[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:29

Maseike schreef:
Mon een veulen gehad ?

Niet.. ? Oh door de war gehaald.. met een ander.. Slapen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:31

Hallo zeg, even een dag niet bijgelezen.. Daar gaan we:

Amandake: Oke dan, toch de eerste hengst sinds tijden geboren bij jou!
Haha, gewèldig, "dat piemeltje zit daar dus IN!" Haha! Hoopje opgefrommeld vlees.. het arme ding heeft meteen een minderwaardigheidscomplex.. je bent een grote stoere jongen hoor Wilson Lachen

Ik kijk altijd maar meteen onder de staart, dan weet je meteen waar je aan toe bent Lachen

Jessje: 25 % kans op vos. Is van de hengst bekend of hij voskinderen heeft eigenlijk?

Saffier: gefeliciteerd! Is de naam nu al bekend? (ik vind Tsarina ook mooi, zoals ze in het topic zeiden)

Djesseka: gelukkig gaat het met Cat wat beter! Al 9 dagen melk druppen, da’s ook wat, maar goed, veel langer kan dat iig niet meer doorgaan

HHenny: Nog een fitte tante dus! Zonde dat het alarm zo vaak scheef gaat, doet ze er geen aparte dingen mee als schuren, het moet toch niet kunnen eigenlijk, met longeren blijft het toch ook zitten.. nu schrik je steeds op voor niks.

Shirefan: gefeliciteerd! Een mooi merrietje! White Sensation, leuk Lachen

Pauk: Wat gaaf zo’n stoere merrie, gewoon gaan zitten en rijden! OK dan!

Miscza: Het is voor miranda (en jullie ook Knipoog ) te hopen dat het maar snel komt dan!

Keresa: op de foto zie je pleunies buikje precies zo uitpuilen Lachen Ook al harsjes, mss gaat ze nog wel redelijk op tijd.

Proud/Maseike: Als het veulen op 320 dagen zou komen heeft de uier nog 3 weken om langzaam vol te lopen, dat is toch niet ongekend? En vaak gaat het tussendoor ook nog weer even een tijdje niet zo hard.

Fique: Ze is dus later nog een keer gedekt? Dan is het helemaal afwachten wat het wordt dus!

Melanie20: Wat een gave foto! Wat een buik!

Savath: Heb je de uitslag al?

Muzefee: Mooie site gemaakt OK dan!

Dreeke: Heerlijke foto Lovers

Guenivere: En wat langer tijd tussen het checken laten (1,5 of 2 uur) tot ze uit zichzelf melk drupt? Ik zal niet zeggen dat ze zal overdragen, maar stel dat ze gewoon nog 8 dagen uit draagt ben je straks helemaal gebroken.

Areke: hars voor Elza! Gaat ook dichtbij komen!

Silketje: op de eerste foto lijkt de uier wel strak, op de 2 andere nog niet. Maar het kan zo hard gaan..

Loola: Jee, dat is ook wat, ze heeft er gewoon lang ‘voorpret’ van lijkt het. Kan me voorstellen dat je daar niet meer minder bij wilt waken dan je al deed (volgende keer iets later beginnen Ach gut )
Het klinkt toch echt alsof het dichtbij is hoor, houd vol OK dan!

Hier staan ze 24/7 buiten. Vond het vanochtend toch wel even jammer datz e niet even naar binnen konden om op te drogen, kleine stond te bibberen. Maar toen ik mams vasthield en hij even flink gedronken had was dat over, dus hij moet gewoon doorkrijgen dat ie regelmatig bij moet tanken.

Xjox: Oh wat erg, weet je al wat meer? Wat was het?

Babyboom op Moederdag, dat is wel wat ja Lachen

De oude fokmerrie hierachter wil ook maar niet hengstig worden, de jonge merries (3jr) hebben we dit jaar nog helemaal niet hengstig gezien, ik snap er ook niks van. Alleen Upona en Palona zijn na het veulenen weer gewoon goed hengstig geworden en mijn eigen merrie is 2 dagen super hengstig geweest (maar haar laat ik niet meer dekken)

Meeting = leuk Ja Wij hebben een winkel aan huis, is op zondag open, dus als het op zondag is moet ik proberen te regelen dat ik weg kan. En ik heb zelf geen vervoer, dan zou ik met iemand mee moeten kunnen rijden.

