[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:33

Oei Marlis!! Hopelijk niet meer als wat schaafwonden?
Stoute peeps!

Vinden jullie het ook stil rondom Hala? Al drie dagen geleden..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:36

is idd behoorlijk stil ja...maar we krijgen vast wel snel genoeg een update.

oei,peeps een beetje lomp..moet ze maar niet te vaak doen.

ik ga zo maar eens richting stal,misschien winoa maar even aan de longe pakken.
en vanavond eindelijk weer rijden!!! heb ik al een aantal weken niet meer gedaan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:49

Ja, ik kijk ook al steeds of er al een update over een Hala beeb is.

Hier is ook nog alles rustig Bibi is vandaag 338 dgn.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:05

Venus 8 maanden drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze lijkt minder dik als op de foto's van 7,5 maand dracht maar is toch echt niet dunner geworden..
Laatst bijgewerkt door Magic_Ice op 09-02-11 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:09

Sigrún 7 maanden drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:13

Venus ziet er mooi uit. En ik vind het scheerpatroon zo grappig, dat accentueert haar buikje mooi.

Whisperke schreef:
Neonlight schreef:
Vanaf 320 dagen is het levensvatbaar, bij een mini 300 dagen.

Hier begin ik met een 9 maanden merriebrok bij te voeren, gemengd met haar normale voer, en de verhouding merriebrok/gewone brok verander ik zodat ze met een maand of 10 op haar portie merriebrok zit.

hoeveel geef jij haar dan aan merriebrok??

Ik zet Neon niet volledig op merriebrok. Ze krijgt nu 's morgens een schep en 's avonds een schep onderhoudsbrok, en dat wordt de helft merriebrok. Dus 's morgens een halfje merriebrok en een halfje onderhoudsbrok, en 's avonds ook.
Wanneer het veulen erbij is wordt dit opgevoerd naar volle scheppen overigens.
Neon krijgt daarnaast nog 1 schep paardenmeel per voerbeurt, wat ook goed is voor drachtige en lacterende merries, dus daar krijgt ze ook heel veel uit.
O ja, en ik zeg nu wel per voerbeurt, maar dit klopt ook niet helemaal. Het wordt iedere voerbeurt wel in 2 delen gegeven, 1,5 uur na elkaar. Dit omdat ze ook nog een volle emmer wortelen per voerbeurt krijgt, en dat past allemaal niet in haar bak. Bovendien is het teveel om ineens op te nemen aan krachtvoer.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:43

Momenteel leeft mijn merrie op een handje s'morgens en s' avonds save and sound en voor de rest heel veel hooi.
Maar ik ga kijken om vanaf volgende week Suregrow beginnen te geven als het mag van de DA, aangezien lady een 2 maand of 3 maand geleden hoefbevangen heeft gestaan moet ik toch wel oppassen met wat ik haar geef.
Denk wel dat ze tegen het einde wat meer voeding voor het veulen zal nodig hebben.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:52

Ik hoop dat haar lijf het aankan. Hoewel drachtige merries meer voeding voor het veulen gebruiken en daardoor minder snel hoefbevangen raken. Weet je wat de oorzaak was?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:19

Middag!

Even een vraagje, misschien heeft iemand er ervaring mee.
Ik was zaterdag op visite bij mijn zwager en schoonzus. Zij hebben een kleine van een paar maanden en maken gebruik van een babyfoon met camera. Ze hebben de camera op het ledikant geinstalleerd en kunnen de kleine dan op een schermpje zien.
Zou dit niet wat voor het waken zijn? Camera in/op de stal installeren, babyfoon (draadloos dus) mee naar binnen en als het alarm afgaat, kun je makkelijk even kijken...
Deze bijvoorbeeld: http://www.luvion.nl/
Zou het wat zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:22

Magic_Ice schreef:
Venus 8 maanden drachtig:

Afbeelding

Wat een mooie rode vos...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:59

Ja, dat vind ik zelf ook, ik wilde nooit een vos, maar toen ik haar zag was ik verkocht... haha, we noemen haar hier ook geen vos, maar rood...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:02

ik heb ook eens zo,n mooie rode vos verzorgd....een belisar dochter.
ze schijnt verkocht te zijn naar italie dus dan weet je eigenlijk al hoever het was...

merrie was 1,70m stokmaat
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:11

ik heb ook maar eens foto's van sjanty en larouscha gemaakt maar nu ziet de comp de camera opeens niet.... Zal zo aan de baas vragen wat ik fout doe, hij is thuis (oudste zoon is jarig) dus hij zal zo wel weer binnen komen.

inowa: mooi paar hoor!

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:15

ik meld me ook maar weer eens, bij mij moeten ze nog 2 maanden.
witteke had gisteren bijna niks gegeten en stond er nogal lusteloos bij, ze zal
misschien last van haar veulen hebben.
heeft er hier iemand verstand van dartmoor pony's?
ik heb er sinds gisteren een staan met stamboekpapier, misschien wil ik haar laten dekken.
ze is nog jong 5 jaar, ik ga haar geen jaren houden want ze moest weg bij de vorige eigenaar,
dus het is meer opvang dat ik haar geef.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:46

Zo, hier dan eindelijk een update!

