[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:18

Moet trouwens zeggen... even heel iets anders... het is mijn eerste jaar in dit topic en vind het wel onwijs leuk! Met zo veel mensen, zo veel lief en helaas ook leed, alle verhalen, meningen en adviezen. Het valt hier nooit een dag stil, erg leuk +:)+

(hmm.... volgend jaar weer ???? :o )

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:19

zoooooo wat gaan jullie hard,
het bijlezen gaat elke keer wel maar dan het reageren op iedereen is zo lastig ik denk dat ik vandaag of morgen weer even lekker ga zitten en even een grote post neer zet.

ik zat vandaag tussen alle foto's te kijken,
zonie vorig jaar 320 dagen (bevallen op 321 dagen)
Afbeelding

zonie gister 303 dagen
Afbeelding

en had ook dikke harsjes erop

maar we wachten het af hopelijk houdt ze het voorlopig lekker warm binnen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:25

hanneke je ziet toch nog een groot verschil hoor bij die foto's. Maar ze is wel al een aardig eind heen! Hopelijk bakt ze hem of haar nog wat langer af.

Linda +:)+ En wat mij betreft wel. :D

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:30

Weet niet of mijn vriend het zo leuk vind als ik haar weer laat dekken... ik zit zijn oren al van zijn kop te zeuren voor een paardje extra :o Ik heb haar eigenlijk gekocht om mee te gaan mennen namelijk. Nu ben ik 2x op pad geweest met haar en toen ging het niet meer hihi...

Hanneke, dat begint er al wel op de lijken. Een Toto Jr baby, spannend hoor!! Maar hopelijk wacht ze nog even :j

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:34

Heel ego even, maar hier zijn vanochtend tegelijk (half uur er tussen en geheel onverwacht)

een voshengst, met de naam Kahlúa Gin ,

Afbeelding

en een zwarte merrie, met de naam Klarrissa (vernoemd naar een recentelijk plotseling overleden dierbare vrouw) geboren

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de hele nacht erbij gezeten tot 5 uur, toen was ik het zo zat, de stalhouder zou om 6 uur kijken en dan kon ik even een broodje eten en wat bijkomen. Kom ik om half 8, liggen er twee veulens. Alles is perfect gegaan, dierenarts heeft beide veulens helemaal bekeken en zowel moeders als kinderen zijn tip top in orde ! Zo stuiter :D :D !!! Wat een cadeau zo op goede vrijdag :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:38

Cheytjuh gefeliciteerd met beide veulens

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:40

Gefeliciteerd Cheytjuh wat zijn de vaders van deze 2 knapperds?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:42

gefeliciteerd Cleytjuh!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:43

Zowwww, dat is een leuke verrassing dan! Gefeliciteerd!!!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:54

Gefeliciteerd cheytjuh! Jammer dat je er niet bij was, maar wat heerlijk dat alles goed gegaan is, mooie veulens hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:55

wat bijzonder,gefeliciteerd!! *\o/*

Even geduld nog Linda en dan kan je weer aan de slag met je merrie. :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:07

Proficiat Cheytjuh! Is de merrie geen zwartbruine? Ze oogt niet grijzig op de foto?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:03

wow, twee veulens vlak achter elkaar, gefeliciteerd cheytjuh :D

femke wat een schatje, fijn dat jij even kon gaan kijken :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:25

Linda2008 zo ervaar ik het ook! Voor mij ook het eerste jaar, zelfs het eerste jaar op bokt en ik heb datzelfde. Je leeft zo met elkaar mee en hoopt dat het bij iedereen goed gaat. Heerlijk dat je hier je onzekerheden en vragen op tafel kunt leggen zeg maar.

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:52

Gefeliciteerd!! 2 veulens in minder dan 2 uur is knap zeg! Ook zeer mooie namen <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:03

net hetzelfde hoor, jullie zijn super leuk :P

gefeliciteerd met de twee veulens tegelijk, scheelt ook weer wat in het waken, die hadden dat stiekem met elkaar afgesproken? :j

Linda mijn merrie heeft twee dagen gedrupt, komt zeker en vast hoor, nog klein beetje geduld.

Pretty oeie bloed aan de uier of echt in de melk?, want dat is nog een verschil, als het aan de speentjes zelf hangt dan komt het door een trauma of muggen 8)7 , de melk wordt zoet en plakkerig, een lekkernij voor muggen en als ze dan net aan het speentje bijten, krijg je een bloeddruppel, ben zo ooit eens naar de kliniek gereden met mijn niet drachtige :o .
Bij een ontsteking krijg je ook geen bloed in de melk, dacht ik, zelf gehad als ik borstvoeding gaf :o

DL pff wow das schrikken zeg, gelukkig blijft een mens toch cool in dit soort situaties.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:09

