[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

XshaartjeX, leuk dat je er weer bij bent. Enorm knappe toekomstige papa!
en laten we gewoon met zijn alle duimen op een goede afloop in 2016 :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:50

Kiki we hopen het ook.
Jeee wat kan je je dan machteloos voelen he.

Shaartje wat een prachtige hengst zeg.
Hopelijk komt het toch nog goed.
Wel vreselijk dat het veulentje overleden is.
Hoe was de merrie er onder?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:02

Xsaartje goed dat je het nog eens probeert hoor. Prachtige papa is het ook.
Inderdaad vanaf de volgende hengstigheid zou het best alweer kunnen,even kijken of de baarmoeder nu wel schoon is.
Mij werd dit jaar gezegd (ik heb zelf een dood veulen gehad) dat zo een merrie niet zo snel hersteld vanbinnen omdat er geen veulen zuigt aan de uier. Want door het zuigen trekt de baarmoeder namelijk samen waardoor hij sneller weer krimpt. Was ook nieuw voor me maar ja,het houdt steek! Daarom raden ze af dan in de veulenhengstigheid al weer te dekken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:41

xsaartje blij dat je doorgaat en op naar een gezonde beeb en mams volgend jaar.
Wow wat een papa :9 :9
Ik ben ook zo van het type dat je de moed niet mag laten zakken met een tegenslag, je hebt er namelijk heel veel te verwerken. Dit noemen ze het leven soms *\o/* en soms -O-

inowa ben ook wat van die mening, en RX zeker niet op jou hoor ;) maar er zitten er zo een aantal tussen die DBT 2015 gespamd hebben tot en met, veulen is geboren en hup weg zijn ze, beetje jammer toch voor diegenen die ook uitkijken naar 'hun' mooi moment?
maar zoals Pretty al zei, ieder moet dit uitmaken voor zichzelf natuurlijk :D
Ik blijf tot de laatste hoor, AZ jouw merrie dus, misschien haar influisteren dat ze toch niet overdraagt _/-\o_ , want bokt geeft wel wat werkafleidend gedrag :o

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:01

Ik blijf DBT2015 ook flink volgen en alles meelezen maar het gaat zooooo snel! Ik probeer ook te reageren op mensen die weinig reactie krijgen ipv 100 x hetzelfde :)

RX veel beterschap voor je hondje!
Xsaartje, mooie hengst, we duimen voor een goede afloop volgend jaar, waar hoop je zelf op?

Fotsy, hoe staat het ginder? Wanneer wordt Flo nu ook al weer gescand? :P

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:12

Linda dank je wel! :)
R.X. dank je wel. Viky was er heel nuchter onder, had al afscheid genomen. Het vermoeden is dat er toch iets niet helemaal goed zat waardoor ze het heel snel achter zich heeft gelaten. Zij is er al weer helemaal klaar voor!
Pretty ik kan me jouw horrorverhaal nog heel goed herinneren :( Het was sowieso de bedoeling dat ze goed nagekeken gaat worden om er zeker van te zijn dat haar baarmoeder schoon en gereed is. Wel een goede om rekening mee te houden dank je.
Fotsy ik had er wel even een beetje moeite mee hoor met het idee. Omdat Inventador precies was waar ik op had gehoopt. Maar de gedachte dat door mijn angst Viky niet haar veulen zou kunnen krijgen vond ik zwaarder dan de gedachte dat het lijkt of ik Inventador al ben vergeten. Viky is gewoon een mama paard en dat moet ze in ieder geval een keer kunnen hebben meegemaakt.
Omdat het vermoeden is dat er toch iets niet goed was met Ventje maakt het wel wat spannender omdat ik dan bang ben dat er nu weer iets mis zou kunnen zijn wat we pas weten als het geboren is.
wellicht dat ik wat extra controles laat doen.
Tinniiee dank je wel. Hij is zeker prachtig. Ik hoop persoonlijk dit keer op een goed en gezond veulen, maar als ik het voor het uitkiezen had zou ik kiezen voor een kopie van Inventador. Zijn aftekeningen, kleur en geslacht waren alles wat ik wilde.
We hebben maar 2 kleurkansen, bruin of valk en merrie of hengst. Als het een bruine merrie is die gezond is zal ik ook door het dolle zijn dus dat maakt me eerlijk gezegd nu niet heel veel uit.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik 2015 niet echt meer kán volgen. Na de dood van Ventje kijk ik niet zo vaak meer eerlijk gezegd en ze gaan gewoon té snel. Ik scrol er af en toe wel een beetje doorheen maar krijg het niet helemaal bij gelezen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:07

