Ik kan het nog bijna niet geloven gewoon. Aller eerste keer dat we überhaupt proberen om een veulen te fokken. Zo gaaf...ik dacht steeds al dat Tooske zo veel rustiger en zachter was dan "normaal"en je wil dan ook wel graag signalen zien natuurlijk...maar goed.....deze keer klopte het bij ons. Hopelijk met 35 dagen ook goed nieuws natuurlijk...
AM_Horses
Geplaatst: 23-05-17 13:32
Gefeliciteerd allemaal!!
Kimsel94: ik ben al met de 3e ronde bezig. Ik heb weinig hoop, merrie is helemaal in de war met haar hormonen
Timmie06
Geplaatst: 23-05-17 13:35
AM_Horses schreef:
Gefeliciteerd allemaal!!
Kimsel94: ik ben al met de 3e ronde bezig. Ik heb weinig hoop, merrie is helemaal in de war met haar hormonen
Gadver...das echt balen! Maar het is pas mei...hopelijk lukt het nog?
AM_horses, dat had ik vorig jaar ook met mijn merries, en begint er nu (helaas) ook weer op te lijken. Maar niet de moed verliezen hoor, het is nog vroeg en vorig jaar zijn mijn merries uiteindelijk ook allebei drachtig geraakt
We houden nog moed. Ze moet eerst nog hengstig worden. Ze is gespoten maar lijkt niet door te zetten. Gelukkig hebben we nog alle tijd. Woensdag gaat ze naar het hengstenstation en gaan ze er alles aan doen om haar nog drachtig te krijgen.
En toch wel nieuwsgierig AM, heb je bijvoorbeeld ook hengstig gespoten of iets?
Hier ga ik nog altijd uit van 342 dagen. Eerste jaar op een Amerikaanse site gevonden als gemiddelde dracht. En over 5 drachten klopt het hier tot nu toe ook nog
Lies is gisteravond geinsemineerd. Volgens hh voelde ze ook goed hengstig, dus hij had er een goed gevoel bij. Morgenochtend weer scannen of het ei weg is. Kreeg al wel door dat er tot nu toe minder gegierd is in de wei tot nu toe
jazzejam
Geplaatst: 23-05-17 18:38
Alle drachtige merries en eigenaren gefeliciteerd .
AM_horses: dat is ook zuur zeg, hopen dat de derdemaal scheeprecht is. Ik duim met je mee.
Kimsel: ook jij een hart onder de riem dat het toch goed mag komen.
Pradadaan: jammer dat het toch niet gepakt heeft.
Nikitax : welkom bij de club heb je ook een foto van de je merrie en haar date?
Hier helaas geen goed nieuws, was niet drachtig. Kon wel gelijk blijven voor de volgende poging. Waarschijnlijk al morgenmiddag. Vreemde is dat ze totaal niet hengstig toonde beetje een fopmerrie dus...
kelly534
Toch wat eerder gescand als gepland, maar helaas niet dragend, dus mevrouw mag weer terug naar der knappe hengst... zucht baal wel
Nog een vraagje volgens de dierenartd kon ik haar t beste morgen brengen, maar zou t uitmaken als ik der savonds breng of smiddags.. heeft iemand enig idee, ze heeft een follikel op der linkerkant die zit op 35-40, en bij 40-45 is de eispring ofZo..
Amhorses, kimsel en pradadaan,, hoop dag die van jullie snel dragend worden
AniekR: Ja ze is hengstig gespoten. Het was bij haar allemaal heel onduidelijk. Iets in de baarmoeder maar groeide nauwelijks. Meerdere keren gescand, werd niet hengstig en dat wat in baarmoeder zat deed ook niet veel. Vandaar hengstig gespoten. Ik had trouwens nu wel een beetje het idee dat ze haar staart hoger droeg. Kan zijn dat ik spoken zie morgen wordt ze gescand.
Jazzejam: wat balen. Op naar de volgende poging. En hopen dat het nu wel pakt.
AM, het zit bij jou niet echt mee he. Hoop dat ze snel hengstig wordt.
Kelly, zelfs nadat een ei is gesprongen kan 'ie volgens mij nog kort bevrucht worden. De vraag is maar net of je het risico wil(of moet als je geen andere keuze hebt natuurlijk) lopen dat je te laat bent..
Ben echt de dagen aan het aftellen ppff volgende week scannen en hoop zo dat ik haar volgend weekend dan kan ophalen.
Kabayo
Geplaatst: 23-05-17 20:41
Kelly, jazzejam onzettend balen zeg.. Hopelijk pakt het nu wel
Am horses wat vervelend dat het niet opschiet.