Ik denk stiekem dat het hier toch nog wel even gaat duren. Het drupje van gisteren heeft weer plaatsgemaakt voor een stopje. Ze liet me vannacht wel even schrikken toen ze opeens lag, terwijl ze al weken niet meer had gelegen in haar stal, maar helaas, na 10 minuutjes stond ze weer overeind en ging het vreetfestijn weer vrolijk verder :). 341 dagen vandaag, vermoeidheid slaat wat toe maar verder nog alles prima. Ik probeerde vanaf mijn telefoon een foto van haar kling te uploaden maar mijn bereik is te slecht hier (op mijn werk). Volgens mij is die er wel helemaal klaar voor als ik het zo zie namelijk.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:14

Linda ik ben het helemaal met je eens! Ik heb ook zo ontzettend veel geleerd! Maar goed ook want anders had ik wss vanaf de 320 dagen al op stal gewoond _O-
Zo Cheytjuh dat is een leuke verassing! Ze zijn prachtig!
Bij mij begint t toch wel erg te kriebelen, kan niet wachten om mijn/Viky dr veulentje te ontmoeten!
Ik heb mn bevallingsbak/wasmand grotendeels klaar. Die gaat vandaag mee naar stal je weet het nooit he :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:31

Future wou toch niet uit haar stal?
Nu is helemaal duidelijk waarom :j

Afbeelding

Binnenstaldecoratie :')
Madame gaat nestelen hahaha

(Tja, veulens kunnen zich stoten aan een waterbak, zorgzame mama :') )

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:33

<3 ahhhww wat een zorgzame mama

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:41

Urielle schreef:
Ja, dat melk noem ik kegelen. Dan weet je iig dat ze er vaart achter gaan zetten.

Is hier ook. Die droge dikke plakkerige meuk is harsen en echt melk druppen is kegelen :j

Juul had vanmorgen gelukkig haar uier weer mooi vol :). Ph test gisteren was echt blauw dus rond de 9 en vanmorgen was het vocht een stuk witter (wel doorzichtig nog) en was de ph 7-7,5. Dus er zit wel beweging in.

Het is hier ook weer heel mooi weer dus misschien speelt dat mee :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:43

Gefeliciteerd Cheytjuh! *\o/*

Haha nesteldrang hierboven :')

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:00

Dustinlover geweldig fijn dat je op tijd was!! Wat een nachtmerrie van een bevalling zeg. Maar het resultaat mag er zijn die droogfoto's zijn te schattig.

Nicole super gefeliciteerd!! Snelle bevalling zo te lezen.

Pretty wat vervelend zeg. Beter de veearts een keer teveel dan te laat...

Lovelyn kan bijna niet anders dan dat ze vannacht wel een kleintje ter wereld brengt :)

CP112 laten we dan maar hopen dat ze dit weekend even doorzet ;)

Anniekslijk, uier begint toch wat te doen....al zeg ik daar niks meer over haha. Die van Bella ontploft en nog geen veulen, 10 dagen al aan het druppelen

Cheytje wauw zeg maar nee krijg je er twee haha. Knapperds hoor (maar stiekem toch wel frustrerend dat je die 3 uurtjes niet bent gebleven...)

Hier nog niets, al was ze wel wat onrustiger dan anders. Maar kan ook aan mijn gestrompel liggen :p Nu de verdoving eruit is is het even niet zo prettig, maja komt wel weer goed. Straks nog eens gaan kijken hoe de dames het maken...

Wat betreft volgend jaar....tsja ik heb geen idee haha. Ik denk aan de ene kant geweldig, aan de andere kant, ik weet niet of ik een veulen weg kan doen ;) Man heeft het al over Lunabelle te laten dekken (d Merrie) maar dat zou ik helemaal niet meer weg kunnen doen.....dus twijfel enorm.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:02

Haha wat leuk een nestje voor een veulen :D

Ik heb vandaag weer wat foto's gemaakt van mijn hoog drachtige dame :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nu 356 dagen drachtig en ik vind het lijken op haar banden iets slapper zijn. Zien jullie dat ook?

En wat betreft het inleiden ik had nog een andere arts gebeld en die stelde mij weer gerust dat dat echt niet nodig is :)
Laatst bijgewerkt door jeniej op 03-04-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:04

Kei leuk Cheytjuh!! Proficiat!

DL, het is echt een schatje, ben je er al uit welke kleur hij heeft? Zilver kan nog al eens voor rare veulenkleurtjes zorgen he?

pretty, Geen ervaring hier met bloed uit de uier.. Lijkt me idd wel eng.

hannekebosch, de uier lijkt idd een beetje minder dan vorig jaar, maar al wel harsjes... spannend!

Hier zijn ze vandaag eindelijk eventjes buiten gekunnen, Baybee is bijna 48uurtjes oud en al serieus uitgevouwen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jade is echt een super moedertje, je merkt echt dat ze veel meer ervaring heeft dan de vorige keer. Zo bezorgd <3