Nou het kan nog alle kanten op zo te lezen...morgen om 10 uur weet ik wat meer. Dan wordt tooske gescand op evt dracht. Nog geen beginnende hengstigheid waargenomen dus ben heel erg benieuwd. Spannend allemaal weer. Teleurstellingen voor iedereen waar het niet gelukt is. Hopelijk komende maand betere kansen. Als het bij Tooske niet is gelukt ook direct een nieuwe poging erachteraan ( als er tenminste een ei aan zit te komen) Volgend jaar Mei is ook een prachtige maand om een veulen te krijgen toch? Ik laat het natuurlijk gelijk weten morgen.....
Wat gaat het hier snel! Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries! Het lijkt nu voor veel beter te pakken dan zo vroeg in het seizoen. Ik hoop voor de mijne ook, maar op dat antwoord moet ik nog 2 weken wachten.
Pradadaan wat balen dat ze toch niet drachtig was. Laat ze maar snel weer hengstig worden dan.
Hier heeft de hengstenhouder gebeld dat de merrie klaar is. Dus vanavond weer naar de Veluwe haar op halen. De andere merrie moeten we vrijdag scannen op 16 dgn. Dat is weer spannend.
Kimsel94
Geplaatst: 22-05-17 14:34
Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries!
Prada, meer geluk in de volgende ronde!
Ik moet nog eventjes afwachten op de scan.. Aanstaande zondag gaan we weer laten scannen! Mijn geduld wordt echt heel erg op de proef gesteld op deze manier! En ik dacht nog wel geduldig te zijn
MDWStables
Geplaatst: 22-05-17 15:09
Ben benieuwd naar jullie dames! En gefeliciteerd met de andere ook drachtige merries. Toppie!
Aniek wat scheelt eraan? Iig beterschap en sterkte eveneens aan milanlover.
Eerlijk gezegd dacht ik al wel dat ze drachtig was... wij vonden haar rustiger mijn ruin vond haar ineens nog wat aardiger. Ik was wel bang dat ik ineens elk teken zou zien en het misschien niet zo zou zijn en dat het kwam van het langer buiten staan. Was best teleurstellend geweest
Ik reken ook 340 dagen. Prada heeft 1 keer 334 dagen gedragen en 1 keer 346. Beide merrie veulens
Moratoetje
Geplaatst: 22-05-17 17:09
Gisteren mijn merrie weer opgehaald. Ze is donderdag en zaterdag geïnsemineerd. Het ei is eraf gespoten en ze hebben haar een prik gegeven omdat ze een beetje vocht in de baarmoeder had. Nu is het dus afwachten of het gelukt is, 7 juni kan ze gescand worden.
Ik reken 340 nadat mijn mini's allemaal 360 droegen dit jaar
Twinklebel
Geplaatst: 22-05-17 22:12
Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd nicole!
Ik reken 340 nadat mijn mini's allemaal 360 droegen dit jaar
Haha, dat is helemaal lang....terwijl ik juist begreep dat mini's over het algemeen korter dragen? Vorige keer heeft Vien 344 dagen gedragen, dus van zoiets ga ik nu ook maar uit...
Nikitaxx
Geplaatst: 23-05-17 10:46
Hoi hoi! Ik meld me hier ook maar even met een heel verhaal : Ik heb mijn haflinger merrie Pippa (officieel Aura) begin april naar de hengstenhouder gebracht maar toen waren we helaas net te laat. Ik zag op zaterdag dat ze ineens hengstig was, dus ik heb haar op zondag gebracht maar maandag wilde ze al niks meer van Allacher weten tijdens het schouwen.. Dus die keer is ze niet geïnsemineerd.
Toen heb ik meteen een afspraak gemaakt bij de DA om haar 2 weken later te laten scannen om te kijken of er dan een follikel zat. 5 dagen voor die afspraak zag ik dat ze langzaam toch al hengstig werd. Afspraak vervroegd, DA gaf aan dat er een eisprong aan zat te komen dus heb ik haar meteen weer gebracht. Vervolgens is ze 2 keer geïnsemineerd en daarna sloeg ze weer af dus kon ik haar weer ophalen. De HH zei wel dat ze niet heel hengstig toonde, maar dat dat per geval ook verschilde. Helaas werd ze 2 dagen later echt ontzettend hengstig, ik had haar nog nooit zo gezien (normaal merk ik amper iets van haar cyclus). Dus weer laten scannen en toen bleek dat de eisprong nog niet geweest was en dat ze nu pas echt heel goed hengstig werd. Ik heb haar toen weer naar de HH gebracht, daar is ze nog een keer geïnsemineerd en toen kon ik haar 2 dagen later alweer ophalen.
Op 9 mei is ze vervolgens 19 dagen drachtig gescand, dus die laatste keer was raak Nu is het nog even spannend of het vruchtje er aanstaande vrijdag nog zit, als Pip tegelijk met de shetlander van Kelly weer gescand wordt.
Je kan merken dat het beter weer is, de merries hebben er zin in!
Kimsel94
Geplaatst: 23-05-17 12:55
Oooh wat een goed nieuws allemaal! Hoop ik nu dan toch ook dat ik zondag goed nieuws krijg van de arts! Anders ben ik straks de enige die voor ronde 3 moet gaan