Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:55

haha! iedereen heeft hier lieve, aanhankelijke merries... en ik?

Angel is gewoon gewoon, die is altijd lief Clown

en Tinkerbell: die is megachagrijnig en in een "laat me met rust"fase Koe
dus dat doe ik dan momenteel ook maar Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:27

Frenia: De foto vanaf de onderkant is erg leuk gedaan Lachen Met recht een BUIK zo.
Vanaf de zijkant ie hij trouwens ook al respectabel hoor Ja

Rubywhite: Leuk buikje voor 143 dagen Knipoog

Pauk: Mooi is dat he, als er dan echt een band gaat komen! Leuk blesje heeft ze en mooie ogen! Buikje doet al goed z’n best.

Upona is zo van: Ik wil alle aandacht, andere paarden moeten aan de kant voor mij! Nog meer dan anders.. Lachen Palona is net zo braaf als altijd.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:00

idd Die buikfoto van Angel is gaaf !

En Frenia, al wat beslist ivm die knappe vent van een pagina terug Haha! ? Echt 'n gaaf beest Ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:03

@ nicole
Heb je alle dagen lopen na tellen Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:04

nou terra heeft denk erg last van de storm buiten,
volgens mij is die storm ook in har kop geslagen
gedraagt zich weer eens als een rebelse puber

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:09

RUBYWHITE schreef:
@ nicole
Heb je alle dagen lopen na tellen Haha!

Haha, ik ging ervan uit dat 20 weken 140 dagen zijn Knipoog Het tellen had jij al gedaan Lachen

Frenia: Ik ben ook benieuwd hoor, nog niks gehoord over de hengst?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:26

haha, leuk dat iedereen mijn foto zo artistiek vind Haha! ik heb er dan ook wel wat tijd ingestoken. Zo'n 12 pogingen waarvan deze de beste was Knipoog

dagen tellen is makkelijker Ja je gaat gewoon naar foalcam.nl en tada...

nog niks nieuws onder de zon. Ik heb een bod gedaan, heeft een tijdje geduurd vooraleer ik iets hoorde en dus heb ik een reminder gestuurd. Daarop dan wel antwoord gekregen. ze vindt het op zich een leuk idee dat hij naar mij zou gaan etc, maar denkt nog even over mijn bod na.
Vandaag dan maar even gemaild of ik een van de dagen eens mag langskomen om me met hem bezig te houden: gewoon wat borstelen, kroelen, uitlaten in de bak, fotootjes maken, etc. Zien of het buiten de box ook zo goed klikt tussen ons...in de hoop dat dat voor de huidige eigenaresse misschien de knoop doorhakt Tong uitsteken Knipoog
maar nog geen zekerheid dus... Zij zijn groot en ik is klein!

edit:mijn bod ligt trouwens volgens de meerderheid aan de hoge kant Knipoog dus tis niet zo dat ze twijfelt omdat ik te weinig zou geboden hebben (nuja, of onze visies op de waarde van de hengst verschillen heel erg Clown )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:14

Nog steeds zo'n onzekerheid Frenia Ach gut
Ik hoop voor je dat ze toch snel de knoop doorhakt!!
Angel heeft al een mooi buikje hoor *LOL*
En van dat kroelen.. Hier ook hoor. Spirit alleen als het haar uitkomt, en Missy is hetzelfde als altijd Clown

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:36

@ Maseike.. Ik sta onderaan de maasdijk.. Paarden kan je vanaf daar niet zien

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 02:09

Nou ik had een haffie gezien waarvan ik dacht heee zou die van Pauk zijn maar niet dus als ik jou reaktie nu lees Lachen

Met monnie ging hte gisteren niet geweldig met rijden.
Volgens mij wat terorita ook al zei had mon der storm aardig in haar hoofdt(stijgeren en schrikken van alles wat ze maar hoorde) Afbeelding
Maar ik zag wel in de spiegels om mij heen een aardig lief buikje tevoorschijn komen Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:27

Ook ik kon goed merken aan Chub dat de temperatuur een stuk lager ligt dan voorgaande weken! Damn, wat heeft dat beest nog een energie! Gelukkig weet ze die nu ze drachtig is wel fijn te gebruiken, ze gaat gewoon heerlijk lopen en doet haar best, in plaats van puberaal tegensdraads te worden Haha!

Echt kadootjes hoor, had niet verwacht dat ik nu ze al zo ver is nog zo heerlijk zou kunnen dressuren (incl galop en wijken en verzamelen en alles)..

