[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:19

Balen Cindy dat het niet gelukt is, maar drie keer is scheepsrecht he......
Volgende keer moet het dan toch gewoon gelukt zijn.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:16

ja het is zeker balen dat het niet gelukt is! ze is de afgelopen inseminatie ook bij de va op stal gebleven, zodat ze haar iedere ochtend als het nodig was konden scannen.
Nu wordt ze hopelijk dinsdag of woensdag geinsemineerd, dus weer een kaarsje opsteken!
De va zei dat we eigenlijk tevreden moeten zijn als het met de 3e/4e keer lukt, vanwege de leeftijd van mijn merrie.

Ben ik verdorie ook nog mijn telefooin kwijt, ik heb hem gister nog in de auto gehad en nu is hij weg....
geen idee waar hij nu is, ik heb auto en huis al doorzocht! Mijn telefoon nog gebelt, maar die staat uit, terwijl hij gister niet uit stond.... Maar een nieuwe simkaart aangevraagd.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:24

Het zit je niet mee cindy!
Balen van je telefoon, is 'ie niet gestolen ofzo?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:31

twinkel schreef:
S.A.; is hij dan na de daad zo omgekiepeld omdat hij flauw viel??
Ja rare vraag misschien maar van dekhengsten heb ik echt geen kaas gegeten....
Dat ie het moet leren lijkt me duidelijk dat snap ik, maar flauwvallen... ieggh.
En de merrie zet m dus wel op zijn nummer als ze de ruimte heeft... Ze staat dus niet alles zo maar toe?
Zo zal ie het heus goed leren!
Blijft ie wel braaf dan als hij gewend is te dekken?

Vrienden van ons hebben goedgekeurde Tinkerhengsten.... In de winter zijn ze totbrav maar zomers kunnen ze wel aardig heftig zijn. (lastig het erf af enzo).
De hengst staat wel de zomer bij zijn merrie op de wei en dat is geen probleem.

Het is gewoon erg spannend allemaal, en dan ineens ontspanning, dat geeft zo'n flauwval gedoe, hij gleed dus gewoon van haar rug af. Vandaag stond hij wel slapjes op de benen na de daad, maar hij bleef overeind! Hij is in zijn enthousiasme vrij druk met zijn voorhand, hij stampt en maait dan wat op haar rug en bijt in haar schoft. Daar geeft ze hem op zn donder voor, dat mag hij niet doen, en als hij heel wild achter haar staat te doen dan krijgt hij een trap, ook als hij half springt en dus haar duwt met zijn borst, dan krijgt hij ook een tik. Vandaag was ze iets strenger en hij eerst heel over-enthousiast maar al vrij snel werd hij mooi rustig en zij gaf hem toen meer ruimte.
Ik denk wel dat hij braaf blijft, er zit een supergoed en rustig karakter in, alleen het dekken is nog nieuw en onwennig, daarom reageert hij heftiger. Vandaag stond hij gewoon weer met de oude merrie op het land en hij gedroeg zich normaal, dus dat zit wel goed. Na het dekken kan ik hem ook zo weer pakken en bij de merrie weghalen, echt ideaal! Ik heb sowieso ook met de oudere hengst geen problemen zomers of 's winters, hij blijft ook altijd heerlijk rustig. Zelfs als hij zich oppompt voor het dekken ofzo dan is hij met een slap touwtje te sturen. Dit is iig de spannendste combi die we maken dit jaar!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:39

Thirsa_ schreef:
Het zit je niet mee cindy!
Balen van je telefoon, is 'ie niet gestolen ofzo?

Geen idee, daar hebben wij ook al aan gedacht,maar er zijn geen breuksporen aan de auto.
maar ik weet ook niet meer waar ik hem voor het laats heb gedaan, want dat doe je niet
bewust.
Ik weet dus nog dat ik hem in de auto in het vakje van de deur heb gedaan verder weet ik niet waar hij is!! Boos!
maar als hij gestolen is, gebruiken ze nu alleen mijn telefoon, want ik krijg meteen mijn voicemail.
Dus als ik nu mijn simkaart weer opvraag, kan ik evengoed mijn nummer en abbonnement weer gebruiken, alleen heb ik geen telefoon....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:46

is het dan niet beter om voor de zekerheid je simkaart te laten blokkeren?
Wel vervelend zeg!!
Heb je geen reservetelefoon?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:51

Misschien is ie uit je auto gevallen bij het open doen van de deur. Heb ik wel eens gehad met iets anders wat in de deur zat en dat lag toen op de grond naast de auto. Tja nou ben ik wel bang dat als je telefoon eruit gevallen is dat ie ook echt weg is dan.

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:03

Das idd balen, ik heb ook 1 keer gehad dat ik mijn telefoon was verloren had ik hem naast mijn zak gestoken en niks gemerkt. Alleen ik kreeg wel contact met de vinder alleen die banketstaaf zou hem opsturen en natuurlijk nooit gedaan!

