Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hiboune

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:49

Haha dank je pvd!

Amandake denk je dat het er nu snel aan te komen zit?

Ik zit op mijn WERK zoals gewoonlijk maar is nog niks te doen maar wel onwijs benauwd bah!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:51

Ik ga denk eens maar terug naar DB deel 2, de glazen bol weer ophalen.......

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:51

Ja toch voor de eerst komende dagen Hiboune ,haar kling staat helemaal bol ,uier goed vol ,loopt leeg overdag ,maar na een uurtje op stal 's avonds loopt hij alweer terug vol ,banden zijn slap....dus ze is er klaar voor Knipoog

PVD :goed idee Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:52

Amandake, ze gaat echt vandag kegelen hoor ! Ja Ja

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:57

Nou ben benieuwd!

Heb je je bol al gevonden? Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:09

willen jullie dat dan graag? Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:12

wat is ondertussen het gemiddelde van de draagtijd eigenlijk PVD?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:16

Ja natuurlijk pvd mensen hebben veel steun aan jou!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:18

Sjintoo schreef:
wat is ondertussen het gemiddelde van de draagtijd eigenlijk PVD?

Heb klaver niet meegerekend Haha!

129 merries 139.8 dagen

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:19

Amandake, spannend hoor, zo te horen zit het er idd echt aan te komen.

Nicole288 schreef:
Truf: volgens mij kan zo'n test wel vals negatief zijn maar niet vals positief (zo is het bij mensen toch iig?)
Hoe dat dan bij schijndracht zit is een goeie vraag, als het om hetzelfde hormoon gaat waar opgetest wordt, zou dat dan niet in veel mindere mate aanwezig zijn dan wanneer ze echt drachtig zijn?

Vandaag bij de dierenarts geweest(voor andere merries), die zei dat die testen behoorlijk betrouwbaar zijn. Het zal idd wel zo zijn dat bij echte dracht het gehalte hormonen veel hoger is.
Hij probeerde me al zo ver te krijgen om langs te komen om te scannen, maar hij kon dan niet vertellen hoe ver ze was. Dan heeft het voor mij niet zo veel nut, wacht het nog wel even af Knipoog

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:23

cindybijl schreef:
Bel: wooehhaaaa!!! eindelijk GEFELICITEERD!!!!! snel foto's plaatsen he!

PVD en Odique: wat een goed nieuws, wat is het verhaal erachter?

JJ: wat is Farah mooi he! hou je het veulen?? wordt ze schimmel?

gister heeft Aziza een trapje tegen mijn arm gegeven, maar die was nog hard! ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben.
en Nederlands elftal.... tja ik zeg er niks meer over..

Cindybijl: De merrie van de boer die ik te koop had staan heeft een paar jaar geleden een tussenpeesblessure opgelopen aan haar rechterbeen. Toen deze weer bijna genezen was kreeg ze een tussenpeesblessure aan haar linkerbeen. Dit paard is een aantal jaren geleden aangeschaft voor de boer zelf. Omdat het zo’n braaf dier is kon hij er ook buitenritten mee maken en ze werd tegelijkertijd verleast aan een meisje. Het meisje wat dit paard leaste heeft gedurende de peesblessures elke dag met haar gelopen. Maar omdat de eigenaar er zelf dus niks meer aan heeft wil hij hem nu dus weg doen. Eigenlijk wou hij hem naar de slacht brengen. Maar omdat ik vind dat ze na alle jaren trouwe dienst het niet verdient om zo afgescheept te worden heb ik de boer zover gekregen dat ik haar op internet mocht zetten. Iedereen verklaarde me voor gek want ik zou hem toch niet verkocht krijgen. Maar al na een paar uur nadat ze op internet stond heb ik haar verkocht aan pvd! De eigenaar moest er nog wel ff mee instemmen maar omdat hij altijd zo moeilijk kan doen heb ik hem gewoon medegedeeld dat ik haar verkocht had en dat ze binnen een week weg gaat. Het meisje wat haar de afgelopen jaren verzorgd heeft was natuurlijk wel erg verdrietig, maar ze weet dat ze naar een goed tehuis gaat.

