[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:38

sterkte mopjemop, hopelijk kunnen ze hem vlug en goed behandelen.

die is heel bescheiden neon amai, ponyparadijs heeft ook zo een merrie die niks toont
en je bijna zwarte :P euh sealbrown, tja haar neus verraadt haar werkelijk kleur, altijd naar het neusje kijken, inowa ;) een echt zwart paard heeft een zwarte neus/hoofd.

gewoon doen he en gaan samenwonen, natuurlijk komt er veel bij kijken.

bloedwormen, oeie das echt minder := hoop voor je dat alles goed komt en ze er vlug vanaf is maar zou ze ook met iets veel straffer behandelen, ze raken er naar het schijnt heel moeilijk vanaf.

Pretty die is echt aan haar uier begonnen

wie is nu aan de beurt? Bonnydione met zo een uier zal het vast nog niet voor morgen zijn maar je weet natuurlijk nooit.
vrouwke? CL? Mijnlieverd? of misschien Tinniie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:43

Mopjemop, heel veel sterkte, ik duim voor je!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:43

ojee, mopjemop, ik duim voor je lieve manneke :j

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:47

Sterkte mopjemop :(:)

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:50

Jakkes nee toch Mopjemop... sterkte joh!

Pramox hoef je niet te geven bij bloedworm. De groene equest is zat, pramox is alleen extra voor lintworm. (Duurder, en lintworm komt hier relatief weinig voor in Nederland)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:54

Mopjemop heel veel sterkte!
Ik ga duimen voor goed nieuws!

Paint_LoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:02

Mopjemop heel veel sterkte, ook hier draaien de duimen!

Hier n vrij rustige Jill, veulen was alleen weer heerlijk over actief vanmorgen dus denk dat er n voetballertje in die buik zit ;)

Net de sleutels in ontvangst genomen van ons tijdelijke huisje en daar hang ik nu dus even op de bank met onze 2 hondjes...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:10

Lekker even tot rust komen CL!
Ben benieuwd hoelang alle merries ons nog in spanning gaan houden!

Sterkte mopjemop, ik duim voor een goede afloop!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:16

.
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 29-02-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:43

Dankjewel allemaal

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:59

Heel veel sterkte met je kleine, knappe Mickey, Mopjemop. Dat klinkt niet goed :(:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:01

De duimen draaien hier ook voor Mickey :(:)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:10

Mopjemop, sterkte, ik ben ook aan het duimen draaien voor Mickey!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:23

Na zo'n slechte start in dit topic had ik gehoopt dat het vanaf nu alleen maar bergop zou gaan. Helaas.........Heel veel sterkte met Mickey, ik hoop op een positief bericht vanuit de kliniek :(:)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:33

Ik meld me hier eventjes. Want mijn merrie bevalt aankomende maand ! uitgerekend op 22 maart maar heb zo'n gevoel dat ze wat eerder gaat.

Moeder :
Roletta predator
16 jaar
Amerikaanse draver
1.55 m
Afbeelding

De hengst/vader
Risky
New forest
1.36 m

Afbeelding

Ik merk al behoorlijk veel dat ook mijn merrie wil dat het veulen er snel uit is. waar ik momenteel tegen aanloop is dat als ik haar uier probeer te bekijken dreigt ze al met trappen. ze schuurt haar staart. Ik mag haar stal moeilijk in komen en ze wil gewoon absoluut niet naar buiten. Ze Rolt even door het zand en dan rent ze weer naar me toe om naar stal te gaan om mij vervolgens zelf half over het terrein te slepen.

Laatst was ze weer druk bezig met rondjes door der stal te lopen dat ze zelfs bijna viel. Het vervelende is dat ze nu dikke achterbenen krijgt door het op stal staan ( ze is gewend om 24/7 buiten te staan) maar met buiten zetten doe ik haar weinig plezier. Ze moet van mij dus nu 'verplicht' buiten staan maar breekt bijna de boel af tot ze weer binnen is jammer genoeg.

Haar stal is iedergeval bewapend met een camera dus ik kan haar de hele dag in de gaten houden

Dus wie oh wie heeft nog tips voor de laatste loodjes?

ps. de namen die ik voor het veulen heb is voor een hengst Wodan en voor een merrie Gaya :)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:47

Welkom! Wat jammer dat je merrie niet graag buiten staat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:47

Als het de gewrichten zijn bij Mickey vind ik wel dat jouw Da in de fout is door niet te komen laatst..dat is kostbare tijd die verloren is..ik duim heel hard dat ze hem kunnen helpen in de kliniek :(:)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:51

staart schuren doet de mijnen ook ..Ze heb trouwens overal jeuk.. weet trouwens niet of dat normaal is ..
maar die was afgelopen zaterdag uit gerekend..
De mijnen rolt ook en wil dan gelijk naar stal ik wandel dan nog 20 min aan de hand met haar of langer ..
die van mij staat niet buiten zover ik weet maar die staat ook bij haar stal waar de hengst vandaan komt ..
ik kan er niet zo goed over mee praten want dit is voor mij ook de eerste x dat ik het mee maakt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:53

