Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:00

hier ben ik ook weer!!!!

ik ben niet veel meer op bokt sinds ik werk Verdrietig ik kom bijna helemaal niet meer op de pc! Maar ik ben er weer ff Haha!

Ik wou maar ff melden dat Quirina gisteren exact 7 maanden drachtig is Haha! En het is er aan te zien ook! Ik zal straks ff een fototje plaatsen want de buik begint te groeien hoor Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:22

Eindelijk heb ik foto's. Slechte kwaliteit, maar het is iets.

Wild de eerste dag bij ons (68 dagen drachtig):
Afbeelding

Wild gisteren (146 dagen drachtig):
Afbeelding

Conclusie: Weinig te zien. Al vind ik wel dat ze wat meer 'paard' is geworden, niet meer zo iel. (Ze is nu twee maanden onder het zadel.)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:28

Ziet er prima uit hoor! Gaat het goed onder het zadel?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:31

nou, ik zie toch weldegelijk verschil hoor!
is van baby naar paard gegaan, achterhand ziet er veel beter gevuld uit, maar ook de schouder en halspartij OK dan!
en dat buikje; dass volgens mij toh ook op komst hoor!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:35

Mijn Quirinatje haar dik buik(je) op 7 maanden dracht!

Vork

Afbeelding

lekker al e Haha!

en van die dag een mooie bewegingsfoto (ondanks de kwaliteit Haha! tis een still Ja )

Afbeelding

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:40

Zo, die heeft zeker een lekker buikje!

@ jennyk: Ze heeft ontzettend moeite met de balans, vooral in galop. Maar ze is heel braaf en loopt erg fijn!

@ frenia: Gelukkig maar! Dankje.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:44

@ Hollybollie :
jup, dat is Dora de ezel, heel beschermend over haar 'mammie' Lotje...Ze kan hééééél boos kijken, haha!

Leuke ronde buikjes verder!
@Quirinake : Toch al een aardige buik, gave foto, spijtig dat hij zo onduidelijk is!

Groetjes!
Charlotte

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:00

hier een mijlpaal:
faye is vandaag 100 dagen drachtig van ovidius

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:36

Chubby: Lekker dat die van jou weer kaal is! Lijkt me ook wel fijn met rijden enzo! Lachen

Moonlight: Welkom!! En wat een leuke merrie. 2 weken bij de hengst en daarna niet meer drachtig? Zegt niet alles maar je zou toch denken dat het dan wel gelukt is Haha!

Neonlight: Wauw wat een ontzettend gave hengst!! Kwijl Kwijl Lekker stoer! Echt om bij weg te kwijlen Haha!

Nicole: Ik zie daar heeeel duidelijk 2 buikjes opkomen!!! Ze ziet er goed uit Ja

Frenia: Een groeiende buik? Hyper! FOTOOOO'S!!!

Amandake: Volgens mij houdt heel bokt bij wanneer Fleurtje nu eens gaat bevallen!! (Worden straks heel veel felicitaties Haha!) Ze kan ons in ieder gevaal heeel goed voor gek houden! En in spanning Haha! Kan me helemaal voorstellen dat je het beu bent...

Pretty: Wat een leuk stel mini's zo Lachen Hebben jullie al meer veulentjes gefokt met die paardjes? Dat bonte hengstje is in ieder geval gaaf!!

Quirinake: 7 maanden al???!!! Dat wordt een vroegertje Haha! Wat glimt ze mooi

Djesseka: Kijk, dit vind ik nu een prachtig voorbeeld van een drachtige merrie Knipoog Je ziet duidelijk dat dat buikje begint te groeien, ze ziet er super uit!

Merel: Gefeliciteerd met jullie mijlpaal!!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:57

Djesseka; mooie merrie zeg!
Buikje begint stilaan te komen Ja

Vandaag grote dag voor mijn drachtie, afscheid van haar zoon Ach gut
Mag ook wel, hij is alweer meer dan 5,5 maand oud... Wat gaat de tijd toch snel!
Ik denk dat zijzelf wel erg blij zal zijn, ze is 'm een beetje heel zat aan het worden Clown Gorb zal iets minder blij zijn denk ik, die ziet z'n mammie nog heel erg graag Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:10

@ Quirinake: Wat een prachtige buik al, je ziet echt heel goed dat daar wat in zit Ja

Djesseka: Mooie merrie is Wild, ze is op de 2e foto toch wel een heel stuk voller!

@ Merel1618: gefeliciteerd met je mijlpaal Haha!

