[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:18

Amandake schreef:
hier pissen de merrie's ook allemaal naar mekaar ,zelf Ydwine die vandaag uitgerekend is.

Suelza : heb geloof ik wat gemist....waarom ga je haar laten opvoelen ?

Omdat ik twijfel over de laatste dekdatum en dat houdt ook concreet in dat ze door eenandere hengst (mijn eerste keus) zou zijn gedekt.

Maar ik twijfel enorm. De scanfoto toont op het eerste gezicht niets bijzonders, maar als je hem uitvergroot wijkt ie wel degelijk af. Heb er wat kenners naar laten kijken en die concluderen toch hetzelfde... En nu is het niet de scan waarover ik twijfel, want daar twijfelde ik juist helemaal niet over, maar meer wat andere feiten en omstandigheden, waardoor ik de scan goed heb laten bekijken.

Nu hoeft dat dus allemaal niets te betekenen, maar ik heb het verhaal voorgelegd aan de DA en die wilt nu toch komen opvoelen, want die vertrouwt het niet voor de volle 100%...

Zij zegt: "Het kmt bijna nooit voor, maar het kan wel."

* edit * En aangezien ik 5 maanden lang gedurende de inseminatie te horen heb gekregen: "Dit komt vrijwel nooooit voor" en vervolgens gebeurde het mij dus wel, heb ik daar zo langzamerhand een broertje dood aan, haha! Zo moest ik laatst naar de longarts voor een gebroken neus en die zei: "Dit heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt" (ging niet over mijn gebroken neus), maar ook toen was ik weer de uitzondering op de regel... Dus dat iets bijna niet voorkomt, is momenteel erg nietszeggend voor mij Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:22

hm is inderdaad lastig ,ik hoop dat je een antwoord zult vinden,en de dierenarts uitsluitsel kan geven Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:23

Amandake schreef:
hm is inderdaad lastig ,ik hoop dat je een antwoord zult vinden,en de dierenarts uitsluitsel kan geven Knipoog

Jaa, maar daar ben ik dus nog niet over uit... Ik wil haa rniet onnodig laten opvoelen. Dus ik kijk het heel even aan. Er zijn toch wat zaken die essentieel dan zouden moeten gaanveranderen op zeer korte termijn, dus ik hou het even in de gaten en wil dan evt. over anderhalf a twee weken de DA erbij halen, tenzij ze verder onveranderlijk blijft nu.

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:09

[***] schreef:
Stoere, een Birth Alarm is een hulpmiddel, het is dus niet de bedoeling dat je je bed ingaat en niet meer gaat waken als je zo'n ding hebt.

Dat is ook niet de bedoelin hoor, ik ga op stal slapen in de kantine.
maar dat vroeg ik me zo ineens af! omdat het nu wat meer in de buurt komt ga je er wat meer over nadenken allemaal! zo dacht ik 2 x per nacht te gaan kijken, + een alarm om te doen, zal dit genoeg zijn?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:21

Nicole288 schreef:
Sjoert: Heeft ze goed gedaan, zo krijgen we nog eens foto’s te zien Lachen Nog zo’n 2 maanden? Ze ziet er mooi uit Ja

Dat brengt me bij het volgende:

Hier vandaag ook weer een mijlpaal: Zimieka is 300 dagen drachtig!

* Gisteren was het 271 dagen hadden we uitgerekend. Ja

* Weer een mijlpaal Haha! Gefeli Clown Haha! Haha! Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:22

grrr schreef:
Hoi allemaal,

'k Lees hier wel eens mee, maar nooit gepost. Maar heb nu een vraagje, waar jullie hopelijk antwoord op weten. Mijn merrie is over twee weken uitgerekend, en heeft al behoorlijke uiers. Maar ze zijn ook heel warm, bijna heet. Is dat normaal???

Vragen moet kunnen Ja

Ik heb eigenlijk geen idee en daarom quote ik de vraag nog maar eens. Bloos

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:47

zal ik eens antwoord geven?
het kan zijn dat je merrie eerder gaat bevallen, het kan ook zijn dat ze een uierontsteking ontwikkeld, in het laatste geval zou ze ook verhoging hebben, even goed controleren dus...

het kan namelijk ook gewoon niets zijn Clown lekker vaag antwoord weer Clown

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:48

Nicole288 schreef:
Falona: Oh jee? Maar hopen dat het meevalt dan!

