[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:15

Hier ook aan huis,maar vriendje scand en insemineerd zelf.
We hebben nu nog geen opvoelbox, dus voor het insemineren wel naar de kliniek gereden (en omdat het diepvries was waren de rietjes ook daar) maar het scannen gewoon in de inloop stal gedaan, Casa is erg braaf met scannen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:46

Empty is nog steeds verkouden maar ik denk gewoon door het weer dus kijk het even aan..

Essie fijn dat highlight weer thuis is!

Hier rijden we voor de kleintjes naar de praktijk voor scannen. Fab werd wel thuis gescand ivm stress.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:11

saffier hier ook geen opvoelbox.
Alle merries scannen, insemineren, opvoelen gewoon in de box. Gaat super.
Zelfs met veulen ernaast.
We willen nog wel een opvoelbox hebben maar aangezien het zo goed gaat is die prioriteit nog niet zo hoog.

DL verkouden met dit weer is ook geen wonder...
wat een bak met water hebben de onzen gisteren op hun rug gekregen.
maar ze wilden toch niet naar binnen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:23

Ja dat klopt tjinta.. Empty stond gisteren wel binnen toen ik aankwam(2 stallen staan de deuren gewoon van open). Toen het droog was kwam ze eventjes buiten kijken :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:52

net even hh gebeld ze hebben haar toch zaterdag nog geïnsemineerd ze was zoo hengstig daar op stal! vanmorgen met een hengst langs de merries gelopen.. toonde niet meer henstig! vanmiddag komt va scannen en dan ook dichtzetten denk ik :j wel erg snel dan.. even tel afwachten vanmiddag en dan morgen ophalen denk ik?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:27

dat is snel Lisch!

Essie fijn dat ze beiden weer thuis staan nu,succes!

Marieke wat jammer dat het nu zo moet aflopen...is ze intussen alweer hengstig gespoten.??

Scannen gebeurt hier thuis. Mijn warmbloed hebben we de laatste keer naar het station gebracht,daar deden ze het voor een forfetaire prijs,hebben ze meteen ook een 2-ling weggeknepen,dichtgezet,..en in één maal drachtig nadat de veeartse thuis al 2 pogingen gedaan had. Heel tevreden van dus!

O ja,Vera is nog niet hengstig geworden,26 dagen nu,Chacha zit ook wel goed en Kikkie zit nu aan de 18 dagen,dus die wordt ook spannend.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:54

Ik denk dat wij misschien vrijdag of volgende week ofzo even een ritje veearts doen om te scannen als ze kunnen scannen :) ik ben in ieder geval blij dat ik empty drachtig heb dat is mijn belangrijkste.. Mijn schimmeltje is vandaag 21 dagen na laatste dekking en die heb ik ook nog niet hengstig gezien.. Dus hopelijk heeft dat ook gepakt...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:57

zouden ze dan toch eens gaan meewerken DL? :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:02

Ik mag het hopen pretty :P

Ik heb wel mijn nieuwe merrie die gelijk bij de hengst spontaan hengstig is geworden.. Dus ik weet niet of het dan pakt.. want lijkt wel als de merries net bij ons kwamen ze hengstig werden en dan echt super lang hengstig waren.. maja als je een merrie wegbrengt na de hengst is dat ook precies hetzelfde.. Zit er nu dus over te twijfelen die merrie bij Spot neer te zetten en dan zien we wel wat er gaat gebeuren..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:22

Hier is het eigenlijk het eerste jaar dat ze niet gelijk hengstig worden als je ze verhuist naar de hengst,andere jaren ook hoor!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:55

Bij mijn vriendin werkte het wel zo. Hengst kwam, het hele zooitje stond hengstig, eentje is er gedekt gedurende een langere tijd en wel drachtig. Ik denk eigenlijk dat de komst van de hengst de eigroei stimuleert maar dat ze altijd nog wel even de tijd nodig hebben om het ei te laten springen.

Scannen doen ze bij mij niet thuis dus ik zit er een beetje aan te denken om thuis ook een opvoelmogelijkheid te maken. Elke keer met de merrie op stap is niet echt ideaal en nu ik er twee dragend heb zit ik er ook niet op te wachten om eerst met de ene weg te gaan, die thuis te brengen en vervolgens de andere in te laden. Beetje omslachtig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:51

Ja heb er hier weer een staan die echt kei lang hengstig is.. en dan ook echt helemaal door de benen.. al ruim 1,5 maand ofzo..