Hoop dat het eitje weg is aniek!
Linda hoop dat het meevalt en gewoon snel drachtig zijn.
Super gefeliciteerd ldenboer. Maar ik heb nog nooit je combinatie gezien ik word nu wel nieuwsgierig. Ik begrijp dat het om Friese paarden gaat?
Welkom nikitaxx! Gefeliciteerd met de dracht! Heb je een foto van de combi?
Ik hoop zo dat Abby nu drachtig is. Dan komt het op 18 april. Moet nog even geduld hebben tot 4 juni..
Timmie06
Geplaatst: 23-05-17 21:15
[quote="Kabayo"]Kelly, jazzejam onzettend balen zeg.. Hopelijk pakt het nu wel
Am horses wat vervelend dat het niet opschiet.
Hoop dat het eitje
Super gefeliciteerd ldenboer. Maar ik heb nog nooit je combinatie gezien ik word nu wel nieuwsgierig. Ik begrijp dat het om Friese paarden gaat?
Jaaaaaa friese paarden... ik heb wat pagina's terug tooske en take gepost...zit nu op mijn mobiel kan morgen wel even opnieuw op de computer plaatsen. Super mooie combinatie vind ik
Nikitaxx
Geplaatst: 24-05-17 08:58
Gefeliciteerd aan degene wiens merries dragend gescand zijn! En alle merries die nog niet dragend zijn: het is nog vroeg dus het lukt vast nog wel!
Pip is gisteren opnieuw gescand (33 dagen) en alles zag er nog goed uit, hartslag was zichtbaar. Dus nu mogen we echt gaan afwachten tot eind maart ongeveer!
Ik heb even gauw foto's van mijn merrie en Allacher bij elkaar gezocht, maar ik heb er geen mooie collage ofzo van gemaakt want ik typ nu via m'n telefoon. Mijn merrie Pippa (officieel Aura, vader Argentan en moeder Annet). Pip is heel veelzijdig, van dressuur tot cross en tussendoor springen we, maken we buitenritten en zwemmen we ook nog samen:
De nakomelingen van Allacher lijken erg veel op Pip.. Dus ik hoop op een brede, lange bles! Preferente hengst Liz. Allacher:
Spannend hoor AM. Ja ik heb mijn vraagtekens wel eens bij het hengstig spuiten, zeker als ze hormonaal al wat in de war zijn
Hier vandaag Lies weer gescand en we kunnen gaan afwachten, ei was weg 9 juni zit ze op 18 dagen dan...
AM_Horses
Geplaatst: 24-05-17 12:43
AniekR schreef:
Spannend hoor AM. Ja ik heb mijn vraagtekens wel eens bij het hengstig spuiten, zeker als ze hormonaal al wat in de war zijn
We moesten wel. Het zou ook zomaar een klein vruchtje geweest kunnen zijn in haar baarmoeder. Als ze over de 35 dagen zou komen, konden we helemaal niks meer. Tussendoor is ze meerdere keren gescand op hengstigheid en opgevoeld. Vanavond wordt ze weer gescand. Spannend....
Aniek, super spannend!! en wat duurt dat wachten dan lang he?
Zaterdag word hier gescand voor de eerste merrie, of althans; de eerste geplande combi. en een tweede merrie die niet bewust was gedekt (hengst uitgebroken) ja eigenlijk wel bewust gedekt, alleen was dit de "verkeerde" hengst kans is klein, maar wel aanwezig. Dus hopen dat het maar snel zaterdag mag zijn zo spannend!
Hope was de 16e gescant op dracht, maar helaas niet drachtig , weer opnieuw geinsemineerd en is dus weer afwachten.
Fierté is vandaag drachtig gescant!
Bibi was laatst ook geinsemineerd, maar had weinig nut, want bleek in de wintermodus te zitten, regumate gegeven en hengstig gespoten en nu zit er een mooi ei van 4 cm, ze is alleen nog niet hengstig genoeg, morgenavond weer scannen. Ze moet trouwens wss dicht gezet worden , vulva staat wat open, wist niet dat dat voor kon komen bij jonge merries, maar blijkbaar dus wel..DA zei dat dat kon komen doordat ze bij de bevalling is uitgescheurd..Iemand ervaring met jonge merries die dicht gezet moeten worden? Vind zoiets maar spannend, omdat je zo op tijd moet zijn met open maken, Bibi is dit jaar bevallen met 321 dagen, neem aan dat ze dan met 320 dagen open gemaakt moet worden? Of zelfs iets eerder? Of hoe zit dat?