Met Vinga gaat alles goed, ze zit vandaag op 171 dagen dracht.
haar buik is voor haar doen echt groot, ik ga vandaag foto's maken en dan zal ik ze vanavond hier plaatsen.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:15

Ik dacht laat ik ook eens fotos maken van mijn dames zodat ik het over een paar maanden kan vergelijken.
De eerste merrie is Soleda zij is 5 maanden drachtig van haar tweede veulen.
Afbeelding

De tweede merrie is Savannah zij is voor het eerst drachtig en op de foto ruim 3 maanden.
Afbeelding

Dan nog een fototje van de voorkant.
Het middelste paard is een ruin dus die doet niet mee voor het dikke buiken topic Knipoog
Afbeelding

Ben benieuwd wat we over een paar maanden aantreffen Clown

gr. dor

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:23

pretty schreef:
wat een mooie hengst Regina! En jouw merrie mag er natuurlijk ook wezen! Knipoog
Hoe groot is ze ook alweer?

regina is 95 cm en napoleon 96 cm Lachen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:49

Hier dan de foto's van Vinga op 171 dagen dracht:

Buikje aan de ene kant Haha!
Afbeelding

Buikje aan de andere kant Haha! (je ziet die melkklieren echt duidelijk, ze worden steeds groter)
Afbeelding

En het totaal plaatje, ze had in de poep gelegen vandaar die vieze vlek op dr buik Bloos
Afbeelding

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:42

ja Quirina haar veulentje is een vroegertje volgend jaar e Tong uitsteken Maar dat is de bedoeling hoor.

Ze glimt idd weer zodat je bijna een zonnebril nodig hebt Tong uitsteken Haar buik is echt veel dikker op zeven maanden dan vorige dracht op zeven maanden Ja

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:46

Pretty: Leuk, Upona heeft een fan Lachen Het is ook een lieverd hoor, ze is veel liever geworden sinds ze haar eerste veulentje heeft gehad Ja
Is jullie hengstje ook de vader van de veulentjes?

Frenia: Als ik goed tel is Angel dan vandaag 200 dagen! Gefeliciteerd!

Melanie: Lisa is leuk! Proficiat met jullie eerste mijlpaal.

Henny: Zooo, dat gaat ook een knap veulen worden Ja Mooi hoor!

Djesseka: Hoe is het nu met Wild, loopt ze weer goed?
Ze is echt veranderd, ook gewoon als totaal plaatje Ja

Neon: Oeps.. Pastte de singel nog? Haha!

Amandake: Idd leuke foto Lachen Iris gaat ook al aardig richting de 200!

Regina: Dat wordt vast een vosbont veulentje Lachen Of kan dat niet?

Quirinake: Idd daar komt een behoorlijk buik aan. 7 maanden alweer, dat gaat ook rap! Weet nog goed dat je dacht dat ze niet drachtig zou zijn Knipoog

Merel1618: Ook over de 100 dagen, gefeliciteerd!

Vrijalover: Thanks Lachen Ze lijken wel echt drachtig he. Zou mooi zijn als alles goed gaat en er volgend jaar 2 veulentjes zijn, kunnen ze mooi samen spelen.

Jessje: Hoe ging het afspenen? En waar komt Gorb dan te staan nu, wel nog thuis?

DMHorses: Wat kunnen ze het bij de eerste dracht nog lang verstoppen he? Aan Savannah zie je daar echt nog niks. Soleda wel Ja

Dreeke: Ah mooi, kan ik weer even vergelijken Lachen Mooi gevuld al hoor OK dan!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:15

Nicole288 schreef:
Quirinake: Idd daar komt een behoorlijk buik aan. 7 maanden alweer, dat gaat ook rap! Weet nog goed dat je dacht dat ze niet drachtig zou zijn Knipoog

Ja ik denk dat dat een vreselijk dikke buik gaat worden op het einde van haar dracht Clown helemaal anders dan vorige dracht want dan had ze bijna nog géén buik! Ja idd, tis altijd zo spannend in het begin of het gelukt zou zijn of niet Clown Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:22

@ merel1618: Gefeli met de mijlpaal!

@ vrijalover: Heel erg bedankt! Ik ben ook supertrots op haar!

@ jessje: Spannend altijd hè, dat afspenen en wegbrengen van die kleintjes! Is alles goed gegaan?

@ Dreeke: Gelukkig maar. Dankje. Vinga ziet er goed uit, mooi buikje!

@ DMhorses: Leuke merries, zien er goed uit!

@ regina: Ahh, wat lief van die hele kleintjes! Kom ik aan met mijn 'smurf' van 1.70m!

@ Quirinake: Waarom zo vroeg dan?

@ Nicole288: Ja, ze loopt weer helemaal lekker. Ze is nog wat gevoelig voor andere bodem en vanwege slecht weer moest ze in de kleine binnenmanege aan het werk, dat was het probleem. Bedankt!