Nicole288 schreef:
odique schreef:
Pvd: Ik hoop dat Klaver het in elk geval nog een paar dagen vol weet te houden. Met 300 dagen was er een kans op overleven toch?

300 dagen is nog steeds heel erg vroeg
Is het geen idee om de merrie op een kliniek te zetten zodat ze het/de veulen(s) meteen extra opvang kunnen geven met bijv zuurstof?

odique: Had je achterhaald of de merrie al veulens gehad heeft? Wat fijn dat het zo goed komt!

Jane: Wat een prachtig dametje al, dat is genieten geblazen!

Richtje: Interessante kling foto, uier lijkt niet in verhouding, die lijkt nog veel voller te moeten

Nicole: Wij hebben de merrie een aantal jaar geleden gekocht van een vrouw die haar al vanaf haar 4de had. Bij haar is ze nooit gedekt en bij ons ook niet.
Richtje: Gefeliciteerd! Wat een pittig koppie.
Pvd: Wat geweldig dat het allemaal goed is gegaan met Klaver, en wat een mooi (groot) veulen is het. (Ik ga je vanaaf ff bellen over het weekend)
Ni_mi: Gefeliciteerd, leuke naam haha!
Pauk: Raar die bult die groter en kleiner wordt. Kan het geen abces ofzo zijn? Ik hoop dat het niks ernstigs is, succes bij de DA

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:23

Hier even ter illustratie...vind het er toch vrij spannend uitzien Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:28

Ik had maandag mijn eerste stagedag, was vermoeiend maar wel leuk. Wordt ik maandagnacht ziek en kon ik me dus al op de tweede stagedag ziek melden Ziek . Ben vandaag ook nog maar even thuis gebleven. Komt ook goed uit want ze komen straks Zephyros schetsen en chippen. Ik hoop dat Pi niet al te moeilijk gaat doen Duivel

@ amandeke: Dat uier is in elk geval mooi vol!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:04

Richtje schreef:
@Inma, heerlijk zo'n veulen!

@Pvd, super dat het zo goed gaat met het veulen van Klaver!

@Michelle, lekker weer aan de slag straks Lachen

*LOL* Heb er echt wel weer zin in!

Hoest met mams en de beeb!

@amandake, succes en waak ze!

@hiboune, vind het zoiezo knap met een telefoon internetten ed, en dan ook nog eens zo'n verhaal haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:08

Amandake schreef:
Hier even ter illustratie...vind het er toch vrij spannend uitzien Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Die gaat echt vandaag beginnen met kegelen! Ja Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:16

amandake: nou ik snap wel dat je nu serieus waakt en zo te zien hoeft dat ook niet lang meer!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:17

Ik snap inderdaad ook dat je nu extra bezorgt ben Amanadake; maar lang ga je dat niet meer moeten doen, denk ik!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:18

Ik ben inmiddels een genie in het typen van lange verhalen op me telefoon haha als jullie hier overdag iets van mij lezen dan is het via mijn telefoon!
Ik heb een blackberry met Internet dat kost me 9 euro per maand maar kan dan dus onbeperkt internetten!
Heerlijk geen dodelijk saaie uren meer op me werk haha
Alleen de entèr tussen stukjes wil nog wel eens niet doorkomen maar goed..
Amandake vind het er idd spannend uit zien!ben heel benieuwd wanneer ze gaat!ik denk morgen nacht Tong uitsteken
Vraag me niet waarom haha

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:31

@cindy, wat ziet Ravita en haar veulen er goed uit Ja

@richtje, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! wat een mooi mannetje, hopelijk voelt je merrie zich al wat beter.

@jennyk, heerlijk weer aan het rijden Haha! wat fijn dat Sun Flower bij Creamer in de wei kan blijven, een goede oppasmoeder Haha!

@Ni_Mi, gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij! aaah schattig hoe ze ligt te slapen.

