[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:56

Ik heb het fijne dat ik maar tot een max van 4 uur werk en vaak half 2 half 3 of bijvoorbeeld vandaag maar tot 12 dus dat komt wel goed ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:12

super :)

mogen mijn baby s binnenkort ook in het dbt?? :D
ik verwacht mijn hond binnen een week of 2/ 3 loops dus dan gaan we richting zuid frankrijk :P om haar te laten dekken, ben zoooo benieuwd naar haar eerste nestje <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:20

even klein spammetje :o
de mama en papa van de pups:
bovenste is mijn hond, jolie <3 geweldig karakter, uitzonderlijk stabiel, laat zich nergens gek om maken. erg veel energie, luisterd goed
papa: Dasko super lieve hond, open vriendelijk karakter, ook niet schrikachtig
ik denk dat dit een super leuke combi kan worden, vooral wbt karakter!! dat is toch wel het belangrijkste voor mij :j met jolie loop ik shows en zij scoort heel goed! is al best of breed geweest, heeft haar cotation 3 (een onderscheiding in frankrijk, ze moeten dan min uitmuntend op gangwerk en exterieur scoren, hdA hebben, en een goede karaktertest afsluiten)
ook de reu heeft zijn cotation 3 en ook zijn CANT (schapendrijf test)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:13

ow essie wat een leuke beaucherons!! die zie je hier niet veel!

DL leuke pup <3 wij hebben zelf een border collie van één jaar oud! Even tandenbijten tijdens de prille puppyfase,maar nu een zalige hond <3 Verder heb ik nog een kruising duitse dog/mechelaar van 10 jaar oud.

Kikkie zit vandaag op 17 dagen na laatste dekking dus die houden we maar strak in de gaten. Vera op 27 dagen en wel lief maar niet hengstig,laten we dat zo houden! Cha-cha zit intussen al aan 40+ dus die zit wel goed! Ben zo benieuwd naar die laatste combi!

miekxlady97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:10

hey, ik ben nieuw in het topic dus.. mijn merrie (RubiquilXBalzflug) is maandag drachtig gescant van Charmeur :D Ze is 6 mei uitgerekend dus ik ben benieuwd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:58

Essie zijn zeker mooie honden, maar ik wilde niet te groot en haar moeder is niet zo groot en deze pup ook niet tevergeleken met borders van dezelfde leeftijd.

Pretty.. Ja ik ken het karakter en vooral als ze echt een aussie karakter heeft dan moet je daar echt doorheen bijten want die zijn nog erger als de borders :P

Trouwens Empty vandaag 30 dagen drachtig *\o/*

Miekxlady welkom en gefeliciteerd met je merrie die drachtig is

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:08

welkom Miekxlady97 en gefeliciteerd!!

DL ja het is even een lastige periode zeg maar waarin je denkt "dit komt nooit goed" :P ;maar opeens wordt de hemel weer helder haha. Onze border is ook maar een fijntje en een kleintje,in tegenstelling tot mijn kruising duitse dog. :')

Ik denk dat Kikkie weer hengstig zal worden. Ze is nu 18 dagen en gisteren was de hengst maniakaal bezig om haar te willen versieren/verkrachten,terwijl ze het helemaal nog niet wou. Vandaag dus maar even apart gestoken en dan gewoon schouwen,want ik wil dat niet,dat ze de hele dag opgejaagd is. Maar 't zou me verbazen als hij dat doet zonder reden.
Arme schoonouders hebben nu waarschijnlijk nog geeneen van hun merries drachtig. :(:) Wij toch al 2-3 zoals het eruitziet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:12

Hier morgen weer scannen ze is dan 34 dagen ben erg benieuwd!

@Pretty hopen dat ze niet hengstig word!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:22

succes Tooske!

Ik ga vanavond wel even schouwen maar ik vrees er toch voor. En ik denk dat er nog ergens één hengstig wordt bij de andere hengst,aan zijn gedrag te zien. Vreemd jaar dit jaar,maargoed,ik ben blij als we er toch een stuk of 3 drachtig zouden hebben en dit ook succesvol volbrengen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:33

Succes Tooske :)

Balen voor je schoonouders pretty.. Ik ben nu aan het dekken met mijn nieuwe merrie.. maar ik weet niet wat dat is hoor.. als die merries voor het eerst bij mij komen, zijn ze zo ontzettend lang hengstig.. terwijl als een merrie naar de hengst word gebracht is het toch hetzelfde zou je zeggen... ze is als ze vandaag hengstig is(wat denk nog wel is) 10 dagen hengstig..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:40

ik schud je wederom de hand,Fiston is voor de 10e dag gedekt geweest laatst. Maargoed,die vertrekt zaterdag naar een huisje als kinderpony en daar zal ze véél beter voor geschikt zijn ook. Dat ze dan niet drachtig is,is misschien nog beter voor ons beiden. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:02