Zaterdag weer een spannende dag voor m'n meisje, want ze mocht mee naar het strand! Daar heeft ze één keer eerder een stapritje gemaakt, maar nu gingen we lekker even uitwaaien. Het was vreselijk slecht weer, maar toch was het heerlijk! En ze gingen hard, jemig! Ik ging nog wel even op Umeda, want het is voor Wild natuurlijk erg nieuw enzo. Maar ze was heel braaf, dus wie weet mag ik er binnenkort al op.

Beetje jammer was dat het bij Wild zo in de smaak viel dat ze niet meer naar huis wilde. Volgde ze me heen keurig de trailer in, terug was ze er niet in te krijgen. Natuurlijk waren we een longeerlijn vergeten, dus stond onze onhandige 3-jarige zo'n 20 keer of achterstevoren binnen, of overdwars op de plaat of.. Afijn, we zijn thuisgekomen. Knipoog

Vandaag alweer 150 dagen drachtig! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:37

Djesseka,Wild is zeker veranderd!Ik vind net dat ze zo een typische dracht-buikje gaat krijgen,zo lekker vol in de lies!

Vrijalover: Neen,deze merrietjes zouden voor de eerste maal drachtig zijn,ze waren voorheen nog te jong.

DM horses: Ik herinner me Soleda nog,wat is ze voller dan haar vorige dracht ook!

Nicole 288: Neen,deze knapperd is de misschien-papa voor volgend jaar,althans toch voor één van de merrietjes.
Maar hij is braaf en mocht wel bij ze blijven staan,hij beschermt ze zelfs!
De papa is een zwartbont hengstje van 77 cm,die nu bij goeie kenissen van ons verblijft!

Pretty is bijna op de helft van haar dracht,das voor 1 november! Gaat toch vlug hoor..
Ze is helemaal zo vol nog niet..moet dringend toch maar fotos nemen..ik denk dat die buik pas in de laatste 3-4 maanden gaat beginnen aan een volledige re-style! Clown

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:47

Siena is vandaag ook 171 dagen drachtig, ze heeft ook al zo'n dikke buik Nagelbijten / Gniffelen Dr buik heeft een vorm van een ei. Wel grappig Tong uitsteken Ze heeft ook een beetje last van groeipijntjes Bloos

Ze is alleen niet te harden tijdens het rijden. Ze wil allen maar hard en ze heeft veel moeite zich te ontspannen. Jammer, want ik ben wel anders van haar gewend. maar ik mag niet klagen, ze gaat volgend jaar april mijn droomwens in vervuling laten gaan! Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 15:49

Dankje, pretty!

September, hoe merk je dat ze daar last van heeft? Ik merk aan Wild dat ze ontzettend veel ligt de laatste tijd, het lijkt wel of dat met de dag erger wordt. Het stalpersoneel kan dan rustig haar stal opstrooien, mevrouw blijft liggen waar ze ligt. Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:02

Djesseka: Heerlijk zeg, lekker zo over het strand! En ook alweer 150 dagen!

pretty: Da's fijn dat ze lekker met zijn allen kunnen lopen, veel leuker voor hem ook dan alleen Ja En volgend jaar mag hij dus zijn best gaan doen Knipoog

palona zit ook al over de helft van de dracht! Gaat toch hard hoor!

september: De vorm van een ei Haha! Oh, haha, ik zie nu ineens in je onderschrift dat je van naam bent veranderd, ik dacht al: hee, weer een merrie drachtig van Romantico! Maar het is een en dezelfde Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:04

Whaha ja Lachen

@ Djesseka; ze trapt veel richting buik, en ze is ook erg aan de poeperij om het netjes te zeggen. Soms lekt ze gewoon Wow!
Erg vies, maarja... Volgens de DA is er niks aan de hand gelukkig. Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:05

September: goh is ze zo druk??? Die van mij WAS altijd druk maar nu Afbeelding
Wel kijkt ze ook onder het stappen vaak naar haar buik, waarom? Afbeelding

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:07

@ Nicole288: Het was zeker heerlijk en de meiden genieten er super van! Vooral Umeda, die met haar 5 jaar M2+4 is en al een kind heeft gehad, verdient dit soort dingen gewoon heel erg. Wild had er wel moeite mee hoor, want Um heeft een dijk van een conditie en zij dus duidelijk nog niet. Haha. Wild hield het echt niet meer bij na de eerste galop. En Um wilde alleen maar gaaaaan!

@ September: Oh, das wel vervelend, zeg! Hopen voor je merrie dat dit niet de hele dracht zo blijft!