Cheveyo schreef:Het veulen zit er idd nog gewoon in dus hengstigheid zal het niet zijn. Dacht meer aan vruchtwater wat er uitgeperst werd.
Maar jouw merrie pist dus ook naar andere paarden

.
Had het werkelijk nog nooit eerder gezien bij Show.
In de laatste maanden van de dracht kunnen ze idd 'hengstig' tonen... Ik zou mij er niet teveel zorgen over maken.
Die kleine beetjes plassen is ook te verklaren, aangezien het veulen op de blaas drukt.
@ Peetorland, het is een erg mooi veulen. Maar oh oh, watziet Whis eruit!!! Whahahaha, lijkt wel een slagveld op die achterbenen!
Even een update hier. Ik heb contact gehad met de DA en die vertrouwd het niet helemaal (mede doordat het veulen bijzonder vroeg te voelen was. Merrie is begin augustus geinsemineerd). Ik moet maandag terugbellen om nog even te overleggen wat ik zelf wil. De DA vond het 'zeer bijzonder/uitzonderlijk' en wilt direct komen opvoelen. Citaat:
Het veulen van Kyr (inmiddels 4,5 maanden oud ) is al 3 weken zeer actief aanwezig!!! We zijn er vroeg bij dus. Zodra ik nu mijn hand op haar buik legt, begint hij te schoppen en te duwen!!!
Ik ben er zelf nog niet overuit of ik dit wil. Ik kijk het nog even een week of 2 aan denk ik, om te zien of er bijzondere dingen veranderen en dan kan ik er altijd nog voor kiezen om een DA erbij te halen. Voor hetzelfde geld is het een storm in een glas water en dan laat ik voor niets in die merrie 'graaien'.