Mee eens pretty. Hoe sneller behandeling hoe meer kans op herstel. Heel veel sterkte!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:57

BonnyDione schreef:
staart schuren doet de mijnen ook ..Ze heb trouwens overal jeuk.. weet trouwens niet of dat normaal is ..
maar die was afgelopen zaterdag uit gerekend..
De mijnen rolt ook en wil dan gelijk naar stal ik wandel dan nog 20 min aan de hand met haar of langer ..
die van mij staat niet buiten zover ik weet maar die staat ook bij haar stal waar de hengst vandaan komt ..
ik kan er niet zo goed over mee praten want dit is voor mij ook de eerste x dat ik het mee maakt

Die van mij shuurt ook haar lies en haar hoofd. ergens hier op bokt volgens mij had ik gelezen dat het ook kon komen door de eiwitten van de merrie broek dat sommige merries daar gevoelig voor zijn. of dat waar is weet ik echter niet.

ik doe nu ook dat ik even 10 tot 20 minuten wandel voor haar benen. dan laat ik haar even rollen en zet ik haar weer op stal. echter kan ik de staldeur wel open zetten ( zit een balk voor ) zodat ze wel de hele dag naar buiten kan kijken en daar maakt ze dan wel gebruik van :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:04

Team_Sublime, welkom.
Bo staat aan het einde van de middag ook echt te wachten totdat ze voor haar idee eindelijk naar binnen mag. Normaal had ze zoiets van, moet ik nu al naar binnen hihi.

CL, lekker even rust. En morgen je man weer op Nederlandse bodem.

Hahaha dwarsligger? Wel Nee _O-
Afbeelding

Hier vandaag een pony waar maar weinig puf in zat. Weer veel aan het flemen met lopen. Gewoon rustig aan gedaan. Voornamelijk stap en een stukje draf.
Na 10 minuutjes stond ze er zo bij
Afbeelding
Nu vind ze gewoon longeren ook stom. Want als je haar los laat ploffen zoals vorige week met haar vriendinnetje zie je niks. En heeft ze energie voor 10.
Maar op stal vinden ze dat niet zo leuk voor de bak

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:07

Ach mopjemop, veel sterkte!! Verder ben ik het helemaal met pretty eens. Maarja daar heb je nu niks aan :(:)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:08

Verder nog niks bij Bibi veranderd, vandaag wel enkele plaatjes van haar geschoten, dit zijn er een aantal van :) <3:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ga zo even alles bijlezen en reageren :).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:12

heel veel sterkte mopjemop! Het klinkt een beetje als veulenziekte... Er zijn verschillende typen van en het klinkt wel een beetje als type "P" als ik het zo lees. ff van internet geplukt; Veulens met type "P" zijn in eerste instantie nog levendig en maken een gezonde indruk. Ze zijn wel ernstig kreupel maar dan vaak aan één been. Zwelling ontstaat aan het begin in geringe mate net boven de gewrichten maar breidt zich later uit waarbij het hele gewricht warm, gezwollen en pijnlijk wordt. Röntgenologische veranderingen zijn aanwezig maar in tegenstelling tot de andere twee type is er geen sprake van bacteriologische afwijkingen van de gewrichtsvloeistof.

Als het zo is dan heeft de DA niet helemaal goed gehandeld want snel handelen vergroot de kans op een goede prognose (vind sowieso eigenlijk een beetje raar dat hij niet meteen is komen kijken).

Ik duim in ieder geval hard voor jullie! :(:)
Laatst bijgewerkt door Venthe op 29-02-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:14

Oh nee Mopjemop, ik duim ook mee voor je kleine man! Succes in de kliniek, laat je ons weten wat er uit komt?

Ik ben een beetje kwijt wie er nu op ploffen stond. Dione sowieso en Jill volgens mij ook. Hoe staat het ervoor dames? Ligt er al een babypaard naast? Kan niet wachten!

Dat van de jeuk herken ik. Wings schuurt haar hele staart kapot. En verhaart als een idioot. Daar kan ik zelf een veulen van bouwen.
Mevrouw mag nu aan de longe 5 minuutjes draven en dat vind ze toch leuk! Gelukkig is ze wel weer goed terug te krijgen en hobbelt dan op haar gemakje door. Ze heeft het ook helemaal naar d'r zin in haar nieuwe grote box :) Alsof ze nooit ergens anders gestaan heeft :D