Ik denk het wel, ik werd namelijk gebeld met een semi vrolijke "ow ja, als je nog van plan was de kleine vanmiddag los te laten hij mag er vandaag niet uit want hij is net gehecht". Ik denk wel dat het mee zal vallen dus en alleen een oppervlakkige wond is geweest.
Ik ga het zodadelijk even inspecteren en dan ga ik moeders maar poetsen ofzo.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:49

Grr ik heb ook een paar keer getwijfelt over de warmte van Whis haar boebies.
Maar de Da heeft er twee weken geleden naar gekeken het was een gewone tempratuur.
Maar omdat je handen misschien zelf door dit weer ook iets kouder zijn lijken ze te warm hihi

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:04

Dana: thanks Tong uitsteken

Suelza; ik begrijp het nog niet helemaal. ben je bang dat er inwendig iets niet goed zit?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:05

Ze is bang dat het veulen toch ouder is.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:07

Ja, maar dat maakt toch niet uit? Dan komt ie toch gewoon eerder? Lijkt me dat je dat dan vanzelf wel ziet.
Of "zie" ik iets over het hoofd?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:08

Nou dat legt ze denk zelf wel even uit wat er dan allemaal anders word hihi

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:21

Thirsa_ schreef:
Van harte gefeliciteerd Melanie!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

heey Esther nog niks ? nog maar even wachten op siv veulen Knipoog

verder iedereen van harte gefeliciteerd met jullie veulie.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:21

ik heb een hoop bijgelezen
mooie veulenbeebs
en peetorlan ik ben jaloers op jou prachtige veulen Kwijl
Whitney is vandaag alweer 294 daagjes t word nu spannend .
Op stal zijn er 4 merries die moeten whitney zou als 3e aan de beurt zijn Clown maar heeft nu de grootste tieties van allemaal , nu kan het misschien zijn dat ze eerder een veulentje heeft gehad maar ik weet niet of dat veel uitmaakt...
Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:23

Sjoert waar Suelza nu mee zit is of het veulen begin mei of eind juni verwacht kan gaan worden. Dit bepaald namelijk of ze de merrie binnenkort 24/7 naar het land gaat brengen of niet in verband met het afveulenen. Daarnaast maakt het dus ook nog uit van welke hengst het veulen dan is. De eerste 4 inseminaties is er namelijk een andere hengst gebruikt. De laatste keer Welt hit wel Kwpn en de eerste paar keren een nieuwe jonge hengst. Die nog niet KWPN gekeurd is.

Dat is waar ze nu mee zit.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:25

Aaaaaaaaah dat eerste is idd wel belangrijk Ja

Dat laatste moet achteraf nog te achterhalen en regelen zijn lijkt me.
Naja, laten we maar hopen dat alles goed gaat Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:36

alle nieuwe beebeigenaren: van harte met jullie aanwinsten!

Mabon: ja de dames zijn onvoorspelbaar. Maar naar ik heb begrepen, is er bij shets en mini's meer kans dat het veulen het overleefd voor de 310 dagen dracht, groter dan bij grotere pony's/paarden. Dus ik ben blij dat alles nog binnen zit. Mooi dat je stallen dus bijna klaar waren en super lief fotootje van je kleine!

September: spannend bij jou! Of is het er al en heb je het nog niet kunnen melden!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:54

iedereen met veulens gefeliciteerd
indigootje lag gisteren dodo te doen in het stro
ik kan moeilijk foto's nemen , als ie in de stal zit
want de mama reageerd boos op flits en het is daar net niet licht genoeg binnen
maar maandag morgen , er vroeg bij zijn , en dan staan ze in de koraal , dus dan heb ik leuke huppelfoto's hopelijk
is echt een schatje
hij heeft net boven zijn neus aan zijn bles een witte vlek Tong uitsteken
dat zag je op de andere natte foto's niet haha Tong uitsteken

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:55

jennyk schreef:

Mabon: ja de dames zijn onvoorspelbaar. Maar naar ik heb begrepen, is er bij shets en mini's meer kans dat het veulen het overleefd voor de 310 dagen dracht, groter dan bij grotere pony's/paarden. Dus ik ben blij dat alles nog binnen zit. Mooi dat je stallen dus bijna klaar waren en super lief fotootje van je kleine!

