Na overleg met de hh toch gekozen voor hengst nr. 1. Hij was ook erg te spreken over zijn nafok, lijkt allemaal erg goed, vererft veel beweging en ook rassige veulens. Dus besloten toch het gokje te wagen.
En wat er ook gezegd wordt over hengst 2 in beweging. Hij loopt nu erg goed, ook onder het zadel, maar denk ook mede door de training, wat Luna ook zegt wat ik weet loop hengst 1 momenteel niet onder het zadel, heeft wel verrichtingen en als 4-jarige op de HK onder het zadel gelopen. Vind hem in het achterbeen nog niet zo erg sterk bijvoorbeeld. Diamond Dancer heeft dat veel meer opwaarts van zichzelf. En omdat het toch sportpony's zijn, denk ik dat ik met Diamond Dancer misschien toch een completer plaatje fok. Maar dat zien we volgend jaar dan haha.
De kwakjes zijn in ieder geval besteld voor morgen! Helaas zit ik dan weer tot 22u op mijn werk, ben daarna wel drie dagen vrij. Maar zaterdag komt de DA weer, kijken of we daarna weer moeten.
Jarmo en Esther28, welkom! Ben benieuwd naar foto's van jullie merrie's en de combi's!
Myrthe spannend hoor! Dat wachten op die scan vond ik vorig jaar ook nog wel één van de spannendste dingen. Maar ook daarna staar je je er soms nog wel rot op

AnniekSlijk, he wat balen! Hopelijk snel een nieuw ei en ook raak dit keer!
Linda knappe merrie's heb je hoor! Vind je bruintje toch het leukste hoor

Fijn dat Sloerie1 toch naar de hengst kan nu! En Sloerie2 nog niets aan gezien?
En wisselende beweging ligt uiteraard ook aan het moederdier, maarja gok dan wel dat de betere bewegers ook uit betere bewegers komen. En dan denk ik toch snel dat de hengst hier iets minder in stempelt.
Fotsy, ja ze zijn natuurlijk heel anders gefokt als Quarters, die zijn een stuk meer horizontaler. Dit zijn echt meer dressuurpony's waar wat meer oprichting gewild is.
AZ, hengstenhouder gelukkig nog wel even kunnen spreken en dat is toch wel fijn. Die ziet een hoop meer nafok als ik. Heb zaterdag al afspraak bij een fokker om veulentjes te kijken, die heeft iig 2, maar misschien 3 van DD lopen. Maarja, toen zag ik de bui al hangen dat Lies voor die tijd geïnsemineerd moest worden natuurlijk

Maar mijn twee merrie's en de AV van waar ik op stal sta inderdaad. Zou mooi zijn als ze alle drie in één keer pakken. Al moeten we dan nog wel een 3de kraamstal klussen, maar ja het scheelt wel met waken enzo en lekker veulentjes van ongeveer even oud.
Nou weer even bijgelezen en verder dus weer een hoop spanning nu! Morgen ben ik er helaas niet bij met insemineren. Maar zaterdag komt de DA weer scannen, kijken hoe het dan is. Omdat er nu al eitjes waren (we wouden eigenlijk scannen om te kijken hoe ver ze waren, tot vanochtend ook weer niets zichtbaar aan die merries natuurlijk

Al is Lies vorig jaar op een zaterdag naar België gegaan toen, ook niets aan gezien (dacht juist wat aan Roos te hebben gezien en dat dus aangegeven), zij die avond scannen en konden Lies die avond nog insemineren en daar drachtig van

Zal wel een bewogen weekend worden weer

Oh en mag ik even mijn knappe merrieveulen spammen