Frenia, echt heel spannend met de hengst! Ik duim dat ze ingaat op je aanbieding!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:12

@ Maseike.. Dan is het een groep van 4 bij elkaar en een bruine kleine ertussen..
3 volwassen haflingers en 1 veulen van dit jaar... dus zoiets zou moeten opvallen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:11

Afbeelding

Spirit dag weinig Lachen
Oke.. zal even kijken hoeveelste dag het is Knipoog dag 73

Van Missje heb ik geen foto gemaakt, heeft een deken op dus viel niet veel te zien Knipoog

Ik zou eigenlijk dit weekend met Spirit naar de keuring gegaan zijn, maar heb geen vervoer, ik ben ziek dus ik ben bang dat we het maar een keertje aan ons voorbij moeten laten gaan. Baal er wel van, weet zeker dat ze het goed gedaan had!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:37

Ben ik ook weer even snel. Zit op school, dus de foto's kan ik niet zien. Daar reageer ik vanmiddag wel even op.

Dinsdag ging ik de paarden van de wei halen en het was ongelofelijk. Ze makaten elkaar helemaal af! Wild heeft flink klappen moeten vangen van Umeda en ze was haar ijzer die zondag al verloren met stoeien, dus ik ben er klaar mee. Sinds gister staan de dames weer apart. Jammer, maar we moeten hele zuinig zijn op Wild, i.v.m. de IBOP over vier weekjes.

Wild was dinsdag erg over d'r toeren door het gevecht met Um en ze was dan ook heel vervelend. Gelukkig ging het gister veel beter. Ze heeft erg haar best gedaan aan de longe en was weer de relaxte knuffel die ze altijd is. Sinds gister heeft ze ook voor het eerst van haar leventje een deken op en dat pakt ze goed op, het doet haar weinig.

Wat is het toch een heerlijk paard. Lovers

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:45

marlijn: aaaah! spirit Lovers ik vind jouw tinks allemaal zó gaaf he Vingers aflikken
ze zou het zeker weten goed gedaan hebben op de keuring Ja Ach gut
wat leuk dat jullie milo houden!!!! is echt mijn hartediefje van in het begin (jammer trouwens dat je niet meedoet met hem aan de boktveulenverkiezing!!) en vind het een goed idee van jullie om hem aan te houden, want hij is uiteindelijk geen familie van O'Bryan hé Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:58

frenia schreef:
marlijn: aaaah! spirit Lovers ik vind jouw tinks allemaal zó gaaf he Vingers aflikken
ze zou het zeker weten goed gedaan hebben op de keuring Ja Ach gut
wat leuk dat jullie milo houden!!!! is echt mijn hartediefje van in het begin (jammer trouwens dat je niet meedoet met hem aan de boktveulenverkiezing!!) en vind het een goed idee van jullie om hem aan te houden, want hij is uiteindelijk geen familie van O'Bryan hé Knipoog

Wat een complimenten! Bloos Bedankt! Bloos
Heb met de veulens niet meegedaan aan de verkiezing omdat ik het niet eerlijk vond on tussen mn ventjes te moeten kiezen.. Wilde er nog even over na denken, en toen was het al te laat Tong uitsteken
Milo is ook echt zo'n dropje Lovers Echt een heel relaxt lief klein popje Haha! Hij is heel correct, en als we ooit nog een hengstveulen zouden houden, moets het nu deze zijn want zoals je al zegt is hij geen familie van Bryan Lachen En aangezien we van plan zijn om merrieveulens aan te houden, is het wel fijn om voor die merries een hengst te hebben Vork (Zul je zien dat we nou alleen nog maar hengstveulens krijgen Nagelbijten / Gniffelen )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:12

Zo,hier zijn we ook even terug!

Onze drachtige shetmerrie is inmiddels ook aangekomen,mén,die is wat chagrijnig zeg,als je richting kont gaat Clown ,zou van de dracht zijn,hopelijk wel,anders wordt het even flink heropvoeden daarna!
Ons allernieuwste aanwinst is een mini-paard hengstje van 73 cm,die wordt hopelijk later onze trots!

Nu wel even genoeg paarden hier,5 shetlanders,1 minipaard en 2 BWP-paarden Bloos
Waarvan zo hopelijk een veulen of 3-4 volgend voorjaar! Bloos Bloos

Pretty Woman zat gisteren overigens precies op de helft van haar dracht!!

Rubywhite: Ze toont ook al wat buik hé,mooie dame is het!

Frenia: Angel heeft al een flinke buik hangen zeg!! Zit vast een flink veulen in!

Pauk: zo,die ziet er nog in sportconditie uit Wat fijn dat jullie nu toch vriendinnetjes lijken te worden! Ach gut

Marlijn: Spirit ziet er goed uit hoor! Ze heeft al buik,maar vast nog niet van het veulen? Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:21

@ Pretty.. In sportconditie? We hebben haar veel te zwaar gekocht en ze is wel al aantal kiloos kwijt maar nog steeds te zwaar. Maar dat zit met name bij de hals en de achterhand

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:38

Jullie gaan zo snel, ik kan jullie niet volgen hoor Haha!

