[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:28

Miszlisanne: Ik zou haar niet bij de ruinen laten lopen als ze haar echt dekken, wordt ze alleen maar vuil van, heeft de DA al een slijmmonster genomen om te kijken of ze schoon is? Anders heeft ze ook geen kans om drachtig te worden

Sokje: Gefeliciteerd! Wij krijgen volgend jaar ook een Warrant baby, merrie was ook in 1 keer drachtig.

SA al weer 3 merries over de 100 dagen Wow!

Nyckle: Ha leuk, ben je er ook weer bij, ook als je geen drachtige merrie hebt erg gezellig hoor Ja

Palona is zaterdagavond geïnsemineerd en net met scannen was het ei er idd af, dus we mogen weer gaan wachten Lachen Zimi 28 juni scannen en Paloon 2 juli.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:37

Hier nog steeds wachtend op de hengstigheid van PJ, nog niks
gesignaleerd hier, maar zou toch nu wel elk moment moeten gebeuren....... Dromen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:08

** meiden Bloos we willen DB deel 2 graag vol...... ff mee helpen Ja Ja **

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:25

monique: creamer is geinsemineerd met Hoppenhof's Shardon (new forest)

PJ: wat een geduld moet jij hebben zeg!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:28

O Jenny je moest eens weten, ik ben echt de meest geduldige ongeduld die
er is hoor Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:42

JONGENS EVEN AFSCHEID NEMEN VAN DB2008 DEEL 2!!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:45

haaj
@nicole288 hij dekt wel maar daar blijft het ook bij, er gaat niets in ofzo Knipoog baarmoeder ziet er verder echt top uit dus verder geen slijmmonster genomen. ze staat normaliter ook alleen in een merriegroep alleen dit is echt haar vriendje. en hij heeft niet eens t evenwicht om echt te dekken dus vandaar dat ie springt maar er ook gauw weer af ligt Knipoog

maare we snappen nu waarom ze hengstig blijft haha het gele lichaam van de vorige x verdwijnt maar niet en die houd de eisprong tegen! er zitten 2 eieren op 1 kant. het gele lichaam hebben we nu weggespoten dus morgen insemineren! en dan donderdag scannen of het ei weg is!
wel kans op tweelingdracht dus daar ff goed op letten Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:51

vanavond word Iris gescand.....spannend ,duimen jullie mee Knipoog

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:51

Doe ik Amandake!
Even vraagje, waar woon je precies, want ik woon ik in Belgisch Limburg....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:53

Ik duim ook voor je Amandake Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:53

Dat het gele lichaam blijft zitten en dat ze hengstig blijft heeft er grote kans mee te maken dat ze bij een ruin staat, die gooien de cyclus overhoop.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:10

lisanne: Dekt hij haar nu wel of niet Haha! Als hij dekt gaat er toch iets in Knipoog of heeft ie daar nog niet genoeg voor geoefend Lachen

Duurde hier bij de ruintjes trouwens verrassend kort voordat ze dat spelletje door hadden Bloos! Heske was hengstig, kwam net van de hengst af en die twee hebben er een paar keer achter elkaar op gezeten. En die merrie vond het helemaal prima.. (wij vonden het minder, ze moest daarna dus ook gespoeld worden)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:34

nou ok hij dekt theoretisch niet hij springt er alleen op Tong uitsteken hahaha ik denk dat zn enige oefening nobel is Tong uitsteken maar hij springt erop en tieft er 2 sec later weer af hahahaha

gele lichaam heeft te maken met het hengstig spuiten;) die had namelijk donderdag allang verdwenen moeten zijn toen stond ze nog niet buiten met die ruin als ik eht goed heb ehmm ff denken Tong uitsteken of donderdagavond voor t eerst ? kweet t niet eens meer maar ze heeft er altijd mee gemengd gestaan en de ruinen staan met 1 draadje ertussen naast de merries bij ons (echt 1 mini draadje) dus t hoeft naar mijn idee niet vele uit te maken?

agja iig morgen insemineren en dan dag of 16 wachten want ze heeft 2 eieren en vroeg scannen ivm 2lingdracht!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:01

Ik meld me ook maar even.