Ik ben blij dat ik voorlopig alleen dit topic hoef te volgen :P
Ik lees vooral mee, zal ook niet altijd overal op reageren, maar dat zal de écht actieve tijd, volgend jaar dus rond deze tijd wel weer komen :D

Het wachten duur altijd zooooo lang :+
Maar ja, allang blij als alles goed verloopt en er dan een gezond veulen en moeder zijn. :j

Eind van de maand ga ik Chica weer scannen, ze was drachtig met 19 dagen scan, maar blijft toch spannend hoor. Liefst zou ik vandaag weer scannen.... hoewel ze nog niet hengstig getoond heeft of andere gedragsveranderingen waardoor we zouden moeten twijfelen aan dracht. Wil t liefst tot 3 maanden gewoon elke dag even spieken :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:11

Met Tinniie en Fotsy eens, daarom probeer ik het 2015 topic ook nog zo goed mogelijk te volgen, zoals andere dat ook bij mijn merrie gedaan hebben zeg maar :j

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:16

Hallo allemaal :)

Ik meld me ook even aan 8-) Dit jaar laat ik mijn merrie voor de eerste keer dekken.
Ze is geïnsemineerd geweest op 22 april en morgen wordt ze gescand op drachtigheid.
Super spannend allemaal aangezien ik geen ervaring heb met fokken. Dus duimen dat mijn mevrouw morgen drachtig blijkt te zijn! *\o/*

Ze is gedekt door deze spetter: Ceasar Ter Linden (King (Purioso) x Olympic Ferro). Dit is een homozygote bonte hengst, dus sowieso een bont veulentje voor ons :D

Afbeelding

En dit is de toekomstige mama: Evita (Varnese vd Holstenhoeve x Furioso Z)
Afbeelding

Het doel is een mooi bont veelzijdig rijpaard fokken voor mezelf (meer bepaald voor de eventing).
Beide ouderdieren lopen/liepen eventing en zijn zelf veelzijdig dus hopelijk wordt het veulentje dat ook.
Ik heb lang getwijfeld en gezocht, maar leuke, mooie (in goede proportie, correct beenwerk etc) en grote bonte rijpaarden zijn er eigenlijk heel weinig te vinden op de paardenmarkt, dus fok ik er zelf maar eentje ;)

Maar bon, eerst morgen afwachten of ze inderdaad al drachtig is, anders mag ze nog eens op bezoek bij de hengst!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:43

Welkom sofie, oh wat een knappe paarden en bont is altijd leuk :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:18

Welkom sofie. Wat een drukte.

Shaartje Zonde van je veulentje hopen dat de merrie gezond is en je volgend jaar een mooi gezond veulen krijgt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:39

Sofie, spannend morgen scannen! Ik ga voor je duimen!

Shaartje, goed dat je toch weer laat dekken. Ik ga heel hard duimen voor een prachtig, gezond veulen volgend jaar!

Ik probeer ook het 2015 topic zoveel mogelijk bij te houden, maar naast een fulltime baan, de zorg voor de paarden, en een vriend met 4 kinderen die deels hier zijn, lukt het me niet altijd om de tijd ervoor te vinden. Maar dan probeer ik wel af en toe tussendoor als ik een keer een avondje tijd heb, direct een flinke bijleespost te maken.

Fotsy schreef:
Ik blijf tot de laatste hoor, AZ jouw merrie dus, misschien haar influisteren dat ze toch niet overdraagt _/-\o_ , want bokt geeft wel wat werkafleidend gedrag :o

Wat fijn, ik was al bang dat ik eind augustus/begin september alleen over zou zijn! :+
Ach, afgelopen jaar kwam ze 17 dagen te vroeg, keurig op 320 dagen, dus ik hoop dat ze dat weer doet. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:55

Neeee AZ we zijn die-hards :') door tot het bittere einde :j :D

Sofie, dat lijkt me een mooie combinatie! Spannend hoor zo'n kleine bonte donder fokken :) duimen dat ze drachtig is

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:05

Liz is 2x gedekt en slaat al af :')
Marschall had nog wel iets intresse maar liz wilde niet _O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:11

Prachtige combi Sofie! Daar moet wel een mooi veulen van komen. :D
Die hengst is ook mooi getekend!

Mijn (hopelijk nog steeds) drachtige merrie Chica staat sinds een paar dagen op t land. Genieten dat ze doet :D Vind het heerlijk om te zien, de paarden weer lekker buiten. Nou stonden ze dat al een hele tijd, maar ze mochten nu op t grote weiland, das nog veel leuker natuurlijk. :D

Afbeelding

Heerlijk lui, Chica is die grote bruine hoop :+
Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:34

Dank jullie wel :D

Amai, mooi land hebben jullie daar, Faline! :D Lopen ze tussen de koetjes?

