[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:31

angelpam schreef:
Even ego berichtje.

Koorts blijft weg. Ze is weer helemaal zichzelf.
Net gescand. Vocht is mooi weggetrokken en er zit een mooi ei op rechts. Vrijdag nog een x scannen en de da vermoed vrijdag insemineren.

Fijn!!! Ik ga duimen

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:37

sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar kan ik hier iemand blij maken met een SIM-kaartje met 15 euro beltegoed, te activeren voor april 2019?

Achtergrond: ik kreeg dit jaar in eerste instantie de SIM kaart van vorig jaar niet aan de praat in het geboortealarm. Dus nieuw kaartje gekocht. En toen kreeg ik de oude als nog weer werkend, maar had ik de verpakking van de nieuwe al geopend...... :o
Zonde om te laten liggen, dus kan ik het beter weggeven aan iemand die er misschien wel nog iets aan heeft.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:43

Kabayo gefeliciteerd! Dat is alvast 1. Heb je de fries al een keer laten scannen? Het kan zijn dat ze de hengstigheid niet laat zien, had Joan ook een tijdje. Heel handig als je wilt dekken.. :+

Angelpam, gelukkig. Op naar een mooi veulentje!

Eef93, Let's hope so :)

AZ, dat is inderdaad schrikken. Gelukkig was een niks ernstigs maar beter maar te vaak als 1x te weinig

Pretty, ik hoop niet dat er een hengstveulen op zit :=

-----------------------------------------------

Verstoorde relatie ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb Joan maandag een spuit moeten geven om het eitje te laten rijpen maar ik ben daar niet zo bedreven in natuurlijk. Ze vond het niet bepaald fijn. Voel me kei schuldig dat ik haar heb geprikt en het pijn gedaan heeft :oo :oo

Ander fijn nieuwtje is dat ze weer helemaal hersteld is van haar peesblessure *\%/* We hebben de eerste drafrondjes er weer opzitten en het blijft mooi dun. Ik kan er in knijpen zelfs en ze reageert nergens op. Dus vanaf nu voorzichtig aan weer opbouwen *\o/*

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:52

Pretty: volgens mij moet jij de volg van sex-ed maar weer starten voor jouw paardjes...gaat niet goed zo :D

Angelpam en Eef: hopelijk nut goed nieuws voor beiden!

Roma: Ebba hebben we sinds januari staan en is ook alles behalve een makkelijk ding. Ontwormen in maart was al een zot gevecht en nu inderdaad 3 spuiten in de mond per dag. Gelukkig nu met alleen metacam gaat dat top. Ik begin en eindig altijd met koekjes, dat helpt wel :)
Heb met mijn rijpaard merrie gehad dat ze haar kop had gestoten en wel een beschadiging op haar schedel maar niet door gebroken. Die had gelukkig nadat de nietjes eruit waren, een weekje zalf en dat was het.
Zaar heeft een paar jaar terug ook door het koppen van een balk, botvliesontsteking op zo'n kop :( Tussen z'n ogen en neus in, hij verdraagt nog steeds geen neusriemen en blijft een hekel houden aan het poetsen van z'n kop :(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:15

Fijn Angelpam!! Hopelijk nu een stijgende lijn :)

Jakkes AZ! Wij hadden dat dit voorjaar met onze 2 jarige, die was ook zo ziek. Die hebben we zo vaak moeten prikken en plagen.. vreemde is dat ze altijd behoorlijk schuw was (hebben haar vorig jaar beetje verwaarloosd gekocht) en ze nu juist vooraan staat voor aandacht :?

Ik zie ook vaak aan de appeltjes of ze drachtig zijn. Deze bijvoorbeeld (al drachtig gescand ondertussen)
Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:22

Kabayo schreef:
Dankje sparky. Ja klopt met 60 dagen. Maar nu is ze stukje dicht gezet.
Wanneer was ze voor het laatst hengstig? Bij mijn fries duurt het ook al zo lang..

30 April is ze toen op een ei van 5 cm geïnsemineerd, 4/5 Mei toonde ze ineens super hengstig in de wei. Die tel ik dus maar als laatste dag dus dan zou ze nu ergens weer hengstig moeten worden geloof ik.

Wanneer was jou merrie voor het laatst hengstig dan?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:23

Mijn dame blijft nog n dagje extra op het dekstation staan.... follikel nog niet weg dus vanavond nog n extra lading zwemmers erin.

Dag 6 vandaag en normaal heeft ze n dag of 4/5 dat ze hengstig is.

Ze vind het gewoon veel te gezellig daar _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:53

Zo Cubalibre ze is het duidelijk nog niet zat en wacht op de real stuff. :')

Vulina dat ze ineens gaan glanzen als een gek of appeltjes is meestal een goed teken is ook mijn ervaring. :j

En verder,ik heb ook nog zieke veulens gehad,die schuw waren en die ik elke dag moest vangen om de medicatie/prik erin te doen en nadien waren ze inderdaad een stuk aanhankelijker.
Gedwongen in de hand komen,doet er vaak goed aan. Met grotere paarden is dat misschien minder.

