Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar niet raak de 1e keer hoeft natuurlijk niks te zeggen. Lees dat je dat inmiddels hebt gedaan, klinkt toch best positief!!

petraaken schreef:Wij rijden een halfuurtje met de merries naar het Ki centrum. Wij gaan naar Keros in Passendale. Toch veruit de beste die er is in mijn provincie en misschien zelfs van België.
Niet dat ik het niet heb, maar in Friesland komen scanners aan huis voor 25
Alleen ik woon daar niet. 

De veulenhengstigheid was enorm, en ook haar eerste hengstigheid daarna was niet te missen. Maar toen was haar jaarling nog niet gecastreerd en die reageerde flink op haar en zij op hem (daarna dus ook een dubbele draad gespannen met zo'n 5 meter ertussen in plaats van 1 draad) Hij is nu wel gecastreerd, dus wie weet reageren ze volgende week minder heftig op elkaar.
Ik wil alleen niet om 'stel dat ze niet in 1 keer drachtig is' een cyclus eerder pakken en dan zeker weten een maart-veulen krijgen. In maart kan ze ook niet makkelijk veel buiten staan en zeker niet op het gras en vorig jaar en dit jaar is ze echt flink ingevallen na de geboorte van haar veulens. Overdag stond ze op de wei (niet heel vol, maar ook niet super kaal) en 's nachts met onbeperkt hooi op stal. Als ik 's ochtends kwam, had ze altijd nog veel hooi over en toch viel ze in. Zodra ze 24/7 op het land gaat (dit jaar eind april, vorig jaar 1 mei), zie je haar bijtrekken. Dus dan liever een mei-veulen dan een maart-veulen 
Maar dat deed ik vorig jaar ook en toen zijn ze geloof ik een stuk of 4 keer geweest om te scannen (omdat ik het niet vertrouwde) en ineens stond ze pishengstig, gescand en toen wel klaar voor inseminatie. We gaan het zien 

Ik vind het ook spannend hoor!

Hopelijk het bloedei bij Sjanty snel weg