Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
thea1978 schreef:Hoe kun je goed uitrekenen wanneer je paard precies is uitgerekend?
Setteli schreef:Ik weet niet of ik kan uitgaan van 11 maanden. Met het vorige veulen was ze 2,5 week te vroeg. Misschien omdat ze gedekt is door een D pony? Veulen heeft ruimte genoeg gehad.![]()
Nu ze weer gedekt is door een D pony, hou ik er rekening mee dat het weer eerder kan komen.
In ieder geval hou ik haar een paar week van te voren al goed in de gaten.
Vorige keer ben ik er nl niet bijgeweest. Wou haar die avond net de singel om doen en toen ik kwam was alles al klaar,veulen lag er al en nageboorte was er ook al af. Gelukkig was alles goed, maar wil er vogende keer toch graag bj zijn.
gblover schreef:Setteli schreef:Ik weet niet of ik kan uitgaan van 11 maanden. Met het vorige veulen was ze 2,5 week te vroeg. Misschien omdat ze gedekt is door een D pony? Veulen heeft ruimte genoeg gehad.![]()
Nu ze weer gedekt is door een D pony, hou ik er rekening mee dat het weer eerder kan komen.
In ieder geval hou ik haar een paar week van te voren al goed in de gaten.
Vorige keer ben ik er nl niet bijgeweest. Wou haar die avond net de singel om doen en toen ik kwam was alles al klaar,veulen lag er al en nageboorte was er ook al af. Gelukkig was alles goed, maar wil er vogende keer toch graag bj zijn.
Ik vind het leuk dat je een D-pony Hengst gebruikt. Welke maat denk je dat je veulens dan gaan halen? En heb je hiermee zelf een doel voor ogen? Ik heb dit ook al overwogen, maar iedereen raadt het af omdat ze zeggen dat het te groot voor D-pony en te klein voor paard gaat worden en niemand dat wenst.