[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:28

Pomski Welkom op het wachtbankje :D hopelijk is ze netjes drachtig

Phileine83 Welkom en gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Luna2006 Balen dat ze terug hengstig is geworden -O- hopelijk laatste ronde meer geluk. En gefeliciteerd met de drachtige merrie *\o/*

Laylah2002 mooie scan zo. Fijn dat alles inorde is.

Mirjamalvaro Fijn dat ze hengstig lijkt te worden.

Juval Gefeliciteerd *\o/*

Boellas welkom op de wachtbank :j

Ciara_lady Gefeliciteerd met je drachtige merrie *\o/* . Ga je nog eens scannen komende week bij de andere merrie?

Knolselder Gefeliciteerd *\o/* Wat goed zeg en heel fijn dat je 2 veulens mag verwachten van je overleden hengst.

Touschie Fijn dat je merrie nog netjes drachtig is. Hopelijk wordt je andere merrie snel hengstig.

Lyona Gefeliciteerd *\o/* vanaf hoeveel dagen mag ze op transport?

Kabayo van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter *\o/* dat ging zo te horen snel :D

Baudyh spannend met Diantha.
hopelijk wordt ze weer netjes hengstig

Am_horse hopelijk is dat idd een goed teken dat ze zo bozig is. We duimen mee.

Hier is Mirthe ook drachtig. 3de x was goede keer :D . Dat zet het lijstje op 9. Saartje wilt nog steeds niet hengstig worden dus ik vrees dat het niks meer wordt dit jaar.
Afbeelding

En nog een nieuwtje. We hebben een nieuwe jonge hengst erbij gekocht :D Een jaarling van april 2023. Nu kan hij samen met Santos, onze andere jaarling hengst, opgroeien en dan mogen ze beide dekken als ze oud genoeg zijn. Zo hebben we dadelijk 3 hengsten om mee te dekken en zien welke combis het beste zijn. Hij is Silver bay van kleur.
Afbeelding

Ciara_Lady

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:42

We gaan inderdaad volgende week opnieuw scannen of het vruchtje dan wel zichtbaar is. Maar ze zou volgende week ook hengstig moeten staan, dus we zien het zoiezo wel.
Het gastmerrietje is nu voor de eerste keer gedekt gisteren gelukkig

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:44

Gefeliciteerd met alle drachten!.. in het bijzonder knolselder.

Kabayo Gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam!

Hier ook weer stiekem plaats genomen op het wachtbankje met 2 merries, maar ik heb er een hard hoofd in. Cyclussen die niet soepel verlopen, sperma wat te laat was... echt alles wat tegen kon zitten zat tegen, maar toch maar geinsimineerd onder het mom van niet geschoten is altijd mis.
11 juli gaan we scannen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:01

Wat leuk nieky.

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:43

Gefeliciteerd met alle drachten!

Knolselder wat fijn dat beide netjes drachtig zijn!

Nieky wat leuk zeg 3 hengsten!

Kabayo Gefeliciteerd met jullie dochter!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:28

Nieky gefeliciteerd met de dracht en wat een leuke hengst heb je erbij!

Knolselder dat is superfijn, 5 drachtig en ook de 2 die je zo graag wilde. Gefeliciteerd!

Elina hier ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie knappe dochter. En nu al besmet met het paardjes-virus zie ik haha. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen he?

Gelukkig weer een aantal positieve berichten de laatste dagen, gefeliciteerd met alle nieuwe drachten en kloppende hartjes!

Ik ben even iets minder actief door allerlei dingen die thuis spelen en die ik even een plekje moet geven.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:18

Luna. Dank je. Ik duim voor jou. Gefeliciteerd met de dracht. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met Mees.

Laylah. Wat fijn dat alles goed lijkt!

Juval. Super nieuws, gefeliciteerd

Ciara_Lady. Gefeliciteerd en jammer van de andere

Toushie. Ohh toch drachtig, gefeliciteerd. Ze maakte het wel spannend hè

Knolselder. Wat fantastisch gefeliciteerd

Lyona. Gefeliciteerd

Nieky. Wauw mooie combi. Jij ook gefeliciteerd. En van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel geluk met hem!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:26

Nieky gefeliciteerd met je nieuwe hengstje! Mag hij volgend jaar al aan het werk of dekt hij met zijn 3?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:36

nieky: gefeliciteerd met de dracht en de nieuwe aanwinst.

Muronia: sterkte :knuffel:

AM: duimen dat het een gunstig voorteken is bij Roza.

Toushie: gelukkig toch nog drachtig

wisanda: duimen dat ze toch drachtig is geworden dan

ciara: hopelijk toch drachtig

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:30

De dierenarts zegt: het ei en de baarmoeder zeggen allebei geduld! Dus morgen weer scannen. Dit moet de ultieme poging worden. Dus morgen braaf weer scannen ;-)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:37

Moet nu raak zijn baudyh!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:09

Even snel ego post (ben aan het werk), maar Idaza is 15 dagen drachtig en Raven had een mooie hartslag en is nu 35 dagen drachtig!

<3

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:15

Wat fijn, gefeliciteerd *\o/*

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:19

Gefeliciteerd

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 01:14

Libera. Gefeliciteerd!

Mirjamalvaro. Spannend. Duimen dat de andere twee nu mooi hengstig worden zodat ze gedekt kunnen

Nieky. Gefeliciteerd!
Wat een knape hengst. Mogen de jonkies volgend jaar al iets dekken. Of zouden ze het spelletje dan nog niet snappen.

