[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:53

Tweede embryo zit ook netjes in de draagmerrie. Dat is mij toch alles meegevallen, twee uit twee en zo snel allemaal.

Morgen scannen ze de drie andere merries op dracht, ook weer spannend.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:32

Spannend Nicole! Welke merries worden en door wie gedekt?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:51

Ik merkte aan het karakter bij Esmeralda niks. Zij is dan ook onderdanig. Bij Wild Thing merkte ik wel echt verschil. Zij word in de omgang wat makkelijker

Wild Thing zit echt enorm in de war met haar hormonen. Ze is hengstig gespoten. Maar lijkt er niet echt op te reageren. Ik hoop echt dat het nog gaat lukken met haar dit jaar.

Bij Esmeralda was het 2e vruchtje eraf geknepen en vandaag weer gescand. Ze is nog super mooi drachtig *\o/* dus daar heb ik nu wel vertrouwen in.
Scan vandaag is van 36 dagen.
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:55

Fijn Nicole en AM!

Vind het toch nog steeds vreemd de naam Esmeralda voorbij te zien komen....mijn paard dat ik vorig jaar in heb laten slapen, het eerste veulen van Vienna, heette ook zo...

Ik mag morgenochtend weer scannen op dracht.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:03

Twinklebel schreef:
Fijn Nicole en AM!

Vind het toch nog steeds vreemd de naam Esmeralda voorbij te zien komen....mijn paard dat ik vorig jaar in heb laten slapen, het eerste veulen van Vienna, heette ook zo...

Ik mag morgenochtend weer scannen op dracht.

Dat begrijp ik! Zo worden herinneringen opgehaald ;(

Spannend... Ik duim voor je, dat ze drachtig is.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:53

Ik heb deze week stilletjes en op de achtergrond meegelezen. Ik ben namelijk onverwachts afgelopen donderdag aan het eind van de middag gebeld dat ik vrijdag al werd geopereerd en gisteravond ben ik weer thuis gekomen. Ik heb 2 weken bedrust en alles komt nu dus op mijn vriend terecht. Hopelijk kunnen we morgen dus alsnog scannen op dracht, maar helaas zal ik er dus alsnog niet bij kunnen zijn.

Gefeliciteerd aan de mensen met de drachtige merries en succes aan diegenen waarbij het nog niet gelukt is. Ik duim voor jullie allemaal dat we straks aan het eind van het dekseizoen allemaal drachtige merries hebben!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:14

Veel beterschap ML!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:23

Mooi AM! Knap toch dat ze dat zo kunnen he, er eentje weghalen en de ander mooi blijven zitten.

ML beterschap! Succes met het scannen

DL: Iza met een Duitse hengst, Elfje met Iconic (dres x spr) en oma Pur met Flynn.

(Gisteren gehoord dat de Eldorado merrie van Broer bij de nieuwe eigenaar een merrieveulen heeft gekregen. Twee vierjarigen bij een andere stal ook. Tot nu toe heeft alles merrieveulens dit jaar. Ben benieuwd wat Sientje krijgt, die staat in het pad naast de stoeterij, dus die kunnen we nog zien straks :) )

Poon, de oude fokmerrie van mijn overleden buurman (waar ik altijd bij de merries waakte) is ook bij de hengstenhouder om gedekt te worden, daar hopelijk volgend jaar ook weer een veulen bij.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:13

Gefeliciteerd met de dracht!

Succes met scannen morgen, voor ons morgen ook weer scannen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:15

Hier vandaag mijn oude merrie niet drachtig.. Ik denk dat ik maar eens wissel van hengst, kijken of dat wat geeft.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:31

Gefeliciteerd met de dracht AM

vulina balen! Hopelijk werkt een andere hengst!

Nicole wat leuk om te horen dat B. zijn fokproducten allemaal merries zijn! Ik moet binnenkort echt even op stal langs komen bij jullie. Te lang geleden! En zal gelijk de camera meenemen dan :)

Hier 1 merrie hengstig die laatst al gedekt was maar abnormaal lang hengstig stond dus wel verwacht.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:43

Ik stop met lezen hier hoor, merendeel niet drachtig en alle merries raken op := ik voel me niet echt realistisch met de wens op een drachtige merrie en merrieveulen volgend jaar :o

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:49

Spannende week weer voor verschillende mensen. Wij dinsdag scannen op dracht. Ze had dit weekend hengstig móeten worden maar dat heb ik nog niet gezien... Hopelijk een goed teken.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:42

