[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:28

Mopjemop, wat een rotnieuws zeg! De DA had ik me al over uitgelaten :o Maar hopelijk komt er nu snel iets uit en hopelijk valt de behandeling mee. Arm ding :(:)

Team_Sumblime, welkom!

ML, die Bibi geniet er wel van zeg! Maar het was de afgelopen dagen ook echt heerlijk in de zon.

De dames hier hebben een inloopstal en staan allemaal graag binnen. Alleen overdag is hij momenteel alleen voor Roos voor haar dwangvoederen ;) maar als de rest er dan weer in mag, staan ze in no time binnen, drachtig of niet... ^_^

Zag vanavond trouwens op facebook dat de moeder van Lies vandaag een prachtig zwart merrieveulen op de wereld heeft gezet, van dezelfde hengst waar Lies en Roos ook drachtig van zijn.
T moet nog wat uitvouwen, maar leuk om te zien!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:33

Moeder zegt net ze ging een van de hengsten buiten zetten en die malloot is vanuit het niets op de gewikkelde hooibaal gesprongen :') Liet hem aan zijn plastieke vriendin op het dekstation denken _O- _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:40

Die van mij heeft ooo wel eens een strobaal gedekt, voelt vast niet heel fijn haha

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:41

die van mij heb nog geen veulen naast haar ben bang die nog wel even opzich laat wachten voor de mensen die het vroegen :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:43

Wings, 'daar kan ik zelf een veulen mee bouwen' _O-

Zo.. mijnlieverd.. die is lekker bol!

Hier nog 10 weken tot de uitgerekende datum... :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:47

Chimello, wat erg. _O-

Team_Sublime, welkom! :wave:

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:54

@Kiki hahaha ze ziet er idd ook niet uit alsof dat ze heel veel puf had.

@Team_Sublime welkom! Spannend!

@Mopjemop jeetje dat is even schrikken, bah bah. Heel veel sterkte, zal voor je duimen dat alles weer goed komt met hem.

Bloedwormen, ontworm ik ook altijd tegen met Equest.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:08

Bonny, balen!! Ze laat je lekker wachten...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:22

Wat een sukkelpaard :')

Mopjemop wat naar voor je kleintje :(:)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:30

linda dat valt wel mee hoor ..
alles op zijn tijd ..
maar moet wel eerlijk zeggen dat de zenuwen en dat ik gewoon op me telefoon zit zo zowat ... terwijl ik hem voor heen altijd zo wat vergeet ben ik nu aan me telefoon vergroeid

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:35

Mopjemop heel veel sterkte

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:53

BonnyDione, ze is er nu nog iets heel speciaals van aan het maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:10

Ik heb vanavond bij Kim wat kale plekjes op de rug ontdekt.
Ze doen rainrot-achtig aan, maar dat is het niet (geen kortjes, geen wondjes) en ik poets haar regelmatig.
Zou dit met de hormonen te maken kunnen hebben?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:09

Ik heb weer wat fotos gemaakt van Floor.. (de rest in het vol topic ;) ) Nu op 252 dagen dracht..
Blijf aan een merrie veulen denken...

Afbeelding
Afbeelding

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:11

Ik loop 23 pagina's achter sorry maar veulen nummer 2 is geboren van familie van den Bosch filmpje is te bekijken. Ik was tijdens de bevallig aangezien deze overdag was en beetje onverwachts omdat ik 30 min ervoor nog gecheckt had en toen was er niks aan het handje. De eigenaren van het paard aan het contacten omdat ik wist hoe graag ze erbij wilden zijn. Vandaar het vele telefoon gebruik heb erna wel mijn telefoon weer schoongemaakt haha. Maar het is een gezonde Friese hengst uit de merrie Kato en de vader is Epke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En een droog foto in het zonnetje even buiten genieten van het mooie weer van ons 1e veulen dit seizoen Lexington Maverick S

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:11

Hoe vaak kijken jullie in dit topic.. ben ik wel eens benieuwd naar.. Ik heb toch echt een ontzettend druk leventje en soms red ik 1x per dag geen eens. Ook omdat ik wel eens niet op de tel of laptop wil..
Maar als ik niet elke dag kijk loop ik in een keer gerust 10 pagina's achter..
Of zitten jullie de hele dag achter pc of achter de telefoon mee te kijken :P

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:15

Hij heeft een beste kol het friese veulentje.. Is dat tegenwoordig nou wel of niet gewild in het stamboek?
Wel heerlijk straks al die veulentjes bij elkaar. Bij ons werd ook nog voorgesteld om bij jullie te stallen.. Maar 2x stallings geld word even te enthousiast voor ons.. En aan de ruimte ligt het niet wel de slapenloze nachten straks haha.
Nog 4 te gaan bij jullie ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:16

Een friese merrie met kol waar mee gefokt wordt, dacht dat dat verboden was in het friese stamboek :D ( Je snapt dat ik dit gekscherend zeg he)

Gefeliciteerd met het veulen!

