Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:29

pfffff denk je rustig tegen 12 uur s'avonds hooi te geven om naar bed te gaan, krijgt lowara ineens een koliek aanval!
man.. wat ben ik moe van al dat lopen! gelukkig was de dierenarts er snel bij, dus na zo'n prik of 4 (arme lowara lek) trok ze al weer bij. Ook nog even een inwendig onderzoek of de baarmoederwand nog dichtzat, en gelukkig was dat zo (en goed nieuws.. m'n veulen krijgt een hoofd, de dierenarts had het namelijk vast Haha! ) bah.. waarom nou altijd mijn Tinkertje? dit is al de 7de of 8ste keer binnen 10 maanden!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:33

Dat is balen zeg Scheve mond
Enig idee waardoor het komt?
Ik vind het altijd maar griezelig als ze ook drachtig zijn, het heeft Macy al eens een veulen gekost...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:33

Wat vervelend zeg...
Gelukkig is alles goed en fijn dat het een hoofd krijgt ! Tong uitsteken
Wel sneu dat het altijd lowara is..

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 12:42

Wat vervelend! Odess heeft het vorig jaar op 8 maanden ook gehad... Ik hoop dat alles goed met Lowara gaat! Hou haar alsjeblieft goed in de gaten en laat je niets op je mouw spelden!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:18

Lowara, zeer vervelend zeg!

Mijn Gomera heeft ook gemakkelijk kolieken tijdens haar dracht, vanaf haar zesde maand moet ik haar extra in het oog houden. Het grootste probleem bij haar is dat ze zich steeds vastrolt in haar stal! Arme meid!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:03

Het is echt walgelijk met haar en al haar koliek aanvallen. Het is ook bij haar om het minste geringste, teveel eiwit, te warm weer, te koud weer etc etc. elke keer weer een andere reden. Dit keer dacht de dierenarts dat het kwam omdat het veulen bewoog tegen de darmen aan--> gevoelige darmen, dus hup koliek. Was echt even bang dat het mis zou gaan, onze dierenarts moet uit Duitsland komen, en dat is zo'n 20 minuten rijden voor hem. maar ja, er was een wegversperring, dus hij moest omrijden. En ik en m'n vader maar lopen tegen 1 uur in onze badjassen, slippertjes en zaklantaarns (want ja... straatverlichting hebben we hier niet in de straat) Maar goed, mevrouw is vandaag stront vervelend, omdat ze geen eten mag 24 uur.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:14

Jeetje Lowara, da's schrikken! Koliek is nooit leuk, maar al helemaal niet als een merrie drachtig is! Hopelijk houdt ze het hierbij voor de rest van de dracht ...

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:22

Ik heb het tot nu toe gelukkig nog niet meegemaakt; koliek tijdens de dracht. Maar het is inderdaad heel vervelend. Nu maar hopen dat dit de laatste keer was.......

Maar ik heb ook goed nieuws: ik heb eindelijk foto's van Galant tijdens de dracht. Hier zijn de eerste, ze is hier 186 dagen drachtig (6 maanden).
Vanaf nu ga ik het ook bijhouden.

Haar rug was al best diep, maar nu met die buik lijkt hij nog dieper.....

Afbeelding

Vind dat ze hier wel een flinke buik heeft....

Afbeelding

Links.....

Afbeelding

Rechts.........

Afbeelding

Wat vinden jullie, is ze al dik?
Ik merk dat ze over haar gehele lichaam zwaarder wordt. Mijn zadel ligt niet lekker meer en de singel moet al 4 gaatjes losser. Ook krijgt ze al een aardig (hang)buikje.

Nu gaan we raden. Wordt het een merrie of een hengstje??? Haha!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:44

hahah al die reacties op Myrddin. Lekker buikje he... Hoop zo dat ze niet nog dikker wordt anders moeten we gaan denken aan een mega groot veulen of 2.
Vrijalover dat is niet haar veulen hoor. Wel toevallig een halfbroertje van de hengst die Myrddin gedekt heeft. Dus hij wordt 'oom' van het veulen.

Wel mooi trouwens al die buik fotoos. Ben zo benieuwd wat er bij jullie paardjes uit gaat komen. Gelukkig heb ik het dan allemaal al lang achter de rug Knipoog

Zo Lowara jij hebt een zware nacht gehad. Ben blij dat het weer goed is met Lowara. Hoop voor je dat dat de laatse koliek is, vooral tijdens de dracht.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:41

Met Hare Majesteit Famosa gaat het weer helemaal goed. Vandaag liep ze als een trein. Ze wilde wel meer doen, maar er zat "iets" in de weg om echt de benen te strekken. Vooral het achterbeen kwam tegen dat "iets" zo wat aan. Morgen krijgt ze wat anders op haar menu van oud hooi, nieuw stro en vers water, nl. WORTELTJES Vingers aflikken Vork

Oja, ik heb met vergist in de maanden van drachtig zijn. Ze is op 3 en 5 mei gedekt, dus het veulen komt in april. Ze is dus 7 maanden onderweg. Haha! Nog een maand langer wachten Boos! Frusty

