luikje hebben waardoor ik naar binnen kan gluren, vind het zo spannend en zou ook elke dag even willen weten hoe het ervoor staat! Leuke foto's zo op het land!

Sofiehaven, welkom en gefeliciteerd!!! Dan lopen wij gelijk, mijn merrie is de 21ste geïnsemineerd. Knappe combi!

Vulina, geniale foto!

Cynthia, jouw merrie heeft het vast erg gezellig gehad bij de hengst! Ik heb inderdaad ook een opoe haha! Hoe oud is jouw merrie? Ben ook erg weg van de hengst die we hebben gekozen, zulk mooi bloed en zo te gek springen!!
Geweldig berichtje van de hengstenhouder! Iemand voor wie het niet lopendebandwerk is, maar die er ook echt van geniet!
Oh en uiteindelijk wil ze niet meer, succes met het lange wachten!

Welkom Joycee, hopen dat de hengstigheid goed doorzet! En spannend welke hengst het gaat worden, weet je al wel in welke richting hij denkt?

Rianne, hopen dat het gepakt heeft!

Woogy, wat vind je het nadeel aan KI? Dat je het meer moet plannen? Ik heb totaal geen ervaring met natuurlijk dekken, alleen maar met K!, vandaar dat ik het vraag!

tantjaatjuhh, jouw merrie is wel erg gek op die hengst haha!

Annedee, welkom! Jammer dat het de eerste keer niet gepakt heeft, maar tijd zat, het is nog vroeg in het seizoen!

Pretty, dat dacht ik ook hoor, geel lichaam is het overblijfsel na het ovuleren...

Fokfanaat ook nog even wachten dus!

Zo, hoop dat ik niemand vergeten ben, sorry anders!

En over meerdere topics bijhouden, ik lees wel mee in dbt2015, maar reageer daar niet omdat ik zelf nu dit jaar geen veulen heb, maar zelfs met alleen meelezen is het niet altijd bij te houden, laat staan als je twee topics bij moet houden. In het dbt 2014 reageer ik nog wel, maar daar gaat het gelukkig niet zo snel meer!

Nikay is vanochtend nog even gescand om extra te checken op tweelingdracht, maar gelukkig niks aan de hand en een mooi vruchtje dat keurig gegroeid was sinds afgelopen woensdag, zag er goed uit volgens de dierenarts!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:47

Ik heb Pony drie keer natuurlijk laten dekken, twee keer door dezelfde hengst. Helaas vorig jaar tussen 21 en 40 dagen het vruchtje verloren en gust gebleven.
Ik zie graag de natuur z'n ding doen hoe het hoort, twee mooie gezonde veulens gehad, een hele blije trotse mama en geen gedoe. Nu omdat we alleen tijdens dit cyclus willen dekken(anders vinden we het te laat voor een renpaard veulen) en ze door haar blessure niet natuurlijk gedekt kan, hebben we gescand wanneer het ei rijp was. Voor de zekerheid afgespoten gezien haar rare lange hengstigheden van de afgelopen keren.
Dan vervolgens heb ik gisteren een gestreste merrie die de opvoelbox niet in durft, vervolgens staat en lichte paniek toont. Moest haar oortje pakken zodat ze rustig bleef. Het insemineren vond ze ook niet geheel tof.
Hengstigheid was vandaag over dus moest de benen, muts en uier weer wassen(kindje piest zichzelf helemaal onder namelijk) en toen zag ik een berg puntbloedingen aan de binnenzijde van de vulva.

Alles bij elkaar...prefereer ik natuurlijk dekken op de 3de en 5de dag en dan 18 dagen wachten tot de scan. Minder stress voor Pony en voor mama.
Alleen...volgend jaar willen we een hengst hebben die in Zuid Frankrijk staat, transport en stalling is mij net even te duur dus wordt het ook insemineren. Zie er nu al tegen op :(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:53

Ik hebgelukkig hele andere ervaringen, er wordt gewoon in de wei geinsemineerd, geen praam, opvoelbox oid. Scannen levert ook geen enkele stress op.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:54

Kan me er inderdaad wat bij voorstellen Woogy, als je merrie er zo gestrest van raakt! En tja, vakantie Zuid Frankrijk met pony is ook zo wat volgend jaar, haha! Maar jouw pony laat dan wel goed de hengstigheid zien dus, dat je zo makkelijk 3de en 5de dag kan bepalen?
Mijn merrie is super makkelijk met scannen, vindt alles wel prima. Dat maakt dat ik me daar gelukkig geen zorgen over hoef te maken. Ze wordt steeds supermakkelijk drachtig na insemineren, dus voor haar is dat de perfecte manier. (Bovendien zou het niet eens natuurlijk kunnen met de KWPN hengsten natuurlijk)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:00

@ Woogy. jeetje... Hier is insemineren ook geen enkel probleem.. Zou niet nodig hoeven zijn! Wat jammer dat je zo'n ervaring hebt nu..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:13

ik heb op een stoeterij gewerkt en daar zag ik de meeste dames ook geen punt ervan maken. Maar Pony is anders dan anderen. Ze is mijn grote koningin en heeft haar dingetjes. Zo is die zonder praam niet te scannen(gaat enorm draaien) en met haar gedraai met insemineren was ik ergens wel blij dat ze in de box stond en nergens heen kon, maar alles bij elkaar prefereer ik natuurlijk dekken.

Ze zou dan met veulen aan de voet(als het gepakt heeft gisteren) op transport moeten en ik weet niet echt of ik het zie zitten. Ik ben er sowieso nog niet helemaal over uit welke hengst ik wil hebben van die farm maar goed, heb nog een jaar te gaan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:50

Jullie gaan hard!

Tjee, das n aparte ervaring woogy met je merrie en het insemineren...

Hier tot nu toe ook altijd natuurlijke dekkingen gehad maar deze keer is het ook voor mij de 1e ervaring met insemineren.

Mijn dame geeft er gelukkig helemaal niets om, stond gewoon braaf in haar eigen stal met dr kont op de gang zodat de (vrouwelijke) va kon scannen... De va zei zelfs: zo'n merrie wil ik vaker hebben! Wat is ze makkelijk!!!

Hier nog 2 dagen wachten tot we weten of mijn dame dragend is, maandag 18 (of 20 dagen als ik reken vanaf de inseminatie) scan maar nu eerst op wedstrijd....

Dit weekend (over enkele uren) staat onze 1e show gepland, vandaag 3 klasses en morgen ook 3 klasses... Word haar 1e show ever en voor mij de 2e in de western dus ben n klein beetje zenuwachtig ;)

Voordeel is dat het hier zo mooi weer is! Gisteren hebben we de 32°C aangetikt en vandaag gaan we richting de 28 zeggen ze dus ben benieuwd hoe warm ik t ga hebben in mn showoutfit :)

Dit is mn outfit maar heb ook nog turkoois kleurige chaps die ik dus ook ga gebruiken:

Afbeelding