[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:03

Haha lekker sletten! ;)
En Roos (met de staart omhoog en baby aan de tiet) zagen we dus nooit hengstig de afgelopen jaren, nu gelukkig wel wat :+

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:14

Hier komt de hengstenhouder morgen weer.
Grappig om te zien dat de hengstige dames elkaar steeds op zoeken, enorm kroelen en elkaar zelfs bespringen :=

Merk nu aan mij zelf dat ik toch heel erg hoop dat Trees drachtig wordt.
Al denkt de da dat het niet gaat lukken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:15

leuke foto :)
seven, gefeliciteerd, wanneer ben je uitgerekend?
mooie friezen.. succes!!

Nou, na overleg met de hengstenhouder gaan we toch morgenochtend (ahum, we mogen er om 8 uur zijn..) daar naar toe, dan is de dierenarts er en die heeft waarschijnlijk toch ietsje meer ervaring met scannen.. dan kunnen we dus beslissen of ze daar gaat blijven of dat het een cyste is en afgespoten moet worden. (is dat dan hetzelfde als hengstig spuiten?). ik ben benieuwd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:29

December pas juval dus kan mooi mee leven met m'n merrie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:55

Wow babyboom seven

Juval gefeli

Aniekr wow alle drie tegelijk wat een luxe toch

Oh al twee weken bij de hengst en niet hengstig komen pfff

Hier ook slecht nieuws man ik kan na al die jaren al scans lezen, vroeg de da wat zie je, ikke oliebol een geel lichaam -O- ik wist het dat ik net te laat ging zijn -:(- en een cyste, een redelijk grote zeg amai maar die heeft ze altijd al gehad , dus een op foto gezet om makkelijk een eventueel vruchtje te herkennen. En dan antwoordde ik direct nee, nog voor de da zijn vraag kon stellen :o hij begon te lachen en ik direct niet hengstig spuiten. Ze ziet er veel te veel van af dus we wachten wel. Alles kan niks moet.
Andere merrie ook af dus hopelijk laat ze zich volgende hengstigheid wel dekken.

Hoe is het met Fi ?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:11

Fotsy, hmm hopen dat het nog op tijd is...
Edit; niet dus... balen!!! -O-

Seven, babyboom! Haha leuk!!

Hinte, bedankt vooe het compliment :) en ja goed op bestemming aangekomen en dekking gelukt. Nu voor de zekerheid morgen nog maar eens. Mijn neurotische merrie vond het niet erg geslaagd om ergens anders te zijn :(:)

Aniek, leuk!! Stel nog maar even officieel voor die combi's, daar MAAK je toch gewoon tijd voor? ;) zou leuk zijn als alles nu pakt, kunnen we samen waken volgend jaar haha!

Jarmo, knappe combi zeg :j

En... Ik wou op nog iemand reageren... Ik weet het niet meer (lastig typen en teruglezen op telefoon) sorry :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:15

Balen fotsy

Heerlijk zo'n neurotische dame Linda
had bij die van mij ook meer reactie verwacht op ander terrein met aldie andere dames maar die liet niets zien letterlijk pas naar 3.5 week hengstig

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:48

Ik heb het even moeilijk gehad hier te volgen. Momenteel met 4 merries tegelijk bezig en dat is best druk :P

Aniek, ik vind Raisa ook te mooi om.te verkopen hoor! Maar ik begrijp je uitleg. Aan de andere kant, wat als jee niet nog eens zo een knap merrieveulenn krijgt. :P

Proficiat aan allen met drachtige merries!
En succes aan iedereen die er druk voor bezig is.

Degeneet de Fries, ik ben de naam even kwijt, waar staan die nummers achter de namen altijd voor bij de friezen? Heeft dat met de bloedlijnen te maken?

Zijn er hier.die veel.ervaring hebben.met hengstig spuiten?
Heb eeen merrie laten spuiten op dinsdag. Gisteren, vrijdag dus, naar huis gehaald een ze liet zich (al?) Dekken. En vandaag alweer niet...
Kan dat.zo snell een gerijpt ei? Zo ja, hopen dat ik het dan niet gemist heb.

En nu proberen weer wat bij te blijven...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:52

Ow ja en gefeli Seven!!! Voor wanneer ben je? Ik heb er nu eentje van 2 maanden op mij liggen <3

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:58

Knolselder schreef:
Zijn er hier.die veel.ervaring hebben.met hengstig spuiten?
Heb eeen merrie laten spuiten op dinsdag. Gisteren, vrijdag dus, naar huis gehaald een ze liet zich (al?) Dekken. En vandaag alweer niet...
Kan dat.zo snell een gerijpt ei? Zo ja, hopen dat ik het dan niet gemist heb.

En nu proberen weer wat bij te blijven...

Die van mij word altijd hengstig gespoten omdat ze uit zichzelf niet helemaal hengstig word zoals het hoort.