Ja Woogy ze halen hier vanalles uit dit jaar. Altijd pret met die mini's.

Noisy en Eef goed dat het kreupelen over blijft!

Die spuiten geven haat ik en ik heb het ook nog nooit zelf durven doen. Gelukkig heb ik een schoonmoeder die het wel durft. Ik doe dan houdgreep en zij prikken. :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:07

angelpam wat fijn! Ook hier draaien de duimen voor je dat ze snel drachtig is.

Kabayo gefeliciteerd!

Noisy wat een supernieuws dat ze helemaal hersteld is van een peesblessure! Wat zal jij hebben genoten van de eerste rondjes draf! :D *\o/*
Hier ook net hersteld van een check ligament blessure, sinds een kleine 2 weken weer aan het draven. Zo fijn is dat!

Vulina die appeltjes zijn heel duidelijk te zien zeg! Mooi voorbeeld.

CubaLibre die vindt het wel prima daar dus :') Hopelijk wil ze snel weer naar huis.

AniekR ik kijk weer uit naar jouw combi volgend jaar! :D

Mijn (drachtige) pony ziet er ook prachtig uit, ondanks dat ze begin april een veulen heeft gehad en vanaf oktober boxrust heeft gehad ivm blessure.
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:48

Pretty, merrie's van slag _O-

Noisy, fijn dat ze weer helemaal herstelt is van de peesblessure, dat is in ieder geval positief :D

Vulina, merrie ziet er goed uit! Mooi die appeltjes ook. Hoop dat die van mij ook weer onder de appels komt, vind dat altijd zo leuk :D

CL, _O- die vindt het daar dus wel gezellig genoeg hahah. Hopelijk wel gauw naar huis.

Abesque, die ziet er goed uit! En dat voor zo'n tijd op boxrust. Wauw.

Ik heb hier mijn merrie nog niet eens voorgesteld eigenlijk.
KWPN merrie van 9 jaar, dit jaar voor het eerst insemineren. Springmerrie van Zidane (v. Ladas) x Gentleman.
Geïnsemineerd met Freeman VDL (Emmerton x Chinchin)

Afbeelding
Foto is van vorig jaar hemelvaartsdag. Maar heb geen recentere foto hahah.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:55

Mooie merrie's absque_dubio en Diertjec :)

De mijne is van de week ook op de foto geweest, een keertje een fatsoenlijke standfoto gemaakt

Afbeelding

En haar knappe koppie :)
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:38

angelpam fijn dat de koorts helemaal weg is! En hopelijk vrijdag geluk met het insemineren!

Pretty, merrie's helemaal van de leg dus :') Merrie die ineens gaat dekken, hoor je wel eens vaker toch? Wel hopen dat die andere merrie die ze dekte nog steeds drachtig is!

Eef93, fijn dat je merrie niet meer kreupel is!
En Noisy ook een merrie die weer helemaal goed is, wat fijn!!

Hier nog niet specifiek de link gelegd met appeltjes en drachtig. Wel ziet merrie er super uit (maar bijna een dag na insemineren, zal het nog niet van drachtigheid zijn :P).
Dacht vorige week nog bij mezelf, waarom kan ze nu niet gewoon voor de keuring. Ziet er prachtig uit én ze wil tenminste nog achter haar veulen aan. Als die drie maanden oud is, laat ze zich weer nergens gek door maken :o :o

absque_dubio, ik ook hoor! :')
Passion ziet er goed uit inderdaad. Prachtige merrie is het ook hoor!

Diertjec, knappe merrie hoor!
SparkYY_8, die van jou ziet er ook super uit!

Had hier nog wat foto's van maandagavond, terwijl ze volgende ochtend kwamen scannen. Had de hengstenhouder al wel een berichtje gedaan dat hij waarschijnlijk op kon sturen gisteren :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier geen schouwhengst nodig (die kleine schimmel lijkt serieus wel áltijd hengstig te zijn als een andere merrie dat is. Of als verder niemand het is :oo ).
Morena snapte er helemaal niets van :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:22

leuke foto's aniekr, arme kleine begrijpt mams helemaal niet waarom die zo doet :')
wel tof dat je gewoon thuis insemineert

AZ jeetje das altijd schrikken he en dan kunnen ze je idd aankijken van wat kom jij nou :P
gelukkig aan de beterhand en vervelend dat ze je niet graag meer zien komen

eef en noisy fijn dat je merrie's niet meer kreupel zijn en hup nu naar een dracht

angelspam gelukkig zeg en wat goed nieuws dat je vrijdag gelijk al kan insemineren

pretty daar zit de boel wel even mis hoor, zeker dat ze drachtig is :o jessie durft ook op Flo springen als die zelf hengstig staat

jill neemt het er wel van daar, amai maar lange hengstigheid is beter dan een korte is mijn ervaring

ik kan echt geen link leggen hoor met appels en drachtig, hier krijgen ze altijd en bijna allemaal heel veel appels en de jaarling/driejarige zijn toch echt niet drachtig :') toont wel dat ze gezond staan en blij.

