Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:05

Ik hoop dat die theorie niet klopt want mijn merrie draagt volledig "hangbuik"!!
Hoewel, bij haar klopt die theorie tot hiertoe wel, ze heeft altijd een hangbuik-dracht en heeft al twee hengstenveulens gegeven.
Hopelijk wordt het ditmaal anders!

@ Carola, ik heb nog geen foto van Gomera's achteraanzicht, van zodra ik er een heb zal ik hem hier plaatsen!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:25

Ik heb ook weer wat foto´s gemaakt van Rilexta. Ze had er niet echt zin in, getuige deze foto. Zo staat ze dus ongeveer de hele dag in de wei: chagrijnig, vermoeid en dik. Haha!

Afbeelding

Arme merrie Ach gut

Vandaag 8 maand, 1 week en 2 dagen drachtig!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:29

MissHIS schreef:
Ik heb ook weer wat foto´s gemaakt van Rilexta. Ze had er niet echt zin in, getuige deze foto. Zo staat ze dus ongeveer de hele dag in de wei: chagrijnig, vermoeid en dik. Haha!

[image]

Arme merrie Ach gut

Vandaag 8 maand, 1 week en 2 dagen drachtig!

wat een mooie dikke merrie zeg!

wat heb je er trouwens opgespoten, doordat ze zo glanst?

Tong uitsteken ik verwacht meteen foto's van het veulen he boerinnetje Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:32

rockey schreef:
wat een mooie dikke merrie zeg!

wat heb je er trouwens opgespoten, doordat ze zo glanst?

Tong uitsteken ik verwacht meteen foto's van het veulen he boerinnetje Tong uitsteken

Haha! Ik ben geen boerinneke! Tong uitsteken

Ik heb er niets opgesmeerd/opgespoten hoor, gewoon goed verzorgen én geluk hebben met zo´n super huidje Lachen .

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:45

Ze krijgt een mooi buikje hoor!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:12

Hele mooie buik al Haha!
Ze glimt ook mooi!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:19

Ze ziet er goed uit MissHis
Mooie buik en een mooie glans erop!

Ik heb net weer eens zitten rekenen: Macy hoeft nog maar 99 dagen tot haar uitgerekende datum Haha!
Uhm, Youngster jij hebt haar gisteren gezien, is ze dik of is ze dik? Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:25

Norah spekkie! Haha! Ze ziet er goed uit Annabel

Ik had bij Friet trouwens het gevoel dat ze niet drachtig zou zijn... maar gister stak d'r toch wel een stuk uit Haha!
(met telefoon gemaakt dus niet zo duidelijk)
Afbeelding

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:28

Haha! haha best he...begint nu ook langzamerhand spannend te worden! (al moet ze nog 2,5 maand magoed)

maar Frieda heeft er ook wel weer aardig de punt in zitten...Knipoog...wordt dus ook spannend van de ja of de nee Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:49

Wat leuk yoline!! Haha! Zou echt leuk zijn als frieda een veulentje krijgt!! Lovers
Hoever zou ze dan nu zijn? De foto is een beetje wazig, maar daar zou toch wat in moeten zitten in die punt-buik! *LOL*

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:54

MarijeR schreef:
Ze ziet er goed uit MissHis
Mooie buik en een mooie glans erop!

Ik heb net weer eens zitten rekenen: Macy hoeft nog maar 99 dagen tot haar uitgerekende datum Haha!
Uhm, Youngster jij hebt haar gisteren gezien, is ze dik of is ze dik? Haha!

Ja macy is dik Haha! Waggel de waggel Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:29

Ik kom een foto tegen van een maandje geleden, en ik dacht ineens beweging te zien! Wat vinden jullie, is die bobbel het veulen of niet?
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:24

dat zijn ook mooie buikjes hoor!

