[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:13

MelissaV schreef:
Lees hier al een tijdje mee, vinden jullie het goed als ik kom meepraten? Dan stel ik mijzelf even voor :)

Tuurlijk mag dat! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:28

MDWStables schreef:
Zo te horen is het een flink eindje rijden elly. Succes!

superpony; het is een pony :+

Wat bagger pradadaan

Nee, niet, dat kan niet. Ik heb altijd pony's.

Zal vanavond mn bril erbij opzetten. Ow, wacht, dan wordt ie groter??

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:32

Is een hengst van 1.47! :')

EllyC

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:39

Ja ben t zaad halen. Nog 1,5 uur te gaan. Alles voor een knappe man

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:55

Ah Amalia's Pieter en die zwarte Milans nogwat vond ik de gaafsten van de nieuwe jaargang welsh, passen helaas niet bij mijn merries. Leuk dat jij Pieter gaat gebruiken MDW

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:31

Thanks Mooney! Ik vond het meteen een aansprekende hengst en lijkt mij een geschikte partner voor mijn palomino. Het zit er in. Zondag nog even scannen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:51

MDWstables gave hengst zeg!

Succes ellyC!

MelissaV natuurlijk! Welkom!

Pradadaan wat balen zeg van je merrie! Fijn dat het ei eraf is van de merrie van Nacho :D

Corinadrenth spannend!

Tirza een stal voor een veulen in januari is inderdaad wel logisch ja. Veel te koud..

Cynthia ben je er nog niet uit? :P Volgens mij diep in je hart wel, Cas. Dat haal ik uit je berichten haha

Amhorses dat stamboek ken ik inderdaad niet. Weet wel dat fries kruisingen in het barock pinto kunnen met zoveel % fries bloed.
Spannend. Duim zo voor jou dat het slaagt!

Luna klinkt wel als hengstig :P

Dennenboom je bericht heeft geholpen :)) Dankje :P :D
Balen zeg nog geen ei te vinden. Duim dat je andere merrie dragend is!

Claudia ook niet hengstig. Hoop dat ze op de volgende scan hengstig is!

Zilver had vanochtend nog zin en einde middag sloeg ze af *\o/* Mag mijn lieverd ophalen *\o/* Zo fijn! Ga over een halfuur die kant op

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:01

Whoppaaaa! Weer een hoop op het wachtbankje dus! Spannend, nu aftellen.

Wiske staat nog bij Calisto in. Ik hoop dat hij snel nog 2 kan dekken, kwestie van mijn planning wat te volgen :+

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:22

We hebben een ei Alleen is die al 5 cm en morgen middag komt de hengstenhouder. Hopen dat we net niet te laat zijn. Dierenarts dacht dat die niet binnen een paar uur al springt.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:26

Knolselder: Bedankt voor je complimentje, heel lief!

YildizArabs: Thanks, ben erg benieuwd wat er uitkomt. Ik heb inderdaad het diepvries genomen om te testen. Ik was ook echt van plan om hem deel te laten nemen aan shows dit jaar (2020 ook maar viel door COVID in het water). Begin maart had ik nog hoop dat de shows gingen doorgaan maar ondertussen zijn er een hele hoop geannuleerd. We zijn trouwens FB-vriendjes ook, denk ik, hé? Ik zat vroeger ook in de Arabs (Gladdys en fokker van Gyanada, misschien ken je ze wel vaag). Ben ontzettend fan van je hengst en zijn workability. Verwacht je veulentjes van hem dit jaar?

Kabayo: Jaaa, bedankt! Bibi rijd ik nu heel sporadisch, omdat ik ook enkel een roundpen heb thuis. Maar goed, ik zal wel wat rondjes met haar maken op de weide binnenkort. Mijn hengstje wordt tweemaal in de week getraind, en zelf rijd ik hem de overige dagen. Hij is echt heeeel fijn te rijden. Ik stap elke keer met een glimlach af.

Het idee van een schimmel Fries lijkt mij echt geweldig, eigenlijk. Of, een vos Fries maar dat wordt al wat lastiger te bereiken met die recessieve genen.

lovejouuuIB: Bedankt! En gefeliciteerd met de dracht! Altijd spannend, die volgende echo. Hopelijk blijft het goed gaan, ik duim alvast!

Muronia: Komt wel goed, hoor. Sommige merries kunnen echt zo stiekem hengstig zijn.

Dennenboom: Is het een optie om haar hengstig te spuiten, of vind je het geen probleem op wat later in het seizoen te dekken? Sommige mensen zijn wellicht nog "in transitie".

AM_Horses: heel veel succes! Spannend. En inderdaad niks leukers dan merries die ongeveer samen uitgerekend zijn. Wild Thing is wel erg duidelijk!

MDWStables: Mooie hengst, ik vind hem erg knap!

Pradadaan: Maak je niet te veel zorgen. Die erwtjes kunnen best wel wat hebben. Voelt ze zich al wat beter?

MelissaV: Ik vind dit topic erg leuk om te lezen, dus wat mij betreft: the more the merrier.

Unofficial79: Oh, dat wordt spannend!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:39

Gefeliciteerd Lovejou

Lastig Muronia dat je haar hengstigheid niet kan vinden. Wil je haar eventueel hengstig laten spuiten? Snap dat je het misschien niet wil omdat ze zo lastig drachtig wordt..

Dennenboom vervelend dat er geen ei komt. Hopelijk snel.