We hebben besloten nog een merrie te laten dekken. Alleen nog niet helemaal zeker door welke hengst. Het is Een cambridge X Corrado merrie. Dus morgen ff laten opvoelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:06

nou, ik heb mijn meissie weer op stal staan, heb haar vanmorgen opgehaald uit de kliniek
Ik weet nu alleen niet of ze hengstig is, vande week maar even laten neuzen met een merrie op stal
hoop zo van niet

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:16

Thirsa_ schreef:
is het dan niet beter om voor de zekerheid je simkaart te laten blokkeren?
Wel vervelend zeg!!
Heb je geen reservetelefoon?

het lijkt mij, dat als hij uit staat ze hem niet meer aan kunnen zetten, want ze weten mijn simcode niet, dus kan ik (denk ik) gerust een nieuwe simkaart aanvragen.
Een reserve telefoon moet ik even voor kijken, iemand heeft er vast wel een over!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:31

Cindy:telefoon weg grrr. Boos! Als ie uit is kunnen ze m niet gebruiken nee! maar wel lastig.

Feroza: mmm nog een merrie laten dekken gaaf!

SA: Zit dat zo..... Wel ontzettend gaaf dat de merrie m corrigeert. Zo leert hij toch mooi rustig te worden tijdens het dekken. En nu maar hopen dat ze drachtig wordt/is.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:45

Hier een update van mijn merrie, ze is nog niet teruggekomen op d'r hengstigheid. Ze had oneveer een dag of 5 geleden hengstig moeten worden. Woensdag komt de DA om te scannen!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:09

* Balen Cindy dat je telefoon weg is...... Ja

* Hey Berdientje...... hoe is't met jou? Spannend joh van Tíbrá..... ik duim dat ze drachtig is. Ja

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:04

@Cindy:Sjips zeg van je telefoon!

Kim is gister weer met succes gedekt, althans, het ging goed..
Morgen weer....
Ik hoop zo dat het lukt deze keer...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:22

Spannend berdientje, hopelijk is ze drachtig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:37

ben er even een paar dagen niet geweest en ik zie dat er al weer behoorlijk wat bijgekomen is.
Balen cindy!! Ik hoop echt dat het nu wel gaat lukken voor je.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:30

BlazingB ik duim al. Ja

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:37

Man, wat gaan jullie snel zeg Haha! ik doe het maar weer even in het algemeen, degene met drachtige merrie gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Degene die bezig zijn of aan het wachten zijn op de scan, succes Haha! en ik duim ook voor jullie.

Hier zijn vlgs mij de hormoontjes al aan het veranderen bij Relana (mijn merrie) ik had gisteren wedstrijd, kwamen andere paarden te dichtbij dan gingen de oortjes in de nek, een paard kwam vlgs haar echt te dichtbij en hup daar ging haar kont omhoog en bokte naar dat ander paard Duivel ze sloeg gelukkig niet, maar dit betekend dat ik haar toch maar beter in de gaten kan houden als er andere paarden in de buurt komen, verder thuis is ze eigenlijk niet veranderd.

Hebben jullie hier al ervaring mee?

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

gaat idd rap hier haha. zo te horen gaat het bij de meesten nu goed.

Hier nog steeds 2 guste merries. vandaag beide gescand en niet hengstig. donderdag horen we verder.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:58

moniburrie schreef:
Man, wat gaan jullie snel zeg Haha! ik doe het maar weer even in het algemeen, degene met drachtige merrie gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Degene die bezig zijn of aan het wachten zijn op de scan, succes Haha! en ik duim ook voor jullie.

Hier zijn vlgs mij de hormoontjes al aan het veranderen bij Relana (mijn merrie) ik had gisteren wedstrijd, kwamen andere paarden te dichtbij dan gingen de oortjes in de nek, een paard kwam vlgs haar echt te dichtbij en hup daar ging haar kont omhoog en bokte naar dat ander paard Duivel ze sloeg gelukkig niet, maar dit betekend dat ik haar toch maar beter in de gaten kan houden als er andere paarden in de buurt komen, verder thuis is ze eigenlijk niet veranderd.

Hebben jullie hier al ervaring mee?

Mijn merrie blijft aardig hetzelfde geloof ik.. Maar die neem ik nog niet mee op wedstrijden Knipoog

Gisteren aan de longe deed ze het weer braaf iig Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:59

Feroza_W schreef:

Hier nog steeds 2 guste merries. vandaag beide gescand en niet hengstig. donderdag horen we verder.

Door wie laten jullie de tweede merrie nou dekken?

Wat voor bloed zit er achter de merrie?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:08

ja ja nu is het zeker

hiba is weer drachtig!!!!
5 weekjes is ze nu!!!
wordt weer volgend jaar april!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:14

Gefeliciteerd hiboune!!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:15

Moniburrie; ha mijn merrie hangt juist heel erg aan de anderen! Sjouwt haar weidegenootje als een hondje achterna.
Zaterdag moet ze weer mee op reis. Zal kijken wat ze naar vreemden doet.

Feroza: he gatver 2 nog gus zonder tekenen van hengstig zijn. Ik duim hoor.

Hiboune: gefeliciteerd.

Als ik iemand vergeten ben..... sorry.

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:24

Pletje123 schreef:
Feroza_W schreef:

Door wie laten jullie de tweede merrie nou dekken?

Wat voor bloed zit er achter de merrie?

De ene is Lorenzo (ramiro X Lorenz) X Ufarno die word door Pronto weer gedekt (paris sha X ramiro)

de ander is een Cambridge X Corrado X flacon en gaat waarschijnlijk onder Calato