September: spannend bij jou! Of is het er al en heb je het nog niet kunnen melden!

heb ook nog niks gehoord van spetember..... of het er al is....
ze staat bij ons op stal namelijk Haha!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:57

Zo hey, dan ben je er 2 dagen niet en heb je gelijk een uur nodig om bij te lezen!

Ik heb supermooie pasgeboren veulenbabies langs zien komen, allen Gefeliciteerd!
Ook een aantal mooie ronde buikjes!

Hier begint weer wat ontwikkeling te komen.
donderdag en vrijdagnacht heb ik niet meer met regelmaat gewaakt, gewoon puur op het geluid wat door de cam kwam gelet en af en toe op de monitor gekeken, Venus harstte al een paar dagen niet meer en verder zat er ook geen schot in!
Gisteravond zaten er weer harsdopjes op haar spenen, als ik die weghaalde en in de spenen kneep kwam er doorzichtig vocht uitspuiten!
Het uier is nog niet veel maar ontwikkelt nog elke dag.. zo veranderen de spenen erg op dit moment.

Er begint al iets van bandenslapte te ontstaan, gisteravond kon ik de staart al bijna verticaal houden.
Afgelopen nachten ligt ze eigenlijk voortdurend, soms staat ze even op om te strekken of 2 happen hooi te eten en dan gaat ze weer liggen, soms in borstligging en soms helemaal plat, al snurkende Lachen

Vannacht heb ik haar extra goed in de gaten gehouden ivm het harsen, over 8 dgn zit ze op 320 dagen dracht.
Alleen vind ik persoonlijk haar buik nog niet dik genoeg, maar misschien is dat ook omdat het haar eerste veulen is en ze vooral in de breedte draagt..

Straks nog wat foto's!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:21

Suelza: wat spannend joh.. misschien heb je dus straks (veel) eerder al een veulentje.

LiesB: nog niks nee Dromen Over 9 dgn is ze uitgerekend, ben benieuwd hoe lang ze ons nog laat wachten!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:25

spannen suelza, sommige merries zijn gewoon al weer drachtig Haha!

maar vind april mei toch wel mooie veulen maand om het zo maar te zeggen want jan tot maart was echt geen veulen weer..

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:31

melanie20 schreef:
jennyk schreef:

heb ook nog niks gehoord van spetember..... of het er al is....
ze staat bij ons op stal namelijk Haha!

Hallooo! Haha!

Helaas pindakaas, nog geen baby. Knipoog
Maarrr... Als ik ergens aan begin ga ik stug door! Dus vanavond weer waken.
Om half 8 was k er.
Van 8 tot 11 heb ik ieder uur gekeken, even de vulva gecontroleerd en de uier. Na 11 uur ben ik om 1u gaan kijken en toen vond ik het wel heilig; ben om 6u pas weer langs geweest.
Om 8u zou ik weer gaan kijken maar om 7u werd ik al vrolijk wakker gemaakt door onze stalbaas haha. Die kwam even in de kantine kijken polshoogte nemen. Knipoog
Ik moet zeggen dat ik het waken totaal niet vermoeiend vond. Maarja, er is ook niets gebeurd he! Nagelbijten / Gniffelen Hahaha.
Maargoed.. Vanmorgen met betadine oplossing siena's vulva, billen en staart+wortel ontsmet. En daarna vlecht erin. Extra stro in stal.
Siena had jeuk, wilde ze krabben op dr buik viel ze bijna om. Haha. Ze staat ook maar een beetje op rust enzo... Ze heeft het zwaar. En dat veulen ging tekeer! Arm beest.

Ga rond 3u nog even kijken. Knipoog

Haar uier is trouwens zo vol en gespannen dat dr benen onder zitten.
En er zit zucht tussen haar voorbenen...

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:52

Hierbij nog de link met de uierfotos van Venus, vanaf het begin tot gisteren!
http://www.mijnalbum.nl/Album=L7CKBNRD

Suelza en September spannend allemaal!!!

edit: nog een fototje van de monitor:

Afbeelding