Ik heb me bedacht dat ik bij Pelicia maar uit ga van 1 juni als dekdatum,
aangezien ik niet precies weet wanneer ze voor het eerst gedekt is, was
in ieder geval wel rond die tijd. Ze zou dan 7 mei uitgerekend zijn en nu op
154 dagen zitten, al best een eindje onderweg Ja Hier een foto van gisteren:

Afbeelding

Beetje buikje al wel, maar ze is altijd al wat stevig. Helaas weet ik nog niet
door welke hengst ze nu eigenlijk gedekt is, hij was in ieder geval wel zwart Clown

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:18

hé,zij lijkt heel goed op ons shetmerrietje,waarvan we ons ook afvragen of ze nu drachtig is of niet,we hebben ze als niet-drachtig gekocht,maar het buikje lijkt ons nogal verdacht,en ze sloeg onze hengst af Knipoog
Ik vind ze wel mooi,die zwarte shetjes!

Pauk: Oeps,toch een teken dat jullie haar al flink op dieet gezet hebben Bloos

Ik geloof dat Pretty denkt dat haar veulentje al uit de buik gekomen is..ze bemoedert ontzettend ons nieuwe mini-paardhengstje,
ocharme hij is 73 cm hoog en zij 170 cm Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:06

Marlijn: jij kunt het wel mooi zien als ze drachtig is, dan worden die vlekjes opzij geduwd Lachen
Jammer van de keuring en beterschap!

Djesseka: Jee, trappen gekregen van Umeda, dat is ook niks nee, dan maar uit elkaar. En ze gaat naar de IBOP? Spannend!

Pretty: Ook over de helft, gefeliciteerd! Wat schattig, moedertje spelen over het minihengstje.

Ullwinn: Liep ze in een groep met meerdere hengsten dan? Nog nooit meegemaakt, krijgen die onderling geen ruzie? Vind het bij een shet altijd moeilijk te zien wat nu van het veulen is, de meeste die ik ken zien er eigenlijk haast continu drachtig uit, niet alleen de merrietjes Haha! Maar als Pelicia al 154 dagen is, is een deel ervan toch echt wel van het veulen Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:13

ja,moeilijk is het hé bij de shetlanders! Hier ook nog geen veearts gevonden die gericht kon scannen,dus geenéén waarvan we het zeker weten..We hebben nu 4 merrietjes,die alle 4 kunnen drachtig zijn,ofwel 3,2,1 of geeneen Clown
Ik zie wel buikjes bij ze,maar zijn het nu grasbuikjes of?? Op streng dieet durven we ze ook niet te zetten,moesten ze toch echt drachtig zijn!

Wij hadden hier ook twee hengstjes lopen bij de merries,dat ging prima hoor! Ze kenden elkaar wel al van veulenaf..
Dit jaar willen we gericht gaan fokken,en is er dus één hengstje verkocht,en een nieuw aangekocht,we houden die dan ook strict uit elkaar,en ze krijgen elk hun passende merrietjes ter beschikking volgend jaar Clown

Jaja,Pretty is de enigste van wie we echt zeker zijn dat ze drachtig is,lang leve grote paarden en scannen! Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:20

Ja, ik vind dat ook hoor, de eerste 18 dagen wachten op de scan is al spannend genoeg, laat staan dat je gewoon helemaal neit weet of er wat in zit! En geen datum weten, dan zouden wij hier maanden in de stal slapen.. Haha! Ik houd het ook maar bij grote paarden!
Hoewel ik die shetlandveulentjes wel altijd onwijs schattig vind Ja

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:20

terorita schreef:
hé wat grappig niets naar je zin gevonden overigens???
uit welk vechtstadje kom jij overigens vandaan, ben geboren in een vechtstadje en heb d'r 20 jaar van me leven gewoond

Hè... waarom krijg ik toch geen mail als er nieuwe berichten zijn??? PVD.

Ik kom uit Weesp. En nee, helaas niets gevonden. Ik kwam voor de Montecristo merrie en zag toen een Ronaldo x Ferro heel leuk dier maar koppie vond ik niet zo heel erg mooi. Bovendien vroeg hij behoorlijke prijzen...

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:46

Heb alle gemiste pagina's even doorgescrolld en kom tot de conclusie dat de meeste merries heel erg mooi glimmen! Nog een bijverschijnsel van de dracht?

Wie heeft zijn/haar merrie onder dek staan? Viola heeft nu haar zomerdek op...

Én wie laat zijn/haar merrie waar bevallen? Ik twijfel nog enorm... laat ik haar thuis bevallen (eerste veulen voor haar en voor mij) of breng ik haar naar de hengstenboer? Het liefst heb ik haar thuis maar wat is wijsheid? Mocht ik haar thuishouden is haar box dan niet te klein? Eigenlijk is mijn vraag...

Waar laten jullie de merries bevallen??? En onder welke omstandigheden? De grootte van de box of juist in de wei met wat voor omheining bijvoorbeeld. En hoe gaat het daarna? Veulen en moeder apart van de andere paarden houden of juist samen in een wei?