En idd hengst is mooi getekend en al héél lang mijn favoriet :+ altijd gezegd: als ik ooit een veulentje fok, moet het met hem zijn. Dus ik ben ook ontzettend blij dat het eindelijk zover is :D
Ik kwam de hengst tegen op eventing en hij blijkt ook erg allround te zijn. Springt netjes een parcourtje, loopt een fijn dressuurproefje (hij is mooi bergop gebouwd en heeft een hele mooie hals en veel front) maar bovenal is hij best braaf. Aangezien mijn merrie een echte dame is, is het karakter van het vaderdier wel een belangrijk punt geweest. Maar ik blijf ook "twijfelen" aangezien Ceasar vrij compact is en mijn merrie ook, hoop ik maar dat er geen vierkant bont blokje uitkomt :+ maar bon, de dek is gebeurd, no way back :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:57

Volgens mij zie je ieder jaar mensen in en uit stromen in het DBT. Veel mensen die daar nu posten met hoogdrachtige merries, waren in jan/feb ook niet in het topic.
Ik kan ook niet alles bijhouden, lees 2015 vaak nog wel bij op de telefoon maar daar blijft het vaak bij.
En vaak heb ik in het veulen seizoen zelf ook niet veel tijd om in het topic te blijven posten, zeker niet nu tegenwoordig ook iedereen aparte volg topics heeft. Dan is 1 topic updaten al druk genoeg :D
Vandaar dat ik daar ook pas mee begin op het moment dat er wat te volgen is, als de cams weer aan gaan in november.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:59

Bont is leuk!

Heerlijk hé, de paarden weer naar buiten! We hebben de pensionpaarden hier ook weer op het land staan, ik kan ze zien vanuit mijn huiskamer :D :Y)

Afbeelding

Deze merrie zal binnen nu en een paar dagen hengstig worden als het goed is :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:13

Kort berichtje van mij. Zit op mijn foon, dus morgen reageer ik weer uitgebreid: Dais is vandaag voor de 5e keer gedekt (dag 9 van de hengstigheid). De hh denkt wel dat ze morgen af is, ze was al een heel stuk minder hengstig. Dus dat wordt een hengstje!!! *\o/* :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:22

Ja heerlijk dat ze weer het grote land op kunnen :D Kan ze hier ook vanuit huis zien.
Ze staan inderdaad tussen de koeien én de schapen. Is maar goed ook dat die nog wat grasjes mee snoepen anders worden ze helemaal tonnetje rond :+

Heb dr ook nog 2 op t schrale stuk staan en daar zullen ze ook wel blijven, die groeien van de lucht helaas.

Leuk Cynthia! Ga je dr ook scannen rond de 18 dagen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:43

R.X. schreef:
Kiki we hopen het ook.
Jeee wat kan je je dan machteloos voelen he.

Ja behoorlijk machteloos, en dat gegil gaat door merg en been.
Geef je hondje maar een knuffel van me

XshaartjeX
Mooie hengst hoor <3
Hopelijk volgend jaar een gezond veulen, gaan we keihard voor duimen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:10

Waarom denk je dat het een hengstje wordt Cynthia?
Ik ga voor je duimen dat je gelijk hebt hoor! Je voorkeur ging uit naar een valk hengstje toch?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:45

Hallo,
Mag ik mij hier ook melden??
Helaas deze keer niet meer met mijn eigen merrie, maar wel van de man waar ik ook de paarden mee verzorg (samen met Nicole288)

Upona is beginnend hengstig (zondag weer scannen) en dan nog de vraag met wie ze gedekt gaat worden. Dat kiest buurman vaak op t laatste moment
Voor de makkelijkheid zal ik hem ook buurman gaan noemen, want het is de buurman van Nicole

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:43

Hopen dat het een hengstje wordt. De poll zegt dat het een palomino hengstje wordt haha.

Welkom joyce.

heel veel sterkte R.X.

Leuke foto Vulina!!

Duimen voor een gezond veulen Shaartje.

Liz is vandaag niet meer gedekt. Hengst had nog wel wat intresse maar liz wilde absoluut niet meer.
Dus hopen dat ze drachtig is, ik scan uitwendig dus als ze afslaat volgende hengstigheid (2e pinksterdag) dan hoop ik dat ze drachtig is. Scannen zal dan in juni gebeuren. In de tussentijd heb ik een geweldige pony in bruikleen <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:01

Rianne1994 vind je dat niet eng met het oog op een tweelingdracht?
Zelf scan ik om die reden dus wel. Wil het nu dus doen met 15 dgn scannen