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:24

Elmars_Floor schreef:
Hij heeft een beste kol het friese veulentje.. Is dat tegenwoordig nou wel of niet gewild in het stamboek?
Wel heerlijk straks al die veulentjes bij elkaar. Bij ons werd ook nog voorgesteld om bij jullie te stallen.. Maar 2x stallings geld word even te enthousiast voor ons.. En aan de ruimte ligt het niet wel de slapenloze nachten straks haha.
Nog 4 te gaan bij jullie ;)

Ja hij heeft een beste kol. Ik weet niet precies hoe dat zit bij het KFPS. Volgens mij mag de kol niet groter zijn zoals bepaald in het stamboek maar hoe groot dat is zou ik even moeten navragen.

Straks hebben we een mooi koppeltje lopen. De Friese merrie met veulen gaat binnenkort weer naar huis ze hebben stallen aan huis wij hielpen alleen met de drachtigheid. Wij kunnen alleen adviseren de keuze hoe en wanneer is aan de eigenaar.

de dubbele stal vind ik wel fijn van 3,5 bij 8 meter hebben ze lekker de ruimte en kan het veulen ook lekker lopen.

Nummer 3 gaat morgen voor de camera dat is onze eigen merrie die heeft nog geen hars maar is morgen wel uitgerekend dus die zal wel wat over tijd gaan.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:27

R12312 schreef:
Een friese merrie met kol waar mee gefokt wordt, dacht dat dat verboden was in het friese stamboek :D ( Je snapt dat ik dit gekscherend zeg he)

Gefeliciteerd met het veulen!

Haha ja ach als het maar gezond is en een leuk paardje waar je lekker mee kan rijden en de eigenaren plezier aan beleven is toch belangrijker dan stamboek dat is toch maar een papiertje.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:33

mariellev89 schreef:
Ja hij heeft een beste kol. Ik weet niet precies hoe dat zit bij het KFPS. Volgens mij mag de kol niet groter zijn zoals bepaald in het stamboek maar hoe groot dat is zou ik even moeten navragen.

Straks hebben we een mooi koppeltje lopen. De Friese merrie met veulen gaat binnenkort weer naar huis ze hebben stallen aan huis wij hielpen alleen met de drachtigheid. Wij kunnen alleen adviseren de keuze hoe en wanneer is aan de eigenaar.

de dubbele stal vind ik wel fijn van 3,5 bij 8 meter hebben ze lekker de ruimte en kan het veulen ook lekker lopen.

Nummer 3 gaat morgen voor de camera dat is onze eigen merrie die heeft nog geen hars maar is morgen wel uitgerekend dus die zal wel wat over tijd gaan.

Ja wij hebben straks ook een dubbele stal tot onze beschikking dacht uit mijn hoofd 2,5 x 6 (zoiets, ietsje kleiner in ieder geval :P )
Wij hebben geen internet verbinding. Wou ook Floor regelen van Equinovum, helaas niet mogelijk dus ga nu lekker waken. Nu met Birth alarm werken. Gelukkig kantine met verwarming en koffie :P

Spannend dat nummer 3 zo snel weer aan de beurt is.. :D
Als het lukt kijk ik weer mee ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 03:02

Mopje, mijn duimen draaien voor je kleine man :(

Bloedworm is een hel om te bestrijden!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:38

Mopjemop super veel succes vandaag! hoop dat het meevalt. De kerels in het topic hebben dit jaar wel een bout start zeg :'(

Ik zag Risky voorbij komen, is dat Risky van Yvonne?

BonnyDione, geduld is en blijft een must, je kan altijd nog de nieuwe record houder worden van langste dracht haha.

ik bekijk het topic wel een paar keer per dag, enige echt leuke topic op bokt

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:43

marielle gefeliciteerd knap veulentje ..

woogy zullen we dat even niet doen hahahaha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:53

Proficiat Mariëlle, een schrikkelveulentje? :)

Ik kijk hier ook geregeld via mijn telefoon, het is idd anders bijna echt niet bij te houden..