@ lowara.
Wat rot zeg. Nu maar hopen dat de kleine zich rustig houdt in de buik en stil blijft liggen. Niet bij mama tegen de darmen trappen, foei!!!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:58

nou, dit is mijn paardje op 5,5 maanden dracht
Afbeelding

eindelijk begint ze nu wat dikker te worden
ben benieuwd hoe ze er aan het eind van de dracht uitziet Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:01

@Carola, voor 5,5 maand dracht mag jij niet klagen, djeez!
Roosje: dat is idd al een echte skippybalbuik! En die rug, tsja, dat zie ik mn bij Pepsi ook heel duidelijk. Zij is natuurlijk ook nog maar heel jong en ik denk dat het dan nog harder gaat. Je ziet, net als op jouw foto, dat de buik echt aan de ophanging "trekt". Ach, dat trekt vast wel weer weg Knipoog

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:42

Wauw Carola, ik dacht dat mijn merrie "dik" was voor haar 5,5 maanden dracht!! (Haar buikje is te bewonderen op de vorige pagina)

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:04

lekker buikje hoor mausie.
heb je geen foto van de achterkant (dan kunnen we vergelijken Tong uitsteken )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:24

Wow dat is ook een lekker uitpuilende buik Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:30

Okee, ik ben het wachten beu Boos! . Ik ga nu in winterslaap en wil pas wakker worden als het 15 Februari is Slapen .

Aan Sim zie ik ook gewoon te weinig, ik heb nu al een appeltje met het veulen te schillen en hij is er nog niet eens!! Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om gewoon om de dag even flink een teken van leven te geven waar ik bij ben?? Ook heeft ze zeker wel een "drachtige" buik, maar nog lange, lange niet zoals die prachtige merries van jullie allemaal Huilen .

Het veulen vertikt het gewoon te laten zien, je zal zien dat ie ook nog straks vertikt om geboren te worden! Straks zit ik net als Marije vorig jaar eeuwig te wachten, wedden??

Haha! Haha! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:18

Zo carrola, dat schiet lekker op zeg!! Haha!

en jeddah.. Ik voel ook nog steeds niets hoor
Het is wel te zien bij vreya gelukkig! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:41

Hierbij Norah nu ongeveer, ter vergelijking. Andere foto's van haar staan ergens op pagina 5 geloof ik (tjaa tijdje terug alweer)!

21-11-04 - 237 dagen
Afbeelding *deze foto lijkt het echt al heel erg*
Afbeelding

Afgelopen zaterdag - 259 dagen (van de 342 gerekend)
Afbeelding

schiet al aardig op Knipoog
En dat is ook redelijk te merken aan haar. Als het veulen weer een voetbalwedstrijd houd dan is mevrouw niet moeders happiest...en bochten draaien gaat ook niet even soepeltjes meer als voorheen....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:13

Goh, die Norah heeft ook een aardig "hang" buik gekregen!!
Volgens een niet officiele onderzoek die ik gelezen heb zou dat wijzen op een hengst veulen, merries die aan de "zijkant" dragen krijgen merrie veulens. Theorie was getest op >30 paarden en was 99% betrouwbaar, volgens schrijfster.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:17

jeddah schreef:
Goh, die Norah heeft ook een aardig "hang" buik gekregen!!
Volgens een niet officiele onderzoek die ik gelezen heb zou dat wijzen op een hengst veulen, merries die aan de "zijkant" dragen krijgen merrie veulens. Theorie was getest op >30 paarden en was 99% betrouwbaar, volgens schrijfster.

Dan krijg ik twee hengsten ...
Vorige keer droeg Lee heel anders, meer rondom/aan de zijkant en toen was 't toch echt een hengst ... dus hoe betrouwbaar dit soort dingen zijn ... Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:21

Ja, aan de betrouwbaarheid twijfel ik ook hoor!! Zeker omdat het geen officieel onderzoek was, maar gewoon de waarnemening van een particuliere fokker. Wel leuk om te lezen en in de gaten te houden of het klopt natuurlijk!!
En juist omdat Lee de vorige keer anders droeg krijgt ze nu vast een merrie !!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:23

Dan heb ik vreemde merries...
Macy draagt tot nu toe altijd met een hangbuik: 1 hengst, 2 merries gekregen.
Copper draagt meer aan de zijkant: 1 hengst, 4 merries gekregen (en misschien nog meer veulens maar deze weet ik zeker).
Clown Clown Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:25

Okee, dus die theorie klopt van geen kanten!! Dan kan ik weer volle goede moed op een merrie hopen!!!! Want Sim draagt dit keer veel lager dan de vorige keer!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:29

jeddah schreef:
Dan kan ik weer volle goede moed op een merrie hopen!!!! Want Sim draagt dit keer veel lager dan de vorige keer!

Hihi ...

Ik zal weer eens foto's maken van de dames. Zit eigenlijk op mooi fotoweer te wachten, maar dat gaat de komende tijd niet gebeuren, volgens mij . Morgen zou het iig droog blijven, dus dan zal ik weer eens een poging wagen.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:34

Nou mijn merrie droeg haar veulen ook echt aan de zijkant en dat was een hengstveulen, dus die theorie klopt niet echt denk ik Scheve mond