leuke merrie's zie ik voorbij komen sparky, diertjec al ben ik geen vos fan behalve met veel wit :o heb er alleen zelf wel hoor _/-\o_ en bijna geen wit 8)7

murosch kon je niet even een trailer gebruiken van een vriend ofzo of wacht je toch liever tot volgende hengstigheid? Kan je nog lang zaad krijgen?
dit jaar weet ik het eigenlijk niet maar vorig jaar kon ik pas tot 1juli zaad krijgen

absque dubio, blij ei zo te zien en wat glimt ze ook mooi

hier nog niets gehoord van de kliniek dus ik ga ervan uit dat kwakje er nu wel in zit en dat ze dus nog niet af is. Ze heeft deze keer ook een lange hengstigheid tegenover de vorige keren dus hopelijk nu wel raak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:16

Hier nog niets hengstig dus vandaag toch maar laten scannen. Idd niet meer drachtig maar er kwam ook niets op gang. Dus hengstig laten spuiten en nu afwachten.

Ben ook erg benieuwd voor alle anderen. :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:25

Fotsy, hihi nee, helemaal niets. Al was mams minder zwaan-kleef-aan dan normaal. Misschien toch omdat het veulentje nog wat jonger is. Meestal letten we niet zo goed op de veulenhengstigheid :o
En inderdaad het liefst aan huis. Kreeg ook de vraag of diepvries geen optie is, maar dan moet ik haar ook wegbrengen en dat doe ik liever niet met veulen erbij als het anders kan. Plus het feit dat Lies niet zo makkelijk is met verhuizen/hier gemakkelijk stress van krijgt.
Gelukkig een hele kundige (KWPN)hengstenhouder hier in de buurt, waar het naartoe kan worden gestuurd en die aan huis komt!

Hoe gaat het inmiddels met je kleintje daar in de kliniek?

Blaze08, balen dat ze niet drachtig is. Hopelijk nu snel goed hengstig voor de nieuwe ronde!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:05

Haha pretty, jouw merries maken er helemaal een potje van _O-
Ik hoop dat de hengst ze ook netjes kan dekken vanavond :D

Blaze, hopen dat ze goed op het hengstig spuiten reageert!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:09

Wat een prachtige merries komen er weer voorbij!

Hier een merrie die al op 12 dagen hengstig staat bij de hengst pfffff... Thuis 2 merrie's in de veulenhengstigheid aan het dekken ofja mijn hengst knapt dat zelf wel op alleen houd ik ze soms even vast dat ik zeker weet dat ze gedekt zijn :P Als die nu beetje gelijk zijn dan kan ik netjes die 2 plus een merrie die al op 35 dagen zit scannen :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:27

Hier verder niks gedekt hoor vanavond en heb hem even bij allemaal kort gelaten maar geen enkele actie.
Vera kwam heel trots binnen,al haar merries gedekt. :=
Ik kan mijn dekhengst wel opdoeken zo. _O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:34

pretty schreef:

Whahaha _O- _O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:38

:') en nog trots ook!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:48

_O- _O- die Vera toch, :')

Aniekr geen nieuws is goed nieuws zal ik maar denken toch? Morgenmiddag spring ik even binnen op kliniek na men werk dan weet ik vast meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:49

pretty schreef:
Hier verder niks gedekt hoor vanavond en heb hem even bij allemaal kort gelaten maar geen enkele actie.
Ik kan mijn dekhengst wel opdoeken zo. _O-

Gaan we over op de dekmerries. :')

'Der dekking prachtige goedgekeurde dekmerrie. Dekt heel gentle zowel uit de hand als in het land. Voor al uw dekpartijen.'

:Y)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:55

Fotsy, ja dat is waar. Als ze je er niet meer over aangesproken hebben en nieuwe beslissingen/plannen moesten worden gemaakt is het vast goed!

Morgenochtend komt hier de DA weer om te scannen of het ei er nog zit... :):)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:15

Whahaha die Vera. Ze dacht vast laat ik het even voordoen. ~~}>

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:19

Hemeltjelief, wat gaan jullie snel zeg! Heb wel meegelezen, maar nog niet gereageerd.

Goed nieuws dus Angelpam! Fijn!

Noisy, fijn dat ze weer helemaal goed is! Toch altijd spannend, het eerste drafje na zo'n blessure.

Hihi CubaLibre, die vermaakt zich daar dus wel!
Net als die van jou blijkbaar Dustin lover! 12 dagen, tjongejonge!

Haha pretty, heeft Vera een beetje identiteitscrisis? Of wou ze gewoon wat experimenteren :P

Spannend Aniek!

Morgen komt de da ook bij ons om te scannen op een ei. Vandaag was ze al wel beginnend hengstig, dus ik heb er een goed gevoel over. Hopelijk kunnen we dit weekend dan insemineren :) Vind het zo spannend weer! Heb er echt zin in!