Bij ons verloopt het dekseizoen tot nu toe heel voorspoedig Haha! . Alle merries in één keer drachtig. De volgende merries hebben wij gedekt:

22 jr Nimmerdor x nooitgedacht(ster) op 18 dagen drachtig van Ultimo
7 jr Voltaire x nimmerdor(voorlopig keur) op 18 dagen drachtig van Up to Date
3 jr Ovidius x nimmerdor(PROK) op 18 dagen drachtig van Carambole
3 jr Regilio x Capriool (PROK) op 18 dagen dragend van Canturano
3 jr Ferro x Jazz (PROK) geinsemineerd door San Remo

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:06

Op de hengstenhouderij waar mijn hengst staat is dat wel de reden waarom de merries absoluut geen contact mogen hebben met de ruinen. Ook niet met een draad ertussen. Staan op gescheiden stallen in aparte gebouwen, en dichterbij elkaar mogen ze niet komen. Dit is op meerdere hengstenhouderijen zo.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:46

Dan hebben wij brave merries, die worden gewoon normaal hengstig en drachtig als er ruinen in de bak of wei naast ze lopen (zal ze straks eens een complimentje maken Lachen )

zeanine: Als je de uitgerekende datums er ook nog bij zet kunnen ze in de lijst voor 2009

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:20

er zijn ook weer mensen die zeggen dat het juist goed is, dat "half" mannelijke gezelschap, dat ze daar beter mee hengstig worden. maar zoals met heel veel dingen in de fokkerij, niet iedereen denkt er zo over. feit is wel dat je het beter merkt aan je merrie. of beter gezegd, die ruinen laten je het wel even weten. maar ik zou het toch echt geen pretje vinden als die van ons er op gingen springen... gelukkig laten ze dat we uit hun hoofd.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:07

Zo een hele tijd niet geweest.. Andere merrie heeft haar veulen gekregen! een hele knappe merrie!
Maar de merrie die ik drachtig probeer te krijgen word maar niet drachtig.
Zondag weer geinsemineerd met vers sperma van een andere hengst hoop dat het nu wel gelukt is word der helemaal gek en moedeloos van..
Iedereen met drachtige merries wel heeeeeel erg gefeliciteerd!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:08

sjanty is afgelopen 2 jaar ook gelijk drachtig geworden terwijl ze met een ruin in de wei stond. Nu, zonder ruin, niet..... Het was zelfs de ideale schouw"hengst" ze toonde altijd haar hengstigheid met hem in de buurt, nu dus niet, nu moet je echt scannen om het te zien.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:11

Passia 100 dagen drachtig vandaag!

enne, als je nou nog niet weet welke hengst je moet kiezen, ik heb hier een heel knap jong mannetje staan die gek is op de vrouwtjes Knipoog

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:30

@Amandake, ennnn?

@SA, phoeh schiet al weer op bij jou, gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@uletje, balen is dat hè, hopelijk is het nu ook aangeslagen.

Ik vind het wel handig een hengst op stal te hebben, staat in de stal langs Relana, ik zie ook altijd duidelijk als ze hengstig is Tong uitsteken alleen nu met veulen aan de voet, kan ik het niet goed zien.
Ze is vandaag weer geinsemineerd, was vlgs de DA goed hengstig en eitje stond op punt van ovuleren, nu maar weer afwachten Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:35

Aangezien wij maar 2 ruinen hebben (waarvan eentje dus te koop staat) en op dit moment 3 hengsten op stal (2 wel in bezit maar staan elders) is het voor ons ook niet moeilijk. De ene ruin staat een heel eind van Neon vandaan in een uitloopstal, de andere ruin staat achterin de gang, Neon voorin.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:00

Lees hier dus fdat sommige merries minder reageren als ze hengstig moeten worden als ze met ruin in t lanf=d lopen die van mij loopt met n kleine C ruin in t land Zintje is dik 170 cm ze was 4 wken geleden goed hengstig , maar toen was ik er niet uit met mijn hengsten keuze en nu zie ik haar niet meer hengstig ( hoe zit die cyclus precies )
of ik wacht nu ff af tot na stamboekopname 28 juni in Didam en laat haar dan scannen en zit er niks ei dan spuiten
wat zouden jullie doen ???

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:47

Ik had vanavond springles en mijn instructrice vond Wiske serieus van vorm veranderd. Ze had een hele andere buik gekregen. Dat was mij ook al opgevallen, ze is niet dikker, maar gewoon anders van vorm. Voeding is niets aan veranderd. Wiske is nu 67 dgn drachtig, maar zou je dat nu al kunnen zien bij een maiden? Mijn Haflingermerrie was ook een maiden en bij haar zag je echt pas na 9 maanden dat er wat in die buik groeide.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:19

Een merrie reageert niet minder als ze met een ruin in het land loopt, een ruin verstoord alleen de cyclus van een merrie vaak.