Pretty: Wow, die uier is klaar hoor! Wat glimt ie, heb je hem stiekem opgepoetst? Lachen Eh, ik zou zeker waken ja Knipoog Haha!

Whiz: ik denk dat het vooral veel vocht is, speen zit daar nog zo verfrommeld, niet dat ze giga veel haast maakt ineens

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:32

Toen ik mon kocht is die melding gegeven dat ze een veulen had gehad.
We hebben alles nagetrokken waar we maar konden maar geen info over een veulen kunnen vinden.
Dus voor ons zal dat verhaal altyd een grote ? blijven.
Dus ik ga ervanuit dat het voor haar nu veulen 1 is Lachen als het dan toch blijkt in haar verleden zal het
in haar voordeel zijn als ze toch stiekem zo bevallen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:37

Evy schreef:
Fique: Waarom rekende je eigenlijk vanaf de 1ste dekking?
Je doet toch alleen een 2de dekking als ze weer hengstig zijn na 3 weken? Of zie ik dat nu verkeerd

op pag. 24 staat het hele verhaal waardoor we van de 1e dekking uitgingen. Koe

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:43

Nicole, waar in Brabant woon jij? Hangt me iest van bij dat het totaal hier uit de buurt is, maar ik weet het niet meer.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:49

Heidie gaat maar eens offline en braaf koken voor het mannetje die mon doet vanuit zijn werk Lachen

Tot vanaaf maar weer!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:52

en ik ga maar even wat doorwerken nog,schiet echt niet op zo Bloos

En vanavond héél hard waken en hopen!! Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:54

Ik zit in de kamer.. en het regent buiten.. En baloet.. krijgt voor het eerst regen over zicht heen.. Volgens mij is ze het er niet mee eens! Ze staat te schudden en te doen.. en te rollen.. ''Alsof het er dan afgaat'' Haha!
Laatst bijgewerkt door Whiz op 07-05-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

regina

hai allemaal!!!

ik heb niet zo goed bijgelezen, en kon niet vinden of er nog veulens waren geboren, maar als die wel zijn geboren: gefeliciteerd!

Aurelia-Aimée maakt voor het eerst een regenbui mee Haha!
lekker vind ze het niet volgens mij Tong uitsteken maar ja, ze moet er maar aan wennen Nagelbijten / Gniffelen

regina

whahah @whiz: jou veulen dus ook Haha!
Laatst bijgewerkt door regina op 07-05-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Whiz, Ik vind de uier ook nog wel meevallen hoor Ja Ik denk ook dat het veel vocht is, vooral dat stuk voor de uiers zegmaar..

Missy's uiers zijn weer flink gegroeid! Ik weet niet wat ik daar van moet denken hoor.. Ik denk niet dat die juni gaat halen Maar we zien wel. Ik zal even kijken of ik nog ergens foto's heb staan van hoe dik haar uiers ongeveer zijn, ik kan nu even geen foto's maken.

*Nee, kan geen foto's vinden nou.*
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 07-05-07 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:55

Ik zelf heb mijn vader nog niet gesproken, mijn moeder en stiefvader wel. Waarschijnlijk volgens de DA was het Veulentje al iets langer dan een a twee dagen overleden, in de buik dus. Mijn vader werd vanacht wakker, omdat het zo hard regende, hij had toen geen goed gevoel en ging (omdat Roxy en Amy nu bij huis staan) even naar de pony's kijken. Toen was Roxy al aan het bevallen en het veulentje was dood. Volgens de DA heeft roxy niet meer pijn gehad dan een normale bevalling en het veulen dus ook niet.. Grote opluchting mag ik zeggen. Maar het blijft een klote ervaring echt poedersuiker! Ik had zo erg gehoopt op een klein veulentje dat door de wei mocht rennen met 'zn moeder, maar helaas Ik ga straks naar mijn vader, als ik het aankan en dan meteen naar Roxy en Amy. Ook heb ik gehoord dat Roxy meteen zeg maar steun zocht bij Amy en dat ze papa ging halen, zoiets geloof ik zeker ookal klinkt het raar. Mijn broertje weet het net 10 minuten en heeft het hengstje Astic genoemd Ja

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:56

_Marlijn schreef:
Whiz, Ik vind de uier ook nog wel meevallen hoor Ja Ik denk ook dat het veel vocht is, vooral dat stuk voor de uiers zegmaar..