Vorige week woensdag hengstig gespoten. Ze stond zondag al flink hengstig maar woensdag was ze pas klaar om te insemineren.
Mijn DA zegt dat tussen de 5 dagen en een week het eitje goed os

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:04

gaat best snel ja na hengstig spuiten maar ik heb daar geen goede ervaringen mee, nog nooit drachtig op gekregen, ei wordt ook niet groter dan 3.5 en na het spuiten staat ze kletsnat, rillen en ongemakkelijk. ze reageert daar heel fel op dus doe het niet meer, vind het ook zo sneu om te zien.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:23

Als ze uit zichzelf gewoon hengstig worden zou ik inderdaad ook niet hengstig spuiten. Mijne reageert er ook erg fel op. Heel onrustig de eerste drie dagen. Ze gaat zichzelf heel erg in de weg zitten met die hormonen. Helaas voor ons geen andere optie maar als het een beetje mee zit zal dit haar laatste echte hengstigheid zijn geweest.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:30

Oh reageert ze daar ook zo, arme libje maar jij kan niet anders natuurlijk.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:39

Deze merrie is ook met reden hengstig gespoten hoor, niet voor mijn gemak :)

Iemand anders vertelde ook van een geval dat binnen 3 dagen rijp ei en eisprong had na hengstig spuiten.
Ik zal ze maar tot volgende week goed in de gaten houden en schouwen.

Ik hoop dat ik ze drachtig krijg en daarna alles weer normaal op gang komt. Je hoort wel eens dat ze na eeen veulen weer goed lopen qua hengstigheid en drachtig worden.

Dat zweten en krampen na de spuit is idd erg zielig :(

Hengst had gisteren wel interesse in haar en vandaag niet. Met veel moeite wou hij springen, maar dan sloeg merrie dus af.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:49

Oh, jullie gaan hard zeg.

Jazzy was ook hengstig gespoten op woensdagochtend en toen op zaterdag geinsemineerd.

Vandaag nog even op controle geweest om te scannen voor tweeling. Maar er zat er maar 1, DA wist het 99,9 % zeker. Vruchtje was goed gegroeid, al echt een wormpje! Ze is nu 42 dagen drachtig. Joehoe het begint al op te schieten, hihihi

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:59

@memere,
volgens mij werkt het toch goed, want als je ziet naar hoeveel mensen hij gaat en dat toch bijna alles bevrucht word.

Misha heeft gister weer een geslaagde date gehad en mag morgen weer, Misha toont thuis totaal niet dat ze hengstig is en doet haar staart pas opzij zodra de hengst er aan komt terwijl onze nieuwste aanwinst Sterre juist in de weide staat te pronken. Izzy heb ik zelf nog niet hengstig gezien(met en zonder hengst) dus het is nog afwachten of ze zo gewillig is.

ook zit ik nog steeds te twijfelen of we Sterre laten dekken, aan de ene kant denk ik 2 veulens is genoeg voor de 1e keer, maar aan de andere kant denk ik dan dat de "kleintjes" dan wel in de meerderheid zijn en het niet telkens 1 veulen is die omver gelopen word door een lomp tinker veulen en aangezien je toch regelmatig leest dat er iets mis gaat tijdens de dracht of de bevalling dat je nog een "reserve" achter de hand hebt en dat er geen veulen alleen komt te zitten.
wat zouden jullie doen?

mijn trio.
Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:05

Als je het geld, tijd en ruimte hebt.. Waarom niet?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:42

Ennasil, ligt aan de merrie. 2 veulens achter elkaar is voor de ene merrie best zwaar terwijl het voor een andere merrie "niets voorsteld".

Setteli, wat goed zeg :D

Annelies, jij krijgt het nog druk! Hihi. wel te hopen dat fleem nu gewoon drachtig word en daarna haar normale cyclus weer op pakt.

Hengstig spuiten geen ervaring mee... Die van mij zijn juist te snel, te vaak en te lang hengstig momenteel :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:51

Knolselder schreef:
Ow ja en gefeli Seven!!! Voor wanneer ben je? Ik heb er nu eentje van 2 maanden op mij liggen <3

Aahhh das lief
Ik ben nog maar kort uitgerekend in december

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:56

Knolselder schreef:
Deze merrie is ook met reden hengstig gespoten hoor, niet voor mijn gemak :)

Iemand anders vertelde ook van een geval dat binnen 3 dagen rijp ei en eisprong had na hengstig spuiten.
Ik zal ze maar tot volgende week goed in de gaten houden en schouwen.

Ik hoop dat ik ze drachtig krijg en daarna alles weer normaal op gang komt. Je hoort wel eens dat ze na eeen veulen weer goed lopen qua hengstigheid en drachtig worden

Is dat zo? Ik hoop het want drie jaar geduurd voor ik vorig jaar een veulen had en dan met veulen aan de voet weer niet drachtig te krijgen. Dus dit jaar nieuwe poging.

Setteli wat leuk zeg dat wormpje mooi groeit

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:30

Zal niet bij elke merrie zo zijn, maar je hoort het wel eens dat de cyclus nadien weer mooi verloopt. Dus ik hoop dat dan maar :)

Hier was het vorige keer een groot ei, maar geen hengstige baarmoeder. Kan dus dat dat altijd al het probleem is. Hopelijk hiermee succes.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:36

Zo ik heb even de posts ervoor gemist!

Setelli, leuk dat wormpje zo goed groeit! Heb je al bepaalde wensenn? :P aftellen kan beginnen!

Ennasil, hangt er wat van af. Wat zijn je plannen met de veulens?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:39

Ego post: Parel heeft zojuist afgeslagen!!! :):)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:46

Jaaa leuk Nine! Ga je scannen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:47

Jep.. Al uitgerekend.. 30 mei.. :p