Na 4 volledige nachten waken, heeft Hala gisteravond om 22.10 uur het leven geschonken aan een hengstje. Het was geen makkelijke bevalling. Op het moment dat wij besloten naar haar toe te gaan om te helpen, was ze al nat van het zweet. Binnen 5 minuten nadat wij in de stal waren, braken de vliezen en kwam de pootjesblaas te voorschijn. Eerst verscheen er 1 voetje, waarna ik direct gevoeld heb of het 2e er achter lag, wat gelukkig het geval was. Iets later verscheen ook het 2e voetje en een stukje neus. Ondertussen bleef Hala maar staan, ze wilde absoluut niet gaan liggen, dus we verwachtten al dat ze dat de rest van de bevalling niet meer zou gaan doen, wat ook het geval was. Op dat moment leek de bevalling te stagneren, Hala perste wel maar er kwam niet meer dan die 2 pootjes en het puntje van het neusje tevoorschijn. Toen hebben we besloten mee te gaan trekken, waarna al snel een groter stuk van het hoofdje tevoorschijn kwam. Maar weer stagneerde het een beetje, het hoofdje was er op dit punt tot net onder de oren uit. Na nog wat mee trekken kwam uiteindelijk het hele hoofdje tevoorschijn en vanaf dat moment ging het snel. Mijn vriend probeerde het veulen op te vangen zodat het niet op de grond zou klappen, dit lukte, alleen viel het wel net te snel, zodat de navelstreng direct afbrak, gelukkig brak het niet te dicht bij de buik af, en stopte het bloeden snel.
Hala was aardig uitgeput, kwam wel snel bij het veulen kijken, maar wist op dat moment nog niet heel goed wat ze ermee moest. Het veulen stond al binnen een half uur, en binnen anderhalf uur had het ook gedronken. Nadat dat eerst wat moeizaam ging omdat Hala steeds met haar hoofd bij het veulen wilde blijven, en het veulen daardoor niet bij haar uier kon komen, begon Hala hem toch in de goede richting te sturen. Toen had hij het snel gevonden.
Om 12 uur was de nageboorte er nog niet af, dus de DA gebeld, die haar een infuus met Oxytocine toegediend heeft, waarna de nageboorte er 3 kwartier later gelukkig af kwam.

Ondertussen heeft Hala zich ontpopt tot een geweldige moeder. Ze is helemaal verliefd op haar baby, en houdt hem heel goed in de gaten.

Nu kan ik jullie natuurlijk de foto's niet onthouden, dus maak kennis met onze kleine man: AZ Fahkour Anis.

Afbeelding

Afbeelding

Moeder en kind van 2011 worden goed in de gaten gehouden door moeder en kind van 2010 :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:50

Gefeliciteerd, wat een mooi manneke!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:05

Gefeliciteerd! Wat een supermooi mannetje zeg!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:06

Wauw, wat een mooi hengstje! Gefeliciteerd! Wat betekent zijn naam?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:09

Gefeliciteerd met de knappe man! Mooi aan de maat ook!

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:20

wat is hij mooi, gefeliciteerd!!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:33

Hey Roma, gefeliciteerd met je knappe manneke <3
Gelukkig is alles goed gegaan, ben heel blij, was nl een beetje bezorgd :o :(:)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:36

gefeliciteerd met het mooie hengstje :D

Afbeelding
uier van wessa

Afbeelding
ze is nog niet extreem dik...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:47

AZ: Gefeliciteerd met dit knappe ventje!!

En ik zag een paar pagina's terug erg leuke foto's van een rollende Peeps! :D
Hoe gaat het nu met haar na die val?

Mijn DA-rekening van de spierbevangenheid is binnen: € 177,- |(
Er staan alleen dingen op die ik niet helemaal begrijp, zoals; Catalyst Equine, Lasercyte celtelling ( is dat misschien het bloedonderzoek? De bloedafname staat apart genoemd).

En de paardentandarts komt op 5 maart, dan is Dais 9,5 maand. Zouden jullie haar tanden dan nog laten doen? Of maar wachten tot na de bevalling, ivm eventuele stress?
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 09-02-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:49

@Liindy: zeker nog een bescheiden buik!
@ AZ: wat een spannende bevalling. Gelukkig is alles toch goed gegaan. Van harte gefeliciteerd met deze stoere man! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:54

kelly007 schreef:
Momenteel leeft mijn merrie op een handje s'morgens en s' avonds save and sound en voor de rest heel veel hooi.
Maar ik ga kijken om vanaf volgende week Suregrow beginnen te geven als het mag van de DA, aangezien lady een 2 maand of 3 maand geleden hoefbevangen heeft gestaan moet ik toch wel oppassen met wat ik haar geef.
Denk wel dat ze tegen het einde wat meer voeding voor het veulen zal nodig hebben.

Die van mij staan ook op suregrow. zowiezo vind ik d&h prima voer. Ik laat ze voorlopig gewoon op de suregrow. desnoods laatste maand nog merriebrok erbij.