Hinke baalt geloof ik ook van het dik en log zijn.
gister beukte ze arme jos omver.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:06

ok, het toppunt van flauwheid, maar ik ben even creatief geweest. We willen allemaal weten hoe onze veulentjes eruit zien, dus ik dacht, hup, even een foto van haar vorige veulen een beetje met paint inkleuren in de kleuren die hij/zij waarschijnlijk krijgt, en nog even m'n wensen erin tekenen en voila!! zie hier mij veulen inclusief rare konijnen oren!! (ehm.. Lowara vererft haar mega oren helaas..)!:

Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:52

Wat een prachtig veulen heb je ervan gemaakt!! Ik hoop dat je wens uitkomt!!!!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:27

cool veulen heb je ervan gemaakt!

maar hoe zit het nou met die buik-vormen. Ik snap er nu echt niets meer van Verward
Zal wel aan mij liggen hoor. Maar kan iemand het nog even uit leggen. Een "lage puntbuik" is een hengst, en een "zijkant" buik is een merrie? Of is het nou andersom. Verward

Ik weet zeker dat het een hengst wordt, maar met bovenstaande theorie zou dat niet kloppen. Maarja met zwangere vrouwen zit ik er ook altijd naast..... Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:17

Volgens wat ik gelezen had was een lage punt een hengst en een zijkant een merrie, maar zoals je hierboven kan lezen hebben er al meerdere bokkers juist het omgekeerde meegemaakt, dus net als bij vrouwen zal er wel niks van die theorie kloppen Knipoog .

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:28

vrijalover schreef:
Wat leuk yoline!! Haha! Zou echt leuk zijn als frieda een veulentje krijgt!! Lovers
Hoever zou ze dan nu zijn? De foto is een beetje wazig, maar daar zou toch wat in moeten zitten in die punt-buik! *LOL*

Ze zou nu zo'n 6 maand drachtig moeten zijn

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:35

Mijn merrietje heeft nog steeds maar erg weinig buik. Ze is wel een paar keer gescand en drachtig bevonden, maar ik begin zowat te twijfelen...

In april is ze uitgerekend. Kan het dan dat ik nu nog steeds maar weinig buik zie?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:42

Kitty schreef:
Mijn merrietje heeft nog steeds maar erg weinig buik. Ze is wel een paar keer gescand en drachtig bevonden, maar ik begin zowat te twijfelen...

In april is ze uitgerekend. Kan het dan dat ik nu nog steeds maar weinig buik zie?

Ik heb hetzelfde hoor! Ze toont nu wel dracht, maar 6 weken geleden twijfelde ik nog!

Jij rijdt je merrie toch ook nog Kitty? Kan best zijn dat het ook komt omdat ze nog erg fit is.

Is dit haar eerste veulen? Bij Simply zag ik pas echt wat in de laatste maand bij haar eerste, en die werdt toen ook erg fit gehouden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:42

Kitty schreef:

Ik heb het een paar jaar geleden met Copper ook gehad.
Zou hoogdrachtig moeten zijn maar heel veel mensen die haar zagen, dachten dat ze leeg was. Ik kon er ook geen drachtige buik in zien en zelfs de DA ook niet.
Met ruim 10 maanden heb ik haar dus op laten voelen omdat ze anders nog gedekt moest worden door een hengst die weer terug naar Wales ging.
De DA voelde wel een veulen en 3 weken later kwam er een gigantisch groot veulen uit! De DA geloofde zijn ogen niet toen hij kwam voor de veulenprik, hij had een heel klein veulentje verwacht Lachen
We snappen nu nog niet waar ze dat veulen had verstopt Clown

Als je twijfelt, zou ik gewoon nog een keer op laten voelen. Dan weet je ook waar je aan toe bent met training/voeren...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:48

oooh kitty dat had ik ook. eerst dacht ik duidelijk een buik te zien.
Maar een aantal weken terug leek het alleen maar een grasbuik daarnaast had ik nog niets gevoeld of zien bewegen. en nu ik het heb voelen schoppen weet ik iig dat er iets in zit!

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:49

ik hoop niet dat jullie buiken theorie klopt.......dewi heeft namelijk meer opzij een buikje! en ik wil graag dat het een hengstje word!!! Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:51

Ik hoop het ook niet hoor dewilover! Want Sim heeft een hangbuik en ik wil een merrie!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:22

jeddah schreef:
Jij rijdt je merrie toch ook nog Kitty? Kan best zijn dat het ook komt omdat ze nog erg fit is.

Is dit haar eerste veulen? Bij Simply zag ik pas echt wat in de laatste maand bij haar eerste, en die werdt toen ook erg fit gehouden.

Ik rijd haar nog bijna dagelijks, we starten zelfs nog wedstrijden in de Z dressuur.
Ook is dit inderdaad haar eerste veulen.