Missy's uiers zijn weer flink gegroeid! Ik weet niet wat ik daar van moet denken hoor.. Ik denk niet dat die juni gaat halen Maar we zien wel. Ik zal even kijken of ik nog ergens foto's heb staan van hoe dik haar uiers ongeveer zijn, ik kan nu even geen foto's maken.

Oke. Nou dan hou ik me nog weer ff rustig. Haha! Knipoog

Show dan de uiers van Missy maar!! Ben benieuwd hoe lang die dame het nog binnen houdt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:58

xjox: wat sneu Ach gut En zeker kan zo'n merrie steun zoeken bij haar omgeving, is ook voor haar heel naar natuurlijk. Hebben ze het veulentje er nog bij laten liggen zodat ze afscheid kan nemen?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:58

Ik zal straks wel even kijken of foto's maken lukt.. Het is nu even super hard aan het regenen dus ik wacht nog even Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:59

_Marlijn schreef:
Ik zal straks wel even kijken of foto's maken lukt.. Het is nu even super hard aan het regenen dus ik wacht nog even Clown

Jah ik moet ze eigenlijk binnen zetten.. moet me ouders zo van schiphol halen.. Maar ik heb ook geen zin om me door de regen te waden!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:00

Xjoyx Sneu voor de merrie.. Hopen dat ze goed afscheid kan nemen. Een mooie naam heeft je broertje hem gegeven!!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:00

Nicole288 schreef:
xjox: wat sneu Ach gut En zeker kan zo'n merrie steun zoeken bij haar omgeving, is ook voor haar heel naar natuurlijk. Hebben ze het veulentje er nog bij laten liggen zodat ze afscheid kan nemen?

Mijn vader en de DA hebben het nog even bij roxy gelaten. Er lopen veel kleine kindjes daar dus zorgen ze ervoor dat die het niet kunnen zien. Ik ben zo blij dat er niks met mijn meissie is.. Gelukkig heeft ze steun aan Amy Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:03

Verder, voor de mensen met een veulentje Gefeliciteerd.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:58

Naar verhaal, xjox! Jeetje..

Daar is pretty weer! Jemig, wat een uier! Wild had lang niet zoveel, hoor! Spannend. Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:59

Hebben jullie veulens dit ook; Door de regen worden ze compleet jolig ! Springen en gek doen etc ! Zo grappig om te zien. Haha!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:01

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:34

@xjox, veel sterkte als je er heen gaat Ach gut

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:45

even een vraagje maar ben ik nu een vreselijk overbezorgd paardenmens?mijn merrie heeft vannacht nml uren lang vreselijke weeen gehad,helaas nog geen veulen,het hield ineens weer op.
maar ik vond het zo vreselijk om mijn merrie zulke pijnen te zien hebben,helmaal rooddoorlopen ogen,en mij maar aankijken,echt ik doe dit nooit meer.
hebben jullie dit ook?
hoop wel dat het veulen snel komt,en dat alles goed gaat.

is dit trouwens ook normaal?uren liggen en maar weeen hebben,en dan ineens is het over?!
zal dit nog lang zo doorgaan?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:51

Citaat:
@ Pauk: Gaaf dat het rijden goed ging! Wil je ook echt gaan werken met haar?

Ik wil kijken hoe ze het oppakt en wat ze kan.. Ik ga niets forceren.. Daarvoor vind ik haar te oud.. Ik wil haar zoveel mogelijk rijdend kunnen trainen maar als ze dat niet wil/kan dan gewoon longeren wat ze wel doet.. Het gaat nou eenmaal langzamer bij een merrie die nooit is ingereden en nu al 10 is

Citaat:
Verder loop ik al een tijdje met het idee rond, maar ga ik het nu toch maar opperen: hoe denken jullie over een DBT 2006/2007 meeting?

Leuk.. Ik ga ff in het topic kijken

@ Pretty.. Dat schiet al op.. Haha! Jij moet wel veel langer wachten dan ik heb gedaan Ach gut

@ xjox.. Vreselijk.. Sterkte!