Nou mijn champie moet van de week gescant worden voor de mensen waaraan ze verkocht word.. Zit eraan te denken gelijk mijn andere merries mee te nemen, maja heb nu al 2x mijn mini's gescant(drachtig) en na de scan werden ze naar een aantal dagen of een maand weer hengstig.. Dikke pech of misschien toch omdat ze zo klein zijn..(word veel vaker gedaan, maja je begint dan toch te twijfelen).
Fotsy
Geplaatst: 27-07-13 17:12
Whoehoe met de nog drachtige merries, heerlijk nieuws!
Amika worft vrijdag nog een keer gescand, just to be sure. Ze is dan bijna 2 maanden drachtig als het goed is dus dan zouden we het hartje ook moeten zien kloppen toch?
mijn Jazzy was vanmorgen hengstig. Ze kwam me vanmorgen tegemoet lopen op het erf (had de staldeur blijkbaar niet goed dichtgedaan ). Fijn de hooibaal geplunderd. Bij het voeren zag ik dat ze aan het knipogen was. Jeetje wat baal ik. Morgenochtend maar weer scannen....
Dat knipogen vind ik altijd een beetje vaag hengstigheid verschijnsel , volgens mij zie ik onze drachtige merries ook vaak zat doen.
Setteli
Geplaatst: 28-07-13 15:04
rooslover schreef:
Dat knipogen vind ik altijd een beetje vaag hengstigheid verschijnsel , volgens mij zie ik onze drachtige merries ook vaak zat doen.
Ik hoop het dan maar. Zou zonde zijn als ik weer opnieuw zou moeten beginnen
SophievdV
Geplaatst: 28-07-13 15:05
Had ze niet gewoon net geplast? Ik zag gisteren op de CK ook merries knipogen van opwinding. Deed onze merrie ook wel toen ze jong was.
Setteli
Geplaatst: 28-07-13 15:12
Nee ze had niet net geplast. Misschien inderdaad opwinding, omdat ze waarschijnlijk de hele nacht buiten heeft rond gewandeld. Had ook nog eens het draadje bij de ingang vergeten te sluiten, dus ze had zo de grote weg op gekund. Gelukkig heeft ze het naar haar zin bij ons Ze kwam ook heel rustig naar me toegelopen en liep gezellig met me mee terug naar stal. Vanavond maar extra controleren of ik alles dicht heb gedaan
Tjinta
Geplaatst: 28-07-13 16:32
Ohh setteli das inderdaad weer onzeker, hopelijk gewoon vals Alarm. En dat zorgt toch weer voor spanning.
Hier sta ik ook elke keer te staren als de merries knipogen. weet dat het geen definitief teken is Maar het alarmeerd toch echt wel.
Pony blitst ook tijdens de dracht, als ze een stuk heeft gerent, gepiest, gemest, als ik haar staart en achterhand aan het poetsen ben. Is een reflex denk ik meer dan specifiek een tegen van hengstigheid. Als ze vieze zooi verliezen is dat een duidelijker teken en sowieso het gestrekt staan bij het andere geslacht
Lang leven je eigen hengsten dan soms hoor.. Als je dan denkt het zal toch niet he?? Eventjes schouwen en als ze geen interesse tonen ben je zelf al iets meer gerust
Dank jullie. Ik heb het vanavond niet meer gezien. Ik kan haar bij onze ruin ook wel schouwen, als ze echt hengstig is, dan toont ze dat bij hem ook wel. Alleen durfde ik het niet, bang dat ze echt hengstig is. Hahaha, erg he. Nog even mrgenochtend afwachten...
Casca
Geplaatst: 28-07-13 23:01
Bedankt voor de steunende berichtjes bij Foxy!
Heel veel succes en geluk setteli, ik duim ook voor je.
Wat doe je dan met een drachtige merrie die pist als een andere merrie met haar neust? Vorige week toonde ze ook al hengstig (als ze langs de oudere merrie liep plasjes en knipogen) maar de scan (paar dagen na dat gezien te hebben) wees uit dat er nog gewoon een levende vrucht inzat.
Nu hebben we twee merries (die ze al kent) bij haar in de wei gezet en daarbij toont ze hetzelfde gedrag. Echt pissen als ze met elkaar neuzen. Zit nu weer in twijfel om weer de DA te bellen om te scannen. Ik zou echt zeggen dat ze hengstig is als ik ze samen zie. Maar dat was vorige keer ook zo en toen zat er nog gewoon een veulentje in. Ik denk dat de hormonen wat uit balans zijn.
Wat zouden jullie doen? Mocht er niets meer inzitten dan laat ik niet meer dekken. Ik laat sowieso voor 1 oktober nog een keer scannen.