@jessje, mooie coupe Clown

@BuBBlegum, spannend!!

@Pauk, hopelijk valt het mee bij Aura en is de bult zo verholpen.

@Dennis, gefeliciteerd. Haha!

@Bel, je merrie trekt na een paar dagen wel bij, de eerste dagen zijn ze erg beschermend, was bij mijn merrie ook, gewoon blijven proberen, komt wel goed.

@hiboune, heerlijk zo`n makkelijk veulen Haha!

@Amandake, dat ziet er serieus uit, veel succes.

Deluxe is ook een makkelijk veulen, komt naar je toe als je 1 stap in de wei hebt gezet, vind kroelen heerlijk en wil met je spelen, voetjes geven is ook geen probleem en loopt al vanaf dag 1 mee aan het touwtje, dan heb ik in een hand Relana en de andere hand Deluxe, ben bijna altijd alleen dus kan niet anders.
Rijden op Relana heb ik nog niet gedaan, wil eerst de volgende week de scan afwachten of ze drachtig is en dan wil ik weer beginnen, eerst maar eens oefenen om ze uit elkaar te halen, heb ik nog niet gedaan nl Bloos

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:40

@Ni_Mi
Wat een orginele naam *LOL*. Leuk!
@Kelly0708 & Destiny
Ga zo even kijkje nemen in jullie topics Ja.
@Bubblegum
Klinkt al heel spannend.. Om gek van te worden lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen .
Hopen dat ze je niet te lang meer laat wachten.
@Pauk
Hoop met je mee dat alles gewoon goed is Lachen.
En weer @Ni_Mi..
Aawh, op die foto's staat ze echt lekker te dromen Lovers .
@Amandake
Als ik het zo hoor, kan jij wel wat rust gebruiken.. Laat het veulen dan maar gauw komen Ja!

Ik denk trouwens dat ik het rijden wat ga minderen met Beauty.. Ik merk dat ze wat minder zin heeft om te lopen (en dat terwijl ze meestal één bom energy is Haha! ) en naar een klein stukje galop heeft ze de knollen ook wel op. Nu dus alleen nog maar wat stappen en beetje wandelen, lijkt me het beste.
Tot hoelang hebben jullie eigenlijk doorgereden?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:58

monique: idd ik heb een super stel paardjes, gaat heerlijk samen!
En als straks martine weer op creamer kan gaan rijden gaan de veulens samen in een stal hoor. Dan durf ik ze niet in de wei achter te laten

traan-beauty: ik heb gereden tot een maand voor de bevalling, toen had ze echt geen zin meer en wilde zelfs amper nog draven, nou dan is het genoeg! Ze heeft dus 3 maanden "verlof" gehad.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:02

Jenny, wat verwacht je van Creamer met rijden???
Zal ze een beetje lief zijn?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:12

hihihi, Rian krijgt vlgs mij rij kriebels Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:17

Jaaaaa!!! Heb er zin in.. maar vind het ook eng...
Ben zo vaak gevallen.. en het is zo lang geleden!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:22

Monique: dank je! ik ben ook apetrots op mijn meiden hoor, Ravita die op 24-jarige leeftijd nog een super gezond en mooi (merrie!)veulen krijgt en er dan nog zó uitzien! doen niet veel paarden haar na.

odique: das een mooie gedachten van je! wat goed PVD dat je die merrie wilt kopen! wat is jou plan ermee?alleen fokken? hoe oud is de merrie eigenlijk?heeft ze interessante bloedlijnen?

ik heb ook wel een beetje rijkriebels hoor, heb gisteren even zonder zadel met halster en touwtje gereden, Ravita is zo lief, alleen die kleine draag ging iedere keer voor Ravita stil staan haha!

TB: ik heb ook gereden tot een maand voor de bevalling, daarna op de dagen dat ik altijd reed, het rondje ernaast gelopen (ook goed voor mij!)

Amandake: ziet er zeker spannend uit! ik ben benieuwd!