Nicole288 schreef:Mieke: Laat je weten wat de hoefsmid ervan zegt? Bij onze buren staat een merrie die precies zo'n voet heeft, ben dus ook benieuwd wat er bij jullie aan gedaan gaat worden.
Sugar had dit nog veel erger toen ik haar kocht, er zat een T-vormige scheur in beide voorhoeven, en je kon echt in de hoef kijken. Ik heb toen 2 veeartsen en 2 hoefsmeden (ik wilde zeker zijn
) laten kijken of dit op te lossen was, of dat ik beter van de koop af kon zien. Ze dachten allemaal dat het er wel uit te krijgen was, en dat ze er geen last van had. We hebben haar toen voor beslagen, en langzaam maar zeker zijn de scheuren er helemaal uit gegroeid. Het heeft 2 jaar goed gegaan, tot ze weer drachtig werd, toen begon de ellende. Toen ik haar kocht was haar vorige veulen net afgespeend. De een zegt dat het niks met de dracht te maken heeft, de ander denkt dat het heel goed mogelijk is dat het bijv. iets met hormonen te maken heeft. Ik weet dus eigenlijk nog niks. Als ik dit geweten had, had ik haar in ieder geval niet laten dekken!
Ik denk dus dat de hoefsmid niet veel kan doen behalve haar hoeven zo goed mogelijk verzorgen. Ik laat nog wel weten wat hij vanavond zegt.
Sugar zit vandaag op 95 dagen