Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:28

Nicole288 schreef:

crazy_funky: ik postte een paar dagen geleden nog dat onze merrie tussen die van jou en krissie in zat. Toen stond er dat Ires nog maar 58 dagen drachtig was! Moet het nu 61 dagen zijn of 81?

ehm ik had het fout ik zat er een maandje naast ik dacht dat ze 20 juli voor het laatst gedekt was maar dat was 30 juni dus nu is ze volgens marije dr site dus 81 dagen dragend

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:01

crazy_funky schreef:
ehm ik had het fout ik zat er een maandje naast ik dacht dat ze 20 juli voor het laatst gedekt was maar dat was 30 juni dus nu is ze volgens marije dr site dus 81 dagen dragend

Meevaller!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:14

ja idd t scheelt toch weer zo'n 20 dagen!

hoe is het trouwens met arcona?
had min of meer zijn naam verzonnen, jullie hadden het een beetje aangepast

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:12

@Crazy-funcky,leuke paarden,vooral bij die eerste foto zag ik toch al een klein buikje,kan dat?

Vandaag was ik Maroes aan het longeren,maar ik zag daar toch echt een klein buikje op komen.Eindelijk beginnen we het te zien!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:15

@maroes: ja ze heeft wel meer buik(je) dan de andere maar kan ook iets vertekenen door de zon en door het witte op dr buik maar ze heeft idd al iets een buikje

en ook bij ires lijkt het alsof ze en buikje heeft maar dat is gezichtsbedrog komt door de tekening op dr buik.. haha!

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:00

Nicole288 schreef:
Mieke: Laat je weten wat de hoefsmid ervan zegt? Bij onze buren staat een merrie die precies zo'n voet heeft, ben dus ook benieuwd wat er bij jullie aan gedaan gaat worden.

Sugar had dit nog veel erger toen ik haar kocht, er zat een T-vormige scheur in beide voorhoeven, en je kon echt in de hoef kijken. Ik heb toen 2 veeartsen en 2 hoefsmeden (ik wilde zeker zijn ) laten kijken of dit op te lossen was, of dat ik beter van de koop af kon zien. Ze dachten allemaal dat het er wel uit te krijgen was, en dat ze er geen last van had. We hebben haar toen voor beslagen, en langzaam maar zeker zijn de scheuren er helemaal uit gegroeid. Het heeft 2 jaar goed gegaan, tot ze weer drachtig werd, toen begon de ellende. Toen ik haar kocht was haar vorige veulen net afgespeend. De een zegt dat het niks met de dracht te maken heeft, de ander denkt dat het heel goed mogelijk is dat het bijv. iets met hormonen te maken heeft. Ik weet dus eigenlijk nog niks. Als ik dit geweten had, had ik haar in ieder geval niet laten dekken!
Ik denk dus dat de hoefsmid niet veel kan doen behalve haar hoeven zo goed mogelijk verzorgen. Ik laat nog wel weten wat hij vanavond zegt.

Sugar zit vandaag op 95 dagen

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:08

Dank jullie wel allemaal voor de info over het scannen, ze is gescant toen ze 5 a 6 weken drachtig was, dus moet nu wel goed zijn

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:11

Wat een lekkere buiken allemaal Ik ben hier een tijdje niet geweest omdat internet het heel slecht deed, maar nu doet hij het weer helemaal dus ben ik terug

Nog even over dat scannen.. Die van ons worden altijd alleen ongeveer 18 dagen na het dekken gescand, zijn ze drachtig mogen ze meteen weer mee naar huis, anders gaan ze weer door naar de hengst Gaat eigenlijk altijd goed!

Maroes: Wanneer krijgen we weer foto's?

MiekeB: Wat vervelend van die hoeven.. Succes ermee!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:32

vrijalover schreef:

Maroes: Wanneer krijgen we weer foto's?

Toevallig dacht ik er precies zo over en heb ik vanavond wat foto`s gemaakt.
Ze is 125 dagen drachtig vandaag.
Bij haar flank zie ik toch echt een bolling opkomen die er nog niet eerder zat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry kon niet goed kiezen op welke foto je nu de bolling het beste zag.
Ze is nog wel een beetje vies,had haar nog niet gepoetst.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:19

Ja Maroes, er is inderdaad al iets te zien!

Over die 1 oktober grens, ik heb daar gelukkig dus geen last van. Fok met een New Forest hengst, en bovendien heb ik nog niks betaald. Afspraak met mijn hengstenhouder is volgend jaar volledig dekgeld betalen als ze drachtig is, dit jaar had ik volgens hem al genoeg betaald aan scannen en zo. Geweldig van hem!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 07:41

Leuk Maroes! Hoeveelste veulen is dit voor haar?
Ze scheelt een paar dagen met Fleur en daar begin ik nu ook een hele kleine bolling te zien. Maar ze is ook moddervet dus het is nog wat lastig om te zien

Kyra zit vandaag op 150 dagen. Zal straks weer eens een foto maken...
Copper zit op 110 dagen maar daar is nog niets aan te zien.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:02

@ Marije dit wordt haar 3de veulen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:29

Pauk zit vandaag op 140 dagen.. Ik vind het maar snel gaan nu

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:25

die heeft al wel een buikje..
of is dat nou door het gras, of omdat ze al eerdere veulens heeft gehad?
of kan het door de foto komen?
bij mij zie je in het echt bij de merries ook niet veel maar op de foto's lijken ze wat dikker

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:45

Mooie foto's Maroes en je begint bij je merrie idd al wat te zien. Hoe heet je merrie eigenlijk?