Ja ik zit dan te twijfelen doordekken ofniet.. als ik ga kijken naar fab vorig jaar(mijn grote merrie) die heb ik 11 dagen gedekt en was toen nog steeds hengstig, maar toen moest ik naar het ziekenhuis met men vader in belgie dus heb ik het gelaten en hengst heb ik toen helaas moeten laten afmaken en ik had zoiets van we zien het wel.. En die was drachtig.. maar langer als 2 weken ga ik denk niet dekken..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:35

Wat een leuke pup DL! Ben benieuwd hoe die uitgroeit!

Essie, Prachtige Beaucerons!

DL lastig dat de merries zo lang hengstig zijn eerst...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:14

Bedankt allemaal :) vind ze ook heel mooi en leuk en lief en... Hihi
Spannend tooske

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:54

Essie dit is toch DBT dus och honden krijgen ook reuze buiken voor de bevalling dus kom maar op met een heleboel foto's straks.
Zal dan waarschijnlijk nog wel 2012 zijn but who cares....
Gave honden heb je hoor!!

DL puppie had ik al bewonderd, doe ik gewoon ook nog een keertje.
Blue Merle vind ik echt gaaf.
Ga je straks als je nieuwe aanwinst wat groter is er mee trainen?
Ze zou een goede drijver kunnen zijn.

Manueeltje fijn een drachtige merrie.. toppie.

Miekxlady gefeliciteerd en welkom.

Dat lijkt me echt een stress periode zo... hengstig, uit de hand dekken of op het weiland en dan maar afwachten en blijven kijken.
die twijfel..... :7

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:03

Hier nog niet alles drachtig zo te zien. Hoorde gister ook dat het bij een hoop merries niet zo makkelijk gaat. Volgende week merrie nog even opnieuw scannen, kijken of alles er nog inzit. :)
Merrie van vriend ook drachtig gescand gister. Heel benieuwd ook naar dit veulen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:22

thanks tjinta! :D

ja hoorrrr vandaag is ze loops geworden~!!!! *\o/* zooo spannend!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:47

welkom nieuweling met drachtige merrie!

ff update over wessa
vorige week woensdag was ze dus naar de hengst gebracht. ze was nog niet echt hengstig...vrijdag wel dus vanaf vrijdag werd ze gedekt.
gisteren was ze dus nog steeds hengstig en is ze nog ene keer gedekt..hopelijk is het nu afgelopen
ben nu al meer dan een week paardloos :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:51

Wessa ook al zo lang hengstig dus!!

Fiston is voor de 11e dag gedekt geweest...en vandaag is't over :D
Kikkie dag 19(na laatste dekking,4 dagen gedekt geweest) en nu heb ik haar maar eens bij de hengst in de wei gelaten,en zijn haantjesgedrag is ook over. Hmm,dan toch drachtig misschien??

Inderdaad Tjinta al dat getwijfel...maar daarom ben ik zoooo blij dat je ook gewoon kunt scannen hier nu,al is het pas na een aantal maanden.

DL het kan dus toch,zo lang dekken en dan toch een mooi merrieveulen achteraf :D je geeft me hoop!
Laatst bijgewerkt door pretty op 29-06-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:52

Tjinta ik wil wel de gehoorzaamheids cursussen gaan doen en dan kijk ik evenverder. Hoop dat ik haar zo kan trainen dat ze lkkr langs het paard mee de bossen in kan maar ik moet altijd even stukje langs de weg dus moet ze wel goed luisteren.

Essie mooi dat ze loops is :)

Liindy kijk id naar mijn ponys die zijn 11 dagen hengstig en hopelijk laat ze der eigen vandaag niet meer dekken maar ben er bang voor..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:35

Oyeah.. Bo (nieuwe merrie)is na 9/10 dagen niet meer hengstig.. Ze sloeg ehm lekker af.. Andere merrie daarintegen staat weer hengstig.. Verder de 2 andere merried nog niet dus ik verwacht eb hoop dat die dragend zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:48

Je hebt het er ook maar druk mee :j

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:40

Hier was de 35 dagen scan goed! Een hartslag te zien.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:06

Als alles tegen zit,zit ook echt alles tegen,daar zijn we vandaag wel weer achter gekomen. Alsof het nog niet vervelend genoeg is dat beide merries tot nu toe niet drachtig willen worden,is TNT vandaag het sperma kwijt geraakt waarmee Aziza vandaag geinsemineerd had moeten worden..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:34

Jee dat meen je niet... Wat ontzettend balen!