Ga nu zo even merrie bij de hengst gooien, kijken hoe dat gaat..

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:57

1,5 maand! Nee, zo lang was het niet, geloof dat die met ruim 1,5 week niet meer wilde. De rest is allemaal een week lang ongeveer gedekt. Grappig was dat toen hij net kwam, twee merries (de rest ook maar die werden niet gedekt) hengstig stonden. Ze hebben eerst de merrie met ervaring gepakt om te kijken hoe hij was met dekken. De andere merrie hebben ze uiteindelijk pas in die cyclus maar 1 keer gedekt. Wat zo grappig was was dat die merrie drie weken later weer hengstig stond dus net alsof de cyclus gereset was (voor de komst van de hengst was ze niet hengstig) Mooi hoe de natuur werkt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:45

Hahaha, essiesilly, mevrouw is zéker blij dat haar vriendin weer thuis is _O-

Peet, het was zo gaaf!! Wel fris en winderig, maar zo vreselijk spannend! Met de regen viel het gelukkig mee toen we eenmaal daar waren.

Ik kan alles wel vertellen, maar als je dit leest: [VN] [CHIO] Marc Houtzager wint grote prijs van Rotterdam weet je alles :)
Toen de laatste combinatie in de barrage er een balk aftikte en het dus duidelijk was dat Houtzager kampioen was, ging het gejuig al op (beetje sneu voor die laatste ruiter, maar ja :) )

Spannend, Lisch! En zeker snel!

Nog eventjes spannend bij jou, pretty :j

DL, ik zou haar er gewoon bij zetten en dan inderdaad wel zien wat er gebeurt.
Als je de merrie naar de hengst brengt, heb je inderdaad hetzelfde principe.

Zo, even eten en weer pleite! :D
Tot morgen :evaw:

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

Heb de merrie er maar toch niet bijgezet aangezien ik was vergeten dat ze een veulentje aan de voet heeft wat geschoren is :P

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:36

het viel toch mee... ze moet nog even blijven.. maar was wel mooi schoon in der baarmoeder! das goed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:38

ahh een geschoren veulentje... met dit weer :(:)

heerlijk zeg om alles weer thuis te hebben, moeder en dochter lekker op de wei sprintjes trekken :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:40

geniet er maar lekker van essiesilly!

ik mis mijn stel nu al.. vind het niets aan om ze niet thuis te hebben..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:44

ik weet hoe je je voelt :(:) saai is dat he?!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:46

ja.. zoo kaal.. stil.. maar we doen het voor een goed doel!
hoe gaat het met jou opfok beesjes eigenlijk essie.. je wou toch wat voor de keuring doen als ze oud genoeg zijn?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:49

ja daarom voor een goed doel :)

ja gaat heel erg goed! ze staan lekker dag en nacht op de wei, de eerste die misschien naar de keuring gaat is donny de witbol (ja sorry moet nog nieuwe foto s maken :D ) dat is een don romantic x lauries crusador
en daarna guess who de baby totilas ook uit de lauries crusador (highlight dus)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:52

leuk hoor! lijkt me heel gaaf! maar phoe kost ook wat.. (kan ik niet ophoesten) doe je het samen met iemand of alleen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:54

ja kost zeker wat! ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eerder m n zinnen zet op de totilas, maar ja we zien het allemaal wel joh
we gaan in principe wel september beginnen met donny en dan kunnen we altijd nog zeggen of we wel of niet gaan
ja ik heb ze beide samen met m n werk waar ze ook in de opfok staan. donny met de stal zeg maar en guess is prive voor karen en twan en mij dan (karen en twan zijn daar bedrijfsleider)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:00

oke! nou donny is wel mooi nieuw bloed! de toot ben ik erg benieuwd naar hoe hij uitgroeit!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:06

ja zeker! :) en ook goed op de foto dus hoeft dan alleen nog cornage test geloof ik nou daar ben ik ook niet bang voor :D
ja ben ook benieuwd :)