Spannend AM, mooie combi's! Fontaine vind ik een hele gave hengst.

Oei Pradadaan, dat is even balen. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt en mooi drachtig.

EllyC, phoee je moet er wat voor over hebben zeg, zo ver rijden om het op te halen.

Fijn Kabayo dat ze weer naar huis kan!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:07

Wat een knappe hengst MDW! <3

Pradadaan, wat balen :( Hopelijk knapt ze snel op en is ze gewoon drachtig! Je kan je echt verbazen over hoe sterk zo'n vruchtje is hoor!

Ooo.... zou de eerste Mini-Nacho in de maak zijn? :):)

superpony schreef:
Als we gekozen hebben, kies ik geloof ik wel voor verzenden. Denk dat ik heel stom ben met zelf halen.

Wat bedoel je hiermee?

Kabayo, ik denk dat ik maar niets meer zeg tot het er in zit, want dan weet ik het pas zeker. Ligt aan mijn mood die dag; ga ik stoer doen, of speel ik op safe? ;)

Luominen, laat vos Friezen nou gewoon bestaan en een enkele keer geboren worden uit twee gewoon zwarte Friezen :) Er zijn Friezen die vos dragen. Mochten er toevallig twee van dit soort Friezen gekruist worden, heb je 25% kans op een vos :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:03

Yvk, het verhaal wordt nog gekker. Waren 1,5 uur te laat, zit nu op DA te wachten en dan nog goed half uur naar huis. Gelukkig blijft de merrie bij DA.

Nu maar hopen dat ei niet spontaan is doorgekomen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:45

Als het eitje weg is heeft het dacht ik nog een aantal uur de tijd om te bevruchten. Dus eigenlijk heel mooi op de eisprong. Ik moet tot 00.00 werken en dan nog insimineren.
Ik reageer morgen even uitgebreider

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:57

Die van ons wordt toch morgenochtend al geïnsemineerd. Dierenarts en hengstenhouder vonden het geen goed plan om te wachten tot later in de middag… De kans dat die vannacht springt is groot en dan is morgenmiddag waarschijnlijk net te laat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:13

Cynthia, Ik word daar onhandig van en zal je zien, gebeurt er iets en ben ik het zaad kwijt. Wordt goed verpakt enzo, maar ik zie het helemaal voor me dat ik net degene ben waar het door de hele auto gaat ofzo.

Maar aan de andere kant ben ik ook heel bang het verkeerde zaad te krijgen.

Kabayo, dat is super. Ben benieuwd.

AM, je bent nu dus bezig?

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:22

Hier morgen ronde 2. Beide dames al hengstig terwijl ze niks hebben laten zien.
Wiske (bruinbont) had al een ei van 5cm en Maddy (zwartbont) 3,5 cm dus breng ze morgen allebei heen en dan blijven ze logeren tot ze afslaan. Ben benieuwd!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:28

superpony schreef:
Cynthia, Ik word daar onhandig van en zal je zien, gebeurt er iets en ben ik het zaad kwijt. Wordt goed verpakt enzo, maar ik zie het helemaal voor me dat ik net degene ben waar het door de hele auto gaat ofzo.

Maar aan de andere kant ben ik ook heel bang het verkeerde zaad te krijgen.

Kabayo, dat is super. Ben benieuwd.

AM, je bent nu dus bezig?

hahaha, superpony, ik zie het al voor me.

Kabayo, wat super. Nou duimen dat het heeft gepakt.

Gefeliciteerd voor degenen die ze drachtig hebben.

Net bij de laatste ronde stond Phoebe er een beetje sip bij. Ze had ook niet veel hooi gegeten. Toch voor de zekerheid temp genomen, had ze 39,5 :( Ben ik niet blij mee.
Heb haar een beetje luzerne gedaan en dat wilde ze wel graag eten. Ik wacht morgen even af en anders de DA even bellen. De drachtige merrie van mijn dochter staat er tegenover, niet zo'n fijn idee -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:38

Setteli, ow, gat, waar denk je aan?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:47

superpony schreef:
Setteli, ow, gat, waar denk je aan?

ik heb echt geen idee. Ze hoest niet ofzo. Ze heeft de hele dag buiten gestaan, ook gewoon gegeten. Avondvoer heeft ze ook vlot gegeten. Ik wil haar ook niet gelijk van alles gaan geven. Heb wel bute en AB staan, maar wacht eerst morgen even af.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:44

Diva is vanmorgen op 18 dagen drachtig gescand

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:03

Gefeliciteerd Corinadrenth

Setteli. Hopelijk valt het mee

Pradadaan. Hopelijk heeft ze snel minder last. Dit hoeft eventuele dracht niet te beïnvloeden.

Mukiwacobs. Spannend

Unofficial. Groot gelijk, zou zonde zijn als je te laat bent

Mdwstables. Mooie hengst.

Kabayo. Fijn dat ze weer thuis zijn

Na mijn werk heb ik Wild Thing geinsemineerd. Dit was 01.00 uur :')
Dierenarts net geweest om te scannen.
Ei bij Sammie was weg. Bij Wild Thing nog niet, wel 4.5cm en plooien waren weg. Dus moet met 24 uur springen.
Ik ga maar nergens vanuit dat het gelukt is. Het is niet zo mijn jaar...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:15

Gefeliciteerd Corina

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:32

Is het gelukt nu allemaal Elly?

Gefeliciteerd Corina!

Ik duim voor je Annet!

Janinevv