Ciara_lady. Nog even spannend dus. Hopelijk mooi drachtig

Wisanda2003. Balen is dat. Duimen dat het toch gelukt is ondanks dat alles tegen zat

Muronia. Klinkt vervelend. Sterkte

Het lukt mij ook niet om heel actief te blijven reageren. Lezen doe ik wel actief. Het is gewoon even best veel, dekseizoen, paarden en werk.

Baudyh. Geduld is ook voor het eerst wat ik bij deze merrie hoor. Wellicht nu met een positieve uitdraai. Ik ben benieuwd hoe de scan vandaag zal zijn

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:44

Gefeliciteerd libera!
Hier geen dracht, geen ei en helemaal niks |( We zitten wel pas op 16 dagen, kwam ik achter. Verkeerd gerekend, maar dan zou ze het ook gezien kunnen hebben toch?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:44

Gefeliciteerd met alle drachten!
En heel fijn Toushie dat de beide dames drachtig zijn en hij een soort voortleeft in zijn veulentjes straks. :knuffel:

Kabayo, gefeliciteerd met je dochter! Snap helemaal dat je het even een jaartje laat voor wat het is.

Muronia sterkte, hopelijk betert de situatie snel voor je.

Rensju; balen! Maar met 16 dagen zou er al wel wat te zien moeten zijn.

baudyh; fingers crossed dat het lukt!

Nieky; gefeliciteerd met je nieuwe hengstje! Mooie nieuwe aanwinst.

Ik mag ook melden dat Aradia afgelopen woensdag drachtig is gescand!
Deze keer gesedeerd en geen kik gegeven tijdens het scannen, werd alleen wel wat langzamer weer wakker door die bloedhitte. Maar ondanks alles wel ontzettend blij dat ze in 1x drachtig is! :D

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:26

Vanaf hoeveel dagen is het voor jullie mogelijk te merken dat de merrie drachtig is? Hasta is nu een week geleden gedekt en ze is zo ontzettend chagrijnig tegen de andere pony's. Ze moeten allemaal uit haar buurt blijven. Misschien wil ik het gewoon graag zien hoor maar het valt mij momenteel wel op!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:28

Gefeliciteerd met de drachtige en de kloppende hartjes.
Ik was ontvolgt op dit topic dus kreeg niks binnen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:02

Pomski; Ik merkte ongeveer een dag of 4 na de inseminatie gedragsverandering bij mijn merrie. Bozer naar ruinen en hengsten, veel aanhankelijker naar mij toe. Na 1,5 week wilde ze minder van haar gebruikelijke hooi eten, maar wel bunkeren van ander hooi. Dus dat vond ik ook wel typisch.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:14

Ik kom mij ook melden in dit topic
Ik zal straks ook nog even reageren op de rest, heb mijn best gedaan om alles een beetje mee te lezen! :o

Mijn 3 jarige appaloosa merrie >ABC Incrediblue Two X Peru's Scen Tao) is 26 april geinsemineerd met Spotilas V. Totilas.
Nadien drachtig gescand, maar begin juni vonden we iets in de wei dat leek op een foetus. Erna ook geschouwd bij de hengst, toonde hengstig.
11juni weer laten scannen om te kijken wanneer ze weer geïnsemineerd moest worden.. bleek ze toch gewoon nog drachtig te zijn.
Paarden, soms snap ik er niks van 8)7
Komende maand maar weer scannen, en hopelijk kan ik dan een positief bericht naar de hengstenhouder sturen
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:21

Pomski, van Idaza wist ik na een paar dagen al dat ze waarschijnlijk drachtig was, die word zo lief en knuffelig dan! En gelukkig was het bevestigd gisteren met scannen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:06

meissieline, wat vreemd zeg. Zou het een tweeling geweest kunnen zijn ? In ieder geval fijn dat ze nog gewoon drachtig is. Mooie merrie!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 23:18

Dat we een aparte DA hebben was al bekend maar dat hij het zo druk heeft dat hij om 22.30 uur nog kwam. Volgens hem de normaalste zaak.
Ik wilde hem aan huis hebben omdat ik me zorgen maakte om Ivo. Ik dacht een soort van hitte stress gisterenavond. Ze wilde niet eten, stond flink te pompen. Later werd het beter maar vanmorgen met buiten zetten liep ze mega slecht heel erg stijf van achteren. Links achter echt kreupel. Geen koorts maar allemaal erg apart.
Volgens de DA is het geen spierbevangenheid maar hij snapte wel dat ik dat dacht maar is ze waarschijnlijk uitgegleden in spagaat van achteren en was het gisterenavond echt pijn.
Ze staat alleen op het land en vind het niet meer erg als haar veulen ver weg is. Dus in de gaten houden. Maar haar lekker zelf laten bewegen.
Been is wel dik aan de bovenkant dus ff aankijken.

Diantha heeft een ei van 4.12 maar de baarmoeder is nog echt niet hengstig. De baarmoedermond is het eerste stukje iets rimpelig maar het laatste stukje niet . Komt nog geen insimineerder in. Dus…. Morgenavond weer scannen. Waarschijnlijk zondag of maandag erbij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:19

Baudyh: Diantha doet het rustig aan nu! Hopelijk is ivo snel weer de oude

meissieline: leuke pony, gefeliciteerd, wel heel apart dat ze toch nog drachtig is

libera: gefeliciteerd!

soeboenoe: gefeliciteerd!