1 oktober grens..... die hebben we ook bij het NSvT maar ik ga er vanuit dat baby-Flet nog netjes bij zijn/haar mamma in de buik zit. En anders proberen we het volgend jaar opnieuw.

Fayette zit vandaag op 125 dagen. Baby-Flet zit dus nu tussen een kitten en een konijn in.

Wat ik me trouwens net afvraag MarijeR: hoe groot zijn die konijnen in Amerika waar je dat plaatje vandaan hebt? De konijnen bij ons zijn namelijk maar een slag groter dan een gemiddelde kitten van 16 weken oud De hazen daarentegen zijn bij ons van een formaatje Beagle. Dus aan wat voor een formaat konijn moet ik denken? Dwergkonijn, Hollander of een Vlaamse Reus?

Wat vinden jullie trouwens van Fayette d'r nieuwe kapsel?
Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk heb ik het aangedurfd om die lange, dunne en slierterige manen eraf te halen. Nu maar hopen dat het snel weer (dik) aangroeit en dat baby-Flet volgend jaar geen voorkeur voor de manen van mams gaat ontwikkelen....

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:05

bij ons is het wel makkelijker met dekken, want wij hebben de hengst in de kudde staan, dus geen "gedoe" met ki enzo..

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:44

De hoefsmid zou gisteravond komen. Hij belde vanuit het ziekenhuis dat hij niet kon komen, hij had een ongelukje gehad bij een klant, en had hechtingen achter op zijn hoofd, en hij moest daarna plat blijven liggen. Wat er precies gebeurd is weet ik niet. Hij probeert zo snel mogelijk te komen. Weer afwachten dus...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:48

jeetje
tja das en risico van het vak he..
hopen dat ie dan alsnog snel kan komen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 17:26

flettie schreef:
Wat ik me trouwens net afvraag MarijeR: hoe groot zijn die konijnen in Amerika waar je dat plaatje vandaan hebt? De konijnen bij ons zijn namelijk maar een slag groter dan een gemiddelde kitten van 16 weken oud De hazen daarentegen zijn bij ons van een formaatje Beagle. Dus aan wat voor een formaat konijn moet ik denken? Dwergkonijn, Hollander of een Vlaamse Reus?

Hm... ik gok dat dat ook te maken heeft met de grootte van de merrie...
Bij een shetje een dwergk'nijn en bij een shire een vlaamse reus?
Op de plaatjes staat ook dat het veulen op 270 dagen ongeveer zo groot is als een herdershond maar als ik kijk naar een pasgeboren veulen van een shetlander, is de herdershond toch groter

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:19

Maroes: Ze ziet er goed uit zeg! Je ziet inderdaad al een buikje Ik ga maar eens kijken of vreya al een buikje heeft, ik denk steeds dat je het nog niet kan zien met een dikke 4 maand maar blijkbaar dus wel!

Flettie, Maroes, Marije, we gaan gelijk op! Gezellig

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:34

crazy_funky schreef:
die heeft al wel een buikje..
of is dat nou door het gras, of omdat ze al eerdere veulens heeft gehad?
of kan het door de foto komen?
bij mij zie je in het echt bij de merries ook niet veel maar op de foto's lijken ze wat dikker

Nee,deze keer is het echt een beetje baby buik,omdat ze niet op het land staat namelijk. En ze verwacht haar 3 de veulen.

@Flettie mijn merrie heet Maroesja.
En mooi kapsel heeft ze nu.
@Vrijalover leuk hoor dat ze allemaal ongeveer gelijk lopen,ben benieuwd wie er het eerste gaat bevallen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:40

@vrijalover: ehm hoe kan dat dat jou merrie even ver is als ukkie 129 dagen, en dan op 15 april zou moeten veulenen en bij ukkie kom ik uit op 20 april? heb ik t dan niet goed of jij?
of heb je dr n paar dagen afgehaald?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:43

crazy_funky: Als het vandaag 130 dagen is zijn de merries op 15 mei gedekt. Jij hebt dan (via Marije's site?) 340 dagen uitgerekend (20 april 2006), maar veel mensen tellen precies elf maanden dus 334 dagen (ok 14 april, maar misschien een dagje verteld hier of daar ) Denk dat het hem daar in zit. Of misschien telt vrijalover het aantal dagen dat de vorige dracht geduurd heeft, dat kan ook nog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:39

flettie.....haha ik heb cheyenne ook een nieuw kapsel gegeven, er was niets van over, en dan heeft jou merrie best nog veel manen hoor......cheyenne heeft nog 1 cm staan.......geeft niets, groeit wel weer aan......en als het veulen komt dan scheer ik ze net zo hard weer af......dit word haar laatste veuelen dus daarna gaan we wel voor het mooie......
verder veel foto's van mooie merries met bolling.....ik zal het weekend weer foto's maken......

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:46