Ooh wat een leuk topic!! Voor iedereen met drachtig gescande merrie gefeliciteerd!! En succes voor diegene die nog in soanning aan t afwachten is!
Ik heb mijn merrie 3 mei bij de hengst gebracht, ze is daar anderhalve week gebleven, en om de dag gedekt, aankomende vrijdag word ze gescand, maar heb er een hard hoofd in, vandaag reageerde ze ineens soort van hengstig op der aartsrivaal (een andere merrie) ze reageerde niet op ruinen.. maar t was wel een ander soort hengstigheid dan dat ik normaal van der gewend ben.. sommigen zeggen dat t een hormoonissue kan zijn.. maar ik vrees dat ze niet drachtig is :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:00

Altijd spannend kelly hopelijk heb je het mis!

Hier vandaag een 18 dagen scan bij Spook, zou dan het 1e veulen(als ze niet zoals dit jaar 1 maand overdraagt) van mijn kampioenshengst zijn. Ik heb het gevoel van wel omdat ze weer zo'n opgeblazen ballon is(net of ze weer hoogdrachtig is).

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:13

Hier helaas toch echt niet drachtig. Maar ook nog geen spoor van een nieuwe hengstigheid.
Waarschijnlijk is ze wel drachtig geweest maar is het toch afgebroken en is daardoor haar cyclus een beetje in de war, anders had ze namelijk alweer hengstig moeten zijn of hadden we dat in ieder geval alweer moeten zien aankomen.
Donderdag weer scannen op hengstigheid :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:14

Balen prada! Hopelijk zie je donderdag weer een hengstigheid!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:23

Gefeliciteerd met de drachten! Jammer voor degenen waar het nog niet is gelukt... balen... gelukkig is het nog redelijk vroeg.

Fleur is net drachtig gescand *\o/* *\o/* *\o/*

Fleur (de Goede ree now or never) drachtig van Cassanova du Bois. Verwacht begin april!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:26

Gefeliciteerd met de drachtigen!

Voor de niet drachtigen hopelijk snel nieuwe rondes!

Ik hoor nog steeds onder de wachtenden, normaal had marley deze woensdag gescant geweest maar we wachten nog een weekje. Dat met het oog op een gezellig vrouwen onderonsje bij de hengstenhouder hihi

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:03

Vien ook zojuist drachtig gescand *\o/* *\o/* . Als alles goed gaat rond 5 april uitgerekend!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:52

Gefeliciteerd aan de drachtige!!!

En voor die nog niet dragend zijn; het is nog vroeg! Niet de hoop al verliezen!
(Ik ben zelfs nog aan het wachten tot er eerst iets uit is :') )

Rowan succes straks met scannen, ik zal voor je duimen...

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:33

pradadaan schreef:
Hier helaas toch echt niet drachtig. Maar ook nog geen spoor van een nieuwe hengstigheid.
Waarschijnlijk is ze wel drachtig geweest maar is het toch afgebroken en is daardoor haar cyclus een beetje in de war, anders had ze namelijk alweer hengstig moeten zijn of hadden we dat in ieder geval alweer moeten zien aankomen.
Donderdag weer scannen op hengstigheid :)

Ah wat jammer...hopelijk donderdag wat meer duidelijkheid.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:34

Twinklebel schreef:
Vien ook zojuist drachtig gescand *\o/* *\o/* . Als alles goed gaat rond 5 april uitgerekend!

Toppie!!! Ontzettend gefeliciteerd.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:34

jeannaa schreef:
Gefeliciteerd met de drachten! Jammer voor degenen waar het nog niet is gelukt... balen... gelukkig is het nog redelijk vroeg.

Fleur is net drachtig gescand *\o/* *\o/* *\o/*

Fleur (de Goede ree now or never) drachtig van Cassanova du Bois. Verwacht begin april!

Wauw...gefeliciteerd!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:36

Yaay allemaal drachtige merrie's, Nicole, AM, Jeannaaa, Twinklebel gefeliciteerd!!

Prada dat is balen. Door naar de volgende ronde!

Ml, revalideerse! Alles goed gegaan?

Ik val ook weer even binnen. Ben lichamelijk ook best slecht momenteel, dus het is werken, pony's en op bed liggen eigenlijk.
Maar vanmorgen de DA weer geweest en Lies wordt vanavond geïnsemineerd! *\o/*